iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Lisette: Deze maand hebben we zelf moeten klussen.
    Maar als het niet raak is moeten we door met IVF/ICSI.
    Heb 4 mislukte IUI behandelingen achter de rug.
    3 met en 1 zonder hormonen/alle 4 met pregnyl(rotspuit Grrrr)

@ meiden: succes allemaal!

groetjes Marjo

2. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    ik vind het ook maar allemaal spannend voor jullie hoor.
    altijd leuk om te horen dat het eindelijk gelukt is.
    Ik heb zelf altijd ook zoiets hoe meer ik weet hoe beter.
    dus ben me voor alles aan het voorbereiden.
    gelukkig was bij mij alles prima in orde.
    Dat hebben ze daar allemaal uit het bloed gehaald.
    Want ze wilde dus alles weten om me dan ook een goede uitslag te kunnen geven.
    terwijl ze me hier direct naar een chromosomenonderzoek wilden sturen van zo'n 2000 euro.
    zijn er veel die dat hier hebben gehad?

3. Luisa

Luisa Actief lid

Nov 20, 2006
    289
    0
    0
    Den Haag
    Ciao Lisette,
    ik heb net gezien dat je vroeg hoe het met mij gaat.
    Lief van jou.....Het gaat goed hier en met jou? Ik zag dat je 3 dagen later dan ik geinsemineerd bent! Spannend, dan wachten lekker samen op het bankje!

Ik voel me niet zo nerveus als de vorige keer (zie vorige bericht). Ik denk dat ik begin me te realizeren dat het lang kan duren voor dat de droom van een kind uit komt. De verhalen in dit forum hebben me ontsettend geholpen om meer geduld te hebben. Ik heb veel respect voor allle meiden die zo lang bezig zijn. Ik ben eigenlijk maar net begonnen. En het is waar dat ik 'oud' ben (39), maar ik realiseer me ook dat mijn situatie een beetje anders dan die van jullie is: zover dat ik het weet zijn er geen vruchtbaarheidsproblemen geconstateerd bij mij en bij mijn donor ook niet (in tegendeel zijn zaad ziet prima uit. Bij de laatste inseminatie er waren 70 miljoen zwemmertjes waarvan 99% bewegend!). Dus GEDULD hebben en ik zit te denken ook met ZI te proberen (ik ben met een spuijt aan het oefenen :D ).

veel liefs
    Luisa
    PS.: sorry voor de lengte van deze bericht :oops:

4. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Luisa: Hoe werkt ZI?

Suc6 meid! Dat het ons snel mogen lukken! Ook ik ben geen jonkie meer! Snif snif....

Groetjes Marjo

5. diana1980

diana1980 Actief lid

Jan 12, 2007
    232
    0
    0
    hoihoi

mag ik ook nog op het wachtbankje erbij?

ik heb 4 jan mijn eerste iui gehad.Dus donderdag 2 weken geleden.
    Had een week na de inseminatie opeens pijnlijke linkerborst en ben 2 dagen iets misselijk geweest.Mijn tepels leken groter en roder en harder(zelfs mijn man viel het op.) maar nu voel ik niet echt meer wat.

Volgens mijn temp, wordt ik vandaag en morgen niet ongi, dus het is nog steeds spannend.
    Toen de iui gedaan was had ik echt het idee, van yes, het is gelukt ik ben zwanger, weet niet waarom ik het dacht, maar zon gevoel had ik.Nu weet ik het echt niet meer....het zal wel weer niet zo zijn...

groetjes en succes met wachten

diana

6. Moah

Moah Actief lid

Jan 7, 2007
    193
    0
    0
    Hallo meiden, hoop dat alles goed gaat met jullie :)

Muuske, bedankt voor je reactie. Jij ook veeeeel succes!
    Lisette, met mij gaat het goed. Ben eigenlijk heel rustig, druk maken heeft geen zin (zeg ik nu heel stoer...) Hoe is het verder met jou?
    Fijn voor jullie dat er geen IVF wachtlijst is, scheelt toch weer. Maarik hoop van harte dat IUI slaagt bij jullie en dat IVF niet aan de orde is.
    Luisa, ja ik ben er ook achter dat het forum helpt zeg. Je hebt af en toe toch een vraag, én ook heel belangrijk: alles is zo heerlijk herkenbaar!
    En inderdaad: met ongeduld los je niets op :rolleyes:
    Diana, ik ging 5 jan voor mijn eerste IUI. Jij dus één dag eerder. Spannend he!!!
    Zegt je gevoel nog steeds dat je zwanger bent? Ik hoop het zo voor je, geeft ons allemaal weer meer hoop dan? Ga jij ook meteen over twee dagen testen? Hoeveel dagen voor je menstruatie merk jij normaal wat aan je temperatuur dan?

Alle andere meiden :thumup:

Liefs Moah

7. Lisette

Lisette Niet meer actief

Hoi Moah,

Ik ben ziek, echt ziek. Ik voel van alles en tegelijkertijd denk ik dat hoort bij een flinke griep. Je ziet af en toe rol ik effe mijn bedje uit voor wat anders dan 4 slaapkamermuren. :pale:

Wanneer gaan jullie testen diana en moah ?
    Hopelijk komt er goed nieuws !

8. patricia34

patricia34 Bekend lid

Nov 19, 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Hallo allemaal!
    Vandaag een lichte streep met de lh-test,dus ik verwacht dat ik vrijdag kan komen voor de 3e inseminatie.....spannend!

9. Luisa

Luisa Actief lid

Nov 20, 2006
    289
    0
    0
    Den Haag
    Goedemorgen meiden, hoop dat alles goed gaat met jullie :D :D :D
    Hier alles goed. Een beetje onrustig, maar dat komt van te veel stress op mijn werk (denk ik). Ik merk dat ik minder goed slaap dan normaal sinds de inseminatie en dat ik snel moe word. Ik voel me gewoon lichamelijk niet zo fit :( Gebeurt het ook bij jullie?

:idea: Diana1980 & Moah: ik zie dat jullie bijna kunnen testen: SPANNEND! Veel liefs en succes ;) Ik duim voor jullie!
    :idea: Lisette: veel beterschap!
    :idea: Patricia34: good niews!

ik ga nu gauw douchen en naar mijn werk rennen!
    tot stracks
    Liefs
    Luisa

10. Moah

Moah Actief lid

Jan 7, 2007
    193
    0
    0
    Jeetje Lisette, Beterschap. Vervelend dat je zo ziek bent. Laat je lekker verwennen en uitrusten maar, dat is toch het enige dat helpt!

Ik denk dat ik dan zaterdag een test ga doen, dan is het 15 dagen geleden. Hopen dat zaterdag een hele leuke dag wordt :D
    Mijn zusje deelde vd week mee dat ze zwanger is :x Ik heb een hele goede band met haar, maar toch was ik erg verdrietig. Ik schrok gewoon van mezelf!En enorm jaloers.....
    Ze is vijf jaar jonger en haar vriend kende ze vier weken toen ze zwanger raakte. Hoe raar kan het allemaal lopen?
    Als ik nu ook zwanger zou zijn, kunnen we wel samen zwangeren!

11. Moah

Moah Actief lid

Jan 7, 2007
    193
    0
    0
    Patricia Derde keer raak!!!!! Ik hoop het echt voor je. In ieder geval succes vrijdag.

Luisa, Ik heb één behandeling gehad, ik heb nergens wat van gemerkt eigenlijk. Misschien van de clomid hoofdpijn, maar goed ik had ook een bijholte ontsteking dus daar kan de hoofdpijn ook weer vandaan komen. De één reageert toch weer anders dan de ander. En wie weet heb ik de volgende keer (hoop dat er geen volgende keer komt) wel ergens last van. Ik slik nu 50gr clomid, dus dat is ook niet zoveel.
    En wie weet ben je wel gewoon heerlijk zwanger aan het worden nu. :D

12. diana1980

diana1980 Actief lid

Jan 12, 2007
    232
    0
    0
    @ Moah ik weet nog niet wanneer ik ga testen.
    Gister had ik ongipijnen, zijn nu weer weg, als ik een volle blaas heb voel ik een iets zeurende pijn.Ik heb anders nooit van te voren buikpijn alleen als ik ongi ben.Toen ik zwnager was van de eerste had ik ook die ongipijnen, dus het blijft allemaal erug spannend.
    Normaal gesproken heb ik na de eissprong temp van 36,8 die blijft dan zo, dan heb ik 36,7 dan weet ik morgen wordt ik ongi, en iid de volgende morgen 36,6 en wordt ik ongi, dus 1 dag van te voren weet ik het.

Ik weet nog niet zeker wanneer ik ga testen, eerst dacht ik aan zaterdag, maar mijn moeder zei, test niet te vroeg, had zij ook altijd, de test gaf het pas veel later aan...denk zelf aan maandag of dinsdag, als ik het zo lang vol kan houden tenminste, en wie weet is het niet nodig en wordt ik ongi....IK HOOP ZO VAN NIET!
    We mogen 3keer iui doen van de gyn. daarna wordt het ivf, maar ik weet van de eerste hoe zwaar zon behandeling is en omdat er hier ook al een klein wondertje rondloopt waar ik de handen vol aan heb, weet ik nog niet of ik wel ivf wil.
    WAt een rotspanning...

13. diana1980

diana1980 Actief lid

Jan 12, 2007
    232
    0
    0
    nog een keer aan Moah....tja gefeliciteerd voor je zus, maar kan me goed voorstellen hoe jeje voelt.In korte tijd 3 zwangeren in mijn omgeving, allemaal gelijk de eerste wip, dat slaat toch in.
    Degene die gelijk met mij zwanger waren toen van de eerste hebben inmiddels allemaal hun tweede kind of zijn er zwanger van, somigge zelf al van hun 3e, dat blijft soms pijnlijk.

Wat ik helemaal erg vind, is dat mensen die weten dat het bij ons met de eerste niet lukte en dat we met ivf toen waren begonnen, dat die gewoon doodleuk vragen...zeg wanneer komt de 2e? dan kan ik ze wel wurgen. :oops:

Aan de andere..succes met wachten en ik duim voor jullie

14. Luisa

Luisa Actief lid

Nov 20, 2006
    289
    0
    0
    Den Haag
    Diana,
    ik begrijp je helemaal. uit entusiasme ik heb de fout gedaan om aan te veel mensen te vertellen dat ik/wij bezig waren. En nu op mijn werk bijna iedere dag iemand stelt een stomme vraag! Ongelofelijk! En ik werk op de universiteit dus je zou denken dat mensen een beetje intelligent zijn :confused:
    Ik probeer om gewoon beleefd te blijven, maar soms zeg ik gewoon: mind your own business. Wel met een glimlach :D

Moah,
    ja....gefeliciteerd met je susje! En ik begrijp jou ook. Toch hoop ik heel snel om jou te kunnen feliciteeren :D :D

XXX
    Luisa

15. Moah

Moah Actief lid

Jan 7, 2007
    193
    0
    0
    Nou zeg Diana, dat is wel erg niet tactisch van je collega's. Mensen kunnen soms raar en gevoellos reageren! Mijn vriend en ik hebben het alleen aan onze ouders, broers en zussen verteld. Ik denk dat we pas bij een eventuele IVF behandeling de rest gaan inlichten. Ik lieg wat af nu :oops:

Jij hebt dus al een kindje via IVF. Was het de bahandeling echt zo zwaar? Hoeveel x? Zo, wat zullen jullie blij geweest zijn toen je erachter kwam dat je zwanger was. Ik verheug me zo op dat moment.
    Als ik zo je verhaal lees, over hoe je je nu voelt.....ben je idd misschien al zwanger. Als je dat anders nooit voelt...Spannend hoor, helaas wel.
    Ik heb wel altijd van te voren buikkrampen, merk het erg aan mijn stemming. Ben niet opvliegend of chagerijnig, maar gewoon erg stil. Mijn vriend vindt het altijd heerlijk rustig dan :D
    Sterkte nog even deze spannende dagen en HOPEN dat ongi niet doorzet.

Ohja, ik heb wel een bijverschijnsel van de hormonen: IK KRIJG INEENS PUKKELS (op mijn kin: niet leuk!)

Liefs Moah

16. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Hoi Lana, ik heb IUI gehad zonder spuiten én zonder Clomid slikken. Je hebt dan 9 van de 10 keer maar één eicel. Het enige wat wij dus hadden waren de echo's om te kijken hoe groot de eicel was en de dag voor de inseminatie de Pregnyl spuit (werd door een verpleegster van verloskunde gezet) halen.

Mijn nicht heeft ZI gedaan. Na 4 pogingen was het raak! (ze is nu 37 geloof ik, dus ook qua leeftijd was ze supervlot)

groetjes Femke

17. diana1980

diana1980 Actief lid

Jan 12, 2007
    232
    0
    0
    nou Moah, opzich is de ivf behandleing niet echt heel erg zwaar en met de eerste hebben we heel veel geluk gehad....

we waren al bijna 2 jaar bezig en het zaad was te weinig en te slecht voor iui toen, we zijn begonnen met spuiten met decapeptyl voor de ivf, blijk ik na 4weken zwanger te zijn, waarschijnlijk 3 dagen voor we begonnen met ivf, dus de hele ivf hebben we niet hoeven doen.
    Bij ons in het ziekenhuis doen ze geen ivf dan moeten we naar apeldoorn(30 minuten rijden) en naar nijmegen( bijna uur rijden) dus dat neemt veel tijd met zich mee, mijn man krijgt voor dit soort dingen geen vrij als zijn taak niet nodig is zeg maar, dus zou ik alles bijna alleen moeten doen, het spuiten met decapeptyl viel me erg tegen, het doet geen zeer, maar je moet echt even een knop om zetten om zo met een naald in je eigen buik te steken....ik vind ivf geestelijk erg zwaar, maar dat vind ik met iui ook wel een beetje, je bent er toch meer mee bezig dan wanneer je het gewoon op eigen houtje aan het proberen bent zeg maar.

hier af en toe ongikrampjes, maar ze gaan ook wel weg en worden niet heviger, als je er niet op let voel je ze ook niet denk ik, dus het wordt hier met de minuut spannender.
    Als ik morgen 36,8 temp dan begin ik echt aan een zwangerschap te denken,het zal erg tegenvallen als de temp morgen 36,7 of 36,6 is, want dan is de iui voor niks geweest.

Moah: voel jij nog niks wat kan duiden op :evil: ik hoop voor je dat het gelukt is(ook voor de andere wachtende dames natuurlijk.)

18. minou

minou Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,490
    0
    0
    Hallo,

Hier alles op zich oke.
    Heb alleen steeds wat vreemde afscheiding...
    Het is niet wit en ook niet bruin.
    Ik las in de bijsluiter van de Clomid dat je tussentijds bloedverlies kunt krijgen ,maar of dit daar mee te maken heeft.I don't no?
    Het is nu dag5 na mijn IUI.
    Misschien weet iemand wat dit is?

19. diana1980

diana1980 Actief lid

Jan 12, 2007
    232
    0
    0
    ik zou je niet kunnen helpen minou sorry....bij de eerste had ik bij 6 en bij 7 weken bruinverlies en dat was nog van de innesteling, sommige hebben dat gelijk, maar het kan ook wat anders zijn, gewoon afwachten, ja das niet leuk ik weet het.

@moah en?hoest bij jou? hier nog geen :evil: maar de test(kon me niet beheersen) was negatief, kan nog te vroeg zijn, mijn moeder teste pas na 2 weken positief, dus we blijven hoop houden.

aan de ene kant hoop ik dat ik niet ongi ben, en dus zwanger ben, maar als ik dan toch niet zwanger ben, wil ik het liefste zo snel mogelijk ongi zijn, dan kunnen we tenminste weer verder.

groetjes diana

20. Luisa

Luisa Actief lid

Nov 20, 2006
    289
    0
    0
    Den Haag
    Goedemorgen girls,
    hoe is het op het wachtbankje?
    Hier alles goed, alleen een beetje last van duizeligheid s'ochtends als ik wakker word. En heel veel zin in slapen (geen zin in werken!)

:idea: Moah & Diana1980 hebben jullie al getest? Mijn duimen draaaaaaaaaaien :D :D :D
    :idea: Minou: hoe gaat het met je bloedverlies?
    veel liefs
    Luisa

Share This Page