Hoi meiden, een paar pagina's geleden hadden we het over de vergoedingen voor de IUI's. Ik heb net mijn verzekering gebeld. En zij vertelde mij dat alles binnen een jaar waarin er een 'diagnose behandel combinatie' is werd vergoed. Of dat nou 3 of 12 IUI's zijn. Zo'n jaar begint op het moment dat de voor het eerst een deskundige daarin betrekt. Dus voor ons is dat nu al 11 maanden. Ik vroeg haar ook wat er gebeurde na dat jaar, als we nog niet zwanger waren, dan kan de behandel diagnose cominatie weer opnieuw voor een jaar worden aangevraagd en krijgen we weer alle behandelingen vergoed. Dat zat allemaal in het basispakket zei ze. Voor de zekerheid ook maar gelijk naar de IVF gevraagd (hoop natuurlijk dat dat niet nodig is...), er zitten 3 behandelingen in het basispakket en ik heb de hoogste aanvullende module en daar zit dan nog 3000 euro aan vergoeding in, dus voor een 4e behandeling. Nou heb ik daar tenminste ook duidelijkheid over voor als we in januari een evaluatiegesprek hebben in het ziekenhuis. Hoe was jullie kerst eigenlijk? Ik heb een tranen kerst gehad :'( Kerstavond in tranen omdat ik ongesteld was geworden. 1e kerstdag in tranen omdat mijn vader me een lieve brief had gegeven. 2e kerstdag in tranen omdat we op bezoek waren gegaan bij een letterlijk doodzieke vriendin... Verder overigens wel gezellig met familie samen geweest en lekker gegeten. Maar volgend jaar, hebben we gister besloten, gaan we met kerst lekker samen weg.
Ben net terug uit het ziekenhuis en het eitje was mooi gegroeid maar het eitje zit helaas links dus dat wordt niks meer deze maand. Nu maar weer wachten en op naar de volgende ronde. Weer een maand wachten....zucht. Veel liefs Nataly
marieke, wat goed dat je geinformeerd hebt. ik weet wel dat ik ook 3 keer ivf/icsi heb. mijn man en ik hebben besloten mocht het met 3 keer niet lukken, ik volgend jaar een dure verzekering neem waarbij we tot 5 keer kunnen gaan. maar als ik je goed begrijp heeft iedereen een jaar lang IUI vergoed? je hebt een heftige kerst gehad lees ik, al wat eerste kerdag wel mooi omdat je een lieve brief van je vader hebt gekregen toch wij willen volgend jaar ook (met onze baby ) met kerst weg hoor.
rachel, ik las van de week al een sin een ander topic over dat iedereen zich verplicht voelt om met kerst gezellig samen te zijn, maar eigenlijk willen een heleboel dat ook gewoon niet en gezellig samen zijn Ik hecht er heus wel waarde aan dat we als gezin eens in de zoveel tijd samen komen en een gezellig diner hebben, maar voor mij hoeft dat niet persé met kerst. Dat kan ook op andere momenten. Maar of onze families zo blij zullen zijn met dit besluit...
Ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld Het ziekenhuis doet geen IVF, moet dus naar een andere Ook hier dichtbij In Februari kan ik daar pas terecht Maar dat vind ik niet erg. Ik wil toch even rust Misschien kunnen we het toch weer een keer op eigen kracht Net zoals bij de 1e
Nou meiden wat een naar nieuws allemaal Er zijn maar weinig zwangeren bij gekomen deze mnd. Ik gisteren weer aan de Clomid begonnen. Dus we gaan er weer voor! Kerst was erg leuk! 1e dag heerlijk naar een Kerstdinershow geweest in Amsterdam 2e dag kwam mijn directe en mijn vriend zijn directe familie, gezellig met z'n 13en gourmetten Lekker standaard! Dus we zitten weer propvol hier hahahaha Dat wordt zeker weer aan de Sonja per 2 jan
Als ik even tussendoor mag vallen? Marieke waar ben je dan verzekerd als ik vragen mag? Ik heb net als natasja menzis en die vergoed 6 behandelingen waarvan we er dus al twee gebruikt hebben..... liefs pat
Hier even een hart onder de riem voor alle iui meiden; ik wens jullie heel veel sterkte, succes en doorzettingsvermogen en 5 kg.positiviteit, als ik dit allemaal zo lees kunnen jullie dit goed gebruiken. Ik hoop dat jullie wensen gauw in vervulling mogen gaan!
Hoi meiden, Ik lees af en toe met jullie ervaringen mee, omdat wij mogelijk in september 2008 voor IUI gaan. Ik wil jullie even een hart onder de riem steken, want het lijkt me lang niet altijd makkelijk allemaal! Ik hoop dat jullie in 2008 de moed en hoop mogen houden om door te gaan en jullie droom in vervulling zien gaan. Ik duim voor jullie! Groetjes, Marit
bedankt marit en stienke.Hopelijk voor jullie ook een mooi wonder in 2008! @ ooievaar....goed dat je even je rust tussendoor pakt.En wie weet iid.
@ Pat: Unive, module C @ Marit: Mag ik vragen waarom jullie mogelijk in sept. 2008 IUI gaan doen? Dat duurt toch nog zo lang?
Volgens mij krijg ik ook best veel vergoed. Ik zit bij zilverenkruis Achmea en heb ook expres een uitgebreid pakket genomen.Ik heb laatst nog de nieuwe gegevens pakketsamenstelling bekeken. Ja want het is anders gewoon niet te betalen! belachelijk veel geld!
@marieke21: wij hebben alle onderzoeken achter de rug (16mnd bezig) en bij mij is alles goed, het zaad van mijn man is verminderd beweeglijk, maar in verhouding met hoeveelheid goed genoeg om spontaan zwanger te worden. Dus volgens de fert.arts hebben we op dit moment nog meer kansen op een spontane zwangerschap. In sept 2008 zijn we twee jaar bezig en dan komen we in aanmerking voor IUI dus. Natuurlijk hoop ik dat het niet nodig zal zijn, maar stiekem stel ik me daar al wel een beetje op in. Voor jou mag het ook wel een keer zie ik! Hoeveel IUI's krijg je als ik vragen mag? Groeten, Marit
Hoi Marit, aha, ik snap het. Dan kan ik me idd voorstellen dat je toch nog even wacht met IUI. Ja, hier wordt het ondertussen ook wel eens tijd om zwanger te worden, maar helaas denkt mijn lichaam daar nog even anders over... Op de vorige pagina heb ik een heel verhaal geschreven hoeveel IUI's wij vergoed krijgen (beetje veel werk om weer te typen) Succes jullie!
Hoi Marieke, aha, ik heb niet alles letterlijk gelezen Ik wens je wel veel succes en hoop dat jullie wens snel in vervulling mag gaan! Groetjes, Marit
oh wat lief die bemoedigende woorden ooievaar, dat je in februari al overstapt op ivf! in welk ziekenhuis ga je dat dan doen (umc toevallig ?). ik denk dat het ook wel goed voor jou is om even rust te nemen. dit was geestelijk echt zwaar voor je he, tenminste, dat is wat ik heb kunnen opmaken uit je berichtjes. dikke knuf voor jou!
Ik wil even van me af schrijven. Ik zit op dit moment nog in de wachtweken, op 3 jan is mijn nod. Ik zou zo graag willen dat ik nu al een antwoord zou hebben. De dagen gaan voor m`n gevoel zo ontzettend langzaam dat ik mezelf helemaal gek loop te maken. Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken, maar het lijkt wel overal waar ik kom zie ik zwangere vrouwen en vrouwen met kinderwagens. Ik zou zo graag even heel hard willen gillen of ergens tegen aan schoppen, maar dat heeft geen zin en dat weet ik ook wel!
Renate! Nou gil hier maar even lekker hard Ik snap wat je voelt en het is zo makkelijk gezegd maak je niet druk en hou je er niet te veel mee bezig, maar dat is zo ontzettend moeilijk! GOOI HET ERUIT MEID! En ik duim voor je
@Renate, volgens mij zitten wij op hetzelfde wachtbankje. Ik meen dat jij ook 20-12 je iui had, of niet? Ik zit met mijn NOD ook zoiets tussen 1 en 3 januari. (Normaal 12-13 dgn. na eisprong nod, maar omdat ik de eerste keer iui meemaak met pregnyl en zo, weet ik niet of dat ook nu geld). Ik voel precies hetzelfde. Sjit vind ik ook dat ik dus eigenlijk wil dat de ww voorbij zijn, maar dan is ook de vakantie voorbij. Ik geniet toch wat minder van de vrije dagen, ik kijk de tijd om... Ik voel ook nog helemaal niets. Jij? Omdat ik niets voel, heb ik ook weinig vertrouwen... Heb je misschien al een ultieme afleidingsactiviteit gevonden? Alle tips zijn welkom! Hope