Bedankt voor jullie steun. Hope28: We zitten idd op hetzelfde wachtbankje, heb ook 20-12 m`n iui gehad. Een echte afleidingstip heb ik niet, ik moet gelukkig tot en met nieuwjaars dag werken en hoop dat dat voor voldoende afleiding zorgt. Ook ben ik veel aan het lezen. Ik voel ook nog niets volgens mij, maar weet ook niet zo goed wat ik moet voelen, ik heb last van m`n (.)(.) maar dat had ik vorige keer ook, dus dat zegt ook niet zo veel, en volgens mij hoef je de eerste tijd ook nog niet zo veel te voelen, dat kan wel, maar hoeft niet. Ik ge niet meer echt af op pijntjes, steekjes die ik voel, het zegt toch niet zoveel, je lijf kan je zo gigantisch voor de gek houden! Jij ook succes met de laatste dagen wachten! XX Renate
Hoi meiden! Wat een negatieve berichten hier allemaal zeg Lijkt wel dat met het eindejaar iedereen wat somberder wordt en minder goed nieuws heeft Heel veel sterkte aan jullie allemaal en alvast mijn allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! 2008 wordt ons jaar! Hier wordt het ook weer spannend... net als renate en Hope heb ik ergens rond 3 januari m'n NOD. Ik probeer me niet meer te fixeren op de steekjes en andere symptomen die ik zou kunnen voelen want mijn lichaam heeft me wel al vaker voor de gek gehouden maar het is niet gemakkelijk om me niet te laten meeslepen en weg te dromen over het (hopelijk) positieve resultaat van deze poging... geen bloed geeft moed dus de volgende dagen worden spannend!
Dames, Ik heb een paar dagen niets van mij laten horen, omdat ik gewoon te bang was dat ik alles zou jinxen. Maar vandaag 3e dag NOD dus net getest en hij knalde van het scherm. Dus ik kan vol trots na de 2e IUI zeggen: ik ben ZWANGER Symptomen: eigenlijk niet zoveel. 's avonds wat last van mijn borsten en wat ongikrampen, maar verder niet misselijk of zo. Ik neem nog geen banner. Durf ik nog niet en ik ga ook nog niet bij september mama's kletsen. Eerst maar eens een mooie echo en dan zien we wel weer. Goh.. het dringt helemaal niet tot me door. Hoop dat het jullie ook allemaal heel snel gegund is! Liefs - Jannes
hehe eindelijk nog leuks nieuws dit jaar. Van harte gefeliciteerd Jannes. Groot gelijk dat je even de echo afwacht, maar ook gewoon lekker gaan glunderen nu hoor!1 @renate: snap pcies hoe je je voelt,!
Jannes, gefeliciteerd meid! Kan me voorstellen dat je een beetje onzeker bent maar probeer er toch al maar een beetje van te genieten! Ben benieuwd wanneer je op echo mag! En hoop natuurlijk dat we je allemaal snel mogen volgen
lieve jannes, gefeliciteerd! en dat al na je 2e IUI! ik ben heel blij voor je. toch snap ik ergens ook wel dat je nog niet mee wilt kletsen met de december mama's. misschien red ik ook de nog de september mama's (nod 9 jan). ooievaar, hoe is het met je? trek je het allemaal nog een beetje? renate, hoe voel je je vandaag?gaat het ietsjes beter? marit, je hoeft niet perse 2 jaar bezig te zijn om in aanmerking voor IUI te komen. wij zijn na een jaar naar de dokter gestapt en 2 maanden later begonnen we aan IUI.
Dank jullie wel! Ik weet dat ik nog een lange weg te gaan heb, maar gewoon de bevestiging dat het dus wel kan... daar ben ik nu al heel blij mee. Rest dringt nog niet zo tot me door. Weet zeker dat het jullie ook allemaal gegund is. @Renate en Marisha: hoe is het met jullie.. ook aftellen zag ik. @Rach: jij 9 januari NOD... zal voor je duimen. @Ooievaar: hoe is het jou? @Marit: wij zijn 10 maanden na de miskraam doorverwezen voor IUI. Dus ondanks dat ik al ooit zwanger was geweest hoefden wij niet te wachten. Vond onze gyn tijdsverspilling. Allemaal leuke plannen voor morgen?
Jannes, wat geweldig! Van harte proficiat! En nu proberen te genieten, meid. Wanneer heb je je eerste echo? Liefs Marielle Iedereen heel veel succes!
Ik moest bellen als ik ongi was geworden, of niet. Dus morgenvroeg ga ik meteen met gyn bellen om een afspraak te maken. Wij willen het tot na de eerste echo tegen niemand zeggen, dus ik hoop dat ik hem in week 7/8 heb. Anders wordt het wel heeeel moeilijk Hoe is het met jou?
Gelijk heb je Jannes. Ik denk dat wij (als we ooit eindelijk eens zwanger zijn) ook gaan proberen om het tot na de eerste echo voor ons te houden zodat we eerst zeker weten dat ie zit waar ie moet zitten en geen miskraam krijgen... denk dat je je op den duur gaat wapenen tegen alles dat mis kan gaan. Met mij alles goed, lief dat je het vraagt... nog 4 dagen tot testen dus wordt spannend. Langs de ene kant heb ik er een goed gevoel over maar langs de andere kant wil ik er geen goed gevoel over hebben... nogal tegenstrijdig he @ Mariel, goh meid, dit goede nieuws heb ik weer helemaal gemist (probeerde een beetje afstand te nemen maar lukt momenteel niet zo goed meer met NOD die dichterbij komt)... je hebt je eerste echo gehad en alles was goed! Waaaah, ben zo blij voor jullie! Heb je nu eindelijk dat vreugdedansje gemaakt
Hey Jannes! Nog net inhet oude jaar! Wat fantastisch en ontzettend gefeliciteerd! Geniet er lekker van en ik hoop voor je dat je snel je echo krijgt!
Met mij gaat het goed, dank je. Ben alleen moe en misselijk, maar dat hoort erbij... Ik heb een echo gehad bij 7 weken, dus dat zal bij jou zeker ook het geval zijn. Ook wij hebben gewacht met vertellen tot die eerste echo en nu mag iedereen het dus weten. Nogmaals proficiat! Marisha, heel veel succes en ik duim dat je zwanger bent! En ja, ik heb uiteindelijk mijn vreugdedansje gemaakt... En natuurlijk ook voor de rest heel veel succes!
Jannes, proficiat! Wat een goed nieuws! Hier gaat het niet zo lekker. Alle symptomen van de naderende zijn er. En zelfs eerder dan verwacht. Voel me Marisha en Renate, heel veel succes voor jullie. (even) hope(loos)
Even een vraagje. Een vriendin van mij dacht dat ze een miskraam had gekregen doordat ze languit was gevallen. Ze zou een week of 6/7 kunnen zijn. Ik heb er nog nooit van gehoord, maar 'misschien weten jullie dat?
@Marieke...weet niet of je die conclusie zo kan trekken hoor. Het is natuurlijk nooit goed om te vallen, maar vriendin van mij heeft een auto-ongeluk gehad toen ze zwanger was (buik flink in het stuur) maar alles was goed. Denk dat ze dat alleen zeker kan weten als ze even een echo laat maken om te kijken of alles nog goed is.
Helaas, vanochtend getest, negatief... Kwam erg hard aan... Nu dus gestopt met de progestan bolletjes en wachten op de menstruatie... Heb alleen geen tranen meer, kan er niet meer om huilen, maar voel me zo ***...
@ Eendje & Hope: wat balen zeg meiden! Probeer wat afleiding te zoeken met oud en nieuw morgen en we duimen dat 2008 jullie jaar wordt en we allemaal een klein wondertje mogen beleven!
marit, je hoeft niet perse 2 jaar bezig te zijn om in aanmerking voor IUI te komen. wij zijn na een jaar naar de dokter gestapt en 2 maanden later begonnen we aan IUI. @Rach: maar was bij jullie ook alles 'goed' genoeg om zwanger te worden? Mijn gyn. gaf aan dat ze als we nu al voor IUI zouden willen ze dit zou 'weigeren' omdat we volgens haar nu meer kans hebben op een spontane zwangerschap. Hoewel ik het nog wel lang vind duren, heb ik ook nog wel hoop dat het voor die tijd goed komt en kan ik me nu wel gaan voorbereiden dat het evt. in sept. gaat starten. Het geeft wel een beetje uitzicht dat er dan wat gaat gebeuren en voor nu nog hoop dat het tegen die tijd niet meer hoeft. Dus wij waren het ook wel met de gyn eens om tot dan te wachten. Blijkbaar verschilt het dus wel per ziekenhuis. Mijn gyn. gaf ook wel aan dat dit hun beleid was, dus dat zal dan wel geen algemeen beleid zijn. @Jannes: gefeliciteerd, wat fijn voor je! Groetjes, Marit
marit. nee bij ons was niet alles goed. mijn man heeft geen slecht zaad, maar ook geen super zaad. helaas heeft ons gyn ons nooit verteld over welke getallen het ging, dat vind ik nu heel jammer, want dan zou ik hier kunnen vergelijken. ik snap goed dat het beter is het zelf te proberen als je daar meer kans mee maakt, maar je moet je ook realiseren dat de MMM best wel heftig is. Juist als je er zoveel moeite voor doet (met hormonen spuiten waardoor ik helemaal niet meer goed in me vel zat) en dan weer ongesteld worden AAAHH dat doet zoveel pijn! ik hoop echt dat je tegen die tijd spontaan zwanger bent geraakt, en dat de MMM nét aan jullie voorbij mag gaan! mag ik vragen waarom jullie dan graag nu al voor een IUI zouden willen gaan, of begrijp ik je verkeerd? mariel, wat leuk dat je hier af en toe even voorbij waait, ik denk nog veel aan je. wat is een zwangerschap toch een wonder he! hoe hebben jullie ouders gereageerd? en je vriendinnen? eendje, jammer dat je ongesteld bent geworden. ik ken je gevoel dat je eigenlijk al 'voorbij de tranen bent'. heel erg veel sterkte. Hope, houd je nog even hope zolang je nog niet ongesteld bent? marieke, ik ben niet zwanger dus heb al helemaal geen verstand van jou vraag misschien moet je die vraag even bij 'zwangerschap' stellen, ik denk dat je dan meer reacties krijgt! meestal als ik mijn eisprong heb gehad zwellen mijn borsten. nu heb ik daar helemaal geen last van. ik maak me dus een beetje zorgen of ik wel een eisprong heb gehad. ik heb wel eens eerder een menstruatie overgeslagen. dan krijg je zoveel hoop... dat wil ik nu écht niet! liefs rachel