iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hoi allemaal,
    wil jullie even een heel gelukkig en vruchtbaar nieuwjaar toewensen.

ik lees nog steeds met jullie mee hoor!

rach spannend voor jou zie ik.
    heb je leuke dagen gehad?

x lisa

2. hoi lisa,
    lang niks van jou gehoord!
    ik heb goede dagen gehad, jij ook?
    heb je nog nieuws?
    liefs!

3. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hoi rah,
    gaat wel goed met mij.
    17 jan. intake over ivf, dus wel heel spannend wat er allemaal gaat gebeuren.
    en ook wel doodeng eigenlijk.
    maar goed we moeten er voor gaan.
    ook de feestdagen waren hier gezellig.
    x lisa.

4. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    ok rach: spannend dus, ik duim voor je.

5. Hoop

Hoop Actief lid

14 nov 2007
    179
    0
    0
    hallo allemaal,

Voor iedereen de beste wensen en veel geluk gezondheid en vruchtbaarheid in dit jaar!

vandaag zou mijn 4e iui zijn maar ik heb hem afgeblazen..

gister had ik mijn LH-piek dus ik zou pregnylspuit gehaald, ik zei nog tegen mijn vriend volgens mij is het helemaal niet nodig en begint mijn eisprong al...ik heb hem nog nooit zo goed gevoeld echt steken tot in mijn lies dit heeft een uurtje of 3 geduurd. Maar ja hij zei haal hem toch maar voor de zekerheid, ik vanmorgen zaad gebracht en een echo gevraagd en inderdaad hij was al gesprongen. ik zeg dan heb ik hem echt heel goed gevoeld gister. Ik denk dat de inseminatie dan niet echt zinvol is er zat inmiddels ruim 14 uur tussen en ik kon smiddags pas terecht...ze gaf me wel gelijk dus de zaak gecanceled...helaas deze maand dus geen poging ( en geen stress)
    ik dacht gister nog zullen we het gewoon doen...maar dan ben je weer bang (stel dat het niet zo was) dat je dan het zaad "verspild"hebt.....
    pfffffffffff toestanden allemaal, ze gaan nu mijn geval bespreken, mijn eitjes rijpen niet verder dan 16 mm als ze s`morgens bij de echo 16 zijn mag ik die avond gaan testen en dat is altijd gelijk positief...heeft iemand van jullie daar ook last van, kleine eitjes..
    pff zo heel verhaal...
    iedereen succes die nog zitten te wachten..ik duim voor jullie!

6. Hoop

Hoop Actief lid

14 nov 2007
    179
    0
    0
    weet iemand hoe lang zaadcellen nu echt leven in de baarmoeder de ene keer lees ik 48 uur de andere keer 72 uur of 5 dagen 3 dagen heb ik ook al ergens gezien...?

misschien dat ik dan nog een klein hoopje kan hebben op nieuwjaarsochtend.....

7. lieve hoop dit snap ik niet..
    even heel simpel gedacht: als je toch de inseminatie heb gedaan, heb je toch een kansje?
    liefs!

8. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    @hoop, wat ik begrijp uit je verhaal is dat je dus geen sex gehad hebt omdat je moest "sparen" voor de iui, maar dat je geen iui hebt gehad omdat je je ei al gehad had.Dat is zeker balen zeg.Wat betreft de zaadcellen, het is per persoon verschillend heb ik begrepen, in het gunstigste geval kan het zaad tot 4 dagen overleven(dat zullen wel de gevallen zijn van 1 keer sex en hup zwanger) en in het minst gunstigste geval overleeft het zaad maar 1 uur(dat is als je baarmoederslijm vijandig reageert op het zaad.)

Ik weet niet hoe het in jou geval is en wanneer je voor het laats sex gehad hebt, dus je kan voor jezelf het beste bepalen of je een kansje hebt of niet.Succes in de ww en hopelijk niet nodig, maar anders hopelijk meer kans op slagen bij de volgende iui

9. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Balen meid dat je IUI gecanceld is. Ik had dat bij mijn eerste IUI ook, dat ik mijn eisprong dat vantevoren al gevoeld had. Wist toen dus ook zeker dat het niet gelukt was. Succes ermee!

En hoe lang ze leven ligt helemaal aan de kwaliteit zaad van de man.

10. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    Vervelend Marisha en Renata, ik dacht echt uit jullie verhalen dat er hoop is. Sjit dat keer op keer blijkt dat je lichaam je toch aardig voor de gek kan houden.
    Diana vind je het niet vervelend dat je er nu 1 moet overslaan? Ik zou er juist stress van krijgen, geloof ik ;)
    Juist daardoor heb ik maar meteen 2 afspraken gemaakt... ;) Nee, dat heeft ook te maken met het feit dat ik echt helemaal niets begrijp van deze cyclus, 1e keer iui. Ik heb al dagen bloedingen die begonnen en weer stopten. Vandaag voor het eerst echt doorgezet, dus nu pas weet ik zeker dat deze poging is mislukt. Maar ik heb dus hierdoor geen flauw benul wat hierdoor dag 1 van mijn cyclus is. Dus heb ik maar een afspraak voor en na het weekend in laten plannen.
    Wel zenuwslopend trouwens, omdat de bloedingen niet door leken te zetten had ik gisteravond toch maar een zw.test klaargelegd om vanmorgen te testen. Is wel heel cru als het met de test naast je dan toch doorzet. Ach ja, zo hebben we natuurlijk allemaal onze teleurstellingsmomenten ...

Ik hoop in ieder geval dat 2008 voor ons allemaal hét jaar wordt! 8) :D

11. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    @hope28 ik sla geen keer over nu hoor.Er groeit een eitje al groeit die dan langzamer zonder de clomid, en dat is al heel wat, want ik heb ook al wel eens gehad dat de clomid niet aansloeg en er nog geen eitje groeide zo snel(mijn cyclus variert van 4 tot 6 weken, dan bedoel ik dat er 4 of 6 weken tussen ongi en eisprong zit, dus totale cyclus is langer)
    Maar we doen welgewoon iui hoor.Het is mijn laatste, daarna wordt ik doorgetsuurd voor ivf.Aan de ene kant spannend,hopelijk lukt die laatste keer,maar aan de andere kant, even tot 10 tellen en we gaan ivf doen,waar ik zelf meer toekomst in zie,dusss.

balen dat het toch mislukt is bij jou hope28 je krijgt toch steeds hoop als de bloeding niet doorzet.

12. Hoop

Hoop Actief lid

14 nov 2007
    179
    0
    0
    Hoi Rach,

Nee ik heb de iui niet doorlaten gaan, ik voelde mijn eisprong echt heel duidelijk vanaf 8 uur s`avonds de inseminatie zou de volgende dag s`middagsplaats vinden dus dan zat er al 18 uur tussen na de eisprong, dan is het ei al bijna niet meer te bevruchten dus heb ik in overleg met de gyn de behandeling niet door laten gaan om een behandeling uit te sparen. anders is het een verloren kans.
    ik had die avond het dus beter wel kunnen doen,.....dan had ik nog een kansje.

13. Hoop

Hoop Actief lid

14 nov 2007
    179
    0
    0
    Diana, ik weet niet hoe dat bij mij is maar bij de samenlevingstest was er nog wel leven van de zaadcellen, dus echt heel vijandig zal het niet zijn..

we hebben maandagnacht/dinsdagochtend na het feesten met oud en nieuw het voor het laatst gedaan en mijn eisprong was woensdag tegen de avond, dus dat is zo`n 36 uur later dan zou het theoretisch gezien mogelijk kunnen zijn maar daar ga ik niet vanuit zou wel heel sterk zijn.....jaren niet zwanger kunnen raken, iui cancelen en dan spontaan zwanger worden....Dat is te mooi om waar te zijn.

14. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Hoop: Eerlijk gezegd vind ik het verwarrend dat jouw gyn het zomaar afblaast. Een ei is toch 24 uur vruchtbaar? En mijn gyn zegt ook dat de krampen die je voelt niet de eisprong zijn maar dat die pas een paar uur daarna volgt. Je voelt namelijk het aanspannen van je eierstokken voor hij springt - dus het oprekken van het follikel. Dus wellicht is hij pas na middernacht of zo gesprongen.

Maar ja.... koop je nou niets meer voor :(

En nieuwjaarsdag zou nog best weleens kunnen. Je hoort gekkere dingen van mensen die in een rustmaand zwanger zijn geworden. Dus wie weet :D

15. Hoop

Hoop Actief lid

14 nov 2007
    179
    0
    0
    volgens mijn gyn is het vruchtbaarste moment van het eitje tussen de 10 en 14 uur...het beste is het als de inseminatie voor de eisprong plaats vindt dus dat de zaadjes al klaar zitten...

16. Hoop

Hoop Actief lid

14 nov 2007
    179
    0
    0
    mijn banner klopt dus ook niet heb eisprong 2 dagen geleden al gehad...

17. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Soms heb ik het idee dat iedere gyn wat anders zegt... Had ik tijdens de FM ook weleens. Werd elke dag door een ander gyn gedaan en die konden dan afzonderlijk van elkaar hele andere antwoorden op gelijke vragen stellen.

18. Hoop

Hoop Actief lid

14 nov 2007
    179
    0
    0
    Ja inderdaad dat idee heb ik ook wel eens maar ja...mijn gyn zei ook dat ze dat nooit exact hebben kunnen bepalen hoeveel uur het nu echt vruchtbaar is...ze weten het zelf natuurlijk ook niet precies!

19. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    oeps Diana, ik had jouw verhaal wat gehusseld met dat van Hoop, sorry :oops:
    Jij schreef inderdaad dat je nu zonder hormonen deed en dat prachtige verhaal van die monteur, toch?
    Als het deze keer gaat lukken, kun je later navertellen dat er wel heel vreemde mannen betrokken zijn geweest in zijn/ haar totstandkoming, zelfs een monteur wilde een rol spelen ;) :D
    Heel veel succes nog verder! Ik ben heel benieuwd wat de meting maandag uitwijst.
    @Jannes, tsja, ik heb ook inderdaad het idee dat ze het allemaal anders doen en allemaal een andere uitleg hebben. Ik vind dat best wel lastig. waar moet je dan op vertrouwen? Maar goed, daar hoef jij je gelukkig voorlopig niet meer druk over te maken ;) Ik zie trouwens dat je nog geen mooie banner hebt uitgezocht! (Mss wacht je tot de 21e?)

Groetjes, Hope

Deel Deze Pagina