iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Is dat niet zeg maar als de koorts plaatst vind in het proces van het maken van de zaadjes? (duurt toch zo'n 70 dagen voor een zaadje helemaal rijp is)

2. ik kan er nergens op het internet iets over vinden, natasja.

3. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    Ik heb echt geen idee of koorts kwaad kan, maar ik moest meteen denken aan een stel uit Babyboom. Kennen jullie dat programma? Jeroen en Diana waren al jaren bezig om een kindje te krijgen en waren aangewezen op IVF. Bij de laatste poging en terwijl Jeroen dus ernstig ziek was (griep en koorts) bleek het raak. Misschien staat hun verhaal nog wel op babyboom.nl.
    Je weet maar nooit wat die zwemmers doen, misschien worden ze wel extra 'aangevuurd' :D
    Groetjes, Hope

4. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hai meiden,

Nou een beetje dubbel nieuws, ik was er al bang voor omdat ik 'eipijn'heb maar ik heb een cyste (een endometriosecyste) maar... omdat ie niet te groot is (ik vond van wel 19 mm) mag ik wel spuiten...

Het voelt erg dubbel allemaal, het kan zijn dat ie groter wordt en weggehaald moet worden, of dat ie zo blijft en het kan óok weggaan.

Weer lekker onzeker dus, ik hou er maar rekening mee dat het deze ronde erg spannend wordt dus ik wacht elke FM wel weer af maar het is wel :x

Maandag moet ik terugkomen [-o<

5. linda ik wil je niet onzeker maken (dat doe ik nu misschien wel) maar toen ik cysten had mocht ik absoluut niet meer spuiten. die cyste is waarschijnlijk ontstaan juist door het spuiten.

hope, ik ken het programma, en ik moest daar toen ook gelijk aan denken. maar ik kan me ook nog herinneren dat zijn zaad heel erg goed was ontdanks zijn hoge koorts ;)

6. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ja dat heb ik ook begrepen, ik denk ook ergens dat ze maandag gaan zeggen dat ik alsnog moet stoppen. Gingen de cysten bij jou weer weg? Ik had ook nog enkele kleine lege follikelzakjes...

7. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    bedankt voor de antwoorden afwachten maar dus.
    Mannetje is nu naar bed en wil het morgen gewoon proberen, dus we zullen vanzelf wel horen of er nog leven inzit hihi het was al nooit super veel dus we zullen zien.Kan me er niet druk om maken,tis voor mij echt aftellen tot ivf nu.

Ooievaar ben je er ook nog?Hoe gaat het met je?Of wil je liever even er niet mee bezig zijn,want je doet volgens mij een rustmaandje nu toch?

8. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Diana, succes vandaag met de IUI! Ik hoop dat je mannetje zijn zwemmertje niet van de koorts weten!

Linda, ik hoop dat die cyste zich niet verder ontwikkelt en dat jullie deze poging gewoon mogen verder zetten!

Jannes, grappig verhaal idd. Ik kan me voorstellen dat je het nog even voor jezelf wil houden... als kind wil je toch altijd je ouders verrassen met het nieuws dat ze grootouder worden... ik vond het ook jammer dat we dat niet meer kunnen doen aangezien mijn mama precies nog beter weet dan ik wanneer mijn NOD valt etc. Dus als ik na 14 dagen na IUI nog steeds geen alcohol wil drinken of ik wil nog steeds niet met haar gaan lopen... dan weet ze hoe laat het is! Al zouden wij ook liever wachten tot na de eerste echo (als het dan eindelijk eens zover wil komen)! Mijn mama vertelde me dat ook al zou het mss geen echte grote verrassing zijn, het gevoel wel hetzelfde zou zijn, zeker omdat ze weet hoe hard we ervoor hebben moeten knokken!

Nic, wat een ei zeg! En nog geen piek? Ik piek al op 19 à 20mm... dat is mss de reden dat het bij ons steeds mislukt! Veel succes morgen met de IUI!

9. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Nou ik vertelde mijn ouders al niet eens meer wanneer ik IUI heb of dat ik weer FM had. Ik vertelde gewoon niets meer. Wilde niet dat ze na 14 dagen me in de gaten gingen houden. Dus ze doet het puur op de gok. En ik heb de dagen voor mijn positieve test nog gewoon alcohol gedronken (kerst enzo) dus misschien dat dat haar een beetje in de war haalt :D

10. Nic79

Nic79 Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Rach Spannend, heb je al getest vandaag? Of doe je dat pas later!

Ik had de vorige keer ook 2 eitjes één van 25mm en één van 29 mm ikwacht het maar weer gewoon af. Alleen mijn Luterale fase is redelijk kort maar 10 dagen. Hoop dat dit geen probleem zal zijn.
    Ik ben benieuwd morgen. moet om half 11 in het ziekenhuis zijn.

Had ik weer wat vanmorgen zit ik ok 6.15 uur in de trein. Ligt er een lichaam op het spoor :( Heb ik tussen 2 stations nog geen 1km van mijn huis ruim 1.5 uur gestaan, wat een gedoe. Gek hoor hoe wanhopig sommige mensen kunnen zijn :(
    Bah Bah!

Sorry hoor meiden moest het ff kwijt!

11. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Bah Nic! Bij ons in de buurt gebeurd dat ook vaak. Ik reis zelf niet met de trein, maar lees dat dan de volgende dag. Je kan je er toch niets bij voorstellen he!

@Diana: succes vandaag!

@Rach: al iets te melden? Spannend hoor... wie weet!

12. Hoop

Hoop Actief lid

14 nov 2007
    179
    0
    0
    he nic dat is inderdaad een superei, mijn eitje groeit meestal maar tot 16 mm dan mag ik beginnen met de urinetesten deze is ook altijd gelijk positief en binnen een halve dag is het ei dan ook gesprongen. Mijn gyn heeft gister overleg gehad met het hoofd van de fertoliteitafdeling en ik krijg nu een andere aanpak... ze gaan vanaf dag 9 nu de fm meting doen en als het eitje 14mm is krijg ik cetrotide toegediend iemand ooit van gehoord? dan groeit het eitje nog wat door... en ik krijg nu vanaf dag 9 elke dag een fm inplaats van om de dag...hopelijk dat dat iets opleverd!
    rach, heb je al getest?

de rest van de dames ook succes!

13. Renate007

Renate007 Actief lid

17 mrt 2007
    490
    0
    0
    Ik heb gister m`n fm gehad, zaten nog allemaal kleintjes, maar er zaten en echt heel veel in alle twee de eierstokken.
    Nu moet ik vrijdag weer terug komen, bij mij is er in de laatste dagen een echte groeispurt van de eitjes.
    Hopelijk volgende week m`n 3de iui, we wachten weer af, heb wel al de pregnyl thuis liggen.

14. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Hey Marisha, we blijven gelijk oplopen zeg: 3 keer IUI mislukt en allebei op 25 jan. een evaluatiegesprek :)

15. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Bij mij is het bruine bloedverlies ook weer begonnen, zik al dus over 2 of 3 dagen wel echt ongi worden.

Had ook geen hoop hoor want het eitje groeide links en mijn linkereileider is verstopt door verklevingen.

Op naar poging 4 voor 2e IUI.

Veel liefs
    Nataly

16. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Da's wel toevallig zeg! Laten we er dan voor zorgen dat we in februari dan ook allebei zwanger zijn... deal? :)

Maar natuurlijk wel sneu dat er al drie pogingen verlopen zijn... hoop dat de 4e ronde ons meer geluk brengt!

17. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Nataly, jammer dat het weer mislukt is. Hoop dat volgende ronde je eitje aan de juiste kant groeit!

18. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Nataly: jammer meid! Volgende ronde een mooi eitje rechts!

@Rach: zeg je maakt het wel spannend hoor!

19. Hoop

Hoop Actief lid

14 nov 2007
    179
    0
    0
    he marieke en marisha,

ik zit ook gelijk met jullie 3x iui mislukt ik heb 24e evaluatiegesprek, mijn eitjes groeien maar tot 16mm en dan springen ze al.
    ze gaan iets anders proberen nu dus benieuwd!

20. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    @ Hoop: Groeien ze maar tot 16 of heb je je piek bij 16? Ik piek op 19 dus da's ook wel snel... ben benieuwd wat er bij mij gaat gezegd worden tijdens evaluatie gesprek.

Wel grappig dat we allemaal zo dicht bij elkaar liggen alle drie 3 IUI's en de 24e en 25e op gesprek... dat gaan we van elkaar zeker niet vergeten :D

Deel Deze Pagina