iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    :D nee hoor geen zorgen.
    Ze is een sterke, maar zo heeft ze het even nodig.
    Binnenkort ga ik met haar naar de dierentuin, gezellie! :D

2. hey wat leuk. dus in real life kennen jullie elkaar ook goed :D

3. aly

aly Bekend lid

Oct 5, 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    rach, succes vandaag, ja na zo'n tijd is het weer spannend om weer te beginnen.

4. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    IUI MEIDEN

Ooievaar: 5e IUI, Puregon 75
    10uss: 2e IUI, 4 jan FM, 1 feb nod
    Rach84: 4e IUI, Menopur en Pregnyl nod 14 februari
    Geduld: na 7e IUI, maandje zonder hormonstertjes, tempen.
    Linda: 1e IUI, Puregon&Pregnyl
    Jale: NOD 4 dec. Deze maand geen IUI, zelf proberen. Volgende maand 1e IUI met Menopur.
    Renate007 januari, 3de iui
    Diana26: 6e en laatste iui 9 jan.NOD 22 jan.
    Annelies661: 5e IUI, eigen cyclus, wel pregnyl, nod 09 dec.
    Aly: 3e IUI,2e maand rust, NOD 7 febr.
    Johanna24: op naar nr.3,IUI, eigen cyclus wel Pregnyl, nod 13 dec
    Eendje: 5e IUI, puregon en pregnyl, nod ?
    Marieke21 na 3e IUI nu 2 maanden rust, NOD 21 jan.
    Marisha: 3e IUI in eigen cyclus met Pregnyl, 1e FM 18 dec., nod 3 jan.
    Manonie: ...Januari 5de IUI, Clomid en Pregnyl NOD 30 jan
    Marisha: 3e IUI mislukt. Rustmaand ivm evaluatiegesprek op 25 jan, nod 31 jan.

ZWANGER DOOR IUI!!

Aurelie: zwanger na 2de IUI, uitgerekend op 28 februari
    Natasja: zwanger na 4e IUI, uitgerekend op 25 maart
    Hippel: zwanger na 6e IUI, uitgerekend op 20 april
    Draaimolen: zwanger na 1e IUI, uitgerekend op 14 mei
    Zonneschijn: zwanger na 2e IUI, uitgerekend 8 juni
    mandy80: zwanger na 10e IUI, uitgerekend 2 juli
    Jalena: zwanger na 3e IUI, uitgerekend 3 juli
    Otter 68: zwanger na 5e IUI, uitgerekend 13 juli
    Pooltje: zwanger na 1e IUI, uitgerekend 29 juli
    Mariel77: zwanger na 5e IUI, uitgerekend 11 augustus
    Jannes zwanger na 2e IUI, uitgerekend 5 september

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.
    De lijst staat op volgorde van nod / uitgerekende datum.

5. diana26

diana26 Fanatiek lid

Nov 6, 2007
    1,149
    0
    0
    gelderland
    \jale Gefeliciteerd!

6. goedemorgen :)
    vannochtend viel mee gelukkig! zelfs de restjes van de cysten die ik had zijn helemaal verdwenen, wat een opluchting!
    ik mag vanavond weer beginnen met spuiten, en heb het receptje voor de pregnyl al binnen.
    ook hebben we voor volgende week donderdag een evaluatie gesprek gepland.
    t voelt echt wel weer goed om 'bezig te zijn' :)

renate hoe ging jou fm?

7. Renate007

Renate007 Actief lid

Mar 17, 2007
    490
    0
    0
    Hoi

Mijn fm ging redelijk, eitjes waren nauwelijks gegroeid, en dat op dag 13. Ze waren nog geen 12mm of zo.

Moet nu woensdag weer, de eerste keer ging het ook zo, toen was er op dag 16 echt een groeiexplosie en heb ik uiteindelijk op dag 19 iui gehad.

Even afwachten dus, nu hoop ik niet dat ik in het weekend m`n eisprong heb, ik weet niet of ze in het weekend ook iui doen.

Weet jij dat Rach?

8. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    @Rach en Renate: fijn dat jullie weer een nieuwe ronde zijn gestart. En ook goed dat jullie, Rach, een evaluatie gesprek hebben gepland. Even wat dingen bespreken is altijd fijn.

@Natasja: fijn om te horen dat het goed gaat met ooievaar. Heel veel plezier in de zoo.

@Diana: hoe is het met jou op de wachtbank?

@All: gisteren weer dikke tranen hier. Bij elke buikpijntje, steekje dat ik niet kan verklaren als symptoom, of als ik niets voel ben ik zo onzeker. Gelukkig is mijn mannetje zo begripvol en troost me, maar ik ben blij dat het nog maar 7 nachtjes slapen is tot de echo.

Vind het zo vervelend om te klagen (ook ten opzichte van jullie) want ik ben zwanger en dan moet je blij zijn. Maar zo stom .. wil je zo graag zwanger worden. Ben je het... is het nog niet goed :s

9. diana26

diana26 Fanatiek lid

Nov 6, 2007
    1,149
    0
    0
    gelderland
    @jannes..je mag best hier klagen hoor.Ik kan me wel voorstellen dat je heel onzeker en bang bent.Je hebt na lange tijd wachten iets heel moois gekregen iets wat je al zolang wilt, je bent dan heel erg bang dat het je weer afgepakt wordt.Dat begrijpt iedereen vast wel.

Hier op het wachtbankje gaat het goed hoor.Heb eigenlijk niet eens door dat ik in de ww zit, want ik heb gewoon zoiets van volgende week woensdag als ik ongi geworden ben mag ik bellen en worden we doorgetsuurd voor ivf.Daar ben ik dan wel mee bezig ben een beetje aan het lezen hoe en wat bij ivf.Ik heb gelezen dat tussen doorverwijzing en beginnen met ivf 3 tot 6 weken zitten, dus ga ervan uit dat we in maart ivf gaan doen.Duurt dan lang hoor.Fijn dat je iig even informeerde hoe het gaat :D

10. @ Renate, ja ze doen het wel op zaterdag maar niet op zondag. zaterdag gaat het ietsjes anders en moet je aan de andere kant van het ziekenhuis zijn, maar word duidelijk uitgelegd!

@ Jannes, ik snap goed dat je zo onzeker bent. wat duurt de weeek dan lang he. nou meis, ik hoop dat je ons allemaal kunt verrassen met een mooie foto in je album van je baby!

@ Diana, raar he, maar zo denk ik ook. wachten tot de menstruatie en uiteindelijk doorgestuurd worden voor IVF. nou wij horen het volgende week. ik zou er maar niet vanuit gaan dat je in maart al IVF kan doen. soms willen ze nog bepaalde onderzoeken doen (zie topic Josien) voordat ze daadwerkelijk met de behandeling beginnen.

11. diana26

diana26 Fanatiek lid

Nov 6, 2007
    1,149
    0
    0
    gelderland
    @ rach: ik heb het gelezen ja.Maar bij ons is het zaad toch wel ietsjes beter, tussen de 2 en 4 miljoen(als mannetje niet ziek is haha)
    En bij de eerste zouden we ook ivf gaan doen, we waren toen al bezig met decapeptyl, en werden er behalve nog een extra zaadtest(om te kijken of het goed genoeg was voor ivf of voor icsi) geen andere onderzoeken gedaan en toen was het zaad slechter dan nu, onder de 1 miljoen en te slecht voor iui.
    Maar ik weet dat ik mezelf niet teveel moet vastpinnen op maart, maar het is voor mezelf wel een richtlijn.

Fijn trouwens dat je weer bezig mag gaan met iui.Zon rustmaandje is fijn, maar er weer echt voor gaan is fijner,toch?

12. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Hai meiden,

nou dit geloven jullie niet, vanochtend geweest voor FM, er zitten drie follikels! En nog een kleintje van 12. Nu moeten we de keuze maken, wel of geen IUI! Ik ben alleen bang dat omdat het om de eerste keer gaat én omdat het zaad van mijn vriend gewoon goed is, we het toch niet gaan doen vanwege de risico's. Wel zit ik nu te denken aan bijv. wel zelf klussen, de negatieve samenlevingstesten geven natuurlijk geen hoop maar als we dan toch eitjes hebben kunnen we het altijd proberen... het risisco blijft hetzelfde alleen volgens mij is de kans wel veel kleiner...

Graag hoor ik jullie reacties!

13. Hope28

Hope28 Actief lid

Mar 24, 2007
    190
    0
    0
    Opeens is er wel heel veel gepost... even moeten teruglezen.

@Jale, omdat ik hier nog niet zo lang mee schrijf, ken ik je niet, maar van harte! Veel plezier bij de septembermama's!

@Jannes, ik kan me de onzekerheid heel goed voorstellen hoor. Tis denk ik precies zoals Diana het aangeeft. Eindelijk is het dan zover. Juist als je zo lang hebt moeten hopen, zie je ook weer de risico's vant kwijtraken. Maar nog even volhouden hoor! ;)

@Renate, veel succes deze week. De vorige cyclus liepen wij precies gelijk op.

@Rachel, ik kan me goed voorstellen dat het wel fijn is om weer te beginnen. Die mmm is niet leuk, maar je hebt inderdaad dan wel het gevoel dat je iets doet. Ik ben heel benieuwd hoe het volgende week (klopt toch?) met jullie gesprek gaat.

Is dat trouwens gebruikelijk zo na 3 keren? Ik bedoel dat je dan een evaluatiegesprek krijgt en ook al over ivf praat? Bij mij werd voor mijn 1e iui verteld dat ze eerst 6 keer iui in de natuurlijke cyclus gaan doen. Als dat niet lukt, eerst een hsg en dan vervolgens nog een aantal maanden iui mét hormonen. Weten jullie waarom dat is? Begrijp me niet verkeerd hoor, ik hoop ook liever dat het lukt met iui, maar jullie verhalen horend, klinkt dat in mijn geval wel heel erg vaak iui... En dan ben ik dus sowieso ook weer een jaar verder, voordat we überhaupt iets anders gaan afwegen. Vreemd toch? Of niet?

Hope

14. diana26

diana26 Fanatiek lid

Nov 6, 2007
    1,149
    0
    0
    gelderland
    Ja ik me voorstellen dat dat een moeilijke keuze is.Wat betreft iui.Doet de gyn dat wel dan, ik dacht dat ze het met te veel eitjes niet zouden doen.
    Ik zou persoonlijk als verder alles goed is, de zaadhoeveelheid enzo het risico niet nemen, maar dat wil ook niet altijd wat zeggen, want ik heb hier wel eens getallen zien staan waar ik jarloers op ben, maar bij wie het toch niet lukt.
    Zelf klussen heeft bij jullie weinig zin denk ik als de samenlevingstest negatief is, maar je hoort ook daar wel eens verhalen over.
    Ik zou het met de gyn bespreken.
    En mocht je de keuze maken om het toch te doen, een 3ling is misschien zwaar, maar ook een prachtig wonder waar je dan super trots op mag zijn.

Succes met wat je doet.

15. diana26

diana26 Fanatiek lid

Nov 6, 2007
    1,149
    0
    0
    gelderland
    @hope: waarom dat zo is, zal je aan je gyn moeten vragen, ik denk dat het komt, omdat de meeste hier de iui gelijk met hormonen doen.
    En waarom jij het eerst in eigen cyclus moet doen, de gyn zal er toch wel hoop op hebben dat je daarmee een goede kans maakt.
    Succes en bespreek het zou ik zeggen.

16. als mijn man goed/veel/snel zaad had zou ik geen IUI doen met 3 eitjes. nu zou ik dat wel doen.
    toch moet je er nog wel goed over nadenken. je hebt nog steeds een kans dat er 'maar' één bevrucht word.

zelf klussen kan je altijd blijven doen ;)

17. Renate007

Renate007 Actief lid

Mar 17, 2007
    490
    0
    0
    Hope; ik doe ook iui in m`n eigen cyclus.

De gyn heeft de hoop dat het in m`n eigen cyclus gaat lukken, maar ik ga ook als het niet in m`n eigen cyclus lukt een aantal iui behandelingen met hormonen doen, maar na hoeveel weet ik niet.
    Dat ga ik denk ik van de week is vragen.

Succes

18. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    @ Hope: Ook wij kregen IUI in eigen cyclus. Bij ons werd er vanaf het begin gezegt dat er na 3 pogingen een evalutiegesprek volgt vooraleer met poging 4 te starten. De HSG hebben wij al gehad voor we met IUI begonnen maar wij doen dus 3x IUI in eigen cyclus en dan naar gelang de uitslag van het zaad, de groei van mijn ei etc wordt er tijdens het evaluatiegesprek besproken of IUI nog zin heeft (en eventueel overschakelen op hormonen) of dat het mss beter is om op IVF over te schakelen. Laten we hopen dat het bij jullie niet zover hoeft te komen ;)

@ Linda: het is een persoonlijke keuze. Hoe klein de kans ook is, er is altijd een kansje op een drieling als er drie eitjes groeien dus jullie moeten voor jezelf uitmaken of jullie al dan niet met een drieling kunnen leven. Zelf klussen lijkt mss minder voor de hand liggend (dat het zou lukken) maar er moet natuurlijk maar 1 koppig zwemmertje tussen zit dat alle hindernissen overwint!

19. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    @all: bedankt voor julllie lieve reacties!

@Linda: ik persoonlijk zou het wel aandurven. De slagingskans bij IUI is maar 15%, dus de kans dat ze alledrie bevrucht worden, is denk ik niet zo groot. Maar dat is zeer persoonlijk hoor! Als jullie het niet willen, moet je het zeker niet doen.

@Hope: ik zou ook in de 3e ronde een evaluatie krijgen. Ook met het oog op wachtlijsten IVF. Ik mocht in eigen cyclus IUI doen (heb goede eigen eisprong), maar mijn arts adviseerde om toch hormonen te gebruiken om ze kansen te vergroten. In de maand dat ik zwanger raakte had ik dus ook 2 eitjes. Maar ik ga er niet vanuit dat ze allebei bevrucht zijn. En HSG heb ik ook al voor IUI gehad.

20. diana26

diana26 Fanatiek lid

Nov 6, 2007
    1,149
    0
    0
    gelderland
    @jannes: 2 eitjes? Jeetje wat spannend zeg.Heb je er straks misschien gelijk 2!Nog een weekje...ik zit wel te wachten op een mooie echofoto van jou hoor.

Share This Page