iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ha ha... ik heb zitten rekenen met de getallen in Linda haar bericht :D

Maar jij gaat uit van 20miljoen. En dat is niet realistisch. Kijk maar naar Linda haar bericht, die had al 77 miljoen/ml en mijn vriend had al de eerste keer 92 mil/ml en later een keer 48/ml.

Je moet dus wel weten wat het uitgangspunt is. Anders kan je niet rekenen.

2. sorry juffrouw jannes :p

dus die cijfertjes gelden voor ons/mij?

kan je astjebliefd die type A en type B vervangen voor woorden? :)

3. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Nee die gelden dus niet voor jou :)
    Als jij niet weet hoeveel miljoen/ml je had, dan kan je het niet uitrekenen. Je moet dus wel weten hoeveel er in totaliteit was. 20milj/ml is een gok gebaseerd op het gemiddelde. Maar het was vast meer. Dus dat getal moet je hebben.

4. jannes, we praten een beetje langs elkaar heen ;) ik wil namelijk de hoeveelheid per ml berekenen en jij zegt: dat kan je pas berekenen als je de hoeveelheid per ml weet :) zover was ik ook nog gekomen hhihi
    maar ik heb mijn eigen rekensom al gemaakt, dus het is wel goed zo, ik overleg wel met de gyn verder ;)

hoe gaat het met jullie?

ik gisteren voor het eerste gespoten, vond het een klein beetje eng, maar t ging gewoon goed ;)

5. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    O ha ha... maar de hoeveelheid per ml kun je toch niet berekenen? Dat is toch op basis van de telling van het lab?

Ik spuitte ook. Even wennen, maar gewoon knop op nul en prikken. Geen bijwerkingen gehad? Had ik eerste keer heel erg!

6. Hoop

Hoop Actief lid

14 nov 2007
    179
    0
    0
    pff tis wat he met dat hoeveelheid zaad wie had ooit bedacht dat dat zo belangrijk zou worden. Ik vraag er ook altijd naar hoor....er staat dan iets op dat buisje wat ze in gaan brengen ik neem dan altijd aan dat dat het goede aantal is met de goede zaadje per ml.... maar zeker weten doe ik het ook niet....haha....bevalt wel goed zo een maandje ff niet! dan ben je dr toch minder mee bezig.. volgende week woensdag evaluatiegesprek en dan weer op naar de volgende ronde!
    nog maar 3 te gaan zijn snel voorbij he die kansen!

7. Hoop

Hoop Actief lid

14 nov 2007
    179
    0
    0
    weet je wat ik trouwens zo raar vind deze maand, normaal heb ik van de pregnyl altijd zo`n last van mijn borsten en worden het net kanonen deze maand heb ik wel pregnyl gehad maar gen inseminatie en zijn ze nauwelijks gevoelig of opgezwollen, lijkt wel of het lichaam het weet haha

Voel jij al iets aan je borsten jannes?

8. Renate007

Renate007 Actief lid

17 mrt 2007
    490
    0
    0
    Vanmorgen weer fm gehad, ik zit nu op dag 15 en m`n eitjes zijn nog steeds maar 10mm. Baarmoederslijmvlies was ook nog dun, dus da komt wel overeen.

Ik heb volgende week een afspraak met de gyn gemaakt om te kijken of het niet beter is om met hormonen te gaan werken.
    We maken wel deze cyclus af, maar de vpk vond het een goed plan om met een fertiliteits deskundige te praten.

Nu vrijdag weer een fm, we wachten maar af

9. @ Hoop, ik heb precies hetzelfde als jij. volgende week donderdag evaluatie gesprek, en nog 3 kansen. mmjeej gaat snel he de tijd :(

die van mij zijn ook altijd echt opgezwollen door de pregnyl.
    maar ik weet niet of het iets betekent als dat nu niet zo is!

@Jannes. jawel, je kan de hoeveel per ml grofweg bereken als je de 'minstens vereiste' hoeveel heid ernaast houd en ik in prcenten heb gekregen in hoeverre het zaad van mijn man daaraan voldoet.
    die 'standaart' getallen heb ik van het internet.

10. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Hi, ik heb beide keren niets van Pregnyl gemerkt. Paar dagen voor NOD voelde ik altijd iets in mijn borsten, dus dacht er op een gegeven moment maar niets meer van.

Ben nu bijna 7 weken zwanger, maar merk niet veel aan mijn borsten. Geen pijn in ieder geval. Wat grotere tepels, af en toe een steek en bultjes op de tepel. En that's it. Sommige zeggen dan: fijn hoor. Maar ik had liever dat ze heel veel pijn zouden doen!

Ik vroeg ook altijd naar hoeveelheid bij IUI. Tweede keer waren het 11 miljoen goede zaadcellen. Was veeeel minder dan keer ervoor en toch raak!

@Renate: wie weet krijgt hij een groeispurt en is hij vrijdag al richting de 15-16mm.

11. Hoop

Hoop Actief lid

14 nov 2007
    179
    0
    0
    bij mij doen ze normaal echt superpijn mijn borsten...maar ja we zullen wel zien nog 3 dagen wachten en ik weet het weer.....ga er ook niet vanuit dat er spontaan iets gebeurt zou zijn....

ja Jannes wie weet krijg je nog genoeg kwaaltjes dus aan de ene kant ben maar blij dat je nog geen last hebt aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat je bevestiging wil van je lichaam buiten de zwangerschapstest.

Ja rach inderdaad baal er echt van dat mijn pogingen er bijna op zitten...zeker met de wetenschap dat we zoals het er nu uitziet niet verder gaan..mijnvriend wil dat niet...maar goed wie weet hij wilde eerst ook geen kids meer( hij heeft er al 2) en nu wel en toen maar 3 x iui en nu al 6 dus we zien wel....jou vriend heeft ook al 2 kinderen toch? wat vinden de kinderen ervan of weten ze het niet?

12. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Hoop: wat moeilijk meid dat je vriend wellicht niet verder wil gaan na de IUI. Hoe sta jij daarin? Kun jij dat goed een plek geven en accepteren, of zou jij graag IVF willen?

13. Hoop

Hoop Actief lid

14 nov 2007
    179
    0
    0
    ja dat weet ik nog niet, ik zit nu nog te hopen dat het met iui lukt natuurlijk! dus hoe het voelt als we dat eenmaal voorbij zijn dat weet ik nu nog niet en ik zeg al misschien gaat ie nog wel om....ik bedoel van geen kinderen meer zitten we nu ook al in dit stadium dus....wie weet verlegt hij ook daarmee zijn grenzen nog,....voorlopig denk ik daar nog niet aan. Ik zelf zou het denk ik wel doen hoewel het me wel erg zwaar lijkt, ik vind dit soms al zwaar en dan niet lichamelijk, ik doe gewoon in eigen cyclus maar geestelijk. Straks heb je het lichamelijk ook een stuk zwaarder he.

14. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    Hallo, heb ik even wat gemist: de meest ingewikkelde rekensommetjes heb ik voorbij zien komen. Even boven mijn pet :)

@Renate, ik was heel benieuwd naar jou fm! Vooral omdat we eerst gelijk liepen. Was jouw cyclus niet altijd langer dan? Als je in eigen cyclus zit, verandert daar toch niets aan? Maar ja, ik snap ook wel dat er natuurlijk wel iets moet gaan groeien. Ik benheel benieuwd wat ze vrijdag zeggen. Kunnen ze je dan in deze cyclus alsnog hormonen geven of moet je dan wachten tot de volgende keer? Heel veel succes/ sterkte!

Die pijnlijke (.)(.) is wel apart. Ik lees vaker dat ze rond de NOD het meest gevoelig zijn. Bij mij is dat altijd juist rond de eisprong. En daarna zakt het weer af. Heb ik nu ook weer. En op de één of andere manier, gaat dan ook weer meteen wat hoop verloren. Ik heb stiekem toch in hoofd dat als het raak is, dat ze dan gevoelig moeten blijven. Ik weet eigenlijk niet of dat terecht is. Heeft iemand van jullie hetzelfde?

@Hoop, tsja, bepalen van waar je grenzen ligt, blijft moeilijk denk ik. Ik kan me ook voorstellen dat het des te lastiger wordt als de grenzen van beide partners anders liggen. Maar misschien maar 1 step at the time.....

hope

15. 10uss

10uss Actief lid

28 nov 2005
    246
    0
    0
    Hope28, nu hoor ik iets heel herkenbaars....
    Heb ook altijd vanaf mijn ei dat tepels gevoelig worden en vervolgens mijn hele borsten erg pijlijk worden tot aan nod. Nu heb ik ook altijd het gevoel dat het weer niet raak is als ze weer pijnlijk worden, denk ook dat als ik zwanger zou zijn dat het heel anders zou voelen (bijv. helemaal niks)...

16. Renate007

Renate007 Actief lid

17 mrt 2007
    490
    0
    0
    Mijn cyclus wisselt tussen de 26 en 34 dagen. De gyn vond dat regelmatig genoeg om iui in m`n eigen cyclus te doen.
    Ik kan deze ronde niet meer met hormonen beginnen, ik zit al op dag 15. We doen deze ronde zonder hormonen en volgende week gaan we praten met de gyn.
    Ben ook heel benieuwd hoe het vrijdag gaat, er zitten meerdere follikels, maar ze willen niet echt groeien.

17. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Bij mij ook herkenbaar! Eerder alleen mijn tepels. Alleen sinds ik pregnyl spuit doen mijn borsten ook heel zeer, ben benieuwd zal bij mij dus in de loop van de week ook wel weer beginnen.

18. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    dat van je grenzen verleggen herken ik ook ja.
    Vooral bij de eerst,want nu waren we van te voren al bang dat het weer hetzelfde zou gaan,dus ben je iets voorbereid, maar bj de eerste hadden we echt zoiets van: bewondering voor degene die de mmm ingaan maar wij echt niet hoor.Maar als dan na een jaar er nog geen zwangerschap is ga je toch nadenken.Bij ons was het mijn mannetje die het eerste aangaf wel naar de dokter te willen.Toen bleek dat dat niet helemaal goed was,ging het vrij snel, je wordt doorgestuurd en zonder na te denken volg je de hele weg.En voor we het wisten zaten we zelf ook middenin de mmm.Omdat toen het zaad slechter was als nu en ik toen ook maar in de 4 tot 6 maanden ongi werd en dat ik nu wel redelijk regelmatig ben, hebben we het toch eerst weer zelf geprobeerd,want de eerste kwam toch ook in de rustpauze tussen iui en ivf(terwijl we al decapeptyl spoten) dus het valt dan alsnog wel tegen als je weer die mmm in moet, maar we zeiden toen tegen elkaar, we doen iui en geen ivf, dat is zon toestand en we hebben er gelukkig al 1, maar nu doen we toch ivf als het nodig blijkt.
    Ook zeiden we eerst mocht het ivf worden dan doen we maar 1 embryo terugplaatsen, maar nu hebben we zoiets van, milukken de 1ste 2 pogingen dan laten we de 3e poging toch 2 embryos terugplaatsen.En wie weet wat we zeggen als we eenmaal ivf doen.

kortom heel herkebaar

pffff lang verhaal weer....ga geloof ik eens een cursus doen,korte verhalen schrijven :)

19. Hoop

Hoop Actief lid

14 nov 2007
    179
    0
    0
    He diana,

wat bijzonder dat jou kindje in de rustfase toch verwekt is...net wanneer je het niet verwacht dan he...
    ja het is wat de MMM....zenuwslopende tijden af en toe....maar je moet er wat voor over hebben he!
    Nou hopen dat het met je 2e wondertje ook goed komt!

20. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    Nou, om nog ff terug te komen op die (.)(.) :oops:
    Ik heb dit dus altijd net na mijn eisprong en dan maar een paar dagen. Dus niet eens tot aan mijn nod! Dus als het een dag of 4 na mijn ei weer minder wordt met de gevoeligheid, denk ik ook meteen dat het die maand ook weer niet goed is gegaan. Ik heb in m'n hoofd zitten dat de gevoeligheid zou moeten blijven als teken dat het wél raak is. Maar misschien is dat onzin, geen idee :(

Groetje, hope

Deel Deze Pagina