hope zo denk ik ook. 3/4 dagen voor nod neemt dat gevoel in me borsten af, iedere keer tot nu toe. ik heb ook het idee als dat blijft ik zwanger ben. aan de ene kant hebben wij dus geluk want we voelen die hormonen dus wel aan ons lichaam. iemand van de zwangeren (na IUI) die dit ook herkent? bleef die spanning op de borsten aanhouden tot nod (en verder) of nam het af en toch posi getest?
Hi, Ik had geen last van Pregnyl dus zou het niet durven zeggen. Wat ik wel weet is dat ik een ander soort pijn in mijn borsten had voor NOD. Ander soort steken. Maar ik durfde er niets bij te denken. Succes!
Ik heb ook altijd pijnlijke (.)(.) na mijn eisprong en toen ik zwanger was zakte het eerst af en werd het weer pijnlijker ongeveer 4 dagen voor mijn nod.... Had gisteren beetje bruine spotting dus dat betekend hopelijk dat mijn ongi onderweg is. Zit alleen met een groot dilemma, mijn mannetje wil het liefst een maandje rust en ik wil het liefst direct weer beginnen..... heb dus nog geen idee wat we gaan doen
Ik had nooit last van mijn borsten door de Pregnyl. En net voor of na mijn positieve test had ik ook nergens last van. Dames, ik herken het. Je gaat op alle signaaltjes van je lichaam letten, maar ik heb in het begin helemaal niets gevoeld aan mijn lichaam. Dat maakt je dan weer onzeker...
Goh Mariel, je bent al 10 weken ver zie ik! Wat vliegt de tijd toch! Bijna uit die gevaarlijke weken... kan je er nu al lekker van genieten?
Dank je, Marisha! Ja, het gaat echt snel. Als ik maar eens voorbij die 12 weken ben... En we kunnen er nu zeker van genieten. Hopelijk gaat het goed met je. Heel veel succes!
Lieve meiden, Ben al een tijdje met jullie aan het meelezen, ongeveer de laatste 60 pagina's en leef ontzettend met jullie mee. Zal me even voorstellen. Mijn vriend en ik wonen samen en hopen al bijna 2 jaar op een wondertje. April 2006 met de pil gestopt, sinds december 2006 MMM. Na de bekende onderzoeken in oktober gestart met IUI (menopur en pregnyl). Heb er 4 achter de rug en nog 2 te gaan. Dit is trouwens het laatste dat wij kunnen doen, IUI, bedoel ik. Wij komen niet in aanmerking voor IVF of ICSI. Dit komt door een aantal factoren: mijn leeftijd, mijn bloedwaarden, gebruik momenteel het maximum aantal ampullen menopur maar maak desondanks maar 1 eitje aan, mijn eierstokken beginnen "doof" te worden (zoals mijn ferti het noemt) etc.. Een hoop technische uitleg dus. Zit nu in de 2e WW, 22 januari 2008 is mijn NOD. Maar voel me zoals ik me altijd voel, een paar dagen voor , dus ga ervan uit dat ook deze IUI mislukt is . Mijn lichaam heeft het tot nu altijd bij het rechte eind gehad, dus zal nu ook wel zo zijn. Lang verhaal, sorry daarvoor!
Oh, ik was nog iets vergeten: gebruik deze ronde voor het eerst duphaston. Ben begonnen de dag na IUI, 2 tabletten. Gebruikt nog iemand dat hier? Ik ben sinds het gebruik van menopur 2 kilo aangekomen en nu sinds het gebruik van duphaston ook weer 2 kilo. Nog iemand die dat herkent?
hoi diaantje, welkom hier! leuk voor mij om te lezen dat jij ook menopur spuit. dat maakt ons de enige hier wat ontzettend erg dat IUI je enige hoop is. maar kan die ene eicel niet aangeprikt worden en vervolgens dmv ivf of icsi bevrucht worden? waarom kan dat niet? en hoe oud ben je? t lijkt me enorm heftig voor je, ik hoop dat je hier je hart kunt luchten! veel liefs rachel
oh en ook nog een vraag, wat is het maximum aantal ampullen dan dat je mag spuiten? Je vraag over duphaston heb ik geen antwoord op, sorry.
@Diaantje. welkom! Je hebt hier in ieder geval te maken met allemaal iui-ers, maar in de korte tijd dat ik meekriebel, heb ik ook al gemerkt dat er veel verschillen zijn. Zo zijn er iui-ers in eigen cyclus, maar zijn er ook mensen die wel met stimulatie/ hormonen 'werken'. Er moet vast wel iemand te vinden zijn die je verhaal herkent! We zullen in ieder geval voor je duimen, nog maar een paar dagen tot de 22e. Blijft spannende tijd! Veel succes en tot schrijfs, hope
Hoi meiden, Diaantje , welkom hier.Hoop voor jullie dat het snel raak mag zijn. Dat verhaal over die zere borsten herken ik wel. ik heb geen last van de pregnyl. tot nu toe elke keer nog een week voor NOD zere borsten, tot ongeveer 3 dagen voor de tijd en dan wordt het minder Ik denk ook elke maand dat als mijn borsten maar zeer blijven doen dat het dan wel eens raak zou kunnen zijn. Ik zit deze maand goed wat IUI betreft! Mijn ei was gisteren 20.6mm en het slijmvlies was 7.9 hebben gisteren een inseminatie gehad. Gisteravond de pregnyl gezet, en morgen om 11 uur weer een inseminatie! En dit alles valt onder 1 behandeling, we zijn zo blij met deze lieve ferti artsen. Kon die vrouw gisteren wel zoenen. Hebben er een goed gevoel over, dit wordt onze maand! liefs Manonie
@ Rach: Mij is verteld geworden dat IVF en ICSI alleen gedaan wordt als er meerdere eitjes, op zijn minst 2, worden aangemaakt, mits de rest ook oké is. Dat, 2 eitjes op zijn minst maken, doet mijn lichaam sowieso al niet. En als ze dan kijken naar mijn leeftijd (37), bloedwaarden, etc., in combinatie met maar 1 eitje aanmaken, kom ik niet in aanmerking. Heb me er maar bij neergelegd, heb geen keuze toch. Hoop natuurlijk wel dat ik voldoende heb aan de IUI. Het maximaal aantal ampullen menopur dat je mag spuiten is 3, dat ben ik nu 3 maanden aan het doen. De 1e maand heb ik 2 ampullen gespoten. Daarna een gesprek en toen is besloten om 3 ampullen te spuiten. Vind het idd wel fijn om hier met lotgenoten te praten en dan ook nog eens iemand te vinden die ook menopur gebruikt @ Hope: ja, ik zag het idd ook al, al die verschillen. Blijft idd spannend, al voel ik me zo, zoals ik me altijd voel, die paar dagen voor nod, dus...
@ Manomie: dank je, ik hoop dat het voor ons allemaal snel raak mag zijn. Het mooist zou zijn als we allemaal in januari al zwanger zouden zijn: mooier kan je een jaar toch niet beginnen Jij hebt in ieder geval een superei en geweldig slijmvlies, begin alvast voor je te duimen
diaantje, ik weet dat hier iemand op het forum zit die IVF in eigen cyclus doet. dus met 1 eitje. als ik me weer kan herinneren wie dat is laat ik het je weten! ik spuit de 1e week 1 ampul en de 2e en 3e week 1,5 ampul. soms heb ik daarmee 3 eitjes. natasja, dank voor je antwoord
ik heb haar al gevonden dit is haar topic, misschien kan je er eens wat in lezen, en heb je er wat aan. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=60880
Manonie, we duimen voor je! Maar roept meteen de vraag op die ik eerder ook al eens stelde. Ik had een fm van 15 en de fa besloot de volgende 's avonds de pregnyl te laten zetten (hij meet dan ook niet meer tussendoor) en 36 uur later de inseminatie. Het lijkt dus of ze bij jou veel langer wachten. Is dat gebruikelijk? Maar ja, mss is de redenatie van mijn arts dat het 2mm per dag groeit en dan zou ik voor de pregnyl op 17-19 zitten. Maar dat is nog steeds minder dan bijna 21. Ik ben zo bang dat die fa gewoon iedere keer te vroeg is En juist omdat hij tussendoor ook niet meer meet... Snap er niets van, geloof ik.
Hi Hope, klinkt bekend jouw verhaal. Mijn fert arts denkt idd dat we wat timming betreft niet goed zitten, dus vandaar dat we het deze maand zo gaan doen. Wij hebben dit ook nog niet eerder gehad, maar heb er zo wel veel vertrouwen in. Ik heb in het andere zieknhuis ook gehad dat ze met 18 mm pregnyl gingen zetten, maar kom er nu achter dat mijn ei dan nog niet rijp is zeg maar. Zijn sinds vorig jaar november in een ander ziekenhuis met een fert poli. echt een wereld van verschil! liefs Manonie
Hope, Ik zou het er gewoon eens over hebben, het is toch van groot belang dat je er een goed gevoel bij hebt. maar elke arts doet het weer anders en wij zijn natuurlijk ook niet allemaal gelijk. liefs Manonie