@ Hope, Ik krijg altijd nog een extra FM als mijn ei nog niet groot genoeg is voor pregnyl en bij ons zetten ze pregnyl in principe niet voor ze een ei van min 19mm hebben. Bij ons is het altijd in combinatie met een bloefafname om de waardes in het oog te houden. Hebben ze je nog nooit eens laten terug komen om je eigroei in het oog te houden? Onze fertiliteit volgt de regel beter een keertje te veel komen dan verkeerd plannen. Al heb ik soms ook het gevoel dat onze IUI te snel gebeurt maar dat heeft dan meer met mijn lichaam te maken die heel vroeg een eisprong aan geeft. Als je twijfelt aan hun techniek moet je het gewoon vragen (al dat je gyn normaal gezien wel moet weten wat ie doet).
Ja, ik moet het echt de volgende keer bespreken. Ik heb zo het gevoel dat we al een paar kansen zinloos voorbij hebben laten gaan. Misschien een hele domme vraag, maar hoe kun je het beste vinden welk ziekenhuis een aparte fertiliteitspoli heeft? En wat is dan het verschil met een ziekenhuis waar bijv. wat gyns en een fa rondlopen? M.a.w. wat is een fertiliteitspoli nu eigenlijk precies oen hoe weet ik of een ziekenhuis deze heeft? Hope
Hoi Hope, Bij ons adviseerde de HA een ziekenhuis met fert. poli. Ik weet dat er in Almere en Zwolle een is. Maar ik weet niet of je daar dichbij in de buurt woont. Je zou dus wel je HA kunnen bellen met die vraag.
dank je wel voor het meedenken. Ben meteen gaan zoeken en navragen, o.a. op internet (op freya staan de ziekenhuizen ook genoemd). Dus geen poli in de buurt! Klinkt heel gek, maar daar word ik op de één of andere manier ook weer verdrietig van. Stap je eindelijk in de mmm (wat ik al moeilijk vond), blijk je gewoon niet in de buurt te wonen van goede zorg. Betekent dus dat ik nog beter op de hoogte moet gaan zijn en voor mezelf op moet komen i.p.v. erop te vertrouwen dat 'ze' het in ieder geval op hun best doen. Misschien kan ik het niet zo goed uitleggen, maar voelt als een domper en frustratie om misschien dus nutteloos verloren kansen ...... en een klein beetje jaloezie op de mensen die toch wel gebruik kunnen maken van de goede zorg en aandacht die zo'n afdeling biedt .....
Hope, ik moet ook een half uur rijden voor ik bij een fert.poli ben, of is het bij jou nog verder weg?
Wij moeten elke ochtend 45 min tot een uur rijden om er te geraken en ik weet dat er meiden zijn die er nog langer over doen (bij ons was 1 uur het max want we moeten de zwemmertjes op tijd in het ziekenhuis krijgen en mijn man zag het niet zitten om dat in het ziekenhuis zelf te produceren (eerlijk gezegd mag ik er toch ook niet aan denken )). Ik weet ook dat er ziekenhuizen zijn (bij ons dan toch) die combineren (inseminatie in de crg en de begeleiding in het locale ziekenhuis). Mss is dat voor jullie ook een optie? Liggen de poli's echt zo ver uit je buurt? Langs de andere kant moet je het mss toch maar gewoon eens bij de volgende afspraak eens op tafel smijten en zien hoe ze reageren... tenslotte hebben ook zij voor gyn geleerd en hebben ze er heus wel enig verstand van (al hebben ze soms minder middelen dan de poli).
Ik heb vandaag wederom een fm gehad. Zit nu op dag 17 en ze zijn nog niet gegroeid. Ik moet wel zeggen er zitten er ontzettend veel, waarschijnlijk is dat de reden dat ze niet goed groeien. Ik baal hier wel van, ik had zo gehoopt maandag de 3de iui te hebben, maar dat zit er tot nu nog niet in. Ik moet nu maandag weer naarhet ziekenhuis voor een fm, ik hoop dan echt dat ze gegroeid zijn en dat we deze ronde verder kunnen. Anders moet ik eerst waarschijnlijk donderdag het gesprek met de gyn afwachten.
Hoi Hope, Bij mij in het ziekenhuis hebben ze wel een aparte fert.poli maar ook ik krijg al pregnyl als mijn eitje 16 s`morgens 16 mm is maar ik heb die avond dan ook een positieve urinetest gehad (moet jij ook urinetesten doen?) en mijn eitje springt die nacht of ochtend erna ook gelijk...dus niet alle eitjes groeien ook door he tot 19 of 20 mm maar ik heb wel geleerd naar mijn eigen lichaam te luisteren en als je het ergens niet mee eens bent en denkt dat ze te vroeg of te laat zijn dan moet je de inseminatie afblazen dat heb ik afgelopen maand ook gedaan...ik had er geen goed gevoel bij en achteraf maar goed nu zijn ze wel verder gaan zoeken voor een andere methode....hoe en wat dat hoor ik woensdag, ik heb wel het gevoel dat je niet helemaal het lot in hun handen moet laten liggen maar zelf ook er bovenop zitten....pfff heel verhaal....maar ik hoop dat je er iets aan hebt! voor de rest in de ww succes allemaal...! hopen op een mooi jaar voor ons!
ik denk inderdaad langer dan een uur rijden. Maar ik ga het inderdaad volgende keer wel op tafel gooien. Ik neem al jullie info wel mee. Profiteer ik toch nog een beetje van deze kennis Renate, heb nog aan je gedacht. Balen dat ze niet gegroeid zijn. Wat betekent dat nu? Komt er toch altijd een eisprong (dan zou je toch nog iui kunnnen, maar gewoon later?) of kan het ook zijn dat er helemaal geen eisprong komt? Hope
@Hoop, ik doe geen urinetesten. Zoals ik al schreef, ik ga al jullie ervaringen meenemen! Spannend trouwens, nog 1 dag? En geen signalen van ? Hope
ja een uur is lang hoor! ik lees nu wel dat ik heel verwend ben, mijn ziekenhuis is 5 min rijden...waar woon je hope?
nee nog geen tekenen maar ik heb deze maand geen iui gehad dus ga er niet vanuit hahha mijn borsten voelen ook superslap! voel echt helemaal niks! loop wel regelmatig naar de wc nu hahha.... zit te denken om vandaag al te testen....dan ben ik van de onzekerheid af!
@Manonie, lees jouw stukje nu pas écht goed. 2 inseminaties in 1 cyclus? Dat heb ik ook nog nooit gehoord. Is hiervoor een speciale reden of herkennen de andere meiden dit ook/ hebben ze dit ook wel eens gehad? Ja ja, ik neem mijn vragenlijstje nu heeel serieus
Er kan nog wel een eisprong komen, maar dat duurt dan langer. Dat is tenminste de hoop van de vrouw die de echo`s doet en die van mij natuurlijk. Ik blijf maar afwachten, meer kan ik helaas niet doen. Kan ze moeilijk Pocon geven om te groeien
Hi meiden, wat een verhalen allemaal, ik heb ongeveer een week niet meegelezen, maar er zijn weer veel nieuwe berichten Ik ben hier niet echt meer geweest omdat mijn relatie een beetje up en down gaat We zitten in een behoorlijke dip. Tevens is ook vorige week vrijdag mijn vriend zijn oom overleden gisteren crematie gehad, treurig gebeuren allemaal We sukkelen een beetje door. Nog een paar dagen vorige keer was ik 10 dagen na de IUI ongi geworden, dat zou nu maandag zijn. Ben benieuwd! Weet mometeel ook niet echt of ik nou wel hoop of het gelukt is, door onze zware dip. Wil natuurlijk ook geen kindje krijgen als ik niet meer met de papa samen zal zijn. Dus we doen nu ook maar een beetje rustig aan. Jullie horen weer! Iedereen veel succes en sterkte!
@nic: jee..komt die dip in jullie relatie door het hel gebeuren van iui enzo.Daar moet je je ook niet in vergissen brengt veel spanning en stress met zich mee.Inderdaad anders heb je straks misscien wel een zeer geliefd kindje, maar dan zit je weer met dan bij jou ,dan bij pappa. Misschien even een paar maandjes rust en lekker met je relatie aan de slag.Even geen ziekenhuis maar lekker met zijn 2tjes vakantie ofzo? Succes @hoop: spannend zeg.als je test laat je dan weten wat de uitslag is. Ik moet nog een aantal dagen zie ik nu pas ik ben er totaal niet mee bezig buiten dat ik afentoe steekjes aan de linkerkant van mijn buik heb sinds gister en TOTAAL UITGEPUT! maar ja man is ziek geweest en dochterlief ook, die is ook steeds erg moe dus zal ook wel iets van meegekregen hebben.Pfff ga vanmiddag ook weer naar bed,want kan mijn ogen bijna niet openhouden.
@Nic, wat vervelend voor jullie. Sterkte in een lastige tijd. @Renate, als je toch overweegt om pokon te gaan gebruiken, hou ik me aanbevolen voor de resultaten, als het zou helpen word ik ook een grootverbruiker hope
pff nic, wat erg zeg! nou hopen dat jullie eruit komen samen, inderdaad even een break nemen en lekker weg met zijn 2-en.
hoi Diana, Ja ik kan het me niet voorstellen heb geen iui gehad deze maand dus zou wel erg sterk zijn! het zal in de loop van de dag wel op komen zetten.... ik weet niet ik heb 3 jan sàvonds mijn eisprong gehad dus is nu 15 dagen geleden....wacht nog maar tot morgen...voel ook niks superslappe borsten en zo had net als jij wel wat steken aan de linkerkant een week geleden ofzo maar nu voelt alles rustig!