iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Bij ons moet er een bloedproef gedaan worden 14 dagen na IUI... Toch wel raar dat al die artsen steeds iets anders zeggen he :rolleyes:

Nou, ik hoop dat je vandaag en morgen roodloos doorkomt!

2. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    @Diana: hoe is het met jou? Hoe voel je je?

@Rach: heb je vanochtend weer FM gehad? En mag je nu vanavond Pregnyl spuiten?

@Diaantje: spannend NOD nadert!

@Nic: werken aan je relatie is heel belangrijk! Tegenwoordig zeggen zoveel mensen bij de eerste de beste dip 'we stoppen ermee', maar je krijgt het niet voor niets. Maar fijn om te horen dat het iets beter gaat.

@All: gisteren toch even mijn vraag gesteld over het 2e vruchtje aan de verloskundige hier. Ze antwoordde vrijwel meteen dat het afvloeien van de een geen invloed had op het goede vruchtje en dat het feit dat ik een dik tussenwandje had positief was. Had mijn gyn (naast dat het toch duimen bleef) ook wel gezegd, maar toch fijn om hetzelfde nog eens van een andere expert te horen.

Maar eerlijk gezegd maak ik me geen zorgen, geloof heilig dat het goed gaat komen! Ben niet meer zo ongerust als ik voor de echo was, dus dat is positief.

3. Nic79

Nic79 Bekend lid

Oct 11, 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Jannes dat is wel erg prettig nieuws nu kan je tenminste een beetje gaan genieten :) Super hoor meid!

Ja ik wil mijn relatie ook echt niet zomaar opgeven en wil er heel graag aan werken en dat geldt voor hem ook zeker dus dat komt wel goed. Maar voor je aan zoiets als dit begint dan heb je geen idee hoeveel inpact het op je relatie kan hebben, dacht ach valt allemaal niet wel mee. Niet aanstellen en gewoon die MMM in, maar valt mij soms best zwaar.

Het zou mooi zijn als die duivels wegblijven. Heb soms wel ineens enorme steken en denk dan.. nu bast het echt los, maar nog steeds niks dus... wel spannend iedere keer weer als je naar het toilet gaat :oops:

4. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Had ik het toevallig deze week met iemand over dat de MMM je relatie 2 richtingen kan geven. Of het heeft een enorme impact op je relatie of je groeit heel dicht naar elkaar toe. Dat laatste was bij ons het geval. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het ook voor strubbelingen kan zorgen! Hoop dat jullie er goed over kunnen praten en eruit komen!

5. Hoop

Hoop Actief lid

Nov 14, 2007
    179
    0
    0
    He Jannes,

super gefeliciteerd meid! Gaat helemaal goed komen zeker als je zo positief blijft!

Nic, het belangrijkste is je relatie zonder goede relatie is het ook niet goed om een kindje op de wereld te zetten! dus ga er even lekker tussen uit met zijn tweeen ofzo.

Meiden die binnekort iui hebben succes en mensen op de wachtbankjes ook succes.
    ben benieuwd naar iedereens evaluatiegesprekken donderdag, ook naar die van mezelf ....

6. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi meiden:

@jannes: wauw wat geweldig dat er een hartje te zien was, vervelend van het 2e vruchtzakje, brengt natuurlijk toch wat onzekerheid, maar fijn dat alle tekenen erop wijzen dat het goed gaat komen! En je staat nu in ieder geval onder strenge controle! Ik duim voor jullie.

@Rach: en hoe was je echo

@alle (Bijna) nod-ers: wat vervelend he met die bruine afscheiding, je weet nooit wat je moet denken, succes allemaal

Hier midden in de WW heb ineens nergens last van, normaal pijnlijke boobs, nu helemaal niks, niet eens pukkels :confused: stiekum haal ik dan alweer hoop uit de opmerking van jannes: dat je ook niks kunt voelen... mmm maar niet te veel hoop hebben en gewoon duimen dat we de volgende ronde wel aan de IUI kunnen! Wat ik wel raar vond, gister dacht ik even tempen (stom stom stom) omdat mijn boobs niet zeer doen, had ik een hele lage temp :( nu denk ik steeds, de eitjes zijn toch wel gesprongen? Nou mijn zijsteken zijn praktisch weg dus ik ga er wel vanuit, hebben jullie wel eens gehoord dat een ei niet springt bij pregnyl?

7. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

Jan 2, 2008
    954
    0
    0
    Wilde even iedereen bedanken die voor me geduimpt heeft en voor alle bemoedigende woorden, maar...het heeft niet zo mogen zijn. Vannacht zijn de :evil: :evil: :evil: doorgebroken :cry: :cry: :cry: . Weer een IUI mislukt, de 4e al. Nu nog 2 te gaan. Moet morgen naar het ziekenhuis voor een uitgangsecho en dan donderdag beginnen met menopur spuiten. Word er een beetje moedeloos van. Vooral omdat we bijna 2 jaar bezig zijn en ik nog nooit zwanger ben geweest. Heb zoiets van: misschien is het gewoon niet voor me weggelegd en waar doe ik het nog allemaal voor: spuiten, echo's, pillen, etc., etc.. De moed zakt me nu in de schoenen en eerlijk gezegd ben ik toe aan een borrel met een sigaret, ook dat nog! Sorry voor mijn gezeur, maar het moest er even uit. Lucht toch wel een beetje op!

@ Nic: goed te horen dat jullie allebei voor je relatie willen vechten en dat het al beter gaat. Als je er beiden achter staat, heeft het een goede kans van slagen ;) Bij jou nog steeds geen rood? Ik blijf voor je duimen.

@ Marisha: hou de moed erin, nog even en ook jij mag testen, succes, ik denk aan je.

@ Diana: jij hebt toch vandaag ook je NOD? Hoe ziet de situatie er bij jou uit? Sterkte!

@ Jannes: heel fijn dat je van de verloskundige hier een snel en eenzelfde antwoord kreeg als van je eigen gyn. Lucht toch op hè!

@ Linda: hoop dat het dit keer dan maar raak is, toch?! Ik heb er nog nooit van gehoord dat een ei niet springt na pregnyl.

8. 10uss

10uss Actief lid

Nov 28, 2005
    246
    0
    0
    Annelies661: 5e IUI, eigen cyclus, wel pregnyl, nod 09 dec.
    Johanna24: op naar nr.3,IUI, eigen cyclus wel Pregnyl, nod 13 dec
    Marisha: 3e IUI eigen cyclus met Pregnyl, 1e FM 18 dec., nod 3 jan.
    Hoop:4e iui NOD 18 jan.
    diaantje1: 4e IUI NOD 22 januari 2008
    Diana26: 6e en laatste iui 9 jan.NOD 22 jan.
    Marisha: 3e IUI mislukt. Rustmaand ivm evaluatiegesprek op 25 jan, nod 31 jan.
    Nic79 2e IUI 10 jan NOD 26 jan
    10uss: 2e IUI 20 Jan, Pregnyl,3 Feb nod.
    Manonie: .16 en 18Januari 5de IUI, Clomid en Pregnyl NOD 3 feb
    Aly: 3e IUI,2e maand rust, NOD 7 febr
    Rach84: 4e IUI, Menopur en Pregnyl nod 14 februari
    Marieke21 na 3e IUI nu 2 maanden rust, NOD 17 febr..
    Ooievaar: 5e IUI, Puregon 75
    Geduld: na 7e IUI, maandje zonder hormonstertjes, tempen.
    Linda: februari '08 3e poging: 1e IUI, Puregon&Pregnyl
    Renate007 januari, 3de iui
    Eendje: 5e IUI, puregon en pregnyl, nod ?

ZWANGER DOOR IUI!!

Aurelie: zwanger na 2de IUI, uitgerekend op 28 februari
    Natasja: zwanger na 4e IUI, uitgerekend op 25 maart
    Hippel: zwanger na 6e IUI, uitgerekend op 20 april
    Draaimolen: zwanger na 1e IUI, uitgerekend op 14 mei
    Zonneschijn: zwanger na 2e IUI, uitgerekend 8 juni
    mandy80: zwanger na 10e IUI, uitgerekend 2 juli
    Jalena: zwanger na 3e IUI, uitgerekend 3 juli
    Otter 68: zwanger na 5e IUI, uitgerekend 13 juli
    Pooltje: zwanger na 1e IUI, uitgerekend 29 juli
    Mariel77: zwanger na 5e IUI, uitgerekend 11 augustus
    Jannes zwanger na 2e IUI, uitgerekend 5 september
    Jale zwanger in rustronde!, uitgerekend .. september

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.
    De lijst staat op volgorde van nod / uitgerekende datum

Heb Jale even aan de zwangere lijst toegevoegd.[/quote]

9. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

Jan 2, 2008
    954
    0
    0
    Annelies661: 5e IUI, eigen cyclus, wel pregnyl, nod 09 dec.
    Johanna24: op naar nr.3,IUI, eigen cyclus wel Pregnyl, nod 13 dec
    Marisha: 3e IUI eigen cyclus met Pregnyl, 1e FM 18 dec., nod 3 jan.
    Hoop:4e iui NOD 18 jan.
    diaantje1: 5e ronde, 24 jan. start menopur
    Diana26: 6e en laatste iui 9 jan.NOD 22 jan.
    Marisha: 3e IUI mislukt. Rustmaand ivm evaluatiegesprek op 25 jan, nod 31 jan.
    Nic79 2e IUI 10 jan NOD 26 jan
    10uss: 2e IUI 20 Jan, Pregnyl,3 Feb nod.
    Manonie: .16 en 18Januari 5de IUI, Clomid en Pregnyl NOD 3 feb
    Aly: 3e IUI,2e maand rust, NOD 7 febr
    Rach84: 4e IUI, Menopur en Pregnyl nod 14 februari
    Marieke21 na 3e IUI nu 2 maanden rust, NOD 17 febr..
    Ooievaar: 5e IUI, Puregon 75
    Geduld: na 7e IUI, maandje zonder hormonstertjes, tempen.
    Linda: februari '08 3e poging: 1e IUI, Puregon&Pregnyl
    Renate007 januari, 3de iui
    Eendje: 5e IUI, puregon en pregnyl, nod ?

ZWANGER DOOR IUI!!

Aurelie: zwanger na 2de IUI, uitgerekend op 28 februari
    Natasja: zwanger na 4e IUI, uitgerekend op 25 maart
    Hippel: zwanger na 6e IUI, uitgerekend op 20 april
    Draaimolen: zwanger na 1e IUI, uitgerekend op 14 mei
    Zonneschijn: zwanger na 2e IUI, uitgerekend 8 juni
    mandy80: zwanger na 10e IUI, uitgerekend 2 juli
    Jalena: zwanger na 3e IUI, uitgerekend 3 juli
    Otter 68: zwanger na 5e IUI, uitgerekend 13 juli
    Pooltje: zwanger na 1e IUI, uitgerekend 29 juli
    Mariel77: zwanger na 5e IUI, uitgerekend 11 augustus
    Jannes zwanger na 2e IUI, uitgerekend 5 september
    Jale zwanger in rustronde!, uitgerekend .. september

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.
    De lijst staat op volgorde van nod / uitgerekende datum

Heb Jale even aan de zwangere lijst toegevoegd.[/quote][/quote]

10. Jannes, ik ben blij met het goede nieuws! ga je nu eindelijk je banner plaatsen?

diaantje: :cry: wij zijn ook bijna 2 jaar bezig en ik ben ook nog nooit zwanger geweest :cry:. maar ik weet uit ervaring dat je je vandaag even heel rot voelt, en dat je het niet meer ziet zitten, maar als je morgen weer je fm hebt gehad, heb je weer wat optimisme verzameld om er weer een ronde voor te gaan. dit is trouwens ook mijn 4e IUI. dus onze situaties zijn zeer vergelijkbaar. ik leef met je mee diaantje!

Linda, het kan nog alle kanten op he ;) door die pregnyl kan je veel voelen, maar ook helemaal niks. dus eigenlijk: als je in de MMM zit kan je niet aan van wat je in de ww wel of juist niet voelt. jammer he!?

Hoop en Renate, jullie hebben toch ook jullie evaluatie gesprekken donderdag? ik ook. wat verwachten jullie ervan? ik ben zo bang dat hij over IVF begint. hebben jullie dat ook?

Nou, vanmorgen mijn laatste fm gehad voor de inseminatie a.s. donderdag (half 10). één eitje is in de groei achtergbleven, de ander is 19 mm. jammer, toch 'maar' één eitje dus.

liefs rachel

11. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

Jan 2, 2008
    954
    0
    0
    @ Rach: Dank je voor het meeleven! Begrijp ik het goed dat jij je 4e IUI aanstaande donderdag krijgt? Heel veel succes, ik zal voor je duimen :thumup: Ik heb donderdag de uitgangsecho, geen fm. En dit is dan ronde 5 voor IUI, de 4e ronde is mislukt. Voor de rest zitten we idd in hetzelfde schuitje ;) . Wens je ook meteen heel veel succes met je evaluatie donderdag. Zal aan je denken :)

12. klopt ja, a.s. dond 4e IUI, bijna 2 jaar bezig en spuit Menopur.
    hoe voel je je nu?

liefs

13. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

Jan 2, 2008
    954
    0
    0
    Zit nog steeds in mijn dipje. De angst dat het nooit zal lukken zit er nu ff goed in. Omdat voor ons geen IVF is weggelegd. Maar goed, nog 2x IUI, hopen dat dat goed gaat.

14. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    @ diaantje, wat k*t zeg dat het weer mislukt is... kan me voorstellen dat je je rot voelt vandaag en je er even helemaal geen vertrouwen meer in hebt. Ik heb ook al drie mislukte pogingen achter de rug en bij elke kans die voorbij gaat, is er weer diezelfde onmacht en de vraag of het wel ooit zal lukken :( Een dikke knuffel en kop op meid! Er worden 6 pogingen gedaan omdat het zinvol is en er veel kans is dat het lukt in 6 pogingen dus mss is deze ronde wel de juiste!

15. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

Jan 2, 2008
    954
    0
    0
    @ Marisha: dank je voor de peptalk. Probeer me idd vast te houden aan de 2 pogingen die nog overblijven. Hoe ziet het er bij jou uit?

16. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Ha ha ... zo herkenbaar... Ik heb mijn laatste cyclus ook op een geven moment getempt. Ik ook helemaal in paniek omdat hij laag was. Dacht ook meteen aan niet springen of nog moeten springen. Maar ben gewoon zwanger dus mijn ei is wel gesprongen hoor... Denk dus dat je niet zomaar tussentijds kan tempen, geeft een vertekend beeld.

17. Renate007

Renate007 Actief lid

Mar 17, 2007
    490
    0
    0
    He Rach,

Ik heb idd donderdag ook een evaluatie. Moet eerst maar kijken of ik er heen kan, lig met een flinke griep op bed.

Ik ben nog niet zo bang voor ivf, ik denk dat wij eerst aan de iui met hormonen moeten, doen het nu alleen met pregnyl. En heb er nog maar 2 gehad.

Maar eerst morgen maar in het ziekenhuis bloedprikken als ik dat op dan brengen.

18. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    @ Diaantje, wij krijgen vrijdag ons tussentijds evaluatiegesprek en ik hoop persoonlijk dat we aan de hormonen "mogen". Tot nu toe deden we IUI in eigen cyclus met pregnyl maar da's ondertussen toch al drie keer mislukt dus mss toch maar tijd om met hormonen te beginnen... dat heeft ook een hogere slagingskans dacht ik!

@ Hoop en Renate, jullie gesprekken komen dichterbij! Hoop, enig idee welke richting ze bij jullie uit willen?

19. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

Jan 2, 2008
    954
    0
    0
    @ Marisha: dan zal ik voor jullie duimen dat jullie aan de hormonen mogen en dat dit geluk zal brengen. :thumup:

20. pat

pat Fanatiek lid

Jul 26, 2006
    1,908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    diaantje, wat balen dat je :evil: is doorgebroken! Neem lekker een baaldag en over een paar dagen kijk je er waarschijnlijk weer iets positiever tegen aan. ;)

Jannes wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien, en dat je gyn. en verloskundige hier hetzelfde zeggen dus jij je niet zoveel zorgen hoeft te maken.

Morgen heb ik een afspraak met mijn arts, en ik hoop dat het een uitgangsecho word zodat we direct weer kunnen beginnen...spannend... :)

Share This Page