iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Dan is dat een van de dingen waar ze bij ons niet naar kijken dan? Vreemd :(

2. nou dat is het enige waar ze bij ons naar kijken.
    heb je niet veel aan!

3. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Hoi hoi,

Wat een verhalen allemaal zeg. Positieve en negatieve... Wel fijn dat we zo met elkaar mee kunnen leven en mogen leren van elkars ervaringen!

Wij zijn vandaag naar het zh geweest voor een evaluatiegesprek, na de 3e mislukte IUI, we hebben gezegd dat we deze maand en volgende maand even rust wilden. Dat vond ze een prima plan. Ze stelde verder voor om wel door te gaan met de Clomid en dan wanneer we weer met IUI gaan beginnen, omdan hormonen te gebruiken (is dat dan hormonen spuiten?) en dan weer 3 pogingen IUI. Hopen dat daarvan eentje aanslaat. Voor die tijd moet ik een baarmoederfoto laten maken. Dat had ik ook wel verwacht dat ze dat gingen voorstellen.
    Ze heeft me er wat over uitgelegd, klonk niet heel erg plezierig... :( Iemand ervaring? Vast wel! Ik hoor het graag.
    We hebben besloten om de baarmoederfoto na de volgende menstruatie te laten maken. En dan in maart weer met IUI verder te gaan.

Nou, heb ik jullie ook weer ff bijgekletst.

Trusten!

4. Nic79

Nic79 Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Marieke> Vervelend als je hormonen meot gaan spuiten meid. Ik heb er geen ervaring mee dus kan je niet helpen.

Geniet nog even lekker van de rust zodat jullie er straks weer goed tegenaan kunnen!

Succes!

5. marieke, clomid zijn volgens mij tabletten. en vriendin van mij slikt die ook. lekker dat je even een rustpauze hebt ingelast, dat kan nooit kwaad, even weer tot jezelf komen.
    ja dat baarmoeder onderzoek is wel even vervelend, maar dat verschilt heel erg per persoon. er word een vloestof door je eileiders heengespoten om te kijken of ze doorgangbaar zijn. dat doet geen pijn, hete enige vervelende is, is dat ze voor het onderzoek je baarmoeder vacuum moeten trekken. dit voelt hetzelfde als een hevige menstruatie. dus neem maar wel van te voren wat pijnstiller in!

6. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @Marieke, ik had mij op het ergste voorbereid en daardoor viel het mee, maar prettig is het zeker niet, het doorspuiten deed bij mij geen pijn, maar alles was dan ook gewoon goed, het 'spul' brand wel een beetje hoor. Pijnstiller werd bij mij ook vooraf en daarna aangeraden en daarna even een middagje op de bank.

Het fijne is dat je wel in principe direct de uitslag hebt, soms moet je terug komen om de uitslag te bespreken maar omdat alles goed was hoefde dat niet. Zal ook wel per zkh verschillen.

7. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Ik heb idd ook een receptje meegekregen voor een pijnstiller. Dus die neem ik dan maar in :)
    En Rach: Clomid zijn pilletjes, dat weet ik ja, ik slik ze al een jaar. Maar na de Clomid wilde ze hormonen voorstellen en ik vroeg me af of ik die moet spuiten of dat dat ook pilletjes zijn.

8. Nic79

Nic79 Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Marieke, ik had helemaal over je onderzoek heen gelezen. :oops: :oops: Vervelend meid :( Wanneer moet je meid? Of nog niet bekent. Nou je niet gek lopen maken hoor, miss valt het nog wel mee. Ik duim in ieder geval voor het beste voor je meis! Succes!

9. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    nu jullie het toch over hormonen gaan hebben, lees ik graag mee! Ik wil de volgende keer eigenlijk ook vragen of vanaf iui 4 hormonen niet kunnen helpen. Heb nu iui in eigen cyclus (alleen pregnyl 36 uur voor iui). Ik heb gelezen dat clomid bijv. een eitje helpen rijpen? Tot nu toe groeit er altijd netjes een eitje, zaad zou ook goed zijn. Alles lijkt dus okee, maar zwanger worden ho maar. Hebben hormonen dan toch zin? Zijn er ook meiden zoals ik, waarbij alles het lijkt te 'doen' en die toch hormonen krijgen? En welk nut heeft dat dan?
    Alvast bedankt voor jullie antwoorden! Ik ga ze gebruiken om mijn gesprek met de gyn. voor te bereiden! Die man weet niet wat 'm overkomt :D , ik laat me niet meer zomaar wegsturen... ;)
    Hope

10. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    @ Marieke, zoals de meiden hier al zeiden valt die HSG wel mee. Het is op het moment zelf wel best wat pijnlijk maar je gaat er niet dood van. Als je op voorhand een pijnstiller neemt komt het wel goed! Succes alvast.

Wat die hormonen betreft, denk ik dat je volgende keer met puregon moet beginnen. ik heb er zelf geen ervaring mee maar van wat ik hier al gehoord hebt schakelen ze daar vaak op over als de clomid niet aanslaat en de puregon zou ook het slijmvlies niet aantasten zodat dat ook mooi dik is.

@ Hope, zoals je wel weet heb ik gisteren te horen gekregen dat we vanaf IUI nr 4 met clomid beginnen. Tot nu toe kreeg ik altijd IUI in eigen cyclus met pregnyl. Tijdens ons gesprek gisteren gaf de gyn aan dat aangezien bij mij altijd alles perfect is (ei, slijmvlies en bloedwaarden) en bij mijn mannetje na opwassing ook altijd alles goed is (hoeveelheid en snelheid, alleen de morfologie is wat minder maar geen verklaring waarom het nog steeds niet gelukt is), ze nu mij wat willen stimuleren om alles wat te optimaliseren (ze zei ook dat het kon zijn dat het ei wel groeide maar kwalitatief niet perfect was en dat dat met de clomid zou kunnen geholpen worden). Daarom proberen ze het nog 3 keer met clomid en als dat niet lukt zou het kunnen dat de zwemmertjes mss moeite hebben met het ei te doordringen en daarom moeten ze dat met IVF gaan checken. Verder is het mogelijk dat er twee eitjes zouden groeien waardoor je dubbele kansen krijgt. Ik zou gewoon aangeven dat je er geen vertrouwen meer in hebt en vragen of het niet mogelijk is om met hormonen te beginnen.

11. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    @ Nic, ik maak een afspraak na mijn volgende menstruatie. Dus in febr.

@ Hope, ik blijf ook meelezen. Slim van je om zo'n gesprek voor te bereiden. Ons vroegen ze nog of we vragen hadden. Nee niet op dat moment, maar toen we weer in de auto zaten natuurlijk weer wel...

12. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    Dank je wel Marisha voor je antwoord. Ik ga je zeker volgen, ben heel benieuwd of dat dé oplossing voor jullie blijkt te zijn. En ook fijn om te lezen dat het inderdaad erg op onze situatie lijkt. Motiveert mij des te meer om men. de gyn. eens goed te bevragen ;) 8)

Ik heb zelf ook nog geen hsg gehad, dus ik kan er niet over meepraten, maar Marieke in ieder geval heel veel succes. Heb je al enig idee wanneer je ongeveer moet?

hope

13. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @ meiden:

clomid zijn ook hormonen, hiervan kan de dosis een of twee keer verhoogd worden, zelf heb ik dat gehad omdat ik zelf niet of nauwelijks een ei heb, voor sommigen werkt clomid niet en wordt over gegaan op spuiten (zelf krijg ik puregon) ook kan je resistent worden voor clomid na een aantal ronden en dat kan ook een reden zijn om over te gaan op spuiten. Zelf kreeg ik wel een eitje met 150 mg clomid (vaak de hooste dosis) maar ik had nog steeds een erg lange cyclus, verder kan clomid een slechte invloed hebben op je cervixslijm, spuiten heeft deze bijwerking niet.

14. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Ik gebruik ook clomid sinds 3 maanden omdat ik een onregelmatige cyclus heb. Van mijzelf heb ik wel een eisprong en ik had deze maand zelfs 2 eitjes!.

Veel liefs
    Nataly

15. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    wat is het stil hier! eigenlijk heb ik ook niet veel bijzonders te melden

Heb nu wel af en toe ongipijn alleen is het uiteraard weer totaal anders als de andere keren, dit keer ook totaal geen gevoelige borsten en geen bruin dus je gaat steeds weer denken...

wat wel echt heel gek is, af en toe heb ik ineens een hele pijnlijke steek zo rond mijn heup, een paar keer en dan is het ineens weer weg, ik denk dan steeds ojee m'n cyste maar volgens mij zit die hoger :( ook heb ik een soort spierpijn in mijn rug, nouja het wordt toch afwachten deze week

16. spannend linda!
    ik heb ook niet veel te melden. (net als jij) afwachen..
    dit is de eerste keer dat ik niks van de pregnyl voel. ik maak me dan gelijk zorgen of ik wel goed heb gespoten, of mijn lichaam het wel heeft opgenomen etc..
    normaal heb ik er super veel last van!

17. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    nou dames spannende tijden weer voor jullie allemaal in de ww!
    Ik duim voor jullie

18. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Oh rach dat heb ik dus ook, ik was toch vorige week zo bang dat het niet gewerkt had vanwege die lage temp... morgen nog eens tempen, maar goed er kan komende dagen nog van alles gebeuren

19. voel jij ook niks aan je llichaam dan?

20. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    nee helemaal niks en temp is nog steeds niet verbazend hoog dus ik blijf twijfelen over mijn eisprong maar goed vanaf zaterdag wel ongikrampen dus wie weet, ik wordt nog liever ongi dan niet ongi door geen eisprong!

Deel Deze Pagina