iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Julita

Julita Fanatiek lid

Apr 11, 2007
    3,923
    0
    0
    Danseres
    Dag meiden,
    Ik ben vandaag ongesteld geworden, en deze ronde gaan we voor het eerst IUI proberen.
    Ik heb al 4 negatieve samenlevingstests achter de rug en ben in 13 rondes nooit zwanger geweest, vandaar.
    Ik ben vorige maand begonnen met clomid want ik had een zwakke eisprong en (dus) een korte lf. Gelukkig is mijn lf nu wel langer en ik had een mooie follikel van wel 24mm die op cd 18 gesprongen is. Daar zijn we dus wel blij mee.
    Ik ben heel benieuwd wat er nu met IUI gaat gebeuren. Aan de ene kant zijn we er erg verdrietig om, want het is zo niet echt natuurlijk meer, maar aan de andere kant weten we dat we zo wel echt een kans hebben!

2. Aly, ik snap het helemaal! Wij wonen in Utr cent. en de behandelingen worden ook in Utrecht zelf gedaan, dus voor ons is dit heel makkelijk te bereiden. ik hoop dan dat IUI mag aanslaan bij je!

Julita, welkom hier! waarom heb je al 4 samenlevingstesten gehad?

3. Nic79

Nic79 Bekend lid

Oct 11, 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Julita kan mij goed voorstellen dat je teleurgesteld bent. Was ik in het begin ook wel,
    Ik had ook een korte LF en kreeg daarom Clomid en mijn vriend had onvoldoende zwemmersproductie en de kwaliteit was ook niet je van het. Maar zie mij.... :D
    Dus er is genoeg hoop! Is miss minder dat het niet natuurlijk gebeurd maar ja...
    het belangrijkste is dat je uiteindelijk zwanger wordt?!

4. Alex34

Alex34 Lid

Nov 12, 2007
    78
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Ik ben al vanaf november aan het wachten op een 2e samenlevingstest. Het wil de laatste 2 maanden maar niet lukken. Ik had eerst 2 goede eisprongen en goede groei van de eitjes gehad. In de maand december groeide alleen het baarmoederslijmvlies en geen eitje. Dus geen eisprong en afgelopen maand, groeide het wel fijn mee, maar was dus toch te vroeg gesprongen en had na het prikken van het bloed een zeer slechte eisprong. Ik zou nu moeten beginnen met Clomid (en als de samenlevingtest slecht is met IUI). Het probleem is echt dat ik nu weer 10 dagen overtijd (vorige maand 12 dagen) ben en niet zwanger ben. Het ziekenhuis belt me vandaag nog terug of ze de menstruatie gaan opwekken. Ben heel benieuwd. Dit is echt niks zo op deze manier. :rolleyes:

5. Renate007

Renate007 Actief lid

Mar 17, 2007
    490
    0
    0
    @Rach; ik heb geen idee hoe ze de ongie gaan opwekken.

@Linda; hoe hebben de bij jou de ongie opgewekt, ik heb geen idee hoe ze dat doen.

Of is er nog iemand anders die weet hoe dat gedaan wordt?

XX

Renate

6. Alex34

Alex34 Lid

Nov 12, 2007
    78
    0
    0
    Als ik het goed heb begrepen krijg je een aantal tabletten die je moet slikken en dat je dan een paar dagen erna de menstruatie krijgt.

Groetjes

7. Julita

Julita Fanatiek lid

Apr 11, 2007
    3,923
    0
    0
    Danseres
    @Rach, dank je voor je welkom.
    Ik zal er ook meteen bijzeggen dat ik nu momenteel in Tokyo woon en daarom dingen vaak iets anders zijn. Ik ben een maandje of 4 geleden door mijn acupuncturist doorgestuurd naar de fertiliteit kliniek. Toen zijn alle tests gedaan:
    HSG was goed, alle cd 3 alle hormonen goed.
    Ik had alleen lage prog. op 7 dpo en vaak een ei dat niet doorgroeide. Ook he ik vaak een hele dunne BMslijmvlies.
    Bij al deze tests hoorde dus ook de sl tests...Zo komt het.

8. Julita, wow Tokyo, geweldig zeg :D
    oke nu snap ik waarom je die testen 4 keer gedaan moet hebben. maar het voordeel ervan is, dat je wel weet waar het probleem dus (deels?) ligt.

heb je daar ook een wachtlijst voor behandelingen?

9. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

Sep 1, 2006
    959
    0
    0
    Hoi Julita,

(Helaas) welkom hier...
    Even off topic, ik ben gewoon nieuwsgierig: Hoe kom je zo in Tokyo verzeild?

10. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    @Alex: heel herkenbaar verhaal, veel sterkte!

@Renate: met pillen zoals provera (meestal 10 dagen) of orgametril (ik moet het 5 dagen slikken) na het stoppen wordt je baarmoederslijm afgestoten, dit gebeurd een aantal dagen na de laatste pil, dit kan varieren, bij mij van 5 tot 11 dagen na de laatste pil (ook irritant).

Erg frusterend, ik ben dus ook een aantal keer (toen ik eindelijk een ei had) overtijd geweest maar ik werd dus niet ongi omdat de eitjes niet sprongen en je lichaam het BS dus niet zelf afstoot.

11. Julita

Julita Fanatiek lid

Apr 11, 2007
    3,923
    0
    0
    Danseres
    @Rach, we zijn zeker blij dat we weten waar het probleem ligt! Gelukkig valt het wel mee ook.
    Er is hier geen wachtlijst want ik zit in een privekliniek (betaal dus ook voor alles) en dan is het voordeel dus dat je nooit hoeft te wachten.
    @Marieke, dakn je. Mijn ma heeft hier een tijdelijke baan bij de Universiteit van Tokyo. 6 maanden. Dat vond ik toch wel te veel om alleen achter te blijven!
    Het is hier heel leuk,maar ik zit hier nu 4 maanden en begin wel behoorlijk zin te krijgen om terug te gaan. Ik mis de westerse wereld enorm.

12. Alex34

Alex34 Lid

Nov 12, 2007
    78
    0
    0
    Linda: dank je wel.

Ik heb gisteren inderdaad Provera voorgeschreven gekregen. Maar ja, denk maar zo: als ik dan mijn menstruatie eindelijk krijg, kan ik wel beginnen met chlomid. Hopelijk dat dat wel helpt. :(

Groetjes Alex ;)

13. pat

pat Fanatiek lid

Jul 26, 2006
    1,908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Alex & Julita Welkom, dat het maar van korte duur mag zijn en jullie snel zwanger zijn ;)

Ik heb er toch maar een alvast een testje tegenaan gegooid en deze was hartstikke negatief :cry:
    ben dus maar vast gestopt met de bolletjes zodat mijn ongi door kan komen.... :(

Mariël, lees je nog mee? hoe werkte dat bij jou met de bolletjes, de vorige keer was ik zwanger dus het is bij mij een beetje onduidelijk wanneer ik moet stoppen met de bolletjes maar ik heb wel gelezen dat ze je ongi tegenhouden wanneer je ze blijft gebruiken.....? :rolleyes:

Hoop hoe is het bij jouw? al meer last van verschijnselen of naderende ongi?

14. Julita

Julita Fanatiek lid

Apr 11, 2007
    3,923
    0
    0
    Danseres
    Dankjewel pat. Jammer van je nega test...Bedoel jij progesteron als je het over bolletjes hebt?
    @Alex, grappig dat ik je hier weer tegen kom...helaas eigenlijk.

15. Alex34

Alex34 Lid

Nov 12, 2007
    78
    0
    0
    Pat: dank je wel ;)
    vervelend van je negatieve test. Had deze week ook een test gedaan, hoewel ik van binnen wist dat ik niet zwanger kon zijn, is het toch altijd vervelend als je een negatieve test in handen hebt.
    Julita: toen ik dit las, dacht ik van: we gaan bijna gelijk op, ook met clomid en de IUI. Hopelijk dat het voor iedereen hier snel mag lukken :p

Groetjes Alex

16. Julita, ik kan me voorstellen dat je de westerse wereld mist na een tijd. Tokyo lijkt me geweldig om een keer heen te gaan. je betaald alleen voor alles de hoofdprijs. is dat in die privé kliniek niet zo dan?
    ik heb hier helemaal geen last gehad van de wachttijden, wij konen zo doorstromen. kan je in nederland wel overstappen op een ziekenhuis?

Pat, balen van die negatieve test, maar wie weet, je hcg kan nog laag zijn he, als de gyn heeft gezegd tot welke dag je die bolletjes moet gebruiken zou ik me daar maar gewoon aan houden.

17. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Hoi Pat,
    Ik moest altijd 14 dagen bolletjes inbrengen. (3 maal daags 2 bolletjes) Of totdat ik ging menstrueren. Na die 14 dagen mocht ik testen. De laatste keer heb ik maar 12 dagen bolletjes ingebracht, omdat ik dacht ongi te worden... Die bolletjes kunnen inderdaad je ongi tegenhouden, maar ik ging meestal wel al eerder menstrueren.
    Ik hoop voor je dat alles goed komt! [-o<
    Sterkte! Liefs Marielle

18. pat

pat Fanatiek lid

Jul 26, 2006
    1,908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Rach, das nou juist het probleem....ze hebben niets gezegd :(:
    Ik heb ze nu ook 12 dagen gebruikt.

Mariël bedankt vor je antwoord, hoe is het met je?

19. sylanzo

sylanzo Nieuw lid

Jan 29, 2008
    4
    0
    0
    hendrik ido ambacht
    Angela: 2de iui,decapeptyl,gonalf75,pregnyl,progestan

20. sylanzo

sylanzo Nieuw lid

Jan 29, 2008
    4