iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Waarom

Waarom Bekend lid

Dec 12, 2007
    602
    0
    0
    het allerbeste natuurlijk gewoon op je NOD testen! voor alle zekerheid, maar toch ben ik nieuwsgierig

2. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    waarom,ik ben ook gelijk nieuwschierig, wil al bijna een testje doen om te checken of het uit mijn lichaam is. dan werkt een ovutest en een zwtest toch allebei hè? wel raar dat het de 1e keer bij jou negatief was en nu na 8 dgn positief. mss is het toch een positief teken...maar dan is 8 dgn erg vroeg hè? of kan het vroeger zijn na de iui (en hormonen) spannend hoor!

3. ik dacht dat wij ook zo'n score hadden...
    ik heb er niks op internet over kunnen vinden als dat m is in ieder geval.

4. Waarom

Waarom Bekend lid

Dec 12, 2007
    602
    0
    0
    Ja ik vind het ook merkwaardig hoor, en eerrrruuug vroeg!
    Maar volgens mij apotheker moet het na 6 dgn uit je lijf zijn. En natuurlijk wel raar dat ik eerst negatief teste?
    het is ook echt een heeeeeel vaaag lijntje, maar toch!
    Het zal wel niks zeggen!
    ik heb geen andere testen meer in huis, anders had ik morgen ook nog wel even getest, kijken of het dan weg was geweest, dan was het duidelijk dat het bij mij na 9 dgn weg is ;)

5. Waarom

Waarom Bekend lid

Dec 12, 2007
    602
    0
    0
    heb jij ook pregnyl 5000IE gehad wies?
    en jinky? rach?

6. Waarom

Waarom Bekend lid

Dec 12, 2007
    602
    0
    0
    ik heb nog wel een ovutest...zou die dan ook wat aan moeten geven?

7. Jinky

Jinky Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,500
    20
    38
    Female
    Ik heb ook 5000 gehad!

Groetjes jinky

8. jea

jea Nieuw lid

Jan 21, 2008
    3
    0
    0
    Hallo dames,

Ik heb niet zo vaak een berichtje op deze site achter gelaten (ik geloof zelfs maar één keer...), maar heb wel steeds jullie berichten gelezen. Wij hebben inmiddels al een aantal weken geleden de eerste IUI behandeling achter de rug en... met positief resultaat! Ik ben op dit moment zes weken zwanger! Het voelt een beetje vreemd, alsof het eigenlijk niet kan. Onze enige optie zou namelijk IVF ICSI zijn. Mijn man heeft kanker gehad en de zaadkwaliteit was erg slecht ten gevolge van chemotherapie en bestraling. Wij hadden ons dan ook al helemaal op IVF ingesteld. In juli vorig jaar hebben we het zaad opnieuw laten testen en toen bleek dat de kwaliteit enorm verbeterd was en wij niet meer in aanmerking kwamen voor IVF ICSI, maar voor IUI. Er was zelfs een kleine kans dat een natuurlijke bevruchting mogelijk was. Na een aantal maanden proberen, hebben we toch besloten om te starten met IUI. In januari 2008 was het dan zo ver. Tijdens de behandeling bleek echter dat de zaadkwaliteit weer slechter was: 6 miljoen cellen met maar 5% beweeglijkheid... En toch is het nu dus gelukt. Aangezien ik een buikpijn had die ik niet kon verklaren, heb ik vorige week al een echo gehad en er was al een embryo te zien met kloppend hartje (ons rijstkorreltje met hartje)!
    Ik wil jullie allemaal een hart onder de riem steken: blijf er in geloven, want zoals jullie zien, kan het toch op een moment gebeuren waarop je het niet verwacht! Ik heb ook diep respect gekregen voor alle vrouwen die elke maand opnieuw die vreselijke wachttijd in moeten en die elke maand weer ontzettend teleurgesteld raken... Ik hoop dat een ieder van jullie - sneller dan je denkt - een rijstkorrel met hartje mag zien!

Groetjes, Jea

9. Jinky

Jinky Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,500
    20
    38
    Female
    Geweldig!

Gefeliciteerd Jea!

Dat geeft weer hoop.

Groetjes Jinky

10. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    jea gefeliciteerd! Dit is goed nieuws, en nog wel de 1e IUI. Dit geeft ons weer goede hoop! geniet er lekker van!

11. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Julita heeft ergens wel gelijk, als het 6 mil zaadjes waren met een minderen kwaliteit.. 25 % motiliteit = bewegende zaadjes, blijven er toch wel minder over. Heleboel minder.

12. Julita

Julita Fanatiek lid

Apr 11, 2007
    3,923
    0
    0
    Danseres
    @jea, gefeliciteerd en bedankt voor je bericht. Het doet mij heel goed om je verhaal te lezen.

@Natasja, dat vonden wij dus ook. Alle waardes waren de helft van wat de WHO 'normaal' vind.
    En die SMI, dat is dus concentratie van zaad x gemiddelde voorwaardse beweging had volgens ons briefje 160 of hoger moeten zijn en hij was maar 31...
    Ik moet er ook wel bijzeggen dat wij niet IUI doen vanwege slecht zaad, anders is het wel te verwachten. Bij ons was het zaad in orde, maar ik heb vijandig slijm. We hadden er gewoon niet op gerekend dat dit ook nog kon, maar kennelijk schommelt die kwaliteit heel erg.

Maar er is niks mis met positief zijn en dat ga ik ook zoveel mogelijk proberen te doen. Volgende maand heb ik anders weer nieuwe kansen...En dat bericht van Jea heeft ook wel geholpen dus.

13. Waarom, ik spuit ook 5000

Julita, ik heb toch een andere score: VCM. (volume, concentratie, beweeglijkheid)

Jea, bedankt voor het plaatsen van het bericht, wat een wondertje dat je zwanger bent met de eerste IUI al. dat geeft wel hoop!

Natasja, je zegt dat de beweeglijkheid =25% heel erg uitmaakt. maar mijn gyn zei dat een normale beweeglijkheid 40% is.

14. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

Sep 1, 2006
    959
    0
    0
    Wauw Jea, Gefeliciteerd! Dat is dan toch ook wel heel bijzonder!

Hier zit ik inmiddels op dag 9 en nog steeds hevige bloedingen... Ik snap er werkelijk niets van. Vind het ook niet meer leuk... :(

15. :( nee is zeker niet leuk. heeft de gyn er iets over gezegd?

16. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik bedoel te zeggen dat als je 25 % van 6 mil neemt er toch veel minder over blijft. Dan staat die 6 mil wel erg leuk, alleen is dat natuurlijk niet het aantal dat het daadwerkelijk moet doen.
    40 kan normaal zijn idd, maar als je er dan maar 2 of 4 mil hebt is dat natuurlijk ook weer een stuk minder dan het totaal aantal zaadjes. Zo kun je dus wel aan die 1 mil ondergrens komen.

maar idd positief blijven allemaal!

17. en er worden dacht ik alleen goed beweeglijke zaadjes gebruikt

18. diana26

diana26 Fanatiek lid

Nov 6, 2007
    1,149
    0
    0
    gelderland
    @marieke iid raar zeg,kan me voorstellen dat je er nu wel genoeg van hebt.

@jea gefeliciteerd!

@waarom...iid gewoon afwachten, maar heb wel goede hoop voor je.

@all ik weet momenteel echt niet waar ik zit in mijn cyclus.Ik dacht dat ik zaterdag ongi moest worden, maar ben ik niet geworden wel vanaf zaterdag buikkrampjes, was misselijk paar dagen maar is nu weer weg.Gister getest maar was negatief.Donderdag is het 5 weken geleden dat ik ongi was en mijn temp is nog steeds superhoog.(36,9 is normaal maar nu is hij 37,1)Hier baal ik dus ontzettend van he.Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben.

19. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    @Jea: gefeliciteerd. Leuk dat je even wat van je laat horen. Hoop dat de eerste 12 weken net zo probleemloos verlopen als die van mij.

@Julita: Als je 25% van 6 miljoen neemt, blijven er meer dan een miljoen over. En ik kan me echt herinneren dat er vrouwen met minder zwanger zijn geworden, dus positief blijven! :D

@Diana: begrijp dat je duidelijkheid wil. Raar dat je al 5 weken na je ongi zit maar negatief test. Wellicht over paar dagen nog eens proberen. Toi toi.

@Marieke: jeetje wat heftig. Heb je gyn of HA al gebeld?

@Winky, Wies en Rach: hoe is het met jullie?

Hier alles prima. Ben nog steeds onzeker doordat ik gewoon niets voel. Maar ik merk wel dat ik zwaarder wordt, dus het zal wel goedzitten :D Maar kan niet wachten totdat ik me echt zwanger voel. Gelukkig volgende week weer een echo.

20. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss

Nee dat is dus niet zo. Anders zou je niet al die andere factoren nog meekrijgen, snel bewegende, langzaam, op de plaats bewegende enzo.
    1 van de gyn's legde dat uit nadat wij een hogere zaadscore hadden dan de keer ervoor en wij dus blij reageerde, maar hij zei dat het niet zo was.. dat snapte we niet.. dus legde hij dat zo uit.

Share This Page