iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jannes, leuke banner ;)
    het gaat goed, nog 10 daagjes en mag ik weer testen.

diana, kan je niet naar je gyn bellen voor een fm? als je ongesteld word ga je toch met de icsi beginnen? begin je dan meteen?

2. diana26

diana26 Fanatiek lid

Nov 6, 2007
    1,149
    0
    0
    gelderland
    @rach...ik heb 1 1/2 week geleden tijdens de inktak voor ivf een echo gehad,daar was niks op te zien geen follikels ook geen kleintjes, en omdat ik de week ervoor slijmverlies had dacht de gyn dus ook dat ik de eisprong al gehad had.Die echo is vrijdag 2 weken geleden,dus als ik dan nog niet ongi ben weet ik het ook niet.Maar een fm heeft weinig zin nu denk ik.Maar als ik uitga van het slijmverlies en er vanuit ga dat je dan1 a 2 dagen later de eisprong hebt dan had ik vrijdag of zaterdag ongi moeten worden en ben ik dus nu 3 a 4 dagen overtijd, dat snap ik dus totaal niet.

3. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Rach gaan jullie trouwens gelijk beginnen met de icsi als je toch ongi wordt?

4. ja we gaan gelijk beginnen.
    deze IUI en de vorige zijn 'opvullers'

ik weet niet of je met icsi vanaf cd 1 begint met spuiten, maar ik begin wel gelijk
    (natas, je moet vaker foto's plaatsen! ik kijk regelmatig nog hoor ;) )

5. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

Sep 1, 2006
    959
    0
    0
    Ik wilde eigenlijk morgen nog even afwachten en dan de fert. arts bellen, do heb ik de hsg.

6. maar mag je de hsg wel hebben als je ongesteld bent? volgens mij moet de hsg midden in je cyclus gebeuren.

7. in het foldertje wat ik heb gekregen staat:

Het onderzoek word ongeveer midden in de menstruatiecyclus uitgevoerd. Op de dag van het onderzoek mag er in ieder geval geen sprake zijn van bloedverlies.

8. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

Sep 1, 2006
    959
    0
    0
    ow, dat wist ik nog niet. dan bel ik vanmiddag het tel. spreekuur even
    dank je wel!

9. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss

hihi opvullers ik snap het.
    Ik hoop dat jullie in ieder geval gelijk aan de slag kunnen! al dat gewacht ook.

(kabeltje van de camera is foetsie, dus kan nu even niks plaatsen)

10. LadyD78

LadyD78 Lid

Nov 8, 2007
    7
    0
    0
    Hallo,

Ik wens je heel veel succes met de behandeling en mocht je het al gehad hebben ik zal voor je duimen.
    Ik weet hoe het is om die behandelingen te doen, ik heb er inmiddels 6 gehad en ook tevens de laatste.

Succes!
    Daniƫlle.

11. uhm.. ladyD78.. tegen wie heb je het? 8-[

12. Waarom

Waarom Bekend lid

Dec 12, 2007
    602
    0
    0
    Jea! meid van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap en dat na 1 IUI, en met jullie achtergrond, ook goed te lezen dat je man het inmiddels weer beter maakt, ook een klap zeg!
    Geniet er lekker van samen!

@diane, jeetje dat is ook wat! maar het gebeurt heel vaak he dat er pas later een positieve test komt, soms ook helemaal niet ( uitzondering) maar toch. En wellicht een late eisprong ja! je temp die nog hoog is en geen bloed, geeft hoop!
    een bloedtest in het zh?
    en die late eispring zou makkelijk kunnen hoor, hoevaak hoor je niet als de eerste echo er komt, ze minder ver zijn dan ze denken!
    en op die echo die je hebt gehad was het waarschijnlijk nog veel te klein!
    ik duim voor je dat er snel duidelijkheid is!

@Rach../wies / Jinky? jullie voelen nog geen andere kwaaltjes? spannend hoor!

Mijn borsten beginnen een klein beetje...veel steken!?!
    Die lichte positieve test is natuurlijk wel raar, maar natuurlijk veeeel te vroeg! mijn nod is maandag! dus ik heb nog even te gaan.
    Heb nog steeds die zeurende lage rugpijn!
    Maar die krijg ik ook altijd als die vervloekte duivels komen..ggrrr.
    dus gewoon maar afwachten!

13. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

Sep 1, 2006
    959
    0
    0
    Ik heb net gebeld en ze zei dat de gyn donderdag zal beslissen of het wel of niet door kan gaan, hangt af van de hoeveelheid bloedverlies...
    Verder dacht zij dat mijn ongi pas afgelopen vrijdag echt is begonnen en de dagen ervoor niet mee tellen. Nou ja, ik zie het wel. Ik wacht wel gewoon op de volgende keer... en dan kunnen we weer gericht bezig gaan.

14. Waarom

Waarom Bekend lid

Dec 12, 2007
    602
    0
    0
    Nou ik heb het weer even geprobeerd dit keer wel met een dure test...heb ik van een vriendinnetje gekregen die een pakket had besteld maar snel zwanger werd.
    Dus zo'n digitale..heb er dan nog 3 hihi.
    er staat NIET zwanger. maar als ik hem eruit haal staat er een duidelijker 2 de streepje dan gisteren!
    en ik heb het net gedaan, dus niet met ochtendurine.
    Ik heb het ook even aan een deskundige gevraagd, en de arts maar even gebeld!
    het kan dus wel zo vroeg testen.......als je een meerling hebt test je ook eerder positief ( hoeft niet )
    maar het kan! ooh hellup! er is mij verteld dat het na 7 dgn uit je lichaam is. en dit is voor mij dag 11. ...zou het dan toch?
    ik vind het reuze spannend!
    Maar ben wel realistisch hoor...maar toch wel raar om een tweede streepje te zien :)
    nou ik hou jullie op de hoogte!

sorry voor mijn lange verhaal, maar ik moest het echt even kwijt!

15. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    @Waarom: wil je niet teleurstellen maar een digitest mag je nooit openmaken. Tweede streepje wil niets zeggen bij een digitest. Is hier op de site al vaker over geschreven.... Kijk maar eens in de bijsluiter, daar staat ook duidelijk in dat je niet op de controlestreepjes af moet gaan...

16. Jinky

Jinky Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,500
    20
    38
    Female
    Mijn vriend slikt extra vitamine c, nu ben ik net wezen kijken voor zink en selenium.
    Maar ik zie het alleen in multivitamine zitten.
    Hoe doen jullie dat?
    en kun je het ook op zichzelf kopen, een potje zink en selenium apart?

Groetjes jinky

17. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja hoor, ik heb hier een potje zink en selenium staan.

18. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Mijn vriend nam Proxeed. Hebben we eerst met onze gyn besproken. Hij gaf aan dat het wel duurder spul is dat niet voorgeschreven wordt, maar hij was zeker geen tegenstander. Zaten de juiste middelen in die invloed hebben op zaad.

Mijn vriend heeft meerdere zaadonderzoeken gehad en na tijdje Proxeed (ook bij IUI behandelingen) waren resultaten heel goed. Gyn zag duidelijk verbetering in vooral hoeveelheid en bewegelijkheid.

Maar kan bij iedereen anders werken en je moet het er financieel voor overhebben.

19. Jinky

Jinky Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,500
    20
    38
    Female
    Dank jullie wel!

Natasja: waar heb jij die potjes gekocht?

jannes: waar kun je die proxeed kopen en wat is duur?

Groetjes Jinky

Share This Page