Nou meiden, Ik heb de IUI weer gehad.15 miljoen zwemmers en als het goed is zijn ze daarbinnen nu druk aan het watertrappelen Het was weer snel gefixt....Nu wel beetje buikpijn ,maar dat hoort er gewoon bij. liefs Minou
Len welkom op dit forum, schrijf lekker mee met ons positief of negatief maakt niet uit hoor! Dat kennen we allemaal... Moah hoe gaat die bij jou, geen gekke dingen meer hé, misschien dat het wachten wordt beloond dit keer ? Minou schuif gezellig aan bij het wachtbankje, 15 miljoen zwemmers wow, dat is veel, ik hoop dat er in ieder geval 1 de goede weg betrappeld ! Moah, we zijn niet zenuwachtig hoor voor morgen, manlief hoeft alleen maar het "rode potje" te vullen in in te leveren. Ze doen dan een opwerktest en krijgen bij onze afspraak 23 febr. pas de uitslag te horen. Dus nu geen zenuwen, zit wel de daagjes af te tellen tot NOD. Maar dat doen we allemaal denk ik op het wachtbankje.. Hoe is het eigenlijk met Damie. Die heeft 22 jan. toch inseminatie gehad?
Hé Minou: succes, fijn dat 't zoveel zwemmers waren! Nu maar weer afwachten, hè? Lisette, suc6 morgen, hopelijk heb je de IVF helemaal niet nodig! Trolljenta: al weer over de dip heen en weer opgeladen voor 'n nieuwe ronde : A.s. dinsdag 1e fm, ben benieuwd! Ik hou jullie op de hoogte! Liefs Martina
Dank je wel voor je bericht Aldonza Ja, ik weet dat wondertjes nog steeds gebeurt, maar het is gewoon moelijk om te geloven, het gebeurt anderen, niet mij weet je wel... Ik mag dinsdag weer terug voor en uitgangsecho, en beginnen we gewoon met de 5de poging... Wij zijn uitgenodigd om op 26 Februari naar een informatie avond voor IVF te gaan, en dat gaan we ook doen. Als het deze keer niet lukt, is het maar een poging nog, en dan gaat het gebeuren met IVF, en dan wil ik ook so veel mogelijk weten. Ik heb het idé dat het zeer doet, van wat ik gelezen heb, doet de punctie pijn? Staat zelfs dat je bedoving mag hebben!
Weet je, het rare is, ik huil nooit! Ik ben wel soms verdrietig, maar dan is het van iets stoms als iets op TV ofzo, nooit huilen snachts dat ik ongi ben geworden ofzo! Dus ja, ik heb wel misschien een dip, maar nooit huilen, og depri ofzo, rar Maar, ik ben wel boos, ik ben jalours op mensen die ik ken die zwanger zijn, of net kinderen heb gekregen, ik ben boos dat hen hun wel lukt, en ons niet, stom Maar ja, ik moet wel doorgaan, heb vandag gebelt voor een uitgangsecho, dinsdag, sud dan gaan we weer met de puregon dan... *zucht*
Natasja: Ik hoop het, echt, nog 2 keer, dat is niks Maar ja, het is hoevel kans elke keer? 15-20% ofzo? Ik bedoel...de kans is niet groot, het is ook niet raar dat het niet lukt gelijk, gewoon raar, omdat je weet dat de tijd perfect is, de kleintes worden gelijk naar boven gebrakt, en en ZOU MOETEN kunnen... Maar de natuur is raar he...
Trolljenta ik hoop nog echt en ga er ook hard voor duimen dat IVF jullie bespaard mag blijven. Wel fijn dat julllie 26 februari naar info avond kunnen. Bij ons ziekenhuis is dan ook info avond, wij gaan niet omdat we dan natuurlijk al 1e poging bijna achter rug hebben. Punctie heb ik vandaag gehad, het is niet geheel pijnloos, maar achteraf gezien vond ik het meevallen. Het scheelde vooral dat ik ook vrij rustig was (niet geheel mijn ding in zo'n geval, maar denk echt dat de acupunctuur die ik gedaan heb voor mijn rust echt heeft gewerkt). Over dat percentage slagingskans...het is misschien niet veel, maar het is toch altijd nog meer kans dan op de 'gewone' manier moet je maar denken! Dus hou vol meiden...op voor een succesvolle IUI behandeling.
Hoi allemaal! Ben net terug van de gyn en een boodschappentas van de apotheek.... (Gonal, Pregnyl, spuiten, progestan) Begin morgen met IUI. Moet morgen leren spuiten met Gonal. Iemand ervaring? Heb alleen geen idee wat ik moet verwachten. Wat zijn de bijwerkingen enz enz enz. Ben je door het spuiten veel meer bewust van je kinderwens? Wat doet dit met je koppie? Voor ik aan dit hele gedoe begon wist ik zeker dat ik nooit hormonen zou gaan spuiten. Tja we zijn flexibel denk ik dan maar! Door mijn hele medische geschiedenis ben ik gewend geraakt aan het wachten. Wachten op een uitslag omdat je ziek bent is toch anders dan wachten op je testdag. Ik heb me dan ook voorgenomen me niet gek te laten maken. Die tijd heb ik echt gehad. Maar toch vraag ik me af of er meer zijn die nu starten en hoe jullie ermee omgaan.
@ Geduld: Gonal-f spuiten vond ik heel gemakkelijk! Het gebeurt met een pen en is zo gepiept! Pregnyl daarentegen is een KL*TESPUIT! Het beste erin jassen en langzaam leegspuiten. Groetjes en suc6! Marjo
Hallo allemaal, Ook in kom alvast een kijkje nemen hier. Wij beginnen komende maand met IUI in eigen cyclus, dus zonder hormonen. We gaan maandag lekker een weekje op vakantie en als we terug komen kunnen we beginnen met IUI. Het zaad van mijn man is niet optimaal, weinig bewegend. Groetjes Roca
@ Minou: Tjonge 15 mln zwemmers! Wie weet zit Pieter vd Hoogenband ertussen. Wens je heel veel suc6! Groetjes Marjo
@ Geduld: welkom hier, ik zie dat je zegt dat het je 1e en enige IUI wordt? Hoewel ik hoop voor je dat je er inderdaad maar eentje nodig hebt, vroeg ik me af of je bij voorbaat al besloten hebt 't maar één keer te doen of dat er een andere reden is waarom je dit zo opschrijft? Wat het spuiten betreft: ik ben momenteel bezig met m'n 2e IUI (morgen 1e follikelmeting) en spuit iedere avond Gonal. De eerste paar keer was effe wennen, maar nu jas ik 'm er zo in! Bijwerkingen? Ik heb ze niet, maar dat zal voor iedereen verschillend zijn. Wat Marjo (Muuske64) schreef over de Pregnyl is waar: het prikken is al minder prettig, en de hele dag erna had ik een gevoelige plek waar ik geprikt had (in mijn buik, er zijn ook mensen die 'm door hun hubbie in hun bil moeten laten zetten). En van de Pregnyl had ik wel bijwerkingen: opgezette borsten, buikpijn en een tikje prikkelbaar (wellicht ook de spanning). Wij zijn alweer zo lang bezig (3 1/2 jaar voor de 3e, waarvan 2 miskramen en inmiddels 2 jaar sinds de laatste miskraam) dat ik er inmiddels niet zo veel vertrouwen meer in heb. Wat dat betreft is de spanning bij IUI niet veel anders dan voorheen. Ook hier gewoon weer wachten op je NOD. Probeer er - uit zelfbescherming - ook wel zo nuchter mogelijk mee om te gaan, want anders kun je jezelf helemaal gek (laten) maken, ook door de omgeving...! Veel suc6 hier en kom 'ns vaker vertellen hoe 't gaat! @ Roca: Wat is bij jullie de reden om te starten met IUI in eigen cyclus? Heb je negatieve samenlevingstest gehad? Ben benieuwd! Ook jij natuurlijk suc6! Groet Martina
Hoi Martina, We hebben afgelopen donderdag een samenlevingstest gehad, deze was inderdaad negatief. Er waren geen bewegende zaadjes te vinden.. We hebben in januari ook een samenlevingstest gehad, deze was niet negatief en niet positief . Er waren wel bewegende zaadjes te zien, alleen zwommen deze niet omhoog, maar bleven rondjes zwemmen op hun plaats. Als we afgelopen donderdad een positieve test hadden gehad, dan moesten we nog een half jaar zelf gaan proberen. Bij een nagatieve test konden we in maart beginnen met IUI in eigen cyclus. Behandelplan volgens arts: 6x iui in eigen cyclus HSG foto 3x iui in eigen cyclus beginnen met hormonen... Liever zou ik wel willen beginnen met hormonen, gevoelsmatig verhoogt dit toch de kansen lijkt me. Groetjes Roca