iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Goh bij ons duurt een vrijpartij doorgaans wat korter dan 3 dagen. doen we wat fout? :)
    Lieve Jannes, ik snap je gevoel wat betreft jou (voor andere) voorbeeldig lopende zwangerschap. Weet je, zometeen als je echt al een buikje heb, zie je met je ogen dat je zwanger bent. als je rond week 20 getrappel voelt, dan voel je echt leven in je buik. dat heb je nu allemaal nog niet, maar het komt snel!

Renate, nee bij mij ook niet. ik vroeg me af of dat aan mij ligt. je leest hier wel dat andere gyns dat wel doen. lijkt mij persoonlijk wel prettig.
    ik denk niet dat we een glimp van elkaar opvangen dan. een IUI loopt bijna nooit uit. heel veel succes!

2. diana26

diana26 Fanatiek lid

Nov 6, 2007
    1,149
    0
    0
    gelderland
    Marisha gefeliciteerd!HOERA HOERA HOERA!

Ik ben vandaag ongi geworden, dat wil zeggen temp is omlaag en heb iets bruine afscheiding dus weet genoeg.Gelijk apeldoorn opgebled en dinsdag of woensdag bellen ze mij terug of ik kan beginnen.Mocht ik kunnen beginnen moet ik op cd 21 beginnen met spuiten van decapeptyl, dus dat is dan al 20 maart ofzo, dus duurt nog even.

3. oh diana we gaan echt bijna gelijk op!
    ik vroeg me al af of je op de helft pas moest beginnen met spuiten.
    moet je tot die tijd aan de pil, of niet?

4. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

Sep 1, 2006
    959
    0
    0
    Hoi hoi,

Nou de HSG is achter de rug. Heb ik dáár nou zo tegenop gezien? Een IUI doet meer 'pijn', is gevoeliger. De gyn deed deze HSG met zo'n ballonnete dat opgeblazen werd tegen de baarmoedermond. Spoot er vloeistof in (wat er overigens weer snel uitliep omdat het ballonnetje los liet..) Maar de radioloog en zij konden nog net zien op het scherm dat het wel mijn eileiders door was gegaan. Die zijn dus open :)
    Al met al, heb ik er echt NIETS van gevoeld... Ik had me op het ergste voorbereid, 'k zag mezelf al half kreupel uit het ziekenhuis komen :) en de hele middag zielig op de bank. Maar niets van dat al! Daarnet nog even gezellie met mijn man boodschappen gedaan.
    Eén nadel aan de HSG, ik dacht dat mijn menstruatie nu wel over was, op wat laatste drupjes na, maar het begint gewoon weer van voor af aan... *zucht*

Groetjes van een opgeluchte Marieke!

5. liet het ballonnetje los? hoe kan dat nou?

wat fijn dat het zo mee viel! zie je, zo kan het ook. het is echt bij iedereen weer anders :)

6. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

Sep 1, 2006
    959
    0
    0
    ja, ik heb geen idee hoe dat kan.. het gebeurde... ik voelde het al langs mijn billen weg lopen. Maar ze had er genoeg ingespoten om te zien dat de eileiders open waren gelukkig :)

Ik ben echt blij dat het meeviel idd.

Trouwens, wanneer ik in juli die MK niet had gehad, dan was ik morgen uitgerekend... Niet dat ik daar nu heel verdrietig van wordt, maar het zette me wel even stil bij de tijd. Zijn we gewoon alweer 9 maanden verder en nog geen zwangerschap.

Jij morgen succes he Rachel.

7. gelukkig maar! bij mij ging de hsg iets anders (er werden 2 soorten vloeistof ingespoten- een contrasterende vloeistof, en een vloeistof op waterbasis)

wat gaat de tijd dan snel he? een jaar geleden zijn wij naar de dokter gestapt omdat het ons niet lukte zwaner te worden.

dank je marieke ;) ik ben benieuwd wat ze gaan vertellen!

8. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    @Marieke: ik ken het. Mijn nichtje werd geboren in de week dat ik eigenlijk uitgerekend. Op een of andere manier hebben mijn vriend en ik toch ff gedacht: wij hadden hier ook kunnen zitten. Verder was ik er ook niet echt verdrietig over. Maar dan merk je hoe snel de tijd gaat.

En heb ik ook als ik terugdenk aan 1e keer bij de gyn. Was eind september. Is 5 maanden geleden. Voelt echter als gisteren... zo snel gaat alles.

Morgen precies 3 maanden zwanger... is eerlijk gezegd ook wel snel gegaan. Hopen dat volgende 6 ook omvliegen :D

9. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Marisha, proficiat! Wat geweldig! :) :) :)

10. hey mariel! hoe is het me je? ik lees dat je buikje al aardig begint te groeien, wat ontzettend leuk voor je!

11. Jinky

Jinky Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,500
    20
    38
    Female
    Marieke21: fijn dat de hsg meeviel! Daar bof je mee!

Weten jullie hoe het kan dat zaad na bewerking soms in aantal hoger wordt? Bij ons is het aantal zaadcellen na bewerking een stuk hoger geworden.
    Hoe is dat mogelijk?

Groetjes jinky

12. dan ben ik benieuwd naar hoe ze dat doen! ik denk niet dat dat kan.

stel dat je voor de bewerking 18 miljoen zaadcellen had, dan worden de slecht beweeglijke, misvormde en de trage eruit gehaald. de goede blijven over. dan zouden dat er bijv 10 miljoen zijn.

13. oh mijn man denkt dat 'ze per gezichtsveld de concentratie optimaliseren' (zijn woorden hoor) :)

14. Jinky

Jinky Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,500
    20
    38
    Female
    hm :( het is toch echt zo. :D
    Heeft iemand hier ook ervaring mee?

15. diana26

diana26 Fanatiek lid

Nov 6, 2007
    1,149
    0
    0
    gelderland
    @ rach...nee hoef niet aan de pil, officieel moet je een zwnagerschap hoe onmogelijk het ook lijkt voorkomen door met condoom te doen, maar omat ik 4 jaar geleden zwanger raakte terwijl we decapetyl spoten doen we dat lekker niet, we nemen het risico!En de gyn gaf ons groot gelijk,raadde het zelfs aan!

@ marieke fijn dat het meeviel de hsg, het vloeien kan ook weer van de hsg komen hoor, hopelijk is het snel weer over.

@ de rest succes met wachten

ps nu is bruinverlies weer weg, maar goed de temp was omlaag dus haal me niks in me koppie!Wat ik wel raar vind is dat ik 2 weken geleden een echo heb gehad waar geen eitje op te zien was, dus ik snap dit keer totaal niks van mijn cyclus echt waar niet.Maar goed binnenkort toch ivf

16. Jinky

Jinky Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,500
    20
    38
    Female
    Bedankt Natasja, dan maken we dit potje gewoon op en kopen we daarna een potje zonder vitamine E.

Groetjes jinky

17. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Hi, hi, je bent goed op de hoogte, Rach. Het gaat heel goed met me! Ik ben over de vermoeidheid en misselijkheid heen en kan nu nog meer genieten. Zeker nu mijn buik gaat groeien.
    Ik duim heel hard voor je dat deze IUI raak is. [-o<

18. Waarom

Waarom Bekend lid

Dec 12, 2007
    602
    0
    0
    He Meiden!

Marieke, wat lekker voor je dat het meeviel zeg...ook weer achter de rug!

Jinky...heeel merkwaardig! vraag even hoe ze dat doen, komen wij het voortaan ook daar doen ;)

Rach, heel veel succes morgen bij jullie gesprek! weer een hoop nieuwe informatie......ben benieuwd!

Bij mij is de pret over...ik kon het natuuuuurlijk niet laten om te testen, dus dat heb ik net gedaan.
    Nou helemaal niets...geen vaag streepje niks.
    Ik ben het wandelende bewijs dat je op dag 10 nog (licht) positief kan testen!
    Natuurlijk had ik gehoopt op een dikke vette streep.
    Maar je houd er ook rekening mee....dus op naar de volgende ronde!
    En die wordt lastig...omdat ik dan in me vruchtbare tijd ergens in het land zit...in een hotel ALLEEN! voor me werk..ggrrrrrr!
    Dat vind ik eigenlijk erger...maar ja, je kan niet alles hebben he! :)

ik benieuwd naar de rest van de IUI meiden..ik hoop dat jullie met beter nieuws komen hoor!

19. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    waarom,balen zeg, het zag er zo goed uit! kun je de iui niet om het reisje heenplannen met de hormonen, of ga je lang weg?

20. Waarom

Waarom Bekend lid

Dec 12, 2007
    602
    0
    0
    Wies, op welk zh loop jij eigenlijk?

Share This Page