iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hoop, ik heb van mezelf ook een hele mooie eisprong (ik dacht dat dat de reden was waarom jij geen hormonen gebruikte?) maar toch heb ik een hormoongestimlueerde cyclus met IUI. de kansen liggen dan gewoon veel hoger. kan je er niet eens naar vragen?

2. Nic79

Nic79 Bekend lid

Oct 11, 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Zo meiden ik had weer heel wat bij te lezen poeh! ;)

Marisha> gefeliciteerd meid! Hoe voel je je?

Waarom> balen zeg :( Sterkte meid!

Rach> gelukkig viel je gesprek mee. Spannend allemaal hoor meid! Maar idd wie weet is het toch deze iui raak :D [-o<

Marieke> Gelukkig viel je behandeling reuze mee! Heb je je daar al die tijd druk om gemaakt! maar ja liever zo dan anders! Nou hoop dat jesnel zwanger bent meid!

Geldt voor iedereen natuurlijk hier! :D

Hier verder geen nieuws nog steeds alleen last van avond misselijkheid en alles ruikt vies :( ;) hahaha

O ja meiden van de week nog moeders voor moeders langs gehad echt een lieve vrouw, ben blij dat ik mee doe, want als je hoort dat ze van een heel zwembad urine maar een handje vol ampule pregnyl kunnen maken en het ongeveer 9 mnd duurt voordat het helemaal bewerkt is. Mogen we van geluk spreken dat meiden eraan mee doen :D

Marisha> Denk je er ook even over na ;)

3. (zwangere) Dames! (die hier nog meeschrijven)

waar blijven jullie foto's? of willen jullie graag anoniem blijven?

4. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Ja je leest het echt heel vaak hier op het forum. Mijn oom is ook ruim 20 jaar ouder dan mijn tante, hebben 2 kindjes en je merkt het eigenlijk niet. Als je maar gelukkig bent en dan ben jij zo te lezen.

Wat betreft foto's. Ik zet nooit persoonlijke foto's online. Heb gezien dat er wat dames uit zelfde stadje zijn. Wil niet dat zij mijn persoonlijke dingen meelezen en weten dat ik het ben. Zal binnenkort wel een keer een foto van mijn buikje maken en erbij zetten. Dinsdag weer een echo dus misschien kan ik die ook uploaden.

Doeiii

5. Nic79

Nic79 Bekend lid

Oct 11, 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Hi Rach heb net wat foto's geplaatst van mijn buik, alleen lijkt het zo veel minder dan wanneer ik mijn kleding aantrek.
    volgende week don ook weer echo die zal ik er ook op plaatsen :D

6. Jannes, ik snap het! misschien kom je wel uit mijn stadje ;)

Nic, wow mooi buikje hoor! leuk!

7. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Nic, top dat je mee doet met Moeders voor moeders! Hoop dat iedere zwangere mee doet, want zonder word ik niet zwanger...

8. Hoop

Hoop Actief lid

Nov 14, 2007
    179
    0
    0
    hoi meiden,

vandaag 5e IUI gehad, zoals ik al zei heb ik weining hoop zaad viel ook ontzettend teggen: 3,4 milj. dat terwijl het vorige keer 13 milj. was nou bij dat getal al niet zwanger verwacht ik hier al helemaal niks van....verder zag mijn baarmoeder en het slijm eruit als in een boekje zei ze....
    en ik mocht een min of 10 blijven liggen...nu weer de ellende van het wachten.

Rach: ik heb de eerste rond clomid gebruikt maar had toen overstimulatie 4 eitjes. Wij willen niet meer als 1 eitje bevrucht ivm grotere kans op tweeling ivm het feit dat mijn vriend al 2 kinderen heeft. Dus vandaar geen hormonen.

ik vind het echt moeijlijk om nu positief te denken.

9. Hoop

Hoop Actief lid

Nov 14, 2007
    179
    0
    0
    Nic: inderdaad een supemooi buikje.....!

kareltje: zoals het er nu voor staat gaan we niet verder voor iVF/Icsi mijn vriend heeft al twee kinderen uit een eedere relatie en wilde in eerste instantie geen kinderen meer. toen al overstag gegaan voor toch nog een kindje van ons samen toen de mmm in IUI wilde hij dan nog wel (dat vind ie nog enigzins natuurlijk) maar de rest gaat hem te ver...
    dus het einde komt n zicht voor mij en dat maakt het erg moeilijk.

10. Lieve Hoop,

Ik kan me nog goed herinneren dat je vertelde dat je vriend niet verder dan IUI wilde gaan met jou, omdat hij inderdaad eerder geen kinderen meer wilde. Nu zal het zeker wel pijn doen dat het einde in zicht is. Je bent natuurlijk erg bang, bang dat je helemaal niet meer zwanger raakt door IUI. Ik hoop het allerbeste voor je Hoop! Ik hoop echt dat het jou/jullie gegund is om een kleintje te krijgen. Ik snap dat je er helemaal geen goed gevoel over hebt, omdat het aantal nu zo weinig is. Dat dit al je 5e IUI is zal ook wel meetellen. Extra reden om heel veel voor jou te duimen!
    Maar weetje, soms gebeurd het zelfs bij stelletjes die al in aanmerking voor icsi, dat zij in de afwachting van die behandeling plots toch nog spontaan zwanger raken. Ookal stopt de behandeling na deze voor jou, een kans op een normale bevruchting moet je ook nooit uitsluiten!
    en misschien willen de artsen wel 3 IUI's meer doen als je verteld dat ivf/icsi geen optie is voor jullie?
    heel veel sterkte!

11. Waarom

Waarom Bekend lid

Dec 12, 2007
    602
    0
    0
    Meiden!

Hebben jullie ervaring met positieve ovulatietesten voor NOD?!

mijn soap met testjes heeft nog een staartje ;)

12. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

Sep 1, 2006
    959
    0
    0
    Vertel, waarom!

13. Waarom

Waarom Bekend lid

Dec 12, 2007
    602
    0
    0
    He marieke, toch nog iemand! :)
    zit hier met een dikke positieve ovutest...Wies schreef het in haar topic, en ik wist niet dat je dat dus ook als zwangerschapstest kan zien?! zeker is het natuurlijk niet....maar heb zitten lezen dat het wel hcg uit je urine haalt..andersom werkt het niet!
    ik had de hoop al opgegeven na mijn pregnyl positieve testen....maar vind het nu toch wel weer spannend!

me (.)(.) zin zeeeer gevoelig! vooral me tepels als ik erop druk....meestal werd dat minder als me NOD nadert, maar het wordt nu erger!
    Maar heb nog wel last van die lage rugpijnen, die ik altijd krijg als ik ongi moet worden....ppffff!
    Daarom zeg ik de soap gaat nog even door?
    Weet jij hier iets van toevallig?

14. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

Sep 1, 2006
    959
    0
    0
    Hoi Waarom,
    Ik heb niet gister niet meer gereageerd... 'k zat alweer voor de tv voor de uitlag van Idols.. :)

Ik vind het wel spannend voor je hoor! Morgen mag je dus echt testen! Ik weet helaas voor jou niets af van posiief testen met een ovutest vlak voor je NOD, heb ik nog nooit gedaan, meer denk ik ook om ne niet gek te laten maken door mezelf. Ik wens jou nog veel succes met de spanning!

15. kareltje

kareltje Fanatiek lid

May 30, 2006
    1,144
    0
    0
    @ hoop

Jeetje ik kan me voorstellen dat het dan deze IUi extra zwaar maakt.
    Ik hoop echt voor je dat het deze ronde echt raak is.Er hoeft maar 1 snelle zwemmer tussen te zitten.
    Mijn vriend heeft trouwens iedere keer maar rond de 4 miljoen zwemmers

Verder sluit ik me helemaal aan bij het verhaal van rach

Ik duim weer hard voor je.

Liefs Kareltje

16. Hoop

Hoop Actief lid

Nov 14, 2007
    179
    0
    0
    Waarom: en al getest?

17. Waarom: :confused: ik heb geen idee! maaarreh.. het klinkt goed! waaaahh morgen een officiele test kopen hoor!

18. diana26

diana26 Fanatiek lid

Nov 6, 2007
    1,149
    0
    0
    gelderland
    @ waarom...ja het kan dat je een posiitieve ovulatietest hebt terwijl je zwanger bent, maaaarrrrr.....ik had dat ook een keer 2 dagen voor nod een dikke positieve ovulatietest, maar ben tot op heden niet zwanger hoor!Dus als het zo mocht zijn hartsikken leuk, maar pin je er niet teveel op vast.

19. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hoi meiden,

Hier is weer lekker wat afgekletst dit weekend!

Hope, kan me voorstellen dat je steeds minder vertrouwen hebt in IUI als je er al 5 hebt gehad. Je ziet het einde in zicht komen... ik duim hier gewoon verschrikkelijk veel voor je dat het deze keer gewoon raak mag zijn!

Waarom, heb je nu al getest? Ik volg je ook in Wies' topic hoor!

Nic, ik zou heel graag mee doen met MvM maar hier in België bestaat zo iets niet volgens mij. Vind het wel heel sneu want ik weet dat dit nodig is voor pregnyl en ik zou graag ook mijn bijdrage leveren! Mijn stiefpapa is vorig jaar met de fiets van Londen naar Parijs gereden voor het goede doel (onderzoek naar infertiliteit). Dit jaar doet hij dit opnieuw en had me voorgenomen dat indien ik nu zwanger was, ik het geld van 1 behandeling (250 EUR) zou sponseren. Zo heb ik toch het gevoel dat ik iets heb terug gegeven aan de maatschappij. Maar eerst wachten tot de eerste echo om zeker te zijn dat alles goed gaat.

Rach, hoe is het trouwens met jou? Heb je dat instructiegesprek nu al niet gehad?

Ik heb trouwens nog geen foto's online staan omdat er nog niet veel te zetten valt. Ik heb alleen een vage test die mss op foto niet eens te zien is en een buik vertoon ik al van mezelf maar dat is natuurlijk nog niet van de zwangerschap :D Natuurlijk zal ik de echo hier wel plaatsen!

Hier hebben we onze ouders het goede nieuws gebracht... heel veel traantjes gevloeid dus :D Ik voelde me vrijdag heel onzeker omdat ik (net als Jannes) zo goed als geen symptomen heb. Maar sinds vrijdag ben ik wel heel snel erg moe, heb nog steeds last van winderigheid en boertjes laten en deze nacht heb ik slecht geslapen door de pijn aan mijn borsten... moet het nu toch echt wel gaan geloven. Woensdag moeten we terug op bloedtest.

20. Jinky

Jinky Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,500
    20
    38
    Female
    Ik vroeg mij af of bij jullie de luteale fase langer werd door de pregnyl?

Groetjes jinky

Share This Page