iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Heel veel succes en sterkte wies!

2. Hoop

Hoop Actief lid

14 nov 2007
    179
    0
    0
    sjit Wies wat balen zeg! voelde je het aankomen of totaal niet?

De 14e is gelukkig al snel ....nieuwe ronde nieuwe kans.

Veel sterkte meid!

3. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    Jannes!
    Waar heb jij die geweldige banner vandaan?!

Wies ik zei het al in je topic he!
    Niet getreurd meis, nieuwe kansen en gelukkig al heel snel!

4. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    balen wies.Sterkte met het verwerken hiervan, iui brengt je toch weer voor je gevoel dichter bij een zwangerschap en als het dan mislukt is dat toch ff slikken.

Succes met poging 2!

5. Diana, nou ik kan het bijna niet geloven. als het niks belangrijks is geef ze dan een klap! ik zou het ook besterven van de nieuwsgierigheid, maar ook angst: wat is het nou? :( maandag is nog zo ver weg.

Hoop, ja ik was al online gekomen. de test was toch negatief dus tja ;) Maar ik heb nog geen voortekenen voor een menstruatie, die ik morgen moet krijgen.

Martini welkom. je bent dus al ruim 2 jaar bezig. wanneer zijn jullie naar de dokter gestapt?

6. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    dank jullie wel, ja het viel wel tegen, had eind vorige week echt goede hoop. mijn temp was zo onwijs hoog, het kon gewoon niet anders. maar ja, het tegendeel bewijst het maar. zico bij de tempkaartjesdacht dat ik een vmk heb gehad,omdat ik vooral bruin bloed verlies. dat verklaart dan wel een hoop. en gelukkig dag 9 al mijn 1e fm, dat schiet teninste op.
    martini;jij bent ook al ruim 2 jaar bezig zag ik, wij ook. na een jaar naar de gyn, en pas nog een jaar verder word je pas echt geholpen hè, duurt zo lang. maar ik moet zeggen dat die tijd wel om vloog. maar het duurt toch veel te lang,haha.
    diana,heb jij al 6 iui behandelingen achter de rug? ik lees bij je onderschrift dat je met ivf gaat starten, spannend hoor, da's toch wel weer een stapje verder.

7. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Meiden, bedankt voor jullie warme welkom! :D

@Wies en Rach, ja wij ook na een jaar eerst naar de huisarts geweest en na 2 zaadtesten (1e slecht, 2e beter) naar de poli voortplanting doorverwezen. Na wat standaard onderzoekjes en weer een zaadtest (nu goed) een HSG gehad en weer een half jaar zelf proberen. Nu per januari begonnen met IUI dus. Allemaal redelijk standaard volgens mij als ik de verhalen lees.
    Wies, ik las net dat je ongesteld bent geworden gisteren. Balen meid! Sterkte!

@Waarom, jij allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zie dat het na je 2e IUI raak was, goed zeg! Voor mij was dit inderdaad 3e IUI in eigen cyclus, ik had 2 eitjes aan de linkerkant. Ben erg benieuwd of ze allebei gesprongen zijn... Zou leuk zijn, een tweeling, zijn we meteen klaar :D

Hoe gaat het trouwens met de meeste meiden hier? Moeten jullie ook altijd een week later terug voor bloed prikken voor Progesteron en een week daarna weer voor bloedprikken voor zwangerschapstest? Ik heb het idee dat dit per ziekenhuis erg verschilt en dat ze er in ons ziekenhuis echt bovenop zitten. Op zich wel een prettig idee hoor, daar niet van.

Nou, duik nu lekker m'n bedje in! Groetjes!

8. nee ik hoef een week later niet terug voor bloedprikken en de zangerschapstest (als ik de testdag haal..) doe ik gewoon thuis.
    lijkt me ook fijn als het ziekenhuis er bovenop zit ;)

dit is mijn officiele nod. ik word altijd dag 13 ongesteld. maar... nog niks! gisteren dus getest en die was echt negatief. ook nog steeds beetje pijn in borsten.

Wies, dus zelfs een hoge temp zegt niet altijd wat he.

9. 10uss

10uss Actief lid

28 nov 2005
    246
    0
    0
    Mijn dokter zegt zelfs dat ik pas na een week overtijd moet testen en dan met 6 weken een afspraak moet maken voor de echo.
    Zo zie je maar weer dat elk ziekenhuis zijn eigen manieren heeft.

10. Nic79

Nic79 Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Diana wat verschrikkelijk zeg, kan mij voorstellen dat je je erg druk maakt, maar je zal idd niet zomaar ineens hiv hebben. Maar snap goed dat het je niet lekker zit. Maar belachelijk dat ze zo met je om gaan :(
    Sterkte meid!

Jannes en hoe was je echo?

11. Hoop

Hoop Actief lid

14 nov 2007
    179
    0
    0
    martini:
    ik mag altijd pas testen 16 dagen na de IUI, Dat haal ik nooit ben daarvoor altijd al ongesteld. Ik mag de test in het ziekenhuis doen of thuis mag je kiezen. verder doen ze geen bloedtest wel een controle na de IUI of het eitje inderdaad gesprongen is.
    Ik doe ook IUI eigen cyclus.

Rach: het zou nog kunnen dus? of denk je zelf van niet?

12. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    He Meiden!

@Martini, bedankt meid, en ja de 2de IUI, en veel zelf erbij geklust! dus wie weet is het niet eens van de IUI..ha ha ha..het was een slopende maand voor mij! Ik heb het record testen hier gevestigd :)
    ik wilde even kijken of de pregnyl nog zichtbaar was door een test te doen...maar stiekem krijg je toch hoop, dus raad het natuurlijk niemand aan!
    Wel trouwens een Ovutest! Daarmee kwam ik erachter dat ik zwanger was....ik las het hier, dat je dus ook een ovu test kan doen, die spoort ook het hcg op in je urine..andersom werkt het overigens niet! Maar ik was toch wel weer nieuwsgierig geworden vlakvoor NOD omdat me (.)(.) eigenlijk alleen maar pijnlijker werden, en vooral groter ;)
    En ja hoor een mooie dikke positieve test met ovu ( nu nog ) maar ja 100% zekerheid geeft het ook niet hoor...dus de volgende ochtend met dikke ogen nog naar de drogist gesjeesd, eenmaal thuis...het mooie woord zwanger op de test! ik heb gehuild!
    en nu ben ik vooral heel erg bang.....bang dat er iets fout zal gaan! het gebeurt best vaak!
    en ik ben ook beniewd hoeveel het er zijn...aangezien ik 3 eitjes had! aaaaahhhhh.

Ik denk dat de meiden die het in eigen cyclus moeten doen worden gecontroleerd ja of hij gesprongen is, met pregnyl spring(en ) ze namelijk altijd!

@ Diane, meid heb je alweer gebeld?
    @Nic...he jij had toch ook je echo gehad samen met je moeder...hoe was het?

Meiden sorry voor me lange verhaal, ik wilde het graag even kwijt, aangezien niemand van mijn zwschap afweet!
    Ik heb uitgerekend allemaal feestjes, ik verzin me gek aan smoezen! want als ik geen wijntje drink, of een sigaretje rook, weten ze natuurlijk genoeg!
    Jullie nog suggesties?

Ik mocht gewoon netjes na 14 dgn testen! dus niet na een week overtijd ofzo!

@Rach, het kan dus nog meid, en wat je zegt als je (.)(.) ook nog zeer doen! hmmm...heb je normaal wel een beetje spotting vooraf?

@Jannes/Marisha...Meiden zijn jullie ook zo bang ( geweest)

13. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Rach84: oh wat balen zeg van je negatieve test! Maar ik blijf nog wel voor je duimen, geen bloed geeft moed.

Groetjes jinky

14. Hoop

Hoop Actief lid

14 nov 2007
    179
    0
    0
    he Waarom, ik krijg in mijn eigen cyclus wel de pregnyl...dus zou ook denken dat het dan niet nodig is....voel mijn eisprong dan ook altijd dus dan weet ik eigenlijk al genoeg...3 eitjes.....oh dat is inderdaad spannend zeg! dan heb je ook lekker veel kans natuurlijk met 1 eitje is dat toch een stuk minder (helaas)

ja kan me voortselen dat je bang bent! zou ik ook zijn!

15. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    He Hoop!

Zo zie je maar weer dat elk zh er weer andere praktijken op na houd! Misschien wel een lekkere gedachten dat je zekerweet dat hij gesprongen is..

en ja 3 heeft meer kans, maar dan nog, elke kans er is 1! bijna iedereen heeft maar 1 eitje ( nomaal geproken )
    en tja, het blijft het feit dat echt alleen de "probleem"gevallen hier te lezen zijn!
    Hou moed meid! een mooie naam hoop heb je al! ;)

16. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Waarom: ik had al ooit een MK gehad dus eerste 12 weken waren onlangs goede echo's killing. En moet zeggen dat ik nu nog steeds mijn momenten van ongerustheid heb. Ben blij als de 9 maanden voorbij zijn...

17. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Vanmorgen weer gebeld, langs gaan is iets lastiger is toch 20 km verderop.

Ze had nog geen tijd gehad om terug te bellen zal ze vandaag gaan doen, jaja..vanmiddag moet ik naar mijn huisarts en wil het daar ook even voorleggen kijken wat hij ervan zegt en misschien wil hij wel even voor me bellen.

@waarom....jeee meid wanneer heb je de echo, kan me voorstellen dat het supersopannend is zowiezo, maar helemaal ,straksjes groeien er 3! wondertjes in je buik..

18. @ Waaom en Jinky, ja ik heb met pregnyl altijd spotting (van mezelf niet). ik heb nu ongie krampen maar (even checken :) ) maar nog steeds niets.
    Waarom, 3 eitjes, dat was waar ook! waar heb je precies pijn aan je borsten?
    weet iemand of een 'zwangerschapskenmerk' ook als ongiepijn kan voelen?

19. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    @rach, er is toch nog hoop voor je! Zolang je geen bloed ziet.

20. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    @Jannes, jeetje ja, kan ik me helemaal voorstellen!
    met hoeveel weken heb je die MK gehad?
    Nu ik me er wat in ga verdiepen, lees je dat het ook heel vaak fout kan gaan, en dat natuurlijk zeker niet moet uitsluiten! Wel mooi dat de natuur een "foutje"afstoot! Maar ik ben zo bang, nou ja ik durf gewoon niet blij te zijn! wellicht na de 12 wkn wat meer...en ik een beetje buik begin te zien, wanneer viel het jou voor het 1st op?

@ Rach, die ongikrampen zijn zeker ook zwversch. en me borsten vooral aan de zijkant en zeeer gevoelig tepels, maar vooral pijn als ik erop druk!
    En nog geen spotting ook! het blijft nog even spannend voor je hoor, waar heb jij pijn?

@ Diana, goed dat je vanmiddag naar je huisarts gaat, en laat hem/haar er zeker achteraan bellen! ik snap dat even langs rijden voor jou lastig is! en een huisarts krijgt nou eenmaal meer voorelkaar als wij leken! Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt...maare...ivf zie ik! volgens mij vroeg Rach het ook al, heb jij al 6 IUI's erop zitten?
    Liever natuurlijk gewoon 1tje, maar het is al een godswonder dat ik zwanger ben, dus ik wacht rustig af wat we krijgen!
    25-3 1ste echo!

Rach en jinky...voor jullie nu het duimmarathon!

Deel Deze Pagina