O... nou dat is heel anders dan hier. Hier in Nederland merk je er niets van. Je gaat gewoon en hoe het betaald wordt, dat regelt zich vanzelf... Wellicht kun je delen van de kosten gewoon terugvorderen via je ziekenfonds.
Ik heb net met het ziekenfonds gebeld, en eigenlijk was het allemaal chinees Wat ik er van begrepen heb is dat ik een deel van de consultaties terug krijg. En volgende week hebben we een afspraak in een fertiliteitscentrum en daar zullen we iets van papieren meekrijgen. Maar hoe het dan zit met de rekeningen van het plaatselijk ziekenhuis, daar heb ik niet veel van begrepen.
Aly van harte meid, wat fijn dat het op eigen houtje is gelukt. Hier zijn de dan eindelijk gekomen.... Jinky had jij nog gevraagd hoe het zat met de paasdagen? Nog even een vraagje, zijn er hier ook meiden die psychische hulp krijgen? Ik zit erover te denken om naar een personal coach of counseling te gaan....ik merk dat ik er steeds meer moeite mee krijg ook mede door mijn miskramen. Heb echt het gevoel dat ik nooit meer moeder ga worden Liefs pat
Helaas ken ik het niet Pat... heel veel succes met alles. Hoop dat je het een plekje kan geven Hele dikke *knuffel*
@pat: mijn vriend loopt op dit moment bij een personal coach, het heeft met name met zijn werk te maken maar het gaat ook over de onzekere thuissituatie, als je daar behoefte aan hebt, zeker doen, een paar gesprekken kunnen al voldoende zijn om je weer wat positiever te voelen!
@Renate, schoot me vandaag nog even door het hoofd dat het voor jou een spannende tijd zou worden. Vooral omdat het de vorige keer zo'n gedoe was. Zetten de echt door? Balen! Hope
Renate: oh wat balen weer zeg! Ik hoop dat het nu met clomid wel gaat lukken! Pat: ik heb het gevraagd en ze doen bij ons wel iui met pasen. en bij jou? heb je al gebeld? Heel veel sterkte meid, soms ben ik ook even de weg kwijt hoor en dan denk ik zal het ooit lukken. Erover praten kan heel goed zijn. Ellen: heel veel succes straks met je iui! Aly: Super zeg! Gefeliciteerd! Zo zie je maar spontane zwangerschap is nooit uitgesloten. jannes: mooi buikje zeg en fijn dat alles goed gaat. Groetjes Jinky
Hallo meiden, ik ben nieuw hier. Wij zouden deze maand beginnen met IUI in eigen cyclus. Gisteren ongie geworden en vanmorgen gebeld en ik kon morgen al komen. Kom ik thuis hebben ze mijn vriend gebeld dat ze het te druk hadden en dat wij volgende week donderdag allebei moeten komen. Ik had een brief van de gyn meegekregen om een afspraak op cd 2/3 of 4 te maken en nu wordt het naar cd 9 gedaan? Waarom moet ik zo vroeg heen, tenminste normaal gesproken en slaan ze nu gewoon een cyclus over? Ja sorry ben nog een echte leek hierin en ik hebn geen idee wat er nu allemaal gaat gebeuren.... Sorry voor het lange verhaal. Iedereen heel veel succes gewenst!
pat, ik snap hoe je je voelt. ik heb het de laatste tijd ook erg veel. iedereen om me heen is zwanger, in notime, ik ben er gewoon echt moe van. En al die hormonen helpen dan ook niet echt... Kun je er goed met je man over praten? Ik redelijk, maar toch zijn er dingen die ik voor mijzelf hou, vooral het zelfmedelijden...Inderdaad een personal coach zou niet verkeerd zijn, maar die stap zet ik niet zo makkelijk denk ik.
He wies, ik kan met mijn man wel goed praten maar idd het zelfmedelijden meld je niet en er zijn altijd nog dingen die je voor je houdt, ondanks dat ie nog zo lief is. Bij ons zijn er ook veel zwangeren om ons heen en ik merk dat ik mezelf steeds verder terugtrek en niet meer reageer als er over zwangeren word gepraat, ik kan niet meer blij voor ze zijn. En zo wil ik helemaal niet zijn....
Pat: Heel herkenbaar, schaam me zelfs heel erg. M'n broertje meldde een aantal weken terug dat hij en z'n vriendin zwanger waren. Terwijl ze helemaal geen plannen hadden in die richting. Hij liet me heel plots een kopie van een echo zien, en het bloed trok me weg uit m'n hoofd. Echt heel erg, heb nog steeds heel veel moeite met blij voor ze te zijn, krijg het niet voor elkaar om ze te bellen hoe het gaat. M'n moeder was in de zevende hemel. Ze is al een aantal jaren wat babykleertjes aan het kopen, voor het geval het hier eens gaat lukken. Extra pijnlijk als een gedeelte van die spulletjes mee worden gegeven aan m'n broer. Dat had voor mij moeten zijn, is dan de eerste gedachte. Misschien is een psycholoog een optie, heb zelf regelmatig gesprekken met een supervisor, met name voor het werk. Ook komt daat de hele situatie met IUI wel eens aan bod, het lucht op om er eens met een neutraal iemand over te praten. Zonder meteen die goedbedoelde adviezen terug te krijgen " ga maar eens lekker op vakantie, dan lukt het vast" " je moet er minder mee bezig zijn" "op een goede dag zijn jullie ook aan de beurt, gewoon geduld hebben" AAAAAAAAAAAAAAAAh
Nellas Precies zo voel ik me dus... Ik heb mijn gegevens achtergelaten bij een psychosociale therapeut en word hopelijk vandaag nog teruggebeld voor een afspraak. IzzieWelkom, Ik heb niet het antwoord op je vraag....ik weet eigenlijk ook niet waarom je al moet komen op dag 2/3/4 als je IUI in eigen cyclus hebt....Als je hormonen hebt wel, dan maken ze een uitgangsecho om te zien of de boel vanbinnen rustig is en je kunt starten met de hormonen.
Hoi Pat, Ik moet as dinsdag naar een medisch psygoloog, dit op aanrade van mijn gyn. dus hou je op de hoogte hoe dit bevalt.
Ze slaan geen cyclus over hoor. Normaal maken ze idd een uitgangsecho om te kijken of je eierstokken rustig zijn. Maar aangezien jij geen hormonen gebruikt, hoeft dat niet perse. Dus gaan ze nu gewoon op dag 9 kijken hoe je eisprong zich ontwikkelt. Stel je hebt een eitje van 12mm, dan zul je waarschijnlijk dag 11 of 12 nog een keer moeten komen om te kijken hoe groot hij dan is. Is het eitje op een gegeven moment een bepaalde grootte (bij mij was dat rond de 19-20mm), dan krijg je die avond je Pregnyl spuit, zodat zeker je eisprong 36 uur later plaatsvindt. 36 uur na de spuit heb je dan dus IUI. Succes en vragen hier gewoon stellen hoor!
@Pat en Nellas: zooooo herkenbaar. Ik vertel het ook niet tegen veel mensen. Ik ben nl. best wel eens teleurgesteld in de reacties van mensen. Ik denk dat ze zich echt niet kunnen voorstellen wat het is als ze het zelf niet hebben meegemaakt. En dan krijg je inderdaad de commentaren die Nellas beschrijft @Hoop: ik ben heel nieuwsgierig naar je gesprek. Ik vind het al heel wat dat de gyn je doorverwijst. Ik praat eigenlijk nooit met de gyn over de emotionele kant van de zaak, er wordt ook niet naar gevraagd. Het is altijd een technische bedoening. Of heb je er zelf naar gevraagd? @Izzie, ik begrijp eigenlijk ook niet zo goed waarom je op dag 2/3 zouden moeten als het om een fm gaat. Wat ik me wel nog meen te herinneren dat ik bij de start op dag 2/3 bloed moest laten prikken om een bepaalde hormoonspiegel te meten. Later is mij uitgelegd dat het hierbij om je basishormoonspiegel ging. M.a.w. als ze later in je cyclus op hormonen gaan prikken (bijv. om te kijken of je eispromg eraan komt), dan moeten ze natuurlijk wel weten wat jouw uitgangspositie is om te kunnen concluderen of je hormoonspiegel stijgt. Begrijp je wat ik bedoel? Hope
even een rare vraag maar waar vinden jullie zo'n psycholoog, via het werk of zoek je zelf? heb zomenteen weer een fm, hopelijk goed genoeg voor de iui maandag. als ze maar niet te groot zijn....