iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Aantellen... Komt dat uit België?

2. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Ik ben net bij de fert.verpleegkundige geweest. En heb een uitleg gekregen over de hormonen prikken.
    Op CD 1 moet ik bellen voor en afspraak op CD 10 voor een echo en ik moet Lucrin en Puregon gaan spuiten. 'k Ben benieuwd hoe dat allemaal zal gaan en of ik het nog goed onthouden heb allemaal.
    'k moest wel lachen, want ze deed het 'voor' hoe het allemaal moest. Op een gegeven moment zegt ze: 'En dan pak je een stukje buik bij je navel' (Pakt ze een witte spons en houdt hem tegen haar buik aan) 'en dan prik je er zo in'.
    Nou ja, het zag er allemaal vrij simpel uit, maar nu maar eens bij mezelf doen...

De verzekering heb ik ook aan de telefoon gehad (ik dacht dat dat wel slim zou zijn voordat ik de spullen ging halen in de apotheek) en alle behandelingen voor dit jaar wordne ook vergoed en de hormonen tot 3000 euro uit de aanvullende verzekering. Dus we kunnen weer even vooruit :) De fert. verpleegkundige zei dat je per dag wel voor 25 euro in je buik spuit... Die kleine beetje milliliters....

3. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Hoop Wat balen zeg dat je dan zo verkeerd zat daar, maar daar had hij dan toch ook mee moeten kunnen omgaan zou je zeggen...?
    Ik hoop maar dat je meer baat hebt bij de osteopaat, en ik wens je veel sterkte de komende maanden...
    .**dikke knuffel**

4. mandy80

mandy80 Actief lid

2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    hey meiden,

hoe issut hier nu? ben al een tijdje niet meer geweest, maar is het nog vol te houden?

Houdt moed!
    liefs,
    ex-IUIer mandy

5. Hoop

Hoop Actief lid

14 nov 2007
    179
    0
    0
    ik weet niet of aantellen uit belgie je komt, zij noemde het zo? had je daar nog mooit van gehoord?

Ja inderdaad lullig Pat maar ja....hopelijk zit jij wel op de goed plek binnekort! succes meid!

6. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Ik had idd nog nooit van aantellen gehoord :) Vind het wel grappig klinken trouwens :)

7. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Is niet Belgisch hoor... aantellen gebruiken we in Nederland ook. Het is alleen een beetje een achterhaald woord :D

8. Nellas

Nellas Lid

13 apr 2007
    82
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid-Limburg
    Wat een reacties, had dat niet verwacht. Fijn hier m'n ei kwijt te kunnen, is toch moeilijk uit te leggen aan mensen die het allemaal niet meemaken. We gaan binnenkort trouwen in buitenland en een reactie van m'n tante op de mislukte IUI was (weer) " wacht maar tot al die bruiloftstress voorbij is, dan zal het vast lukken". " Als jullie op vakantie gaan kom je vast zwanger terug, dat heeft die en die ook meegemaakt"

AAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaah Maak me gek! Kan het na bijna 3 jaar niet meer aanhoren, hihi.

Het wil trouwens ook niet zeggen dat ik niet meer enthousiast ben voor de behandelingen. Zodra de eerste spuit er weer ingaat, krijg ik weer zin in het traject, vreemd genoeg.

Hoop: Wat betreft de therapie die je kunt krijgen om je gedachten onder controle te krijgen en wat meer balans en rust in je leven te creeeren. Ben zelf al een tijd herstellende van een werkgerelateerde burn-out en heb hier veel baat bij gehad. Misschien een boek wat je kan lezen is " de kracht van het nu" van Eckhart Tolle.

Het is niks zweverigs, heeft met name te maken met het constant bezig zijn in je hoofd met allerlei gedachten. Het houdt nooit op, constant ben je aan vanalles aan het denken, onbewust, ga maar eens na. Het stilzetten van je gedachten kan daarbij zeer zinvol zijn, even rust in je hoofd. Ben zelf helemaal geen zweverig type, eerder type rouwdouwer :D

Ook het beoefenen van Yoga is zeer rustgevend omdat je gedurende de hele les bezig bent met je ademhaling en de poses die je uitvoerd, daardoor is er geen tijd om na te denken over het eten, vrienden bellen, de boodschappen, wat iemand van je vindt, het huishouden etc etc.

9. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    Jaaaaa, Nellas en Marieke. Heel herkenbaar. Ook ik lijk eraan te 'wennen' of te 'verharden'. Lijkt bijna (te) stoer.
    Ik denk trouwens wel dat het verdriet er wel zit, ik merk dat het soms op wat onverwachtere momenten uitkomt.
    Maar niettemin, ik heb het inderdaad veel minder erg dat ik dagen van de kaart ben. Misschien ook zelfbescherming?
    Gaat bij mij trouwens ook met perioden. Net als Marieke bechrijft. Ik heb 4 keer iui in eigen cyclus verwacht. De eerste 2 keren was ik zo verdrietig bij mislukken. Ik verwachtte eieieindelijk vooruitgang. Dit móest het zijn. Nu voor nr. 4: ik verwacht de :evil: :evil: heel binnenkort. Maar zelfs na de derde constateerde ik al dat ik al weer sneller over ging tot de orde van de dag. Vanaf nummer 5 ga ik met hormonen proberen. Heb alles al in huis. Ik denk dat ik me daar al op probeer te richten en deze poging ook al als afgeschreven beschouw (deze 4e ging ook absoluut niet soepel, volgens mij zijn de zwemmers niet eens binnengekomen!). Mijn hoop richt zich nu weer op de hormonen en ik kan me voorstellen dat als dat ook weer misgaat, dat de dip weer dieper wordt. :rolleyes:
    Gek is dat toch... ik vind het wel een echte herkenning om het te lezen van jullie. Fijn!
    Succes voor alle stoere meiden! 8)

10. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    zie nu je reaktie Nellas.
    Ja, hoop blijft er inderdaad zodra ik de pregnyl krijg. Maar de teleurstelling bij mislukken ervaar ik door de tijd heen anders. Gek :(

Is er op het forum niet ergens een lijstje te vinden met de meest 'domme' uitspraken van mensen? Ik meen dat ik dat al eens gezien heb. En al doet zo'n uitspraak wel eens pijn, misschien moeten wij eens met zijn allen hartelijk om die uitspraken gaan lachen? ;) Soms vind ik het echte domheid, soms denk ik wel eens dat mensen door de ongemakkelijkheid van de situatie zo'n onbeholpen uitspraak doen.

- als je er eens wat minder mee bezig bent, komt het vanzelf...
    - geduld is een schone zaak...
    - anders moet je er eens een maand niet mee bezig zijn...
    - wat is er dan allemaal mis met jullie?

WOE HA HA HA HA HA :D

11. Bounty71

Bounty71 Lid

14 dec 2007
    23
    0
    0
    Wat fijn om te lezen dat er nog hoop is op een zwangerschap. Ik ben met mijn eerste IUI behandeling bezig en heb gisteren voor de eerste keer moeten spuiten. Gisteren deed een verpleegster het bij mij en vandaag voor het eerst zelf. Ik vind het allemaal reuze spannend en hop dit met jullie te delen! :)

12. Nellas

Nellas Lid

13 apr 2007
    82
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid-Limburg
    Heel veel succes Bounty!

13. Hoop

Hoop Actief lid

14 nov 2007
    179
    0
    0
    Hey nellas : dat boek heeft mijn vriend laatst gelezen dat hebben we dus thuis liggen. Hij was er ook helemaal enthousiast over! zal het is gaan lezen.

Ja ik ga het in elk geval wel proberen met die groep, baad het niet dan schaad het zeker niet...de laatste dagen van de wachtweken ben ik met niks anders bezig met zwanger worden/zijn in mijn gedachten dan...om gek van te worden.
    Dus wie weet krijg ik er meer rust ervan.

Ja en de opmerkingen inderdaad om gek van te worden!

14. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Bounty, spannend zeg je eerste keer zelf spuiten! Ik weet nog dat ik het doodeng vond en na 1 keer dacht ik oooh is dit het? haha succes meid 8)

15. Bounty71

Bounty71 Lid

14 dec 2007
    23
    0
    0
    Nou het viel inderdaad reuze mee. Ik zag er enorm tegen op, maar vandaag gaat het zeker makkelijker. Nu maar afwachten of de eitjes goed groeien. Dinsdag (dag 10) heb ik de eerste meting.
    Ik herken het heel goed hoor Hoop, dat je de hele dag ermee bezig bent. Ik sta er ook mee op en ga ermee naar bed. Vreselijk, maar ik kan er niets aan doen.

16. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    dag meiden , ik ga morgenochtend voor mijn eerste meting! spannend! Ik hoop dat ie al in ieder geval over de 15mm is! Dan zou ik al heel blij zijn...
    Ik laat het jullie weten.

17. Niet meer actief

Wij zijn vandaag voor het eerst bij de fertiliteitsarts geweest. Half april moeten we terug komen voor nog een sperma staal, en als deze niet beter is, dan starten we gelijk met IVF. Intussen blijven we gewoon doorgaan met de IUI, zodat we niet 'stilzitten".
    Nu maar hopen dat het allemaal niet nodig is, en dat de IUI tot een positief resultaat mag leiden.

18. Niet meer actief

Nog even een vraagje, ben ik daarstraks vergeten te vragen.
    Sinds de IUI zondag heb ik af en toe last van wat steekjes in mijn buik, ik denk in mijn baarmoeder. Lijkt een beetje op lichte ongi krampjes. Blijft dit duren tot ik ongesteld ben (hopelijk word ik het niet) en kan dit kwaad?

19. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    Hey meiden,

Ik ben al een hele tijd niet hier geweest. 3 maart 2008 heb ik mijn 6e IUI gehad en die is ook mislukt. Dit was tevens de laatste poging. Wilde het hier toch even gemeld hebben. Wens jullie allemaal heel veel succes met IUI en hopelijk brengt het jullie meer geluk dan ons.

Liefs Diaantje

20. Niet meer actief

Wat jammer Diaantje, en wat gaat er nu verder gebeuren? Gaan jullie verder met IVF of wil je het allemaal even laten rusten?

groetjes en veel sterkte!

Deel Deze Pagina