iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Net iui gehad. Had het gevoel dat hij met de eendenbek ergens tegen aan drukte en dat deed pijn. Dit heb ik nooit eerder gehad.
    Ook dacht hij dat ik een schimmelinfectie heb, ik schrok hier erg van.
    Hij vroeg of ik jeuk heb of meer afscheiding. Maar niet meer dan normaal.
    Hij heeft mij medicijnen gegeven, maar die mag ik pas gebruiken wanneer ik ongesteld ben geworden.
    Als ik zwanger blijk mag ik het helemaal niet gebruiken.
    Nu kan ik dus 2 weken met een schimmelinfectie lopen.
    Is dit normaal?
    Hij had mij toch meteen iets kunnen voorschrijven wat je wel mag gebruiken tijdens een zwangerschap.
    Hij keek ook een beetje moeilijk toen hij het erin spoot en het lukte ook niet meteen.
    Ik hoop maar dat het goed is gegaan.
    Door alle spanning ben ik vergeten te vragen naar de uitslag van het zaad, helaas.

Groetjes Jinky

2. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    wat een verhaal meis....wel raar dat hij je wel al medicijnen heeft gegeven maar dat je die nog niet mag gebruiken.

Misschien had je wel last van de eendebek doordat je al een eisprong hebt gehad? (had je al wat gevoeld?)

Zullen de artens niet een opmerking maken als het zaad niet in orde was geweest? Al snap ik natuurlijk wel dat je altijd nieuwsgierig bent naar de waardes.

Heel veel geluk en sterkte op het wachtbankje.

3. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Jeetje Jinky wat naar nou...tis natuurlijk beter om de medicijnen niet te gebruiken maar ook niet echt een fijn idee dat je er nog minimaal 2 weken mee moet blijven lopen :(

Bij mij ging het ook niet helemaal soepel, die eendebek deed ZEER dat had ik nog niet eerder gehad, normaal gaat het wel aardig soepel maar dit keer kon ze de baarmoedermond niet helemaal meepakken dus moest het 4x opnieuw en ze bleef maar draaien met dat ding en tegen mij zeggen ontspan je :pale:

Het zaad was trouwens alweer van mindere kwaliteit dan de eerste paar keren...mannetje is ook al een paar maanden niet helemaal fit, vreselijke last van hoofdpijnen en de artsen kunnen er nog niet achter komen wat het is. Wellicht dat het daardoor komt? Iemand een idee....? :-k

4. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Hopefully: Dankjewel! ik heb de iui 27 uur na de pregnyl gekregen, dus waarschijnlijk was mij ei nog niet gesprongen toen.
    Ik ga er maar vanuit dat als de gyn. niks zegt over het zaad dat het dan goed is, maar mijn vriend slikt sinds vorige maand extra vitamines, dus was wel nieuwsgierig.

Pat:Wat vervelend dat het bij jou ook niet helemaal soepel ging, jij had dus ook pijn door die eendenbek.
    Bij mij heeft hij het 1 keer opnieuw moeten doen en omdat hij zo moeilijk keek maakte ik me al weer druk, dus het is wel fijn om te weten dat dat vaker voor komt en dat het dus komt omdat ze de baarmoedermond niet goed kunnen meepakken.
    Ik weet wel dat zaad door heelveel factoren beinvloed kan worden, dus het zou best daardoor kunnen komen.
    Ik hoop dat het snel beter gaat met je mannetje.
    Hoe voel je je voor de rest?

Groetjes jinky

5. Nic79

Nic79 Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Almere
    ZO meiden ik heb een tijdje niet meegelezen, maar wat een verhalen weer allemaal.

Diaantje > Heel erg balen dat je 6e IUI niet is gelukt :( Sterkte meid. En succes met wat jullie ook besluiten te doen.

Jinky> want een gedoe! Raar idd dat je arts al wat voorschrijft. Nou sterkte ermee, hoop dat je er niet te veel last van hebt. En ik duim voor je dat je mooi zwanger bent geworden!

Pat> wat vervelend voor jullie ook! Hoop ook voor jou dat je mooi zwanger mag zijn deze maand en dat ze snel weten waar die vervelende hoofdpijnen van je vriend vandaan komen!

Marieke> Balen neg test :( Maar wie weet....
    Anders heel veel succes! Ik hoop dat die spuiten enorm zullen meevallen!

Marisha> Super he zo'n eerste echo! Geweldig dat je ook het hartje hebt horen kloppen!

Waarom> Nou voor jou is het ook bijna zover, spannend meid! Maar ook zo leuk!

Hier ook nog spanning gehad! Vorige week vrijdag avond ineens weer een enorme bloeding en een bloedprop. Schrok mij rot! :confused: :confused: Terwijl donderdag alles nog goed was. Wij naar het ziekenhuis echo gehad. hartjes klopte prima, maar eentje lag zo stil, hij/zij bewoog helemaal niet. Het was afwachten zeiden ze... Wat een rot nacht heb ik gehad. Ik mocht gelukkig wel terug komen wanneer ik wilde. Dus zaterdag weer naar het ziekenhuis. Gelukkig naar lang wachten begon ie uiteindelijk toch rond te duikelen. Bloeding is gelukkig minder, maar nu nog steeds niet over :(
    De 17e nekplooimeting gehad, hoor 28ste uitslag, of ze verhoogte kans lopen op het downsyndroom.
    Verder vertelde ze dat de uitgerekende datum van 4 okt niet klopt het is nu 25 sept. Nou Prima!

Verder lekker paar dagen weggeweest en heerlijk ontspannen! :D

Nou allemaal een Fijn Pasen, Dat er maar veel Paaseieren bevrucht mogen worden/zijn!
    Mijn duimen draaien nog steeds op volle toeren voor jullie allemaal!

6. Nic79

Nic79 Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Roosje83: 1e IUI, Clomid 150mg en Pregnyl, NOD 14 maart
    Marieke21 na 3e IUI nu 2 maanden rust, NOD 16 maart
    Hoop: 5e iui NOD 17 maart.
    SRB: 3e iui op 13 maart, gonal-f, pregnyl, progestan, NOD 28 maart
    Nellas 5e IUI Fostimon en Pregnyl, NOD 28 maart
    wies31: 2e IUI, 100mg clomid & pregnyl, nod 29 maart
    EllenVL: 1ste IUI met Clomid 50 mg en Pregnyl, nod 30 maart
    Skyizthelimit 1e IUI Menopur/Pregnyl - NOD rond 5 april
    Jinky: 2e iui, clomid & pregnyl, nod 7 april
    Pat: 5e IUI, puregon 37.5, ovitrelle, NOD 8 april
    10uss:3e IUI, pregnyl, NOD 10 April
    Linda: februari '08 3e poging: 1e IUI, puregon & pregnyl
    Eendje: 5e IUI, puregon 100, pregnyl & progestan
    Angela: 2e IUI, decapeptyl, gonalf 75, pregnyl, progestan.
    Martje83: 5e IUI, menopur en pregnyl spuiten
    Renate007:3de iui neg, maandje rust nu

ZWANGER DOOR IUI!!

Aurelie: zwanger na 2de IUI, bevallen op 12 februari
    Natasja: zwanger na 4e IUI, uitgerekend op 25 maart
    Hippel: zwanger na 6e IUI, uitgerekend op 20 april
    Draaimolen: zwanger na 1e IUI, uitgerekend op 14 mei
    Zonneschijn: zwanger na 2e IUI, uitgerekend 8 juni
    mandy80: zwanger na 10e IUI, uitgerekend 2 juli
    Jalena: zwanger na 3e IUI, uitgerekend 3 juli
    Otter 68: zwanger na 5e IUI, uitgerekend 13 juli
    Pooltje: zwanger na 1e IUI, uitgerekend 29 juli
    Mariel77: zwanger na 5e IUI met Menopur, Pregnyl en Progestan, uitgerekend 11 augustus
    Jannes zwanger na 2e IUI, Puregon en Pregnyl, uitgerekend 5 september
    Jale zwanger in rustronde!, uitgerekend .. september
    Nic79 zwanger na 2e IUI, TWEELING uitgerekend 25 September
    Jea: zwanger na 1e IUI met Menopur en Pregnyl, uitgerekend ... oktober
    Marisha: zwanger na 4e IUI met Clomid, Pregnyl en Utrogestan, uitgerekend 5 november
    Waarom zwanger na 2e IUI met 100mg clomid en pregnyl, uitgerekend 9 november

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.
    De lijst staat op volgorde van nod / uitgerekende datum

7. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    nic: Dat moet zeker schrikken zijn geweest.
    Ik ben blij dat toch alles goed gaat!
    Hoe voel je je voor de rest?

Ik kreeg even een rare gedachte, zou het kunnen dat de gyn. ernaast spuit met het slangetje. Dat hij denkt dat hij in de baarmoedermond zit, maar dat hij ernaast zit. Bij mij kon hij het namelijk niet goed zien door afscheiding. Misschien idiote gedachte, ik hoop dat iemand mij kan overtuigen dat dit een idiote gedachte is :D

Groetjes jinky

8. 10uss

10uss Actief lid

28 nov 2005
    246
    0
    0
    Roosje83: 1e IUI, Clomid 150mg en Pregnyl, NOD 14 maart
    10uss:3e IUI, pregnyl, NOD 11 April

ZWANGER DOOR IUI!!

Mariel77: zwanger na 5e IUI met Menopur, Pregnyl en Progestan, uitgerekend 11 augustus
    Marisha: zwanger na 4e IUI met Clomid, Pregnyl en Utrogestan, uitgerekend 5 november

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    [/quote]

9. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Nic: ja, is idd balen. Weet ook nog niet wat we gaan doen. Hebben een 1e IVF gesprek 22 april. Zien we dan wel weer verder. Ik zie dat jij de 13 weken al overschreden hebt, een mijlpaal. You go girl!

10. Baby81

Baby81 Actief lid

7 mrt 2008
    249
    0
    0
    Gisteren en vandaag roze en bruin.
    Buikpijn begint nu op te komen.
    Ongesteldheid zal morgen wel doorbreken.

Helaas word het dan IVF.

11. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Wow Noc, ik kan me voorstellen dat je geschokken bent! Wel fijn dat ze je de gelegenheid hebben gegeven om terug te komen wanneer jij dat wilt!

12. Izzie

Izzie Actief lid

5 aug 2006
    383
    0
    0
    Hier geen paasei.
    De urinetest was vanavond zelfs lichter dan gisteren en vanochtend......help..
    Morgenvroeg weer testen, ben benieuwd.

Knuff voor de meiden die ongie zijn geworden!
    Duimen draaien voor de meiden op de wachtbank!
    En succes voor de meiden die nog moeten beginnen!

13. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Hai Izzie, vervelend hé dat je geen duidelijke streep hebt. Op de hoeveelste dag zit je nu?
    Ik heb bij mijn eerste 3 IUI standaard geen positieve ovutest... Kreeg steeds Pregnyl om mijn ei uiteindelijk maar te laten springen... Maar hoop voor jou dat dat voor jou niet nodig hoeft te zijn.

14. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0

Jinky, vooral de laatste keer heb ik ook erg getwijfeld of de arts wel goed zat. Zal je de details besparen, maar ik denk dat de zwemmers niet eens binnen gekomen zijn. :( Deze poging is trouwens ook weer mislukt. :cry: Kan natuurlijk niet bewijzen of ik gelijk heb gehad. Ik weet het niet hoor, maar ik heb toch serieus het idee dat er nogal wat verschil zit in de handigheid van de artsen. Ik heb echt mijn voorkeur. Helaas kun je het van te voren niet uitkienen wie je krijgt (ik althans niet) en kan ik ook nooit bewijzen dat er geprutst is. De arts heeft dat ook nog niet toegegeven toen ik ernaar vroeg of het wel goed ging... :rolleyes:
    Ik ben wel heel benieuwd of er nog andere ervaringen zijn trouwens.
    Hope

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Allemaal,

A.s vrijdag krijg ik een kijkoperatie. Als alles goed is van binnen gaan we starten met IUI. We hebben nog niet gehoord of het met hormonen is of zonder, maar ik slik nu sowieso al clomid. Mijn vriend heeft zijn zaad ook al in moeten leveren, zodat ze konden kijken of het geschikt is voor IUI en dat was gelukkig het geval.

Hoeveel IUI's krijg je gemiddeld? Of is dat per ziekenhuis verschillend? En hoe vaak gaan jullie per cyclus gemiddeld naar ziekenhuis voor echo's, inseminatie en dergelijke?

Zodra wij echt gaan starten zou ik graag met jullie mee willen kletsen. Als jullie dat gezellig vinden tenminste:)

Succes allemaal hopelijk zijn we allemaal snel zwanger!

groetjes,
    vruchtje

16. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Bij mij was het ook een gehannes met de eendebek.
    Mijn baarmoeder ligt diep dus vaak kunnen ze er slecht bij.
    Das inderdaad niet fijn maar ja, het is voor een goed doel.....
    Ik pufte me wild om het gevoel wat te verzachten.
    Van de inseminatie heb ik niets gevoeld. Net of er niets gebeurd was... :confused: Maar ze zal wel weten wat ze doet.
    Ik kan wel expliciet vragen naar een gyn die mijn voorkeur heeft, gelukkig.
    En dames, vragen hoor! En eisen en alles wat je maar wilt weten of doen, gewoon doen! Het is jouw lijf en jouw leven.
    Ik wil altijd alles weten, kijk regelmatig mijn dossier weer door als er weer iets nieuws in staat en we kijken ook altijd naar de uitslagen van de zaadtesten. Het gaat tenslotte over ons, dat hoeft geen geheim te blijven. Daar heb je recht op.
    Pech, als ze je vervelend vinden.
    Gelukkig hebben wij respect afgedwongen door ons overal mee te bemoeien en met ideeën aan te komen. Graag houd ik zelf ook nog wat touwtjes in handen.
    Dus niet bescheiden zijn, gewoon doen en zeggen en vragen!

@vruchtje: gemiddeld krijg je 6 IUI behandelingen maar het ligt er denk ik ook aan waarom je IUI krijgt. Kijk ook even wat vergoed wordt. En of de medicijnen bij IUI vergoed worden.
    Ik ben met mijn eerste IUI 3 keer naar het ziekenhuis geweest in 1 week. 2 keer voor een follikelmetingecho en 1 keer voor de inseminatie dus.
    En het ligt er aan of je hormonen krijgt en dit eventueel zelf injecteert of in het ziekenhuis laat doen. Dan moet je natuurlijk veel vaker naar het ziekenhuis.

Ik hoop voor je dat alles goed is na je kijkoperatie. Doe erna even lekker rustig aan.
    Succes!

17. Neentje

Neentje Niet meer actief

Roosje83: 1e IUI, Clomid 150mg en Pregnyl, NOD ?
    10uss:3e IUI, pregnyl, NOD 10 April

ZWANGER DOOR IUI!!

18. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi dames,

Heb lang niet meer mee gekletst maar lees nu en dan met jullie mee, aangezien ze no niet weten welke behandeling we moeten ondergaan. Eerst was het ICSI en toen weer IVF en nu zeggen ze IUI, pfff we zien wel wat het wordt. We hebben de 31ste een intake om te kijken aan welke behandeling we kunnen beginnen. Waarschijnlijk moet ik nog een HSG doen en mijn man voor de 3de keer zijn zwemmers testen. Zoals jullie zien heb ik mijn 4de ronde Clomid achter de rug, waarvan de 3de aansloeg en ik op cd 35 ongie werd en de 4de nog geen resultaat te zien is. Ik had vorige week ongie moeten zijn, maar tot op heden geen ongie te bekennen. Wel wat krampen/steken gehad maar dat was het verder, de test die ik woensdag op mijn NOD deed was ook negatief. Morgen heb ik een echo en daarna zie we welke stap we verder gaan nemen. Gelukkig is mijn man bij gedraaid en stemt hij met elke onderzoek/behandeling in na veel te hebben gepraat.

Het blijft spannend allemaal, maar ik hou jullie op de hoogte...

Skyizthelimit, bedankt voor je duidelijk uitleg ik zat ook met al die vragen voor het geval het bij ons IUI wordt.
    Vruchtje, hopelijk zal de HSG positief zijn meid en kun je gauw aan de slag.
    Aan diegene die op de wachtbankje zitten, ik duim voor jullie!
    Aan die ongie zijn geworden, geef de moed/hoop niet op. Nieuwe ronden nieuwe kansen, geduld is het sleutelwoord!
    En diegene die moeten beginnen veel suc6 dames!!!

19. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    En roosje hoe is het gegaan? spannend hoor.
    Ik heb vandaag mijn 2de fm gehad en mijn eitje was al mooi 21mm. BMslijmvlies was ook 11.5mm en dat is mooi.
    Ik heb dus een hcg spuit gehad en krijg morgen mijn IUI.
    Ik heb de afspraak deze keer maar in de middag gezet want vorige keer was het in de ochtend en ik heb volgens mij altijd 's avonds mijn eisprong.
    Spanned allemaal weer. Ik hoop dat het zaad beter is deze keer!

20. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Roosje, spannend hoor! Ik ga vanmiddag weer kijken hoe het jou vergaan is :)
    Hier nog steeds niets te zien !

Deel Deze Pagina