iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Izzie

Izzie Actief lid

Aug 5, 2006
    383
    0
    0
    Dikke knuff Nataly
    Ik hoop voor je dat de ongie niet door!
    Mijn duimen blijven voor je draaien!

2. Izzie

Izzie Actief lid

Aug 5, 2006
    383
    0
    0
    Vanmorgen eindelijk een positieve ovulatietest.
    Vanmiddag wordt ik terug gebeld.
    Ik zit nu op cd 17....

3. Jinky

Jinky Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,500
    20
    38
    Female
    Sterkte nataly!
    Misschien zet het niet door, ik hoop het voor je!

Izzie: wat fijn dat de ovulatietest positief is, dan zal je waarschijnlijk morgen de iui hebben, denk ik. Succes!

Groetjes Jinky

4. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

Sep 1, 2006
    959
    0
    0
    Nataly: bah wat balen zeg... ik kan me voorstellen dat je tegen de IVF opziet. Sterkte.

Izzy: succes! morgen of overmorgen dan weer IUI!

5. Bounty71

Bounty71 Lid

Dec 14, 2007
    23
    0
    0
    Ik heb gisteren mijn 1e IUI gehad en ik heb nu heel veel vragen. De spuiten menopur en pregnyl gingen prima en ook de inseminatie ging goed. Helemaal geen pijn of bloed gelukkig. Ik had echter maar 1 goed eitje en dat vond de gynaecoloog weinig, vooral omdat ik Menopur gebruikt had. Volgende keer hogere dosering? Verder had mijn man slechts 1½ miljoen goede spermacellen en dat was volgens de gyn erg weinig. Maken we nu wel kans deze maand dat de IUI lukt of moeten we toch over naar IVF?
    Ik heb maandag een gesprek met mijn eigen gyn (was op vakantie) en wil goed voorbereid zijn. Wat vinden jullie ervan?

6. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

Oct 11, 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Wat leuk om te zien dat er elke maand wel een zwangere bij komt. Geeft een positief perspectief! :D

@Nataly: Hoezo de laatste IUI-behandeling vanwege je leeftijd? Ik ben nog wat jaren ouder dan jij en ik krijg er ook 6...(nu nog 5)

@Izzie: Veel succes!

@Wies: klopt inderdaad dat de Pregnylspuit wat minder branderig aanvoelt als je de pregnyl wat eerder uit de koelkast haalt.
    Ik haalde het er een paar uur van te voren uit en nog brandde het even (een paar minuten) maar dat is te overzien. Ben ergere pijnen gewend.
    En ik kreeg als tip dat je ook eerst een ijsklontje op de prikplek kan houden alvorens te prikken. Dat zou het minder doen branden.

Wat maf eigenlijk dat in allerlei ziekenhuizen ook allerlei verschillende behandelingen zijn. De 1 krijgt geen hormonen, bij de ander doen ze het niet zonder vanwege de slagingskans. Bij de 1 krijg je een magere uitleg voor het prikken en zoals bij mij werd het helemaal uitgelegd en mocht ik meteen oefenen met water. Dus dan had ik het al een keer gedaan, heel handig overigens.
    En meer van dat soort verschillen. Toch raar.

@Roosje: ik zit bij Anderzorg, is zo'n beetje de goedkoopste omdat alles via internet gaat en geen duur kantoor, maar alles wordt dus vergoed. Ik ben dan ook aanvulllend verzekerd.
    Inderdaad lastig dat je nu niet zo maar kan overstappen naar een andere. Goed uitvinden wat op jou van toepassing is hoor straks.

@Marieke21: OEHHHH! Dit soort dingen geven me de kriebels! Ik ook heb meteen zin om voor je te bellen en de boel te regelen! Laat je niet gek maken hoor. En dat je emotioneel bent...nou èn? Laat het ze maar horen. Hoogstwaarschijnlijk weten ze dat heus wel want je bent niet de enige die daar komt. En wat kan jou het schelen. Het gaat over jouw leven en lijf, kom er voor op hoor!
    Inderdaad is het ook misschien handig om iemand anders te laten bellen als het je zelf niet lukt. Ik hoop dat je in je omgeving genoeg steun hebt in ieder geval.
    Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Het is ook wat hoor allemaal.

Vandaag werd ik heel vroeg wakker met flinke hoofdpijn. Een paar uur later moest ik opstaan om naar m'n werk te gaan maar die hoofdpijn was heftig en ik was er misselijk bij...
    Ik heb me ziekgemeld en nu nadat ik wat gegeten heb is het een klein beetje beter. De misselijkheid is vrijwel over.
    Het hoeft niets te betekenen natuurlijk maar toch.....zit het weer in je hoofd....
    Maar het zal wel niets zijn en een gewone hoofdpijn door de spanningen ofzo.
    Alleen mag ik nu natuurlijk ook niets slikken tegen de hoofdpijn.
    Ik ben nu een week na de IUI en wil niks riskeren...

7. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

Oct 11, 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    @Bounty: Fijn dat alles goed is gegaan.
    Natuurlijk is er nu kans om zwanger te worden. Je weet maar nooit.
    En een volgende keer kan het beter gaan. Misschien dat er dan meerdere eitjes rijp worden. Ik had ook maar 1 goeie grote en één veel kleinere.
    Het zijn ook momentopnames. Dus het kan elke keer weer anders zijn.

Blijf hoop houden en anders heb je nog meerdere kansen.
    Het lijkt mij niet dat je nu meteen naar IVF over moet stappen.
    Probeer dit een paar keer uit en dan kan je altijd nog verder, toch?
    Maar bespreek het inderdaad met je gyn en stel alle vragen die je wilt stellen. Misschien alvast opstellen zodat je niets vergeet straks?
    Succes! En wie weet is het wél raak! Je hoort soms de verrassendste verhalen, dus.... ;)

8. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    iui zit er weer op, ging stukken vlotter dan de vorige keer. Nu weer op het wachtbankje...

9. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Hi,

Hormonen zijn er idd voor om een extra eisprong te ontwikkelen. Maar is ook een momentopname. Ik had met dezelfde dosering de eerste keer 1 eitje en tweede keer 2 eitjes... kan volgende maand dus weer anders zijn.

Verder is anderhalf miljoen inderdaad niet veel. Veel ziekenhuizen houden een ondergrens van een miljoen aan. Wil trouwens niet zeggen dat het niet kan lukken (hoeft er maar 1 raak te zijn) en het wil ook niet zeggen dat je geen IUI meer krijgt.

Dit was pas je 1e IUI dus ik denk dat ze het wel nog een ronde aan willen kijken. Wie weet zijn er dan 4 miljoen zaadjes. Zijn het er dan weer rond de ondergrens, dan zal de arts wellicht vervolgstappen nemen, maar ik denk nu na zo'n eerste ronde nog niet. Maar ja.. ben geen dokter he, ga enkel uit van alle ervaringen hier :D

10. Nataly

Nataly Actief lid

Jul 4, 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai Skyizthelimit,

Mijn gyn houd voor mij het normale traject aan voor IUI in maanden. Als je iedere maand een IUI zou hebben dan ben je een half jaar bezig en ik ben nu ook een half jaar bezig en heb 3 IUI gehad omdat mijn linkereileider dicht zit.

Als ik 6 keer IUI zou krijgen dan ben ik dus een jaar bezig en dan zou ik ongeveer in oktober van dit jaar klaar zijn. Dan ben ik inmiddels 36 (wordt begin juli 36) en mijn gyn vond dat een beetje, gezien mijn leeftijd (dat heeft hij letterlijk zo gezegd) te lang duren. Iedere gyn zal daar wel weer anders in zijn en reageren.

Veel liefs
    Nataly

11. Bounty71

Bounty71 Lid

Dec 14, 2007
    23
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik zit er een beetje mee namelijk, want ik woon in het buitenland en moet alles zelf betalen. Geld maakt natuurlijk niet uit, want we willen heel erg graag een baby, maar met IVF/ICSI zijn de kansen veel groter. Vandaar dat ik jullie mening vroeg.
    Hopelijk is het allemaal niet nodig.

12. Niet meer actief

Roosje83: 1e IUI, Clomid 150mg en Pregnyl, NOD ?
    Marieke21 na 3e IUI nu 2 maanden rust, NOD 16 maart
    Hoop: 5e iui NOD 17 maart.
    SRB: 3e iui op 13 maart, gonal-f, pregnyl, progestan, NOD 28 maart
    Nellas 5e IUI Fostimon en Pregnyl, NOD 28 maart
    wies31: 2e IUI, 100mg clomid & pregnyl, nod 29 maart
    Skyizthelimit 1e IUI Menopur/Pregnyl - NOD rond 5 april
    Jinky: 2e iui, clomid & pregnyl, nod 7 april
    Pat: 5e IUI, puregon 37.5, ovitrelle, NOD 8 april
    Julita: 2e IUI, eigen cyclus, NOD 9 April
    10uss:3e IUI, pregnyl, NOD 10 April
    Linda: februari '08 3e poging: 1e IUI, puregon & pregnyl
    Eendje: 5e IUI, puregon 100, pregnyl & progestan
    Angela: 2e IUI, decapeptyl, gonalf 75, pregnyl, progestan.
    Martje83: 5e IUI, menopur en pregnyl spuiten
    Renate007:3de iui neg, maandje rust nu

ZWANGER DOOR IUI!!

Aurelie: zwanger na 2de IUI, bevallen op 12 februari
    Natasja: zwanger na 4e IUI, uitgerekend op 25 maart
    Hippel: zwanger na 6e IUI, uitgerekend op 20 april
    Draaimolen: zwanger na 1e IUI, uitgerekend op 14 mei
    Zonneschijn: zwanger na 2e IUI, uitgerekend 8 juni
    mandy80: zwanger na 10e IUI, uitgerekend 2 juli
    Jalena: zwanger na 3e IUI, uitgerekend 3 juli
    Otter 68: zwanger na 5e IUI, uitgerekend 13 juli
    Pooltje: zwanger na 1e IUI, uitgerekend 29 juli
    Mariel77: zwanger na 5e IUI met Menopur, Pregnyl en Progestan, uitgerekend 11 augustus
    Jannes zwanger na 2e IUI, Puregon en Pregnyl, uitgerekend 5 september
    Jale zwanger in rustronde!, uitgerekend .. september
    Nic79 zwanger na 2e IUI, TWEELING uitgerekend 25 September
    Jea: zwanger na 1e IUI met Menopur en Pregnyl, uitgerekend ... oktober
    Marisha: zwanger na 4e IUI met Clomid, Pregnyl en Utrogestan, uitgerekend 5 november
    Waarom zwanger na 2e IUI met 100mg clomid en pregnyl, uitgerekend 9 november

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.
    De lijst staat op volgorde van nod / uitgerekende datum

13. Niet meer actief

Heb mezelf van de lijst gehaald, wij gaan verder met IVF...

14. Nic79

Nic79 Bekend lid

Oct 11, 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Waarom> Super meid! wel een beetje laat gefeliciteerd! Je banner is prachtig :D En nu lekker genieten, al last van kwaaltjes?

Marieke> Wat een verhaal, dat ben ik ook echt niet gewend van ze, vind ze normaal heel vriendelijk, maar wat een K*T zeg! :-# :x :x :x Sterkte meid! Ik hoop dat alles snel goed komt.
    Dat van die naalden is ook te vaag :( Ik zou idd gewoonnaar de apotheek gaan en om extra naalden vragen, maar wat stom dat je te weinig hebt gekregen.

Izzy> dat met die OVU testen heb ik ook gehad, ik werd er ook helemaal gek van! Vond dat echt het vreselijkste van de gehele periode! Maar gelukkig was ie nu pos! spannend meid!

Hier vandaag de uitslag van de nekplooimeting :D Was erg pos. Bij de ene 1 op 5300 kans op down en bij de andere 1 op 7000, dus dat is super pos! Pas als het lager is dan 1 op 250 dan is er verhoogd risico en kan je eventueel verder onderzoek doen. Dus we gaan er gewoon van uit dat alles goed is met die 2 boefjes!
    Alleen is die bloeding nogsteeds niet gestopt :(

15. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    wil iemand mijn nod verzetten naar 11 april op de lijst? wilde het net proberen, maar volgens mij doe ik het fout, lukte niet. alvast bedankt.

16. Jinky

Jinky Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,500
    20
    38
    Female
    Roosje83: 1e IUI, Clomid 150mg en Pregnyl, NOD ?
    Marieke21 na 3e IUI nu 2 maanden rust, NOD 16 maart
    Hoop: 5e iui NOD 17 maart.
    SRB: 3e iui op 13 maart, gonal-f, pregnyl, progestan, NOD 28 maart
    Nellas 5e IUI Fostimon en Pregnyl, NOD 28 maart
    Skyizthelimit 1e IUI Menopur/Pregnyl - NOD rond 5 april
    Jinky: 2e iui, clomid & pregnyl, nod 7 april
    Pat: 5e IUI, puregon 37.5, ovitrelle, NOD 8 april
    Julita: 2e IUI, eigen cyclus, NOD 9 April
    10uss:3e IUI, pregnyl, NOD 10 April
    wies31: 2e IUI, 100mg clomid & pregnyl, nod 11 april
    Linda: februari '08 3e poging: 1e IUI, puregon & pregnyl
    Eendje: 5e IUI, puregon 100, pregnyl & progestan
    Angela: 2e IUI, decapeptyl, gonalf 75, pregnyl, progestan.
    Martje83: 5e IUI, menopur en pregnyl spuiten
    Renate007:3de iui neg, maandje rust nu

ZWANGER DOOR IUI!!

Aurelie: zwanger na 2de IUI, bevallen op 12 februari
    Natasja: zwanger na 4e IUI, uitgerekend op 25 maart
    Hippel: zwanger na 6e IUI, uitgerekend op 20 april
    Draaimolen: zwanger na 1e IUI, uitgerekend op 14 mei
    Zonneschijn: zwanger na 2e IUI, uitgerekend 8 juni
    mandy80: zwanger na 10e IUI, uitgerekend 2 juli
    Jalena: zwanger na 3e IUI, uitgerekend 3 juli
    Otter 68: zwanger na 5e IUI, uitgerekend 13 juli
    Pooltje: zwanger na 1e IUI, uitgerekend 29 juli
    Mariel77: zwanger na 5e IUI met Menopur, Pregnyl en Progestan, uitgerekend 11 augustus
    Jannes zwanger na 2e IUI, Puregon en Pregnyl, uitgerekend 5 september
    Jale zwanger in rustronde!, uitgerekend .. september
    Nic79 zwanger na 2e IUI, TWEELING uitgerekend 25 September
    Jea: zwanger na 1e IUI met Menopur en Pregnyl, uitgerekend ... oktober
    Marisha: zwanger na 4e IUI met Clomid, Pregnyl en Utrogestan, uitgerekend 5 november
    Waarom zwanger na 2e IUI met 100mg clomid en pregnyl, uitgerekend 9 november

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.
    De lijst staat op volgorde van nod / uitgerekende datum

17. Jinky

Jinky Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,500
    20
    38
    Female
    Wies: je staat er weer goed op!

Nic79: Fijn dat alles goed gaat! Helemaal super 2 van die wondertjes!:D Wat hebben ze gezegd over de bloeding?

Ellen: Waarom gaan jullie nu verder met ivf? Je hebt toch maar 1 iui gehad? Of heb ik iets gemist?

Groetjes Jinky

18. Niet meer actief

@Jinky: De gyn had de uitslag van onze bloedonderzoeken voor genetische afwijkingen, en bij mijn man is een genetische afwijking gevonden. Dit geeft bij spontane bevruchting of bevruchting dmv IUI een verhoogde kans op miskraam. Bij IVF gaan ze het embryo'tje vooraf testen op genetische afwijkingen, zodat ze een gezonde embryo kunnen terugplaatsen.

19. Jinky

Jinky Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,500
    20
    38
    Female
    ok, ellen. jeetje dat dat ook kan.
    Hoe kan het dat je wel 1 iui hebt gehad dan?
    heb je die bloedonderzoek daarna pas gehad?
    En word iedereen daar standaard op onderzocht.
    Sorry, voor de velen vragen, maar heb er nog nooit eerder over gehoord.

Heelveel succes in ieder geval!
    Ik hoop dat ik je snel mag feliciteren, komt vast wel goed nu!

Groetjes Jinky

20. Niet meer actief

Die onderzoeken hebben we moeten laten doen omdat het zaad onderzoek van mijn man slecht was. Dit bloedonderzoek duurt enkele weken, daarom dat we nu pas de uitslag hebben en daarom ook hebben we intussen 1 IUI gehad.
    Is niks hoor, vraag maar :)

Share This Page