Ik ben niet zo heel veel meer actief, maar wil toch even laten weten dat mijn ongi zondag is doorgekomen. Nu gaan we op naar de 6e IUI en waarschijnlijk ook de laatste... Donderdag hebben we een gesprek met de arts, dus ben benieuwd. x
IUI MEIDEN Julita: 2e IUI, eigen cyclus, NOD 9 April 10uss:3e IUI, pregnyl, NOD 10 April wies31: 2e IUI, 100mg clomid & pregnyl, nod 11 april Izzie: 1e IUI in eigen cyclus, NOD 12 april Nellas 6e IUI Fostimon en Pregnyl, 14 april bloedtest Marieke21 4e IUI Puregon & Lucrin, nod 25 april Pat: 5e IUI, puregon 37.5, ovitrelle, NOD 6 mei Skyizthelimit 2e IUI Menopur/Pregnyl - NOD ? Roosje83: 1e IUI, Clomid 150mg en Pregnyl, NOD ? Eendje: 5e IUI, puregon 100, pregnyl & progestan Angela: 2e IUI, decapeptyl, gonalf 75, pregnyl, progestan. Martje83: 5e IUI, menopur en pregnyl spuiten Renate007:3de iui neg, maandje rust nu SRB: Even rust na 3 mislukte iui's - in mei weer verder Jinky: 2 maandjes rust na 2 mislukte iui's - in juni weer verder ZWANGER DOOR IUI!! Aurelie: zwanger na 2de IUI, bevallen op 12 februari Natasja: zwanger na 4e IUI, uitgerekend op 25 maart Hippel: zwanger na 6e IUI, uitgerekend op 20 april Draaimolen: zwanger na 1e IUI, uitgerekend op 14 mei Zonneschijn: zwanger na 2e IUI, uitgerekend 8 juni mandy80: zwanger na 10e IUI, uitgerekend 2 juli Jalena: zwanger na 3e IUI, uitgerekend 3 juli Otter 68: zwanger na 5e IUI, uitgerekend 13 juli Pooltje: zwanger na 1e IUI, uitgerekend 29 juli Mariel77: zwanger na 5e IUI met Menopur, Pregnyl en Progestan, uitgerekend 11 augustus Jannes zwanger na 2e IUI, Puregon en Pregnyl, uitgerekend 5 september Jale zwanger in rustronde!, uitgerekend .. september Nic79 zwanger na 2e IUI, TWEELING uitgerekend 25 September Jea: zwanger na 1e IUI met Menopur en Pregnyl, uitgerekend ... oktober Marisha: zwanger na 4e IUI met Clomid, Pregnyl en Utrogestan, uitgerekend 5 november Waarom zwanger na 2e IUI met 100mg clomid en pregnyl, uitgerekend 9 november Bengel zwanger na 1e IUI na 35 dagen puregon spuiten. uitgerekend 5 december Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen. NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren. De lijst staat op volgorde van nod / uitgerekende datum.
Ha ladies, Mag ik even jullie raad vragen? Na 23 rondes zijn mijn mannetje en ik gestart met IUI, hartstikke spannend, maar daar weten jullie alles van. Ik heb aan mijn gyn gevraagd of het nodig was dat ik meteen hormonen ging spuiten (Gonal-F 75 IE en Pregnyl) en hij vertelde dat de slaagkans dan hoger is en de eisprong beter te timen...dus wij vorige week begonnen. Ik had vanaf dag 3 cyclus heel veel last van de Gonal-F: inmens moe en stemmingswisselingen (na 3 dagen werd dat minder), voelde alsof ik mijzelf niet was (was echt zo, ken mijzelf zo niet) maar we dachten natuurlijk 'geeft niets, voor het goede doel'. Vandaag was de follikelmeting op dag 10 en er was 1 eitje te zien van pas 7 mm! Ik heb normaal een regelmatige cyclus met goede eitjes en sprong rond dag 12 dus nu loopt dit eitje zo ver achter. Ik ben bang dat mijn lichaam niet goed reageert op de Gonal of uberhaupt op toegevoegde hormonen. Kent iemand dit? Nu moet ik vrijdag terugkomen en hopen we dat het eitje is doorgegroeid en dan wordt mijn cyclus dus gewoon veel langer deze keer. Als het niet is doorgegroeid weet ik het niet ...ik zou het dan wel een keer zonder hormonen willen proberen, maar dat kan ik altijd overleggen met de gyn. Ben natuurlijk ook bang dat de kans dan echt kleiner is dat het lukt. We hadden ons zo verheugd op deze reeele kans na zo lang wachten Maar goed...mss valt het nog mee..... Kent iemand dit? Groet, Koosje
Hoi Koosje, Ik heb Fostimon en Pregnyl gebruikt en mijn eitjes zijn juist sneller gegroeid. Ik had op de 12de dag de inseminatie. Normaal op de 14de CD. Fostimon heeft weinig bijwerkingen volgens mij. Ik heb niet veel last gehad. Misschien kan je dat aan je arts vragen. Veel succes ermee. Groetjes,
Ha Cilianne, Ben best beetje jaloers op je....je hebt t nu maar lekker in je! ...hopenlijk komt er een heeel mooi beebje uit! Kan idd eens andere hormonen vragen mocht het niet zijn gelukt vrijdag, voor alsnog moet ik eerst nog even bijkomen van de schrik en teleurstelling . Koosje
Dankjewel Koosje, hopelijk komt er inderdaad een gezond beebje uit. Jij ook heel veel succes en vraag het gewoon zou ik zeggen. Ik begrijp je teleurstelling wel, maar er is nog hoop toch? Probeer het te relativeren zou ik zeggen. Succes!
Je hebt gelijk: er is zeker hoop! Maar soms zakt die even in de schoenen....voor dat ie er weer glorieus uitkrabbelt natuurlijk Koosje
Ik begrijp je volkomen. Ik denk ook dat iedereen hier dezelfde gevoelens heeft. Ene keer optimistisch, de andere keer pessimistisch, verdrietig, hopelooss... Maar er is iedere maand een kans. We moeten er gewoon voor gaan! Houd de moed erin! Ben benieuwd naar vrijdag, laat je het weten? Groetjes
@Koosje: Ik heb precies hetzelfde; ook ging de ontwikkeling van de eiblaasjes en de eisprong langzamer met hormonen dan normaal. Heb een cyclus van mezelf volgens het boekje om het zo maar te zeggen en lekker vrij kort. Mijn eisprong is altijd op cd 11 en nu kregen we de inseminatie op de 13e dag omdat de eiblaasjes op dag 10 nog niet groot genoeg waren. Vond dit ook vreemd en heb er naar gevraagd en de gyn zei dat dat zeker kan. Het gebruik van hormonen is met name om de boel te reguleren zodat alles uitgekiend kan worden en dus op het juiste moment geïnsemineerd wordt. Ik ga nu voor de 2e poging wel ovulatietesten gebruiken om goed het moment van de eisprong zelf ook in de gaten te houden. De 1e poging is helaas mislukt en je probeert er toch een verklaring voor te zoeken. We denken nu dat de eisprong al geweest was misschien.... Dus ik ga alles zelf ook extra in de gaten houden. Het is tenslotte míjn lichaam en leven! Alle succes en sterkte voor iedereen die het nodig heeft...
Waarom bij jou gaat het ook alweer hart, alweer week 9 ! Verder weer veel narigheid gelezen, die vervelende duivels ook! Meiden ooit komt jullie dag! echt waar! Lieve knuffels van deze kant! Hou de moed erin meiden!
@skyizthelimit Ja, gek he...dat het langzamer gaat met hormonen dan zonder ...mijn gyn heeft vanochtend wel meteen bloed laten prikken om te zien of toch de eisprong net geweest was. Hij dacht zelf van niet omdat het hem onwaarschijnlijk leek dat een gesprongen eitje in zo'n korte tijd van 20 mm naar 7 is gekrompen en omdat het beeld op de echo anders was als hij zou verwachten na een eisprong (iets met vocht op bepaalde plaats of zo..)...en morgen de bloeduitslag. Anders hoop ik dat het eitje alsnog doorgroeit...jouw verhaal geeft mij wel wat hoop...ook bij jou is het eitje dus nog wel doorgegroeid Ik ben zoooo benieuwd! Wat jammer dat bij jullie de eerste poging niet is gelukt maar de tweede heel erg hopelijk wel @silianne Ja, die verschillende emoties...en dat eeuwige wachten....soms wil ik dat zoooo niet meer...maar natuurlijk gaan we door en rapen we onze moed weer bij elkaar. Op naar een prachtbeebje. Laat het jullie zeker weten vrijdag! Koosje
Hey Nic, Allereerst heel erg gefeliciteerd met jullie tweeling...WAUW! Lees ik het nu goed dat bij jullie eerste IUI het eitje niet verder is gegroeid dan 1,2 m? ....die van mij is nu namelijk, op dag 10, ook nog maar 7 ...ben daar dus ook bang voor Koosje
Het gebruik van hormonen is niet om alles uit te kienen, maar om je eisprong te stimuleren. Dus dat je 2 eitjes kan ontwikkelen in plaats van 1. Het zegt niets over wanneer je je eisprong hebt. De pregnyl spuit is om het uit te kienen, want 36 uur na de prik heb je je eisprong. Je kan er dus voor kiezen om geen hormonen te spuiten/slikken, maar wel Pregnyl te doen. Dan volgen ze je natuurlijk eisprong ontwikkeling en op het moment dat hij 22-24 mm is, krijg je Pregnyl. Een ovulatietest is namelijk niet zo betrouwbaar als Pregnyl. Die geeft een indicatie, maar niet de zekerheid dat die na 36 uur ook echt springt. Het is dus stukken moelijker uitkienen wanneer je je piek hebt en de 36 uur ingaan. Bij Pregnyl creeer je die piek gewoon zelf en weet je het dus zeker.
Denk dus nu wel eens...als mijn cyclus zo goed ging, eisprong allemaal goed...had ik dan inderdaad niet beter zonder de Gonal-F kunnen starten en alleen Pregnyl kunnen spuiten? Mijn gyn zei toen dat de slaagkans hoger was bij toediening FSH (Gonal o.a.) dus natuurlijk volgden wij hem...goed arts, en dat denken we nog steeds. Wel balen dat het nu zo gaat....maar goed...de kans deze maand is nog niet bekeken Heb de lijst met meiden bekeken die nu zwanger zijn met IUI en er zijn bij de meesten toch wel meer pogingen nodig dan 1...we houden moed! Koosje
@Koosje. Ik heb hier ook al eerder beschreven dat mijn cyclus langzamer ging dan met hormonen. Verontrustte mij ook wel wat. Zeker omdat op mijn vraag naar ervaringen van anderen niemand reageerde, ik dacht dat ik dus de enige was... De verklaring van de gyn was wel dat het wel eens kan zijn, omdat je meerdere eitjes wil stimuleren en dus de energie om te groeien verdeeld moet worden over meerdere eitjes. Bij mij klonk die verklaring wel plausibel: er groeiden er in eerste instantie 3 gelijk op. Maar als ik het verhaal van jou lees, weet ik niet of dat het geval is. Je hebt er 1 of niet? Dan je vraag naar met of zonder hormonen. Mijn gyn gaf aan dat hormonen 2 werkingen kunnen hebben. De eerste is dat je meerdere eitjes wil stimuleren. Maar de tweede is dat de hormonen ook een positieve werking hebben op de kans van bevrucht raken. Maw het eitje is dan iets ontvankelijker. Ik weet niet zo goed meer hoe de arts het noemde, maar het was zoiets. In ieder geval veel succes en laat maar horen hoe het gaat! Hope
Jinky, je vroeg me naar de Lucrin. Om heel eerlijk te zijn weet ik niet zo goed wat dat middel doet. En ook niet meer hoe ik het moet spuiten, dus morgen heb ik weer en afspraak bij de fert. voor een nieuwe prikinstructie, dan ga ik ook vragen van die Lucrin doet.
[quote="Hope28] Maw het eitje is dan iets ontvankelijker[/quote] Dat zou mooi zijn...maarre...hoe kan het nou NIET ontvankelijk zijn voor de lekkere lieve zaadjes van mijn mannetje? Snap er niets van! Ik weet niet waardoor het komt dat het eitje het zo langzaam doet...een vriend die fertiliteitsarts is (handig!) zei dat hij het ook wel raar vond en dat hij dacht dat het nog wel een groeispurt kon doormaken...laten we het hopen, anders stelde hij voor om te overleggen over meteen in deze cyclus of de volgende cyclus te starten met een hogere dosis Gonal of een ander vergelijkbaar middel. Maar ik denk eerlijk gezegd dat de gyn, en dat wil ik zelf ook wel, t wellicht nog een aan cyclus wil bekijken. Ik gok dan gewoon op de volgende cyclus dubbele eitjes: 2 van 22 mm die dan vervolgens uitgroeien tot een prachtige tweeling! Koosje
@Jannes Wat super dat jij zwanger bent in de tweede poging...dat is nog eens hoopgevend! Geniet je? Koosje