@Koosje: bij ons was het idd in de 2e ronde raak. Beide eitjes bevrucht. Maar van een is het hartje niet gaan kloppen, dus ben zwanger van een eenling. In het begin kon ik er niet van genieten (heb in verleden MK gehad). Eigenlijk pas vanaf week 15 kan ik veel onzekerheden loslaten. Zeker nu ik echt een buikje heb en ik het kindje voel. Maar bij moest het lichaam ronde 1 ook even wennen aan hormonen. Had 1e keer ook kleiner eitje dan vorige en ook binnen laatste dagen groeispurt. Vergeet niet dat je lichaam opeens iets binnenkrijgt wat hij nog nooit gehad heeft. Daar moet even een gewenningsproces aan te pas komen. Succes!
@Jannes Echt fijn om te horen dat jij ook het wennen aan de hormonen had...dat stelt mij gerust merk ik. je bent ook zo gericht op zo'n eerste IUI....daar al een hele tijd naar toe geleefd na veel teleurstellingen na spontane pogingen....maar dat hebben we allemaal natuurlijk. En wat ontzettend jammer dat het hartje van het andere vruchtje/kindje (hoe noem jij dat?) niet is gaan kloppen...da's dubbel lijkt mij: blijdschap om het levende kindje en verdriet om het niet kloppende hartje...maar gelukkig dat je nu heerlijk kunt genieten! Koosje
Ja ik had de eerste keer ook maar 1 eitje en tweede keer 2. Cyclus verliep toen ook heel anders. Klinkt raar maar wij waren na een MK (natuurlijk zwanger) en 10 maanden proberen zo blij dat het gelukt was en dat het hartje van 1 kindje klopte, dat wij eigenlijk nooit stil hebben gestaan bij die tweede. Ben ik denk ik ook te nuchter voor. Het was maar 5mm.. nog niet echt een kindje dus. Maar kan me voorstellen dat andere daar wel verdrietig over kunnen zijn.
Vind'k helemaal niet raar...zou ik ook hebben denk ik....je bent zwanger en daar gaat het om! In deze afhankelijke en mij labiel voelende fase put ik echt hoop uit goede verhalen van anderen...heb geen mensen in mijn omgeving die in zelfde schuitje zitten namelijk...dat fokt allemaal maar en werpt dat het een lieve lust is .....jij gaat straks ook een vast prachtig kindje baren en ik gok op een dubbele bevruchting en tweeling in de volgende ronde (in elk geval ) Koosje
Ha ha.. dat zou wat zijn. Mag ik vragen waarom je pas in ronde 23 aan IUI toe bent gekomen. Ik ben in ronde 9 na mij MK bij arts geweest, die ronde alle onderzoeken gedaan en toen adviseerde hij IUI (zwakker zaad) en ronde 10 kon ik beginnen. Moet wel zeggen dat ik hele makkelijke arts heb.
Tja...pas ronde 23: we raakten in de tweede ronde spontaan zwanger (met MK bij ruim 8 weken) en toen een nieuwe zwangerschap een half jaar uitbleef zijn we na 7 maanden naar de fertiliteitsarts gegaan. De testen waren toen goed, ware het niet dat de zwemmers van mijn mannetje 'iets bewegelijker' konden, dus we waren het er mee eens dat we het nog een half jaar zelf zouden proberen (Was al een keer gelukt EN alles was goed). Toen we 7 maanden later nog niet zwanger waren bleek het zaad van mijn ventje toch echt niet goed: geen snelle zwemmers en maar 12 % middelmatig bewegelijke (eerste zwangerschap was duis echt een lucky shot)....2 maanden later laparascopie (om uit te maken of IUI of IVF) en toen dat goed bleek konden we starten met IUI. Hier nog bij dat ik een cyclus heb van 25 a 26 dagen dus dan gaan de rondes snel.. Ben wel blijd at er nu vaart achter wordt gezet, zeker gezien mijn leeftijd. Was ook wel blijd at er iets gevondenw erd, namelijk zwak zaad zodat er een duidelijke reden was en die ook nog opgeheven kon worden dmv IUI. Volgens de gyn een heel goede kans dat het lukt...maar dat zeggen ze al snel Wel fijnd at het bij jullie allemaal zo snel is gegaan...was bij ons de kwaliteit vh zaad meteen zo zwak geweest dan was het ws ook veel sneller gegaan...Ben zoooo benieuwd hoe dat allemaal verder verloopt! Ander groot voordeel is dat we met IUI van dat verplichte seksen af zijn! Koosje
Nou onze arts heeft wel een beetje gefoetelt. Het zaad van mijn vriend was namelijk niet zo slecht. Om je een idee te geven - eerste IUI 21 miljoen en tweede keer 17 miljoen bewegelijk (1 miljoen is ondergrens). Maar mijn arts is van mening dat "je bent nog jong (ben 29) en het is ooit gelukt" niet opgaat bij mensen die een kinderwens hebben. Dus mochten we desondanks meteen met IUI starten. Hij raadde het zelfs ten sterkste aan. Zo zie je maar hoe verschillende artsen zijn in hun adviezen. En ik vond verplicht sexen in ronde 9 al verschrikkelijk worden, dus kan me goed voorstellen hoe jullie je voelden.
@Jannes Klinkt als een fijne arts zeg! Ja, nu ik dit hoor hadden we ook wel eerder kunnen 'ingrijpen' maar je verlaat je toch op dat moment op je eigen arts, staat goed bekend en is aardig dus ach...we zijn nu al zover gekomen en ws haddenw e deze tijd ook nodig elkaar te leren kennen in lastige tijden, mijn mannetje en ik zijn 'pas' 2 jaar bij elkaar maar wisten al snel dat t goed zat en dat we aan kindjes wilden beginnen. T enige is dat we doordat het nu zo lang duurt niet echt lang ongedwongen van elkaar en ons seksleven hebben kunnen genieten...maar dat komt wel weer! Ik hoop zoooo dat ik je snel volg! Koosje
Tuurlijk, je vaart automatisch mee op je arts. Daar zijn ze tenslotte voor. En ik hoop het ook voor jullie! Ben heel benieuwd hoe deze eerste ronde verder gaat verlopen en hoe de IUI gaat.
Hi Koosje > Die 1,2 M (miljoen) is het aantal zaadjes van vriendlief die bij de 1e IUI zijn ingebracht. Bij de FM meting moet je toch wel ron de 20 mm zitten denk ik zo. 1,2 mm zou natuurlijk niks zijn. Meis heel veel succes en sterkte! Ik duim voor je! Jannes> Vanaf wanneer voelde je je kleine? Ik voel ze nog niet, ik heb het in ieder geval nog niet door. Mijn buik blijft wel lekker doorgroeien Alles goed verder met jou? Al spulletjes uitgezocht?
dacht dat je 12 follikelgroote bedoelde...kun je zien waar mijn hoofd vol mee zit these days ...de maatvoering van die follikels begrijp ik nl niet goed, 1,2 of 12...weet alleen dat dit richting de 20 moet ja! Ben wel tikje jaloers op jouw twee guppies in je buik ...fijn voor je! Koosje
Koosje> Ja sorry meis Maar jou dag komt ook echt! Positief blijven denken, want dat is alleen maar beter voor je zelf! En je zelf niet proberen gek te laten maken en nog proberen te genieten van alle andere leuke dingen die er zijn. Want bij ons ging het niet zo heel lekker en was ook die maand totaal niet bezig met zwanger worden en zie het resultaat! Dus denk dat het zeker wel invloed heeft of je er constant mee bezig bent of ook nog gewoon lekker geniet! Sterkte!
Dag meiden! Helaas weer veel bloederige verhalen hier...houd moed meiden! De dag komt echt! Jannes en Nic, jullie schieten ook alweer op he! We willen weer foto's zien..ha ha ha Jij hebt ook leuke foto's jannes! ziet er goed uit van je uitzet Nic, jou schatjes zitten ook nog lekker zo te lezen! Hoe voel je je? je bent vast al lekker dik! Ik begin een klein buikje te krijgen...alleen is het nog niet strak ha ha, dus het lijkt net of ik echt dikker ben geworden zeker als ik zit....als ik zit is het een klein bolletje Verder kijk ik weer uit naar me 12 wkn echo en ik het aan iedereen kan vertellen! Meiden succes hoor! Koosje ....je eerste IUI zie ik! Ik duim voor je!
Ja Waarom ik begin al behoorlijk rond te worden hahahaha! Ik heb net wel even onze bestelde spullen in mijn album toegevoegd. Ik kan nog steeds mijn echo's niet inscannen. Binnenkort zal ik weer eens mijn buik op de foto zetten hihi! Wanneer komen jouw eerste buikfoto's?
Hallo, @waarom: bedankt voor het compliment over foto's. De uitzet hebben we 2 weken geleden uitgezocht. En zal eens een nieuwe foto maken van mijn buik, want die is flink aan het groeien. En ja het begint op te schieten. Volgende week woensdag 20 weken echo. Wil zo graag weten wat het wordt! @Nic: Ik voelde ruim 2 weken geleden voor het eerst iets. Heb even getwijfeld of het dat was, maar herken het nu echt als draaibewegingen en schopjes. Heel leuk gevoel en maakt het heel werkelijk. Zondagavond heeft mijn vriend het ook gevoeld toen hij zijn hand erop legde. Heel leuk! En dames die nog in IUI zitten... hoop niet opgeven hoor. Wij hebben ook zoals jullie meegeschreven en zie resultaat. Jullie dag komt ook!
Jannes> Dat is al best snel dat je je kindje voelde! Maar bij mij zal het ook binnenkort wel komen. Je hebt leuke spulletjes uitgezocht! Ja voor jou schiet de 20 weken echo al op! Mijne staat ook al in gepland Wij willen ook graag weten wat het wordt. Ik denk zelf een jongetje en een meisje Ja meiden sorry hoor dat we hier zo zitten te beppen over onze hummies Maar jullie dag komt ook zeker! Wij blijven voor jullie duimen!
Het is fijn om te horen dat het dus elke keer weer verschillend kan gaan met de hormonen en de ontwikkelijng van de eiblaasjes. Dan kunnen we nog wat verwachten! Ik had er eigenlijk ook maar 1 grote (op dag 10 nog maar 14 mm ofzo) de 1e keer en dag 13 werd er geïnsemineerd maar er werd niet nog een keer gekeken of het eiblaasje wel gegroeid was. Hoe weten ze het dan zeker...? Daarom wil ik ook ovutesten erbij gaan gebruiken, ik wil geen kans voorbij laten gaan en misschien de boot missen door een te vroege eisprong oid. Inderdaad zal je lichaam er ook aan moeten wennen en wellicht gaan de hormonen na een aantal keer beter hun werk doen. Enne, Pregnyl is ook een hormoon hoor en daar merkte ik nog het meeste van qua stemmingswisselingen etc. Heel akelig vond ik dat trouwens, ik herkende mezelf op momenten niet terug.... Wij hadden ook eigenlijk eerder aan de bel moeten trekken (zeker ook qua leeftijd) maar je verwacht gewoon niet dat het dus blijkbaar problematisch kan zijn om zwanger te worden, toch? Wij zijn alweer bijna 2 jaar bezig en zijn al door de hele mallemolen gegaan (die nam ook nog eens een paar maanden in beslag) en nu dus pas met de IUI gestart vorige maand. Oh en wat heerlijk om jullie verhalen te horen over de eerste tekenen van de zwangerschap. Dat geeft inderdaad moed!
Dat van jou is ook ontzettend leuk Nic Ik heb werkelijk nog geen idee....Maar het wordt wel een beetje de oude stijl, heb wel al wat leuke dingen gezien in zo'n leuk decoratiewinkeltje die ergens boven ook nog babyspullen verkopen ! echt te gek die oude stijl, past geheel bij ons huis...ook wij slapen in een bedstee wordt straks wel wat lasig met een dikke buik, maar de slaapkamer is groot dus wordt er even een ander normaal bed ingezet, tegen die tijd! Bevallen jullie ook thuis? Ik wil verder niet weten wat het wordt, en laat de verassing met de bevalling maar over me heen komen! Maar kan me goed voorstellen dat jullie het wel willen weten hoor, had ik 2 wkn terug ook nog , dus misschien verandert het nog! Mijn buik is nog niet echt fotogeniek! Hij is absoluut dikker, maar net of ik echt dik ben geworden, het is geen strak buikje ofzo...nu klinkt dit wel heel dramatisch, maar als ik zit kan ik het vastpakken als een (vet) rol! terwijl ik normaal een plat buikje heb? hadden jullie dit ook? Als ik sta heb ik een mooi bolling hoop binnenkort een mooie foto te maken Nic, ik heb ook geen scan apparaat hoor, maak gewoon een foto van een foto! moet het bij me 2de echo nog even doen, zie je al wat meer sorry wordt nu wel een heel verhaal! En meiden wat Nic zegt.....jullie volgen allemaal! en ik hoop natuurlijk heeeel snel!
Hai, Wij zijn terug uit het ziekenhuis en we hebben een verwijzing voor IVF mee gekregen. We kunnen bellen om het traject van IVF in te gaan. Terwijl we daar zaten vroeg de gyn op welke dag in de cyclus ik zat en dat is dag 10. Hij wilde toch even kijken en ging nergens van uit omdat mijn eitje wel weer links zou zitten. Tot onze grote verbazing zit ie RECHTS! Dus heb ik nog een IUI behandeling. Morgen avond de hormoonspuit en dan zaterdag morgen voor 08.15 het potje inleveren en om 11.30 de IUI. Mocht dit niet lukken dan kunnen we meteen bellen met het ziekenhuis voor de IVF en gaat mijn gyn er vaart achter zetten zodat de afspraak niet te lang op zich laat wachten, ze geen wachtlijsten gelukkig. Dus toch nog een keer IUI, ben helemaal blij twee keer achter een eitje aan de rechterkant! Veel liefs Nataly
@Nic: jullie ook leuke spullen zie ik. Wel grappig idee dat jullie alles dubbel moeten kopen (qua MaxiCosi, bedje, etc). @Skyisthelimit: jammer dat jouw arts niet echt de vaart erin heeft gezet en de mallemolen paar maanden heeft geduurd. Kan daar boos om worden. Alle onderzoeken kunnen gewoon in 1 cyclus gedaan worden, was bij ons ook zo, waarom zo rekken als kinderwens groot is. En begrijp ik nou goed dat ze jou op dag 10 hebben gemeten, toen was hij 14mm en hebben op dag 13 IUI gepland? Dus je hebt op dag 11 Pregnyl gehad? Vind ik heel raar, want Pregnyl krijg je normaal bij 20mm. Hoe weten ze nou zeker dat jouw eitje zich nog in een dag 6mm gegroeid is. Ik kreeg op Pregnyl dag weer een echo om zeker te weten dat hij groot genoeg was. Denk niet dat je te laat was hoor, want je ei springt pas rond 24mm. Maar volgende ronde aandringen op meer FM-afspraken en pas Pregnyl als ze zeker weten dat hij groot genoeg is. @Waarom: ik wil wel heel graag weten wat het wordt. En iedereen mag het weten. Persoonlijk vind ik het krijgen van een kind al verassing genoeg. Het dan pas weten wat het wordt, maakt het voor mij niet meer bijzonder. En zo heb ik lekker 2x een verrassing En ik ben vrij slank van mezelf (maat 34-36 en 1.78m) en had in het begin ook meer het gevoel dat ik veel gegeten had. Buikje is pas sinds week 14 of zo strak. Je baarmoeder zit bij jou nog achter je schaambot. Wat je ziet zijn je darmen die omhoog komen. Maar komt vanzelf hoor @Nataly: wat fijn dat je nog zo onverwacht een IUI ronde hebt. En heerlijk om te weten dat IVF geen wachtlijst heeft. Heel veel succes.