iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    Klinkt goed nataly....heel veel succes meid!

Jannes, ja heeft iedereen zijn voorkeuren! het voegt voor mij niks toe als ik het nu zou weten. en neem die 2 verassingen in 1 x!
    ook ik ben 1.82 en maat 36 maar wat je zegt het zijn ook me darmen hoor, maar het lijkt echt net of ik veel gegeten heb! ha ha ha
    Nou succes jij ook weer en spannend voor je dan straks het geslacht te weten, nog een voorkeur?

2. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Meiden,
    Wil heeel graag op jullie reageren en zal dat ook doen maar moet nu rennen voor de trein. Wil alleen even zeggen dat ik net door gyn werd gebeld voor uitslag bloedonderzoek en daaruit kon zij zien dat ik op dag 10 nog geen eisprong had gehad. Toen ik vroeg 'denkt u dat met 7 mm op dag 10 het nog door kan groeien?' klonk zij echt heel verbaasd toen ze zei 'waarom niet? denk je dat dan? Natuurlijk wel...zie ikw el vaker hoor...ik ben helemaal niet pessimistisch hoor...echt niet..'. Ik was zo blij. Nu moeten we nog maar zien hoe het vrijdag is maar goed...samen met jullie ervaringen en deze uitspraken van de gyn (en de zon en na een goede nacht slaap) ziet het er bij mij weer beter uit!

Wil graag met jullie meeschrijven omdat jullie in hetzelfde schuitje zitten...tot later!

Koosje

3. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Koosje: zou ook wel vroeg geweest zijn hoor. Maar je lichaam moet eraan wennen en wie weet zie je over paar dagen een eitje van al 16mm en heb je dus begin volgende week IUI. Succes.

@Waarom: nee heb geen voorkeur, maar ik ben er gewoon 99% van overtuigd dat het een meisje is. Stom he. Veel mensen in mijn omgeving denken trouwens dat het een meisje wordt. Eigenlijk iedereen, maar natuurlijk denkt mijn mannetje dat het een jongen wordt :( Dus als het een jongen blijkt te zijn, moet ik denk ik wel even een paar dagen wennen aan het idee.

Ik wil het trouwens ook graag weten omdat ik merk dat ik niets aan kleding of accesoires koop, omdat ik niet van neutrale dingen hou. Dus als ik eenmaal weet wat het wordt, dan moeten alle kids kledingzaken en prullaria shops zich schrap zetten, want dan kom ik ze plunderen... ha ha..

4. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Wat fijn! Heb je nog niet 'ontmoet' maar kan mij voorstellen dat dit een superverrassing is....hoeveel vaker hebben jullie al IUI gehad?
    Dat zou toch mooi zijn als net vlak voor de IVF deze poging gewoon raak zou zijn!...en je hoort het vaker, ik duim voor jullie [-o<

Koosje

5. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ja da's waar, lichaam moet er ook aan wennen :( ...voel me echt een neurootje in deze....ik ga het ook wat meer loslaten (zei ze dapper :) ) en het laten komen zoals het komt. Wist niet dat je zo blij kon worden van het idee van een groeiend eitje ;)

Ik kan mij btw erg goed voorstellen dat je het idee hebt dat het een meisje wordt...ik hebd at al en dan ben ik nog niet eens zwanger ;)
    Lijkt mij zoooo heerlijk allerlei schattige meidenspullen te kopen...laat je nog wel iets voor ons over inde kidsfactory en Prenatal?

Koosje

6. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    @Sky...
    Ik merk dat ook dáár weer verschil tussen is, ik bedoel wanneer ze de pregnyl zetten. Jannes heeft het over 20mm, ik heb ook al gehad bij 16-17mm. Maar goed, ik ben nog steeds niet zwanger en Jannes wel.Dus ik zal er de volgende keer ook zeker naar vragen of het niet verstandig is nog wat te wachten. Heb dat tot op heden nog niet gedurfd, ben nl. ook bang dat we te laat gaan zijn. Heb dus vertrouwd op wat ze in het ziekenhuis vertelden. Maar nogmaals, ik heb er al meerdere mislukt :-k
    Hope

7. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Het is maar goed dat we hier onze verhalen delen.
    Inderdaad is het ook in mijn verhaal erg snel met die Pregnyl terwijl het eiblaasje nog niet groot genoeg is. Vond het zelf ook wat vreemd...
    Ik ga deze keer zeker meer vragen en eisen. Want zo blijft het zo'n vaag gebeuren en we willen natuurlijk wel de kansen zo goed mogelijk benutten!
    Dank voor jullie adviezen en verhalen. Heel fijn (en dat zal iedereen hier vinden).

Ik ben deze week weer aan de spuit en vrijdag heb ik mijn eerste fm, dat is dan dag 8. Ik heb een korte cyclus en normaal altijd m'n eisprong op dag 11 dus vandaar op dag 8 al een eerste fm.
    Maandag is dus dag 11 en ik neem aan dat ik dan een 2e fm krijg.
    Ik ben heel benieuwd of deze 2e keer de eiblaasjes sneller en meer ontwikkelen dan de eerste keer. En het liefst 2! :D

@Koosje: Ik hoop dat vrijdag goed nieuws brengt!
    @Nataly: Wat fijn! Ik hoop dat het deze keer raak is, wie weet!

En ik duim heeeel hard voor alle meiden die nu bezig zijn....

8. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Oja, en ik lees hier allerlei verschillende hormoonnamen, Gonal-F, Menopur (gebruik ik zelf), Puregon, Lucrin, etc...
    Wat is het verschil allemaal?
    Ligt het aan wat er loos is misschien? Dat het daarop gebaseerd is?

9. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    Sky..., als jij een antwoord krijgt over de grootte bij pregnyl, maw waarom al zo vroeg en of dat kwaad kan en zo, wil je dit dan hier delen?
    Zou ik heel fijn vinden voor als mijn ronde ook weer mislukt! Die info kan ik dan meenemen voor het gesprek met de gyn over mijn volgende ronde!
    Op dit moment ken ik alleen pregnyl: moment van eisprong timen en fostimon (te vergelijken met Menopur zoals ik begrepen heb): stimulatie eitjes. Die andere heb ik ook al van gehoord, maar ik weet het ook niet precies. Ben wel heel nieuwsgierig, ook weer leermateriaal :D ;)
    Hope

10. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Zo gauw ik meer weet laat ik dat zeker weten!

11. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    Grappig Jannes, dat heb ik ook! ha ha ha ha..
    ben benieuwd of je gedachten het goed heeft!
    en met die spulletjes kopen heb je wel gelijk in! ik hou het straks maar op wit en zilver grijs enzo...zodra het geboren is ga ik maar los! ha ha ha

en natuurlijk duim ik voor alle meiden hier!

12. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hoi,

Ik heb maandag mijn bespreking voor de IUI behandeling. Hadden jullie allemaal een wachtlijst? Ik zelf kom uit zuid oost brabant (iemand nog meer?) en weet niet of ze hier een wachtlijst hebben. Was jullie wachtlijst groot?
    Hebben jullie ook allemaal eerst een HSG gehad alvorens over te gaan tot de IUI behandeling?
    Deed de IUI zeer?

Ik lees maar van weinig meiden waarbij hun slijm te zuur is en dat daardoor voor IUI wordt gekozen. Heeft iemand dit nog meer?

Ook schijnen mijn eierstokken erg lang te zijn, ik maak weinig slijm aan en mijn baarmoedermond staat omhoog gekanteld. Tja aprt persoon ben ik he!

Nou ik hoor graag jullie reacties!
    Alvast bedankt!

Liefs Nikkie

13. Nic79

Nic79 Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Nataly> Wat een goed nieuws toch nog een IUI! Spannend meid ik ga heel hard voor jullie duimen dat het deze keer raak mag zijn!

Koosje> Nou ik hoop dat je eitje lekker doorgroeit de komende dagen, ik had trouwens ook pas mijn IUI op dag 17, 18 ofzo dus...

Waarom> datis idd een goed idee foto van de echo maken helemaal niet bij stil gestaan :D Ik ga het meteen doen! en zal ze dan direct proberen te plaatsen.

14. Nic79

Nic79 Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Nou ik krijg de foto weer is niet verkleint en vind ze ook niet echt goed gelukt. Ik wacht gewoon maar even totdat die stomme scanapp het doet. Ik ga lekker hangen op de bank meiden tot snel!

15. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ben geen gyn, maar vind ik vroeg hoor. Als ik 16-17mm had, moest ik gewoon de volgende ochtend weer terugkomen voor een FM. Tweede keer had ik pas 2 dagen later 20mm en kreeg Pregnyl. En wees niet bang dat je te laat bent hoor. Een eitje springt echt niet voor de 19-20mm. Zonder hormonen pas bij 22-24mm.

16. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Van een vriend die fertiliteitsarts is heb ik gehoord dat er in FSH-medicamenten (dus medicamenten die follikels stimuleert tot groei) niet zoveel verschil zit: werking is allemaal ongeveer even goed maar hangt meer af van welke farmaceuten banden hebben met de gynaecologen. Hij zei nog wel dat Clomid (de goedkoopste oplossing voor meiden die medicatie zelf moeten betalen) risico heeft op cystevorming en eerder overstimulatie maar dat ook die percentages heeeel laag zijn.

Maar ik hoor graag meer meningen hoor!

Koosje

17. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    In mijn ziekenhuis in Den Haag was geen wachtlijst voor IUI wel voor IVF (3 tot 4 maanden). HSG heb ik niet gehad wel laparascopie om te bezien of IUI of IVF meer geschikt zou zijn..gelukkig IUI :) Ik weet ook dat er meiden zijn die al vrij snel aan IUI mochten beginnen zonder HSG of kijkoperatie, verschilt per arts.

Weet niet of IUI zeer doet, prikken is zo nu en dan even vervelend maar echt niet eng of pijnlijk...insemineren van het zaad lijkt mij echt helemaal niet zeer doen, 'gewoon' speculum en dan klein buisje met zaad in je vagina richting baarmoeder...de spannende weken erna lijken me wel killing ;)

Schrijf maar lekker mee...alle vragen en zorgen...en laat ons weten hoe het is gegaan! Succes!

Koosje

18. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Hahahaha...vind dat zwemmertje op de banner bij je meest vruchtbare dag zo lachen: recht op het doel, geconcentreerd, laat zich niet afleiden! ...stel ik mij zo in het echt ook voor :D :D

Koosje

PS Overigens klopt mijn banner voor mij nu niet...wacht nog ff met aanpassen tot morgen ;)

19. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    Goedemorgen Meiden!

ook ik moest bij me eitjes van 17-18 terugkomen voor fm. bij 19-20 volgende dag pregnyl! maar wat Jannes zegt, hij spring niet voor 22 mm, en met pregnyl krijgen ze ook nog een groeispirt!

Weten jullie dit?
    Als je pregnyl heb gezet en 12 dgn daarna ongesteld wordt....das 3 dgn te vroeg? hebben jullie dat ook wel is? kan dit geen kwaad?
    dit vraag ik even voor een vriendinnetje die voor het eerst pregnyl heeft gezet, maar je eitje springt toch pas 39-40 uur na de pregnyl dus op dag 10 al ongi?
    alvast bedankt meiden!

20. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    He Nic, lukt het niet.....frustrerend he! ha ha ha
    we wachten wel op je scannertje hoor!
    have a nice day!

Deel Deze Pagina