iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Nikkie80: IUI wachtllijsten enzo verschillen heel erg per ziekenhuis. Online is er een overzicht waar in staat hoe lang het per ziekenhuis is. Zal eens kijken of ik het voor je kan vinden. Kun je eens kijken. En ik heb wel een HSG gehad, maar geen kijkoperatie. Vond mijn arts niet nodig na goede HSG.

@Waarom: 12 dagen na je Pregnyl (gebruikelijk is 14-16 dagen) is best vroeg, maar ik heb het hier wel vaker gelezen.

Wat betreft medicatie: mijn arts adviseerde Puregon. Geen flauw idee waarom. Clomid wordt naar mijn idee vaak gebruikt bij vrouwen die geen eisprong hebben. Niet om te stimuleren.

2. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Ik werd ook altijd 10 of 11 dagen na de eisprong ongesteld. Iedere vrouw heeft een andere luteale fase (dat is de fase tussen eisprong en ongi), als het korter is dan 10 dagen dan kan het niet goed zijn omdat er dan niet genoeg tijd is om in te nestelen. Bij mij is dus op het randje maar vond de gyn het niet nodig om daar iets mee te doen. Sinds ik clomid gebruik is mijn luteale fase wel wat langer. Er zit nu meestal 12 of 13 dagen tussen mijn eisprong en ongesteldheid.

Je kunt altijd even aan de gyn vragen.

Veel liefs
    Nataly

3. bengel

bengel Niet meer actief

[quote="Jannes
    Wat betreft medicatie: mijn arts adviseerde Puregon. Geen flauw idee waarom. Clomid wordt naar mijn idee vaak gebruikt bij vrouwen die geen eisprong hebben. Niet om te stimuleren.[/quote]

allebei is het om een eisprong te stimuleren.
    clomid werkt op de hersenen en die moeten dan de follikelgroei stimuleren
    Als dit onvoldoende of niet werkt krijg je puregon/gonal, en die werkt direct op de eierstokken..het is dus beide om te stimuleren. Kans bij puregon/gonal is echter dat er teveel gestimuleerd wordt.....

(ik heb clomid gehad, was daar zo immuum voor als maar kon, en daarna stapte ik over op gonal en later weer op puregon, omdat dit weer beter te doseren is dan de gonal..)

4. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    @Bengel

Hoe bedoel je dat Puregon beter te doseren is dan Gonal? De arts bepaalt toch wat hij denkt hoeveel eenheden er nodig zijn om zo optimaal mogelijk te stimuleren en dat kan toch zowel bij Puregon als bij Gonal?

Koosje

5. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik kreeg meteen Puregon, terwijl ik van mezelf echt een goede eisprong ontwikkeling had. Mijn arts was meer voorstander van prikken dan pillen. Maar elke arts is anders...

6. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    Bedankt Jannes en Nataly!

7. bengel

bengel Niet meer actief

hoi jannes, dat kan ook hoor, iui wordt ook vaak met prikken gedaan om kasnen te vergroten..lag het probleem bij jullie bij de man?
    bij mij nl bij mij en ik had echt dit nodig..en het was dus uiteindelijk om je dus te stimuleren...

w.b. gonal en puregon:
    bij de gonal pen had ik klikje 75 en 1 klinkje meer was al 112. Daar reageerde ik te heftig op en kreeg 8 follikels
    bij puregon pen zitten er tussen doseringen in, dus 75, 75+, 75++, 100...ik ben niet boven de 100 uitgekomen, daarom overgestapt naar puregon.

8. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ja bij ons lag het probleem bij mijn vriend. Nou niet echt heel erg hij moest een 8 scoren qua zaad en hij scoorde een 6je. Onze arts deed niet zo moeilijk en gaf ons in ronde 9 advies IUI.

Hij wilde dat ik Puregon ging spuiten om 2 eicellen aan te maken ipv 1. Mijn pen ging per 25. Dus 25, 50, 75, 100. Ik prikte 50 per dag.

9. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Meiden, Ik wilde even komen zeggen dat ik gister positief heb gestest! Ondanks al een paar dagen bruin slijm te hebben.
    Ik ben evengoed heel onzeker want ik had vanmorgen een donkerbruin/zart stolsel en daar ben ik niet zo gerust van.
    Ik laat het jullie weten hoe het gaat!

10. julita! gefeliciteerd! waahh toch zwanger met IUI, joepie!
    heb je opa en oma al gebeld? :D
    liefs rachel

11. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Hi Julita: vroeg me al af hoe het met je ging... het was even stil.. Jeetje wat spannend meid. Snap je onzekerheid. Hou ons op de hoogte!

Wat ga je nu doen? Over paar dagen nog een testje?

12. oh sorry Julita. ik zal een beetje voorzichtig zijn met mijn felicitaties. ik gun het je zo! het blijft dus nog even een beetje spannend.

13. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    ik wilde het evengoed aan 'opa en oma' vertellen vanavond want we zijn dit weekend toevallig allemaal met elkaar! (we zijn terug uit Tokyo)
    Het is eng in het begin allemaal...
    Ik ga mss zondag nog een testje doen en dan maandag voor een bloedtest.

14. oh jullie zijn terug? (je hebt toch wel heel wat van die leuke jurkjes meegenomen?)

gaan jullie nu in Nederland (mocht je helaas toch niet zwanger zijn) verder met behandelingen?

15. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Julita, spannend hoor! Hoop dat alles goed blijft en dat je zwanger bent!

16. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Julita: heel spannend! En begrijp je onzekerheid zo goed omdat je niet goed weet wat je moet voelen. Zeker als het zo vroeg is, doet een MK bijvoorbeeld nog geen pijn, dus daar kun je ook niets uit afleiden. Hoop dat je geen bloed meer verliest en maandag een mooie urine en/of bloedtest hebt!

17. Neentje

Neentje Niet meer actief

Goede morgen dames,

Ben weer een paar dagen niet geweest omdat ik het zoveel mogelijk van me af probeer te zetten wat niet altijd lukt maar goed.

Aan diegene die ongie zijn geworden wat balen, maar ze zeggen nieuwe ronde nieuwe kansen. En ooit komen we er wel!
    Degene in de ww veel suc6 en hopelijk brengen jullie ons alleen maar goede nieuws. Duim voor jullie!
    Diegene die bezig zijn, ook veel sterkte en suc6 gewenst.
    De zwangeren onder ons, geniet er elke moment van want voordat jullie het beseffen ligt het kind al in jullie armen. Hopelijk gaat het zowel met jullie als de baby's goed.

Julita, zo een positieve test dat belooft wat meid. Hopelijk is die zondag of maandag dubbel positief meid. Het is je gegund.

Meiden geef de moed/hoop niet op, want alleen dat houdt ons ter been (hoe makkelijk het ook klinkt)!
    Een dikke knuf van mij aan allen!

Laatste update van mij:
    Gisteren ongie geworden eindelijk yippie. Ik zit alleen heel erg met iets en dat is of ik deze maand al zal/kan beginnen met IUI of tot de volgende maand? Ik zit nu op cd 2 en op cd16 gaat mijn man op zakenreis voor 12 dagen lang. Ik weet alleen niet wanneer de insiminatie plaats vind op welke cd, wel weet ik dat ik op cd 12 op echo moet komen en thats it.
    Hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Liefs Roosje...

18. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Roosje, hoe lang is je cyclus meestal? Heb je al eerder IUI gehad? Op welke dag was dat dan?

19. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    Julita, toch alvast een hele voorzichtige gefeliciteerd!
    Hope

20. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ken je (nog) niet Julita maar ook van mij als nieuweling-IUI voorzichtig gefeliciteerd! Kan mij wel voorstellen dat die bruine smurrie je onzeker doet voelen...kan ook nog, als het zo pril is, alle kanten opgaan he? Ik duim erg hard voor de goede kant :D

@Roosje
    Da's wel spannend vind ik als je man op CD 16 op zakenreis gaat. Is t de eerste keer dat je IUI doet? Als niet, dan weet je mogelijk al wel hoe jouw lichaam op de medicatie reageert, als het de eerste keer is dan hangt het zo af van hoe groot je eitje is op CD 12...mijn periode tot de eisprong is nu al 4 dagen langer en dat zal uiteindelijk 7 dagen langer worden met de Pregnyl. Ik weet niet wat ik zou doen: als er een reele kans is dat het zou kunenn voor CD 16 dan zou ik het toch deze maand proberen, maar voor je rust is het wellicht beter een maand te wachten :rolleyes: :(
    Succes!

Ik ben vandaag weer voor follikelmeting geweest en mijn eitje was doorgegroeid van 7 mm afgelopen disndag tot nu 14 mm en een ander follikeltje erbij gekomen (aan de andere kant) van 11 mm! We waren zo opgelucht. Nu maandag terugkomen en ws is het dan doorgegroeid en kunnen we maandag de Pregnyl zetten...hoop ik!

Koosje

Deel Deze Pagina