iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Ahh zie je Koosje: komt allemaal goed. Ziet er voorspoedig uit. Zeker ergens volgende week je IUI. Spannend!

2. Neentje

Neentje Niet meer actief

Marieke, ik zou niet weten hoe lang mijn cyclus is. De eerste keer met Clomid 150mg was het 35 en de 2de x met Clomid 150mg (vorige maand dus) had ik geen eisprong en moest ik het opwekken dus ik zou nieten weten hoe lang mijn cyclus is en en dit wordt mijn eerste IUI.
    Koosje, het is idd spannend. Als ik zo lees kan het ook zijn dat mijn ei pas na cd 16 aan komt waaien dus die risico neem ik toch maar niet en idd zoals je zei voor mijn rust wacht ik tot volgende maand anders zit ik met de stress en helemaal als mijn ei voor cd16 nog niet is gegroeid dan kan ik mijn IUI naar de noppen gooien. Bedankt voor je tip/advies.
    veel suc6 meid met het spuiten.

3. Hope28

Hope28 Actief lid

Mar 24, 2007
    190
    0
    0
    Mag ik even een ego-bericht?
    Ik lijk gewend aan het mislukken, de eerste keer mislukte iui vloeien veel tranen, de tweede keer ook. De derde en vierde keer rolt er misschien een enkele traan maar ga je over op de routine: cd noteren, afspraak in zh maken, hormonen bestellen, enz. Maar er zijn van die dagen when reality hits home. Vooral wanneer je omgeving ermee confronteert. Vandaag is zo'n dag.
    Al 2,5 jaar bezig, geen succes. Anderen komen je vertellen dat ze zwanger zijn, jij hebt niets. Je wil positief denken en hoopt dat het tijdens 'haar 9 maanden' wel zal lukken. De maanden zijn om en jij hebt nog steeds niets. En vervolgens gaat voor die anderen een nieuwe fase in: een leven mét kindje en jij...? Juist, nog steeds niets, met lege handen...sterker nog: met 'lege buik'!
    Ik probeer me groot te houden, maar poeh wat zijn deze dagen moeilijk :cry:
    Einde ego-bericht ;)
    Hope

4. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Lieve Hope: ben misschien niet de juiste persoon om te reageren omdat ik nu makkelijk praten heb, maar kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt. Af en toe is het gewoon allemaal heel oneerlijk. Mag je best boos en verdrietig over zijn!

Heel vervelend om te horen dat jullie ook al 2,5 jaar bezig zijn. Dat is relatief gezien gewoon best lang. En ja, dan zie je om je heen maar mensen zwanger worden. Kan me voorstellen dat je daar een beetje moedeloos van wordt. En verdrietig. Maar dat is je grootste recht!

Hele dikke *knuffel*! Het is je echt gegund....

5. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

Oct 11, 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    pfff, inderdaad...zooo herkenbaar....
    Regelmatig zie ik het ook niet meer zitten en ben ik zo down door alles en al voor zo'n lange tijd...
    Knuffel aan jou en de rest.

Gefeli, heel voorzichtig, voor Julita... Ik duim voor je dat alles goed is.

Lekker dat het allemaal goed verloopt Koosje.

@Roosje: wat lastig toch hè, al dat plannen en vastzitten aan vaste dagen... Ik hoop heel hard dat het allemaal nog op tijd gaat...

Ikzelf ben net in het ziekenhuis geweest voor de fm nu op dag 8..
    En hij is al 17 mm groot!
    Deze keer is het groeien dus wel erg snel gegaan!
    Ik heb vorige week het gazon gemest...zou dat wat hebben geholpen? ;) :)
    Ik kreeg dus als advies mee om zeker vanavond te vrijen en maandagochtend is de inseminatie.
    Ik hoop eigenlijk dat ie niet springt voor zaterdagavond....dan moet ik de Pregnyl zetten en de gyn zei dat ie dan niet zomaar meer kon springen...
    Ons sexen is niet je van het al een poos dus ga liever uit van de inseminatie...
    Maar wat een groeispurt! Vinden jullie niet? Heb dat nog niet eerder gelezen hier dat het op dag 8 al 17 mm is. De gyn schrok er ook van. Nouja, niet echt schrikken natuurlijk maar was ERG verbaasd.
    Ik hoop zo dat we deze keer niet de plank misslaan....
    (idioot dat ze niet in alle ziekenhuizen gewoon in het weekend ook inseminaties doen... belachelijk!)

6. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    @Skyisthelimit: dat schiet lekker op! Maak je geen zorgen hoor, die springt morgen niet. Dan hij is hij waarschijnlijk 19-20mm of zo en dat is top moment om Pregnyl te spuiten.

En wat betreft sex. Wanneer heb je het voor het laatst gedaan? Te lang onthouding voor inseminatie is ook niet goed. Dus als het alweer meer dan 3-4 dagen geleden is, zou ik het straks toch even doen. Anders heeft hij maandag "oud zaad". Wel niet na vanavond anders zit er te weinig tijd tussen.

Succes!

7. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant

8. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Kan hem niet meer vinden. Het was een liggend bestand met ziekenhuizen en dan erachter hoe lang de wachttijden waren.. Misschien ff goed googlen.

HSG was niet prettig. Ga ik niet over liegen. Maar pijn... nee meer vervelend.

9. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    @Hope
    Ja, zooooo herkenbaar :( :( ...nu gaat het bij mij wel weer door de eerste keer IUI en nog vol goede hoop maar na zolang bezig zijn zoals bij jou (en mij...ook al weer bijna 2 jaar :( ) baal je er zo nu en dan gewoon van...it sucks @#*?* . Als wij weer eens horen (gelukkig nu iets minder..zal de leeftijd ookw el zijn ;) ) dat iemand zwanger is, dan schelden mijn vriend en ik die persoon om de beurt thuis uit...de 1 begint met zeggen 'slettebak' en de ander zegt daar een scheldwoord overheen etc...voor ons een goede manier ons op zo'n moment te uiten omdat dat meestal dan ook eindigt in lachen...of huilen. Misschien een beetje gek maar na zo'n tijd moet je wat :)
    Meis, weet dat jouw tijd ook komt...je heet niet voor niets Hope :rolleyes:

@Sky
    Wat een reuze ei op dag 8...zal dat dan geluk gaan brengen? Dat eitje wil gewoon erg graag...da's mooi! Ik duim voor je...en ben t met jannes eens: grote kans dat eitje morgen perfect is om Pregnyl te sluiten....dan zittenw e ongeveer gelijk (als het goed is) op de wachtbank...spannend!

Koosje

10. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    Ik zou je mannetje wel aanraden toch 1 of 2 keer per week een zaadlozing te laten hebben...dan maar met de handjes ;) :oops: ...voor het goede doel! (doen wij ook wel zo hoor..t zit er nu eenmaal niet altijd in :( )

Koosje

11. Hope28

Hope28 Actief lid

Mar 24, 2007
    190
    0
    0
    @Sky, wat een goed nieuws die grootte! Go girl! (ofwel: go ei ;) )

Dank jullie wel voor jullie lieve reakties, doet wel goed!
    Ik denk zelf dat ook deze poging weer mislukt is, vooral als ik de discussie lees over de grootte bij pregnyl. (Bij mij gespoten bij 16, terwijl de succesverhalen bij 19-20 liggen). Maar goed, ik wacht af en ga maar uit dat ik sowieso nóg een iui nodig heb. Ga dan wel (nogmaals) vragen waarom ze mij zo ontzettend vroeg pregnyl laten spuiten. Ik krijg wel steeds meer de indruk dat er zo veel pogingen verknoeid zijn... :confused: :cry:

@Koosje, ik zal je afreageertechnieken onthouden voor een volgende dip, ik dank u vriendelijk :D
    Hope

12. Hope28

Hope28 Actief lid

Mar 24, 2007
    190
    0
    0
    @Jannes, ook al is jouw situatie anders, ik waardeer je hart onder de riem hoor! Ik merk dat je weet hoe het voelt en dat doet gewoon goed. Fijn dat het zo goed met jou en de ieniemienie-Jannes gaat!
    Hope

13. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

Oct 11, 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Een regelmatige zaadlozing is op zich helemaal niet nodig hoor.
    Tenminste, de kwaliteit lijkt er niet door achteruit te gaan.
    We hebben wel eens een hele poos niet gesext en toch was de kwaliteit prima.

Mijn mannetje heeft een honkbal op z'n gezicht gehad met sporten en heeft dus een half blauw, ongelooflijk opgezet gezicht, een bebloed oog en een dikke hechting onder zijn oog. Hij lijkt net de elephant man! :) Heeft ook al een paar dagen koppijn want het is nog maar een paar dagen geleden gebeurd.
    Gisteren MOESTEN we dus sexen maar het deed te veel pijn aan z'n hoofd. Wat ik me kan voorstellen, die druk erop.
    We hebben wat gegoocheld en een beetje zelf geïnsemineerd! Dat was ook apart om te doen. Hebben gewoon een spuitje gebruikt die ik al had van mijn setjes en dat ging prima eigenlijk.
    Dus een tip; als het een keer niet helemaal via de natuurlijke manier kan, is dit geen slechte oplossing. Er zit tenminste wat in! :)
    Heeft iemand wel eens aan zelf-inseminatie gedaan hier?
    Ik heb gehoord dat je zelfs hele setjes kan halen bij de drogisterij of apotheek ofzo?

14. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hope, ik kan me letterlijk in je verhaal vinden en denk ook anderen met mij. Het is en blijft moeilijk, meid het is menselijk en uiten helpt dus laat je gaan. Dikke knuf...
    Skyizthelimit, ja idd lastig. We spelen het safe en gaan voor de volgende maand. Jijook veel suc6 maand, hopelijk is het dit keer raak!
    Nikkie, ben het geheel met jannes eens. Het was geen pretje die HSG.
    Jannes, alles goed met je zwangerschap? En met alle zwangeren onder ons hoop ik ook.
    Alle, een dikke knuffel van mij meid. Hou de hoop/moed er in!!!

Ik ben vandaag begonnen met Clomid, de 5de ronde ondertussen. Hoop dat ik deze cyclus wel gwn normaal een ei krijg ipv opwekken.

15. Julita

Julita Fanatiek lid

Apr 11, 2007
    3,923
    0
    0
    Danseres
    dag meiden,
    bedankt voor de felicitaties!
    ik kwam even een update geven:
    Ik heb nogsteeds elke dag bruin spul, vandaag zelfs wel iets meer, maar aan de andere kant heb ik weer wel een digitale test gedaan die 'zwanger' aan gaf. Ik ga van de week naar de gyn hier in NL om te kijken of de innesteling goed gegaan is.
    Dus dat word nog even doorduimen...
    Ik laat mijn banner nog even zo staan en hopelijk van de week een mooie uitzoeken

16. Jinky

Jinky Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,500
    20
    38
    Female
    Hey Julita,

Heelveel zwangeren hebben bruin verlies en als de test nog steeds zwanger aan geeft, wil ik je toch feliciteren!
    Super meid!
    In ieder geval veel succes bij de gyn.

Groetjes jinky

17. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Julita, ook van hieruit een voorzichtige felicitatie! Hopelijk is dat bruin gewoon de innestellingsbloeding en is alles goed in je buik!

Alle andere meiden (helaas weer veel nieuwe gezichten) heel veel succes met de IUI's! Ik schrijf hier niet zo veel mee maar lees wel heel vaak en hoop hier snel nog veel meer mooie berichten te lezen!

18. visje83

visje83 Actief lid

May 15, 2007
    236
    0
    0
    nog iemand die donderdag haar nod heeft?
    vandaag de 10e dag na mijn eerste iui, erg spannend.
    de gynacoloog zei dat als het mis was, ik na 10 dagen kon gaan bloeden.. :(
    afwachten maar!

iedereen veel succes, en alle zwangeren gefeliciteerd!

19. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Julita, nog gefeli met je zwangerschap meis! Ik hoor idd van vele vrouwen hier op het forum dat ze bruinverlies hebben de eerste week.

Sky, wat een joekel ei! Heb je altijd van zulke grote eitjes zo vroeg in je cyclus?

Ik lees hier dat ze je Pregnyl toedienen als je ei zon 18-20 mm groot is. Bij mij heben ze dat een paar maanden terug gedaan toen mijn ei 29 mm was, op dag 21 van mijn cyclus, laat he?!
    Vorige keer kreeg ik hem ook gezet bij 18 mm, das beter. Anders duren de cycli zo lang!

Liefs Nikkie

20. Nellas

Nellas Lid

Apr 13, 2007
    82
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid-Limburg
    @ Visje83: Ik zit ook op CD10, moet morgenvroeg een bloedtest laten doen, zwangerschaps test dus. Wel gezellig dat het gelijk op gaat, haha, succes!

@Hope28: Beetje laat misschien maar je verhaal van een paar pagina's terug is inderdaad herkenbaar. Toen wij (ook) 2,5 jaar terug stopten met de pil was nog niemand in m'n omgeving bezig met kindjes, ondertussen hebben er een aantal al kinderen gekregen en wij zitten nog steeds met lege handen. Als je je bedenkt hoevaak we al hebben bedacht dat het "binnen nu en 9 maanden toch wel zal lukken" nadat er weer iemand ongepland zwanger was, dan zakt je de hoop in de schoenen, maar goed. Ergens is eens mens toch zo sterk toch weer ergens de hoop vandaan te halen, gelukkig. Ach, ik zit de 6de IUI maar gewoon uit en dan gaan we er echt voor, is ons gevoel.

En nogmaals, wij hebben ons verzonnen dat de leukste babies gewoon zitten te wachten op ons. Als er weer een zwanger wordt in onze omgeving gaan we ook lekker ordinair die lui uitschelden en zeggen dat ze een lelijke, schele baby krijgen, haha. Heel flauw maar wel lekker effectief

Share This Page