Bedoel je dat ze het geslacht niet kunnen vinden? Dan is het vast en zeker een Betty Boob-meisje! Spannend idd donderdag...de dagen duren dan zoooo lang. Koosje
Koosje, spannend al bijna de Pregnyl! Bij mij zet ze hem vanaf 18 mm, dus moet helemaal goed komen bij jou! En twee eitjes! Renate, ik vind het ook altijd lastig welke dag je als eerste dag aan moet houden! Ik heb niet echt spotting, maar ook niet meteen helderrood verlies. Meestal eerste paar dagen bruin wat steeds een beetje roder wordt.... Visje, vier miljoen zaadjes, is best genoeg voor IUI, toch? Succes donderdag! All, nou ik had vandaag mijn IUI bespreking. Ik krijg eerst nog een HSG. Daar zie ik heel erg tegenop! In dezelfde ronde krijg ik een IUI. Ze zeggen dat mijn baarmoeder (mond) gekanteld is en ik grote lange eileiders heb. Tevens is mijn bmm ERG klein....nou pppfff......Ik hoop dat het met de pijn mee zal vallen. Alles voor het goede doel, toch?! De arts zei dat we na de HSG een verhoogde zwangerschapskan zouden hebben. Dat klinkt dan wel weer goed! Wie is er na de HSG zwanger geworden? Liefs Nikkie
Weet niet meer wie het daar over had en vroeg of nog meer meiden een veranderde cyclus hadden na IUI....JA HOOR, HEEL ANDERS! Waar ik altijd netjes een 26 dagen cyclus had met eisprong opd ag 12 (ook veranderd na de miskraam, daarvoor altijd 23 dagen) zitten we nu met de Gonal 75 al op dag 16 en wordt de Pregnyl op dag 17 dus gezet. Dat wordt dus een cyclus van 32 dagen! Vond dat ook heel vreemd maar geen peil op te trekken dus. Koosje
@Koosje: Als je vandaag 17mm hebt, is die morgen na nog een hormoonprik echt wel 19 hoor. Dus prima moment om morgen Pregnyl te spuiten. Die van 14mm zal wellicht iets te klein zijn, maar wie weet maakt hij nog een groeispurtje. Succes
Hoooooop dat je gelijk hebt dat t goed komt deze ronde! [-o< Ik heb geen HSG gehad, maar laparascopie (zit daar nou HSG bij in?), maar heb al meerdere keren op dit forum gelezen dat meiden ineens toch zwanger worden na een HSG, met name volgens mij als er geen duidelijke redenen zijn waarom zwanger worden niet snel lukt...enne...over de pijn die een HSG doet wordt heeeeeel verschillend geoordeeld: meestal 'niet prettig, maar zeker te doen en niet al te pijnlijk'. Wanneer gaan ze dat doen? Dan duim ik voor je. Koosje
@Nikkie: ik was 2e ronde na HSG zwanger. Weet niet of dat met HSG te maken had hoor. Maar ze zeggen weleens dat door HSG de eileiders weer voor 6 maanden mooi open zijn. HSG doen ze vrijwel altijd in de MMM. Dus als voorbereidende onderzoeken op IUI. Anders heb je IUI maar weten ze helemaal niet of je eierstokken wel mooi open zijn. Kijkoperatie kan ook, maar is stapje heftiger dan HSG.
Klinkt goed Jannes. Ik hoop dat ik (en alle andere meiden natuurlijk) jou volgen! Hoe voel je je? Klachten of kwaaltjes? Koosje, ik moet bellen als in ongesteld ben voor het maken van een afspraak. Ze doen bij ons alleen op maandagmiddag een HSG. Dus dat wordt 5 mei, bevrijdingsdag! Jij succes donderdag! Liefs Nikkie
sorry meiden even ego. Ik kwam even melden dat het toch niet goed gegaan is hier en dat het toch een miskraam is geworden.
@Julita: o meid ik was er al bang voor... wat verschrikkelijk klote voor jullie! Geef het een plekje en hou je aan de gedachte vast dat het lichaam je wel even heeft laten zien dat zwanger worden wel mogelijk is. Hele dikke knuffel! @Nikki: vanaf dag 1 heb ik nergens last van gehad. Niet ziek, zwak of misselijk. Laatste tijd wel wat last van bandenpijnen, maar ja.. hoort erbij!
dank je Jannes. Het zg er idd niet zo goed uit voor me...Ik probeer mij aan die gedachte vast te houden. Voor ons was dit al een hele stap.
Ja echt niet vergeten hoor! IUI heeft nu bewezen dat het zaad en het eitje elkaar vinden en dat is een mooie gedachte. Heb je nu nog niet veel aan, maar wie weet bij volgende rondes! Ik heb ooit hetzelfde meegemaakt (daarom was ik er al bang voor) en ik hield me ook altijd aan die gedachte vast... Was voor ons een hele goede steun in de rug: het kan wel!
Julita: ik las van het weekend dat je positief had getest. En nu lees ik dit verschrikkelijke nieuws. Heel veel sterkte om dit een plaatsje te geven. Ik ben het trouwens wel met jannes eens. Voor ons geeft het ook toch wel steun dat we weten dat het toch 2 keer is gelukt, dan wel helaas beide mk. gr vruchtje
Oh Julita, wat verschrikkelijk jammer.... heel veel sterkte...ik moet er niet aan denken..... Maar hou vast inderdaad aan wat Jannes zegt, je KAN zwanger worden! En dat is prachtig...toch? Jammer ook voor de andere meiden waar het helaas niet gelukt is... Ik heb vandaag de 2e poging gehad en het deed verschrikkelijk zeer! De eerste keer voelde ik niets behalve het gedoe met de diepe baarmoeder en het speculum... Nu zat ik tegen het plafond! En ik ben echt geen mietje... pfffff..... En dan krijg je zo'n vraag van:"Oh, ben je zo gevoelig dan?" :x Nee, ik lig daar te stuiteren omdat ik het lekker vind.....DUH! Maar misschien is de eerste keer niet goed gelukt en nu weten we ZEKER dat ze echt erIN gespoten heeft... Deze gyn was nieuw voor mij en was erg zakelijk. Mijn vent zei dat dat natuurlijk niet fijn voor mij ewas maar het belangrijkste is toch dat ze haar werk goed uitvoert en dat is natuurlijk ook zo. Maar toch, heb nog flink wat uren nadien een pijnlijke onderbuik gehad. Ik hoop dat de sprong nog niet geweest was, te vroeg. Hoe lang kan een eitje eigenlijk leven die gesprongen is? Weet iemand dat? Checken of de eisprong al was geweest had geen zin zei de gyn omdat ie door de pregnyl nu ook gesprongen was en dus kon je niet achterhalen of dat voor zaterdagavond was gebeurd. @Koosje: de pregnylspuit moest ik zaterdagavond zetten om vandaag dus de inseminatie te krijgen. Ik heb gelukkig weinig last van bijwerkingen. Heb alleen het idee dat ik wat meer stemmingswisselingen heb maar het valt me nog mee. De spanning die dit hele gesodemieter met zich mee brengt doet meer met me: nogal kort lontje, erg moe, hoofdpijnen, futloos soms, darmen die op hol zijn met alle gevolgen van dien...en meer van dat soort dingen... Denk er wel aan om de Pregnyl een paar uur van te voren uit de koelkast te halen! Als ie zo koud is blijft ie een stuk langer nabranden in je huid, zeg maar. Ik moet wel zeggen dat ik die Pregnyl meer voel dan de andere spuiten. Het is te doen hoor maar voelt ff wat akeliger aan. Succes en sterkte allemaal!