Zie nu dat jouw NOD Nataly ook al bekend was..26 april...dat worden spannende tijden dus: 24 april, 26 april, 30 april.....en alle data van de andere meiden natuurlijk Koosje
Vind het erg leuk om te lezen dat het voor jullie ook het eerste kindje is. De meeste 30+ers die er wat langer over doen hebben hebben toch al vaak een kindje, dat lees ik tenminste in die betreffende topics. Ook ik moet wel eens denken aan die 20-ers die voor mijn gevoel nog alle tijd van de wereld hebben. Voor iedereen die graag een kindje wil en waarbij het niet snel lukt is het gevoel hetzelfde maar toch hebben wij ook nog die klokt die tikt. Ik heb een hele tijd gehoopt voor mijn 35ste zwanger te zijn maar helaas. Ieder half jaar ga ik naar de monghygieniste en elke keer als ik daar klaar ben en een nieuwe afspraak gemaakt heb denk ik..........zal ik bij de volgende afspraak zwanger zijn. Mijn volgende afspraak is begin juli dus hoop ik maar dat het daarvoor lukt. Veel liefs Nataly
Koosje, Misschien een andere Hope met NOD 24 april? De hebben gisteren goed doorgezet, dus over en uit. Geeft niets. Moet even zingen: Je wordt ouder (hope to be) mammaaa Hope
HA...dan word ik in elk geval al Mammaaa genoemd ....ik heb echt banners en NOD-data nodig onder de berichten hoor....please.. voor deze oude bes? Klote dat de ongi is ingetreden ...maar jij bent er natuurlijk al wat aan gewend nu. Voelde je het aankomen? Meen jij te weten een week vantevoren of zo of het raak is of niet? Koosje PS Heb net twee heel jeugdige Julia's Tango jurkjes gekocht bij Steps...kan zeker voor 28 door (heb normaal helemaal geen problemo met mijn leeftijd hoor...gelukkig niet)
Ik heb dat niet zo met gebeurtenissen in de toekomst die ik mij dan zwanger of niet voorstel of mij dat afvraag...kan het mij wel voorstellen...ik heb het vooral dat ik erg mijmer over hoe ik het mijn ouders ga vertellen. Die kunnen niet wachten en vooral mijn moeder leeft zo mee en zou echt een gat in de lucht springen als het raak is en zij lekker kan oppassen op ons kleintje...Heb het trouwens wel bij feestdagen: ik dacht afgelopen kerst 'volgende kerst zijn wij vast en zeker zwanger'...maar da's geen fantasie maar meer een feit Koosje
Hallo lieve dames en speciaal een groet voor de mede-oude-velletjes... Voel me overigens ook veel jonger hoor en gelukkig wordt ik ook altijd eigenlijk zo'n 10 jaar jonger geschat (ben nog bijna rimpelloos...goeie genen meegekregen! ) Ik deel jullie gevoelens ook helemaal wat betreft de biologische klok. We hebben nu eenmaal minder tijd en ook meer risico's die ouder zijn weer met zich meebrengt. Helaas... Voel ook soms jaloezie en onbegrip voor de jongeren, zeg maar. Maar zeker is het verdriet niet minder als je jonger bent maar als je ouder bent telt dat echt mee, die leeftijd. Een extra zaak om mee bezig te zijn naast alle ellende die je zowiezo hebt. Ik bereken ook elke maand weer hoe oud ik ben als ik zou zwanger zijn. Dat wordt wel minder omdat ook wij al weer 2,5 jaar bezig zijn zonder succes. Bij ons is het onverklaarbaar na helemaal allebei binnenstebuiten te zijn gekeerd, dus nog frustrerend ook omdat eigenlijk niets in de weg zit maar het toch niet lukt. Voor m'n 38e lukt nu niet meer en we zouden er zo graag meer dan 1 willen... Wij zijn dus ook bezig voor ons 1e kindje en slaan onszelf voor ons hoofd dat we niet meteen zijn gaan proberen zo gauw we iets met elkaar kregen. Dat is nu 6 jaar geleden, ik was 31 en hij 32. 3 jaar geleden gestopt met de pil en dus 2,5 jaar echt bezig zonder succes. Toen ik nog tiener/begin 20 was wilde ik wel 10 kinderen! Leek me enig zo'n huis vol. Ben ook altijd met kids bezig geweest. Als 10-jarige verschoonde ik al luiers en heb als tiener 5 jaar lang bij een oppascentrale gewerkt, paste op bij alle kids in de buurt en ben dat blijven doen voor kennissen en vrienden en familie. Nu heb ik al jaren 2 banen allebei met kinderen (onderwijs en opvang) en zo gaat het maar door. Zeer frustrerend en triest dat ik nog niet eens een eigen kind heb kunnen opvoeden ipv zoveel kinderen van anderen wel... Wat betreft de dingen die je er voor laat en doet: ik drink al een paar jaar niet meer. Ben gestopt met roken 1,5 jaar geleden (heb dit 25 jaar wel gedaan), leef gezond qua voeding, slik al 3 jaar elke dag foliumzuur, etc, etc... En waarvoor allemaal vraag ik me soms af... Wat is de les die ik hieruit moet leren, zoals men soms zegt. Elke randdebiel (en dan heb ik het niet over de vrouwen hier natuurlijk!) krijgt een kind en waarom wij; bewust, georganiseerd, verlangend, etc dan niet? Ben er soms niet alleen heel erg verdrietig over maar ook echt heel erg boos. En dan iedereen die zegt; je moet er wat voor over hebben - ach, het komt vanzelf wel - ook gaat voor jou de zon schijnen - heb nou maar geduld - je moet er niet zo mee bezig zijn - maak er geen halszaak van - etc, zou ik dan wel een beuk willen verkopen! :x Ff lekker geuit! Dat geeft wel wat opluchting. Heerlijk om dit te kunnen delen hier, de enige plek waar je echt begrip krijgt... hebben jullie dat ook?
Ooooohhhh....heel herkenbaar! Wordt gek van alle goedbedoelde adviezen....en ken zelfs helemaal niemand in mijn vriendenkring die niet vrij gemakkelijk zwanger werd, ongelofelijk! Mensen leven wel heel lief mee maar het verdriet dat het niet lukt, steeds maar dat WACHTEN...soms voelt het alsof ik dat niet meer wil en kan...maar ik zou onze droom noooooit opgeven! Kan mij ook zo druk maken inj een poging greep te krijgen en controle uit te oefenen op zo'n proces. Net las ik bijv dat 2,5 miljoen goed bewegende zaadcellen bij een IUI niet veel is...en dat iemand zwangerw erd bij 16,3 goed bewegende. Ik moet mijzelf dan zo in de kraag grijpen en terughouden om daar niet als een gek over te gaan piekeren ...en eigenlijk onze eerste poging (met 2,7 miljoen goede zwemmers) al down the drain te denken ...terwijl het eerder heel goed voelde. Voel mij labiel en afhankelijk terwijl mij dat niet eigen is. Dat vind ik heel erg vermoeiend! Kost zoveel denkkracht op het positieve denkspoor te blijven....ben blij dat ik met jullie kan delen...jonge en oude sokken Herkenbaar? Ennuh...hoeveel goede zaadcellen hadden jullie of moet ik dat gewoon niet willen weten...argghhhh Koosje
Hallo oude sokken (hahaha), Ook hier een oude sok van 37 die tegen precies dezelfde dingen aanloopt als jullie en ook al 2½ jaar bezig is. Ik word er soms zo moe van en ben ook aan het rekenen. Wat als ik nu zwanger zou worden en dan nog een baby wil. Hoe oud zijn we dan? Beetje raar toch, laat ons maar eerst 1 baby krijgen. Een tweeling zou nog het mooiste zijn. En zo droom ik verder ... Mijn man had bij de 1e IUI slechts 1½ miljoen goede zaadjes. Morgen hebben we de inseminatie voor de 2e poging, dus hoop dat het er dan veel meer zijn!
He stelletje ouwe wijfen Ik mag dan wel 28 zijn maar wil ook heel erg graag een kindje [-o< Hoop dat het voor ons allemaal gaat lukken. Heb vandaag mijn FM gehad en er zat er eentje rechts van 18mm en links van 12mm. Morgen mijn 6e IUI, maar ik heb de hoop een klein beetje opgegeven... #knuffel# aan alle ouwe taarten hier!
Dat moet je inderdaad niet willen weten! Ik hou dat niet bij weet je. Het is elke keer genoeg geweest dus dat vind ik voldoende. Maak me al druk genoeg om alles en de aantallen zijn tot nu toe prima geweest volgens de gyn, dus genoeg voor mij. Succes morgen Bounty en Pat!
Tja....ongelooflijk toch? Een collegaatje van mij ook; 18 en per ongeluk zwanger.... *zucht*... Maar ze is er nu wel blij mee, gelukkig. Ach en zo zijn er nog een heleboel verhalen. Ook 'ongewenste' (hoe lukt je dat, ongewenst?) zwangerschappen in mijn omgeving die dus beëindigd zijn met een abortus...wel 4 in mijn naaste omgeving! (3 vriendinnen (nouja, 1 niet meer een vriendin, die heeft er meerdere gehad btw...) en zus)
Hahahaha! Maar dan wel wijven met een v hè? Ja, ik blijf een echte juf... Tuurlijk! We beweren we ook absoluut niet het tegendeel! Maar weet je, bij jouw leeftijd denk ik dan; zij heeft nog zo'n 10 jaar langer de kans om zwanger te worden dan ik... Snap je? En dat beangstigt soms best wel...en naarmate je verjaardag(en) nader(en)t steeds meer... Oh en Pat, misschien is het deze keer wel raak... Hou de hoop vast. Het is moeilijk maar het enige wat je kan doen. Ik duim heel hard voor je. X!
Los van de leeftijd, ik vind de ervaringen van alle meiden hier fijn om te kunnen delen. We hebben allemaal een grote wens gemeenschappelijk! En in mijn omgeving zijn wij de enige die ermee worstelen. Wij vertellen het niet aan veel mensen, maar je merkt dat het begrip niet altijd groot is als mensen het zelf niet hebben meegemaakt. Ik mag het ze niet kwalijk nemen, maar het is en blijft soms eenzaam en pijnlijk. Het is dus heel fijn dat je je zorgen en verdriet, maar ook je hoop met anderen kunt delen. En hierin maakt leeftijd niet zo veel uit! @Koosje: Nee, ik voel het niet aankomen. Nu, de eerste keer met hormonen, was mijn cyclus wel van slag. Op 9 dpo begon ik al te bloeden, toen had ik wel al het vermoeden dat het klaar was voor deze keer. Met een heeeeeel klein beetje mezelfvoordegekhouderij dat het een innestelingsbloeding zou kunnen zijn Maar op 13 dpo was het echt klaar met deze (5e) iui. Heeeeele diepe zucht... Wat een herkenning...! Ik durfde al niet te schrijven dat we eigenlijk wel meer dan 1 willen. En dat terwijl de eerste nog niet lukt. Voelde alsof ik eigenlijk al veel te veel vraag En ja, ik heb ook al heel stiekem aan een 2-ling gedacht. Niet het belangrijkste om er meteen 2 te krijgen, maar toch, je mag blijven dromen, niet dan? Maar toch wel serieus ben ik heel af en toe en heel voorzichtig afscheid aan het nemen van ons oorspronkelijke wens om een paar kids rond te zien crossen... En dat is dus echt wel een leeftijdsaspect. Bovendien heb je de tijd niet om te zeggen datje even schijt hebt aan al dat gedoe van de mmm en een half jaartje rust wil of zo. Ik weet trouwens niet ech iets van de tellingen zaadcellen. Heb er wel eens naar gevraagd, maar ik vertrouw op het antwoord dat ik kreeg dat ze het echt zouden melden als er iets opvallends mee aan de hand was. @Pat: heel veel succes morgen! Ik zal voor je duimen! 18mm dat is toch prima? Moed blijven houden hoor, hoewel ik begrijp dat dit bij de 6e keer lastig is... @Bounty, ook voor jou veel succes. Hoop dat het soepel gaat! Hope
We hebben vandaag onze 3e iui gehad, alles ging goed, zaad is aanzienlijk beter deze keer, dus daar zijn we erg blij mee. Heel veel sterkte en succes iedereen! Ik duim voor jullie allemaal! Groetjes Jinky
En Cilianne, vandaag was je NOD of niet? Volgens mij is de rest op de wachtbank van deze week inmiddels allemaal al afgevallen, alle ogen zijn op jouw gericht Hallo Hope, Jammer dat het ziekenhuis zo laks reageert. Maar inderdaad zou ik de dag aanhouden waarop het is doorgezet. En ik zou zeker beginnen emt spuiten en niet wachten. Je hebt toch niets te verliezen? Gisteren (vrijdag) was inderdaad mijn NOD. Ik ben nog niet ongesteld , maar durf ook nog niet te testen. Het is vandaag mijn 16de dag na de inseminatie. Maar ik durf echt nog niet. Ik heb al sinds een week last van ongi-krampen en steekjes, maar nog niets aan de hand. Ik wil tot morgenochtend wachten of zelfs maandagochtend. Omdat het voor mij deze maand de eerste IUI was MET hormonen, ga ik aan van alles denken. Bijvoorbeeld dat mijn menstruatie kan uitblijven omdat ik hormonen heb ingespoten of dat mijn cyclus nu gaat veranderen, vandaar dat ik no gneit durf te testen.. Ik vind het wel heel spannend, maar durf nog niet te hopen. Ik zal je in ieder geval op de hoogte houden! Blijf duimen alsjeblieft. groetjes,
Spannend, Cilianne, hopelijk morgen of maandag goed nieuws... Het leeftijdsaspect herken ik zelfs als 29 jarige... Vroeger droomde ik van een groot gezin, ik wilde zeker voor mijn 30e moeder zijn. Het is nu maar de vraag of dat gaat lukken. Ik ben stiefmoeder van een meisje van 10, en zou het ook voor haar leuk vinden als het niet meer zo lang zou duren. Ook voor mijn vriendin die 37 wordt lijkt het me niet zo prettig als het nog 10 jaar duurt... dan loopt ze tegen de 50... Het hangt dus niet alleen af van je eigen leeftijd. Er kunnen nog veel meer andere factoren meespelen.
Cilianne, ik heb niet zo veel ervaring met hormonen, maar nu in mijn eerste keer mét had ik juist eerder bloedingen. En ik meen dat anderen ook al van het zh mochten testen na 14 dgn. En jij al 16 dgn dpo, dat klinkt zeer bemoedigend hoor! Ik blij duimen, maar tot nu gaat alles 'volgens plan', toch? Hoewel ik het snap dat je zenuwachtig bent en het daarom uitstelt, zou ik in zo'n situatie echt niet kunnen wachten! Knap hoor! Keep us posted. 8) Hope
Het kan alle kanten op Cilianne, die krampen kunnen zoveel betekenen heb ik begrepen, probeer jezelf niet gek te maken. Al is dat nog zo moeilijk. Ik zou wachten tot maandag en als het dan nog niet is een test doen of het ziekenhuis bellen voor een bloedtest, die zijn een stuk accurater. Ik duim heeeel hard voor je!
Lieve Hope en Skyizthelimit, bedankt voor het duimen! Het heeft waarschijnlijk geholpen! Ik heb vanmorgen positief getest! Twee duidelijke streepjes! Ik ben zo blij en verrast! Ik gun het jullie allemaal! Ik zal hier nog wel blijven en hoop dat het bij jullie ook snel raak is! Heel veel groetjes!