iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    Zou ik ook gedaan hebben ;) ...heeeeeel veeeeel succes!

Koosje

2. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Lieve Koosje: je leven moet niet gaan draaien om IUI, hormonen en cyclusplanning. Het leven gaat gewoon door en daar moet je ook van genieten. Genieten is goed voor je lichaam. Zelf dronk ik na IUI echt wel een wijntje, ging gewoon op stap als ik daar zin in had en leefde het leven dat ik altijd had. Had er echt geen zin in om elke maand 2 weken op mijn leefstijl te moeten letten, of nog erger altijd omdat het daar misschien weleens aan zou kunnen liggen.

Niet dat ik heel wild ben hoor, drink niet elk weekend en ga eens in zoveel tijd op stap, maar dat moet gewoon kunnen. Van jezelf en je partner beperkingen opleggen wordt je niet gelukkiger samen. En gelukkig zijn is ook echt heel belangrijk in je IUI traject....

3. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    Je hebt helemaal gelijk...dit ga ik mijzelf echt meer voorhouden....mijn ventje wordt ook echt niet happier door niet lekkere biertjes drinken samen en al dat gezonde voer....en daar hebben we het dus ook al over gehad. Ik wil echt wat meer loslaten zonder al teveel door te schieten natuurlijk ;) !

Koosje

4. pat

pat Fanatiek lid

Jul 26, 2006
    1,908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Misschien moet ik hier ook maar eens iets mee gaan doen, het sluipt er zo in....
    Zondag waren we bij mijn vriendin, zij zijn ook bezig om zwanger te raken en ze had american filet. Nou je raad het natuurlijk al; dat spul is voor mij uit den boze (wel heerlijk, maar mag het van mezelf niet hebben)
    en zij at het gewoon een paar dagen voor nod. Ikzelf durf zulke dingen niet meer..... :oops:

5. Nic79

Nic79 Bekend lid

Oct 11, 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Hi meiden :) , er is weer heel wat afgeschreven zeg POEH! Kan het niet bijhouden. Ik heb ook niet alles gelezen.

Cilianne > Wat een goed nieus Zie je nou wel! Super! Gefeliciteerd! Geniet heerlijk van je zwangerschap, al kwaaltjes?

Jannes > Een meisje! Leuk hoor! En alles was goed bij de echo? :D
    Ik voel nog niet echt veel! Begon mij al druk te maken, maar heb gelezen dat het heel normaal is om nog niets te voelen. :D Ik ga vrijdag weer vragen of ze het al kunnen zien.

Nathaly > nog een paar daagjes.... SPANNEND!
    Dat je het volhoudt om niet te testen!

Koosje > Meis je moet inderdaad gewoon lekker proberen te genieten van je leven en niet allerlei regels en ontzeggingen aan je zelf opleggen.
    Ik heb in de maand toen ik zwanger werd, in tijden niet zoveel gedronken en gerookt :-# en was ook niet echt bezig met zwanger worden op dat moment en toch was ik zwanger. Ze zeggen wel eens dat je niet zwanger wordt als je er teveel mee bezig bent, ik heb het idee dat daar toch een kern van waarheid in zit. Dus meid, probeer een beetje te genieten. :D Het komt echt heus wel! Sterkte!

Alle wachters > Heel veel sterkte! Dat er maar veel zwangeren bij mogen komen deze maand,

Iedereen die net weer last hebben van die vervelende duivels :evil: :evil: :evil: :evil: :( Sterkte! Knuf van deze kant

Hier even geen nieuws. Deze vrijdag heb ik weer een echo! :D

6. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    :D :D :D ...dat vind ik nou fijn om te horen...vooral dat roken :oops: :oops: ...ik ben zoals gezegd helemaal geen roker en zowel mijn mannetje als ik willen zo graag weer eens een weekendje (of een maandje ja JOEHEIEI) precies doen waar we zin in hebben inclusief biertjes en roken :-& ....alleen het moeilijke is wel dat mijn mannetje nu net 4 maanden is gestopt en wel om het hardst roept dat ie wel een weekendje kan roken en daarna kan stoppen maar dat ik denk dat ie dat niet kan. Ik kan dat prima...vind het na een avondje een paar sigaretjes roken de volgende ochtend ook al weer vies..wel fijn vind ik dat :)
    Weet je, ik vind dat lastig: natuurlijk gun ik mijn ventje ook zijn ding en heeft hij zich in het afgelopen jaar al veel ontzegd (maar hij weet waar hij het voor doet, voor ons kindje en dat wil ie ook dolgraag) maar ik vind het niet kunnen dat hij blijft paffen terwijl zijn zaad toch al niet kampioenenzaad is zeg maar...of ben ik nu nog te regelig? :confused:

Liefs,
    Koosje

7. Nataly

Nataly Actief lid

Jul 4, 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Ik eet en drink ook nog wat ik lekker vind hoor, heb vorige week nog filet american gegeten. Ik stop daar mee als ik zwanger ben. Ik hou wel rekening met alcohol drinken, dat doe ik dus bijna niet meer als mijn eisprong is geweest.

Ik moet nog 3 dagen voordat ik mag testen. Begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden want normaal gesproken heb ik altijd bruin bloedverlies (toch wel tussen de 3 en 6 dagen) voordat ik ongesteld moet worden maar nu dus helemaal niet, geen spatje, het is nog steeds helemaal wit.

Ik heb nog nooit getest en ik denk dat ik als ik zaterdag haal ook nog even ga wachten zodat ik echt over tijd ben.

Duimen!

Veel liefs
    Nataly

8. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    Oooohhh...wat spannend! Je hoeveelste IUI is dit ook al weer? Nog nooit getest? Wat knap!

Het gaat ieg de heeeel goede kant op, ik duim!

Liefs,
    Koosje

9. Nic79

Nic79 Bekend lid

Oct 11, 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Koosje > Ja als zijn zwemmers al niet van die hele goede kwaliteit zijn, ja is het lastig. En als ie al 4 mnd is gestopt is het ook wel erg zonde om te beginnen.

Ik ben gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. Vind het tevens nu stinken, dus dat scheelt :D
    Ik wilde al eerder stoppen, maar het lukte steeds niet.

Nathaly > Nog nooit getest goed hoor!
    Nou mijn duimen draaien op volle toeren voor je :D

Ja... ik denk dat je hem beter meer kan 'belonen' ;) door te zeggen dat het zonde is als ie nu weer gaat roken terwijl hij nu al zolang is gestopt. Dat je trots op hem bent dat ie het zo goed doet ipv er op hameren dat ie beter niet kan roken voor zijn zwemmerskwaliteit

10. Nataly

Nataly Actief lid

Jul 4, 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Het is mijn vierde IUI en tevens mijn laatste, lukt dit niet dan gaan we door voor IVF.

De reden dat ik geen 6 IUI's krijg is gezien de tijd. Mijn linkereierstok zit dicht dus als ik aan de linkerkant mijn eisprong zou krijgen dan ging de IUI niet door. Ik had het altijd precies om en om, de ene maand links en dan weer de volgende maand rechts.

Ik was dus ook 6 maanden bezig en heb 3 IUI's gehad.

Woendsag 9 april waren bijn mijn gyn om te praten over hoe het nu verder moet en hij vertelde dat hij ons wilde doorsturen voor IVF omdat ik over een paar maanden 36 wordt.

Na dit gesprek wilde hij toch nog even een follikelmeting doen om er zeker van te zijn dat deze maand het eitje weer links zou zitten maar hij zat dus rechts.....een echt verassingsei :D :D

Dus heb ik zaterdag 12 april mijn 4e IUI gehad.

Ik heb nog nooit getest omdat eigenlijk altijd een paar dagen van te voren begin met bruin bloedverlies en dan weet ik dat het mij over en uit is. Daarnaast wordt ik altijd 12 of 13 dagen na mijn ei ongesteld dus haal ik de twee weken nooit. Het is dus nog nooit nodig geweest om te testen.

Het is een heel verhaal geworden.

Veel liefs
    Nataly

11. Hope28

Hope28 Actief lid

Mar 24, 2007
    190
    0
    0
    Spannend hoor Nataly, het zou wat zijn, zeg. Zo op de valreep!
    Sterkte met wachten! ;) Hope

12. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    Je hebt absoluut gelijk: ik prijs hem over het roken de hemel in en noem zijn zwemmerskwaliteit eigenlijk bijna nooit (dat zeg ik nu wel even tegen jullie ;) )....dat tast zijn mannelijkheid vanzelfsprekend aan ;) ...nee, dat het niet zo goed lukt om zwanger te worden is ons gezamenlijke ding. Ach, we zien wel wat dat roken betreft....

@Nataly
    Ben zo benieuwd...ik hoop het zoooo voor je zo vlak voor de IVF! duim-duim-duim-duim-duim-duim

Koosje

13. cilianne

cilianne Actief lid

Mar 20, 2008
    243
    0
    0
    Nic79, dankjewel. Het is inderdaad raak! Ik heb nog geen kwaaltjes. heb alleen iets grotere borsten, maar ze zijn niet meer zo gevoelig als eerst. Verder heb ik nergens last van. Ook niet moe of iets anders.

Ben wel blij hoor. Ik hoop dat de rest zal volgen!

Nataly, ik hoop echt dat je het nog drie dagen volhoudt en geen bruinverlies hebt. Daarna is het spannend! Durf je te testen. ik heb het 3 dagen volgehouden na mijn NOD. Maar het was duidelijk positief!

Ik hoop het voor jou en voor alle anderen ook van harte!

14. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    Cilianne,
    Zou je niet alvast een zwangerschapsbanner uitzoeken? Gewoon even kijken hoe het staat? ;) ;) \:D/

Koosje

15. cilianne

cilianne Actief lid

Mar 20, 2008
    243
    0
    0
    Hi Koosje!

Ja ik ga het doen. Het gaat nog goed, dus hopen dat het goed blijft gaan. '
    Ik ga er nu eentje uitzoeken! Bedankt!

Hopelijk mag jij er ook gauw eentje uitkiezen!

16. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    @Cilianne
    Tjemig....DIE STAAT GOEOEOEOED!

En ja, die zwangerschapsbanner voor mijzelf heb ik al helemaal uitgezocht ;) :) ...alleen wanneer kan ik em nu laten zien?
    Ik wil t, ik wil t, ik wil t!

Heb met 6 dagen tot NOD nog helemaal geen last van mijn borsten, ik kan dan zo intens balen van mijn nog kleine en nog slappe borsten als ik er naar kijk...terwijl ik zo graag pijnlijke en opgezwollen borsten zou willen (was ook echt zo toen ik zwanger was), net of mijn lichaam mij in de steek laat nu...wanneer pakt t nu weer eens?
    Sorry, voel mij sip er van..relativeer dit ook wel 'we hebben nog 6 dagen', 'elke zwangerschap heeft andere symptomen', 'zegt nog niets' etc etc...maar toch het onderbuik-sippe gevoel is er.

@Nataly
    Hoest met jou?

@Skyizthelimit
    En bij jou?

En de andere wachtsters?

Liefs,
    Koosje

17. Nataly

Nataly Actief lid

Jul 4, 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Bij mij is het nog steeds hetzelfde als gisteren, niks dus nog. Geen bruin bloedverlies en ook nog niet ongesteld. Het begint nu wel heeeeel dicht bij te komen.

Ik voel helemaal niks..............echt helemaal niks, vind dat ook wel raar want als je zwanger bent dan heb je toch last van je borsten en zijn ze groter. Bij mij helemaal niet...............dus ga ik maar helemaal niet hopen en verwacht er niks van.

Veel liefs
    nataly

18. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    Oooooh wat spannend! Weet je, ik schrijf dat hierboven omdat ik het de eerste keer dat ik zwanger was wel had, pijnlijke borsten en zo...maar jij kunt best wel wat later op de HcGtjes reageren of pas bij een bepaalde hoeveelheid...in het begin zijn de aantallen echt nog zo laag. Maar ik begrijp dat je heeel graag al wat symptomen zou willen hebben als bewijs dat het mss raak zou kunnen zijn :)

Wanneer wil je testen?

Koosje

19. Nataly

Nataly Actief lid

Jul 4, 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Ik wil, als ik zolang kan wachten, testen op koninginnedag! Dan ben ik 4 dagen overtijd.

Veel liefs
    Nataly

20. Renate007

Renate007 Actief lid

Mar 17, 2007
    490
    0
    0
    IUI MEIDEN

wies31: 2e IUI, 100mg clomid & pregnyl, nod 11 april
    Nellas 6e IUI Fostimon en Pregnyl, 14 april bloedtest
    Marieke21 4e IUI Puregon & Lucrin, nod 25 april
    Skyizthelimit 2e IUI Menopur/Pregnyl - NOD 28/29 april
    Jinky: 3e iui, clomid & pregnyl, nod 3 mei
    Pat: 5e IUI, puregon 37.5, ovitrelle, NOD 6 mei
    10uss:4e IUI,clomid, pregnyl, NOD 10 Mei
    Izzie: 2e IUI in eigen cyclus, NOD 10 mei
    Roosje83: 1e IUI, Clomid 150mg en Pregnyl, NOD ?
    Angela: 2e IUI, decapeptyl, gonalf 75, pregnyl, progestan.
    Martje83: 5e IUI, menopur en pregnyl spuiten
    Renate007:4e IUI, Clomid (50mg) en pregnyl NOD ??
    SRB: Even rust na 3 mislukte iui's - in mei weer verder

ZWANGER DOOR IUI!!

Aurelie: zwanger na 2de IUI, bevallen op 12 februari
    Natasja: zwanger na 4e IUI, uitgerekend op 25 maart
    Hippel: zwanger na 6e IUI, uitgerekend op 20 april
    Draaimolen: zwanger na 1e IUI, uitgerekend op 14 mei
    Zonneschijn: zwanger na 2e IUI, uitgerekend 8 juni
    mandy80: zwanger na 10e IUI, uitgerekend 2 juli
    Jalena: zwanger na 3e IUI, uitgerekend 3 juli
    Otter 68: zwanger na 5e IUI, uitgerekend 13 juli
    Pooltje: zwanger na 1e IUI, uitgerekend 29 juli
    Mariel77: zwanger na 5e IUI met Menopur, Pregnyl en Progestan, uitgerekend 11 augustus
    Jannes zwanger na 2e IUI, Puregon en Pregnyl, uitgerekend 5 september
    Jale zwanger in rustronde!, uitgerekend .. september
    Nic79 zwanger na 2e IUI, TWEELING uitgerekend 25 September
    Jea: zwanger na 1e IUI met Menopur en Pregnyl, uitgerekend ... oktober
    Marisha: zwanger na 4e IUI met Clomid, Pregnyl en Utrogestan, uitgerekend 5 november
    Waarom zwanger na 2e IUI met 100mg clomid en pregnyl, uitgerekend 9 november
    Bengel zwanger na 1e IUI na 35 dagen puregon spuiten. uitgerekend 5 december ;)

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.

De lijst staat op volgorde van nod / uitgerekende datum.

Share This Page