iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Vanochtend zijn we bij de gyn geweest en volgende cyclus mogen we starten met IUI. Ik vind het echt enorm spannend en eng. Op cd krijg ik uitgangsecho en moet dan gonal-f spuiten 75 ml. Dan als eitje groot genoeg is pregnyl. Ik moet ook zelf spuiten vinden jullie dat eng? Graag klets ik mee met jullie. Krijg trouwens ook nog wel spuitinstructies op cd 3.

liefs vruchtje

2. Katje2

Katje2 Actief lid

20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    Hey,

ik heb op 30/04 mijn bloedafname om het HCG te bepalen, we gaan allemaal gelijk op hé!
    ik heb sinds gisterenavond enorme buikkrampen, gelijk ik mijn regels moet krijgen, ik denk dus dat ik niet zwanger ben, ik geloof er niet in.
    zit nu op CD22. op naar de volgende ronde.

3. Katje2

Katje2 Actief lid

20 jul 2007
    312
    2
    0
    Aalst
    Hey,

ik heb op 30/04 mijn bloedafname om het HCG te bepalen, we gaan allemaal gelijk op hé!
    ik heb sinds gisterenavond enorme buikkrampen, gelijk ik mijn regels moet krijgen, ik denk dus dat ik niet zwanger ben, ik geloof er niet in.
    zit nu op CD22. op naar de volgende ronde.

4. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Hey vruchtje!
    Leuk dat je komt meekletsen...eigenlijk ook niet leuk omdat dat betekent dat je aan de IUI moest :( ...maar goed: goede hoop hier! (afgewisseld met baalbuien natuurlijk)

Je bent de eerste hier die ik hier lees die ook, net als ik, met Gonal-F 75 spuit. Ik heb de eerste spuitcyclus deze maand gehad en ben nu in afwachting.
    Vind het spuiten echt erg meevallen..je voelt het nauwelijks. Ik was er zo aan gewend, had nooit eerder iets gespoten, voel me net een junk ;)

Ben benieuwd hoe je het gaat vinden!

Koosje

5. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Doe je niet gewoon een zwangerschapstest thuis als je 30-4 nog niet ongi bent? Waarom in het ziekenhuis?
    Ennuh...it ain't over till it's over!
    [-o<

Koosje

6. Katje2

Katje2 Actief lid

20 jul 2007
    312
    2
    0
    Aalst
    dat is zo de standaardprocedure in mijn ziekenhuis waar ik in behandeling ben, als je zwanger bent nemen ze graag elke week je bloed om te zien of het HCG significant stijgt. Ze volgen het heel nauwkeurig op. Indien ik al voor 30/4 mijn regels zou krijgen, moet ik toch nog gaan omdat ze dan kijken of ik wel een goede eisprong gehad heb. Het is voor mij niet zo'n extra moeite want ik werk in dat ziekenhuis, dus dat valt allemaal best wel mee.
    Is die Gonal-F-35 progesteron dan ook, je spreekt van FSH of is dat nog iets anders?

7. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Goeiemorgen! :D

Kijk eens naar mijn banner!Ik ben overtijd, dat ben ik nog nooit geweest en er is nog niks aan de hand, ben nog niet ongi en heb ook nog geen bruin!

Slaap al drie nachten heel slecht, ben gewoon 's ochtends al heel vroeg klaarwakker en vanmorgen dus ook al weer om 06.00 uur terwijl we pas om 01.00 uur naar bed gingen, en dat in het weekend. Heb dus maar 5 uurtjes geslapen.

Zal wel van alle spanning komen.

Veel liefs en iedereen een fijn weekend.
    Nataly

8. Izzie

Izzie Actief lid

5 aug 2006
    383
    0
    0
    Nataly spannend mijn duimen draaien!

9. Nic79

Nic79 Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Nathaly> Jij maakt het wel heel spannend inderdaad! Nou mijn duimen draaien op volle toeren voor je [-o< en ik hoop dat je straks een prachtige positieve test in handen hebt :D En ga je het nog volhouden tot de 30ste? Knap hoor!

Marieke> voor jou zit er toch ook nog een kans in dat het raak is spannend!

Koosje> Jij schiet ook al lekker op!

En alle andere meiden succes met wachten, ongi of aankomende IUI!
    Ik leef met jullie allemaal mee en hoop dat jullie allemaal snel zwanger mogen zijn!

Wij hebben gisteren onze boefjes weer gezien, ze liggen heerlijk dicht bij elkaar :) hoofd bij hoofd! echt schattig! Sorry Meiden ! :oops: Ze konden nog niet zien wat het wordt, omdat ik 2 dwarsliggers heb ;) Altijd met hun ruggetje naar voren of gewoon van opzij liggen.
    Over die aanhoudende bloedingen konden ze niks zeggen. Moest het maar gewoon in de gate houden, maar kon verder geen kwaad :) Gelukkig maar!

10. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Nic> Wat fijn voor jou zeg dat alles zo goed gaat! Ik hoop je snel te volgen :)

Nataly> Ik voel met je mee!

Izzy> Heb jij een IUI een deze dagen (gehad)?

Fijne zaterdag allemaal!

11. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    @Nataly, je móet er toch nu een goed gevoel over hebben, of niet? Zeker als de cyclus zo herkenbaar is, maar meer nog omdat ik het idee heb dat het met hormonen toch nog wat meer voorspelbaar wordt. Net als bij Cilianne. Durf je nog steeds niet te testen? :(

@Marieke, ook voor jou spannend natuurlijk! Lees ik nu onder je banner dat het deze maand helemaal zonder mmm is? Of heb je wel een iui gehad in je eigen cyclus?

Meiden, veel sterkte met wachten... en (niet) testen ;)

Hope

12. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    @Nataly
    Oeffff...wat spannend! Dat je zo lang kunt wachten met testen.....eigenlijk kan het niet meer missen zou ik denken ;) ....laat het wel meteen weten, goed?

@Katje
    Gonal-F is FSH (Follikel Stimulerend Hormoon) dat je ook zelf aanmaakt voor de eisprong om (het woord zegt het al) follikels te stimuleren tot groei. Progesteron is het hormoon dat juist na de eisprong wordt aangemaakt en wat het baarmoederslijmvlies (onder andere) in stan houdt voor een goede innesteling. Ik dacht dat jij het over het prikken van het hormoon had voor de eisprong en dacht dus dat jouw middel ook FSH bevat. Ach, ik wil wel weten wat ik spuit maar verder geef ik t over aan de docs.

@Nic
    Wat heeeerlijk voor je die twee frummeltjes...hebben ze dat dwarsliggen van mama of papa? Van papa toch zeker ? O:)

@Marieke
    Ken je nog niet van het schrijven hier...maarre....je bent overtijd! Ga je testen? Ik duim voor je!

@Hope
    Hoest met je? Waar zit je in je IUI-voortraject? Kun je voor deze ouwe sok ;) niet ff een banner aanmaken...kan ik je volgen!

Bij mij niet veel veranderd...wel onrustige darmen en ietsje gevoelige borsten maar dat heb ik normaal ook als ik ongi moet worden. Het duurt ook nog een paar dagen...we zien wel.
    Heb gisteren (overwinning, overwinning) in de kroeg met een vriendinnetje lekker wit biertjes gedronken en het voelde goeoeoed! Nu met het mooie weer gaan ook mijn mannetje en ik dat gewoon wat vaker doen...lekker wel! Dat beebje komt er toch wel, met of zonder biertje!

Lieve groet,
    Koosje

13. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Hoi hoi,

Hope> Ik heb deze maand geen IUI gehad, 'k was zo vreselijk emotioneel de vorige keer toen ik eindelijk (8 dagen te laat) ongesteld werd en ook nog eens de verkeerde spuiten én naalden voor de Lucrin had gekregen van de apotheek, dat het me beter leek om even niets te doen en de volgende keer weer verder te gaan.

14. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Hey Nataly!

Wat spannend he? Je lijkt mij wel. Je durft niet te testen! Ik heb ook pas 3 dagen na mijn NOD getest op aandringen van mijn man. Die hield het niet meer vol. Het was positief!

Ook ik heb 3 dagen niet kunnen slapen 's nachts, terwijl ik van nature niet een zenuwachtig mens ben. Ik kon niet slapen. Was helemaal uitgeslapen leek het wel. terwijl ik maar een paar uurtjes had geslapen! Om 6 uur opstaan is niets voor mij, maar dat heb ik dus een paar dagen gehad! Jij ook lees ik. het kunnen de zenuwen zijn, maar misschien ook de hormonen :).

Ik ben zoooooo benieuwd!

Laat het ons weten he?

Groetjes en een knuffel!

15. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Koosje, je vroeg of ik al ging testen hè? Nou om eerlijk te zijn heb ik dat gister al gedaan: negatief. Ik word namelijk gek van onzekerheid iedere keer als ik naar het toilet ga (en dat is best vaak op een dag merk je dan...) Dus ik wilde duidelijkheid. Het helpt mij wel, nu zit ik gewoon steeds te wachten tot ik een kleurtje zie die ik eigenlijk liever niet zou willen zien.
    Maar tot nu toe nog niets aan het handje, heb alleen wel heel erg veel slijm (bah...) 't Lijkt wel of ik in mijn vruchtbaarste dagen zit... Maar goed, dat heb ik nu al ruim een week...

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Koosje: Spannend zeg dat jij nu in de wachtweken zit. Ik zal voor je duimen. Grappig dat je ook gonalf 75 spuit. Is dat eigenlijk de meeste gebruikte hormoonvorm? Ik ga 3 IUI doen met gonalf en de andere 3 met ander hormoon volgens mij menopur.

Nataly: Ik zie dat je overtijd bent. Super spannend meid. Ik hoop op goed nieuws. Wanneer wil je gaan testen?

Marieke: voor jou dus ook nog spannend. Ik testte ook pas een keer positief na 5 dgn, dus kan nog alle kanten op meid.

all: hebben ze tegen jullie nog iets gezegd over het slagingspercentage? Mijn gyn had het over 16 % niet echt veel dus. Maar ja we wachten het maar af. Ze gaan toch niet met IUI beginnen als er geen hogere slagingskans is? Ik ben 2 keer zwanger geweest en helaas mk. Wij beginnen nu met IUI om dat er niet een oorzaak is voor ons niet zwanger worden probleem.

gr vruchtje

17. Izzie

Izzie Actief lid

5 aug 2006
    383
    0
    0
    @Marieke21 nee helaas nog niet.
    Ik heb nog steeds geen positieve urinetest gehad...
    Hopelijk mag je snel beginnen met de IUI!

18. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Izzy, ik had ook nooit een positieve urinetest,maar als ik die op dag 14 nog niet had, dan moet ik bellen en mocht ik Pregnyl zetten, zodat ik twee dagen later alsnog IUI mocht. IS dat bij jou niet zo? Of heb je een langere cyclus?

19. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Oh Spannend Nataly!
    Ik duim voor je!

Groetjes Jinky

20. nijntje1979

nijntje1979 Actief lid

28 nov 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Spannend Nataly. Knap dat je kunt wachten met testen...

Deel Deze Pagina