iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luisa

Luisa Actief lid

20 nov 2006
    289
    0
    0
    Den Haag
    Ha lieve Minou,
    dankje! En inderdaad, ik voel me rustig vanavond desondanks alles. En ik heb zin in verder te gaan in deze zoektocht naar de toekomst. Tja, na de eerste grote klap (eerste mislukte IUI in november) ben ik anders geworden. Ik realiseer me ook dat een kind krijgen een kado is die onverwachts komt. We doen allemaal ons best, maar het blijft een prachtig kado die we niet kunnen kopen: het moet gewoon naar ons geschonken worden.En het zal komen, voor jou, voor mij en voor alle meiden hier. Het kan misschien te filosofisch klinken, maar het voelt zo bij mij nu. Ik hoop dat het zo zal voelen ook in wat moelijker tijden....
    veel liefs
    Luisa

2. martina

martina Actief lid

7 jan 2007
    104
    0
    0
    omgeving utrecht
    Hé Luisa,
    Ik begrijp helemaal wat je bedoelt en ik vind het knap dat je er zo in zit! Deze houding zal je ook zeker steun geven in moeilijke tijden ook al is het niet altijd makkelijk om dan daaraan vast te houden.
    Sterkte en succes de komende dagen - en weer opladen voor een volgende ronde wellicht?
    Knuffel

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    en luisa?

4. Len

Len Lid

24 dec 2005
    55
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Hey meiden,

Hier en daar vervelende berichten en ongeduld, wat moeten we toch allemaal doormaken.
    Altijd positief blijven denken zeggen ze, dus dat probeer ik dan ook maar.
    Ondertussen voel ik dat mijn ongi eraan zit te komen. Nog helemaal geen bruinverlies of bloed, maar wel steken in mijn buik. Degenen die ik altijd voel als ik ongi moet worden, dus mijn hoop is weg. Ook daalt mijn temp een beetje.
    Ik bedacht me gisteren dat ik juist graag ongi wilde worden, dan hoef ik niet meer zo in spanning te zitten.

Ach ja, zo erg is I.U.I. niet, dus volgende ronde is welkom. Maak me alleen zorgen om zaadjes van manlief.
    Nieuwe aanpak: hij komt nu om de dag klaar sinds de eerste I.U.I. om te zien of dat effect heeft. Ja, je moet toch wat haha. Ben benieuwd. Heb ergens gelezen dat mannen die verminderd vruchtbaar zijn of erg afwisselende lozingen heeft, het beste om de dag kunnen lozen vanwege de kwaliteit. :rolleyes:

Veel succes allemaal weer en voor degenen die nog moeten afwachten:
    het is om gek van te worden, maar kop op! Onze tijd komt echt wel! :D

Groetjes Len

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Nooit geweten. Mijn vriend heeft ook een slechte kwaliteit, dus misschin is dit ook een idee voor ons.

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hihihi ik vraag dat eerst wel ff na bij de gyn.

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    laat je het dan even weten. ;)

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    tuurlijk!

9. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Lijkt mij wel vreemd.Want voor een IUI behandeling wordt toch geadviseerd om een paar dagen onthouding te hebben........?

10. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Wat wel schijnt te helpen is mannetje ook aan de foliumzuur.
    Misschien heb je hier wat aan...

11. Moah

Moah Actief lid

7 jan 2007
    193
    0
    0
    Lieve Luisa, mooi gezegd!!! Hou dit gevoel ook vast.....Makkelijk gezegd, dat weet ik wel. We hebben allemaal onze ups en downs................maar we worden echt wel een keer beloond :D op een klein maar zo'n groot wonder.
    Veel liefs Moah

12. Len

Len Lid

24 dec 2005
    55
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Voor de eerste I.U.I heb ik aan de gyn gevraagd of mijn vriend ook een paar dagen moest onthouden voor de behandeling en hoeveel dagen, maar mijn gyn en nog een andere, zeiden dat tussen de 1 en 3 dagen onthouding goed was, maar effect van langer onthouden is nooit echt bewezen volgens hen, terwijl overal te lezen is dat de kwaliteit van het zaad dan slechter wordt. In de boekjes staat ook 1-3 dagen, maar we proberen het maar gewoon eens op de manier waarop we het nu doen. Structureel om de dag lozen dus! Wie weet maakt het wel verschil.
    Zit dan denk ik tussen onze oren hoor! De effecten bedoel ik.

Groetjes Len

13. Luisa

Luisa Actief lid

20 nov 2006
    289
    0
    0
    Den Haag
    Hallo lieve meiden,
    ik ben vaandag echt bloody mary geworden.
    Ok, nu even opladen voor de volgende ronde! Vanavond voel ik me een beetje down, meer moe dan vedritig....het probleem is dat ik moet zo veel regelen voor elke ronde (ZH bellen, mijn vriend/donor in London vragen, werk goed inplannen enzo.) Enne...vanavond even gen zin in! Maar toch: het moet gebeuren. In dat verdand heb ik twee 'technische' vragen voor de experts :
    1. hebben jullie ooit de FSH, LH en estradiol op dag 3 van de mestruatie laten checken?
    2. ik moet waarschijnlijk hsg doen nu of volgende maand (na de 3e IUI is standard bij ons): betekent dat dat ik die maand beter niet moet proberen om zwanger te raken?

veeeeeel liefs
    Luisa
    PS.: Wachtbankje girls: super veeeeeeeeeeel succes
    Moah: dikke knuffel

14. Luisa

Luisa Actief lid

20 nov 2006
    289
    0
    0
    Den Haag
    Oeps....nog een vraagje: gisteren bruinverlies (weinig), vaandag echt bloed: welke dag neem ik als begin van de cyclus? Vaandag lijkt me toch?
    grazie
    Luisa

15. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Hoi Luisa

Balen meid. Maar niet je koppie laten hangen!

Bij mij is nu 2x mijn FSH gemeten. De eerste keer was het 24,4 de tweede keer 11,1. Tot 14 kom je in aanmerking voor IVF. Ik heb begrepen dat het voor een echte goede meting het 3 x gedaan worden.

Hou je taai meid!

Antwoord op je oeps vraag: Ik zou vandaag aanhouden.

16. Len

Len Lid

24 dec 2005
    55
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Vanaf vandaag! Altijd vanaf de de dag dat je echt rood bloedverlies hebt. Vond ik ook altijd heel verwarrend.
    Rot dat je ongi bent geworden.

Groetjes Len

17. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    In de ronde van hsg mocht ik gewoon zwanger raken.

18. martina

martina Actief lid

7 jan 2007
    104
    0
    0
    omgeving utrecht
    Hé Luisa,
    Even antwoord op je technische vragen:
    1. Ja, vandaag is de 1e dag van je nieuwe cyclus, de dag dat je menstruatie echt doorbreekt.
    2. Ja, ik heb FSH laten checken op CD3. Is een graadmeter voor de kwaliteit van je eicellen (bij mij was-ie overigens licht verhoogd, 12; normaal is-ie onder de 10; boven de 15 is de slaagkans van IUI en IVF enorm verlaagd).
    3. Een HSG hoort bijna altijd bij het oriënterend fertiliteitsonderzoek, dus vóór dat er over IUI gesproken wordt. Juist als het HSG met een contrastvloeistof op oliebasis wordt gedaan, is de kans op zwangerschap de 1e zes maanden erna juist iets vergroot, omdat soms minuscule verklevinkjes worden 'doorgeblazen' door de vloeistof. Het heeft dus zin om te vragen of je een contrastvloeistof op oliebasis (meer kans) of op waterbasis (gelijke kans) krijgt. Dit verschilt per ziekenhuis.
    Als het goed is plannen ze het HSG vóór dag 12 van je cyclus, dus meestal ook vóor je ovulatie en je kan gewoon zwanger worden die cyclus.

By the way: bijzonder verhaal van jou: vriend/zaaddonor in Londen... is-ie je vriend of is-ie meer zaaddonor? Lijkt me behoorlijk ingewikkeld, ook logistiek....!

Succes met opladen maar weer en ik hoop dat je wat aan mijn info hebt!
    Liefs

19. Len

Len Lid

24 dec 2005
    55
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Minou:

haha, ik zal het vanavond aan hem voorleggen. Ik slik vanaf begin deze maand voor het eerst weer foliumzuur na 25 maanden. Heb het dus al zo lang in huis, maar nooit meer geslikt nadat het de eerste paar maanden maar niet raak was.
    Hopelijk helpt het echt bij hem! Thanx!

Groetjes Len

20. Luisa

Luisa Actief lid

20 nov 2006
    289
    0
    0
    Den Haag
    Lieve Martina,
    JE BENT GEWELDIG! Nu weet ik alles in 1 klap :D
    weet je, het probleem is dat ik niet direct door een gyn benandeld ben, maar door zijn assistent. Ingewikkeld verhaal, ik zal je zo een PB sturen om uit te leggen :D
    In ieder geval super bedankt voor de info.

PS.: Len, Prinsess en Geduld: jullie ook super bedankt!
    veel liefs
    Luisa

Deel Deze Pagina