iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nic79

Nic79 Bekend lid

Oct 11, 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Hi meiden,

Even niet meer hier geweest, maar lees toch wel licht positieve berichten en helaas ook weer een aantal nare waar de vervelende duivels :evil: :evil: weer zijn komen opdagen :(

Hope > Ik hoop dat het bloedverlies niks betekend. Ik heb zelf inmiddels ook al drie keer tussentijds bloedverlies gehad (met 6 w, 12 w en 16 w)
    En die krampen moet je je echt niet druk om maken, want die had ik in het begin ook en was er echt stellig van overtuigd dat ik ongi ging worden, maar dat is gewoon het uitzetten van je baarmoeder. En een streep is een streep meid! Spannend hoor! Ik duim heel hard voor je dat je een mooie echo te zien krijgt! :D [-o<

Marieke> wat een gedoe met die eitjes van jou en dat je IUI vandaag weer niet doorgaat :( Sterkte meid, hoop dat je toch nog deze ronde een IUI krijgt!

Waarom> wat een lief schattig buikje zie ik daar tevoorschijn komen :) TOP MEID! Voel je je ook goed?

Paint> Succes met jullie eerste IUI! Spannend!

Zo wat een verhaal weer :oops:
    Hier gisteren 20 wkn echo gehad en we krijgen een jongen en nog een verrassing, verder zag alles er picobello uit :D

2. Hope28

Hope28 Actief lid

Mar 24, 2007
    190
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Er was weer veel te lezen.
    Renate, sj*t dat het weer is mislukt! Bah, blijft toch iedere keer een teleurstelling.
    En voor een aantal anderen is het weer spannend, paint en babyangel zo voor de iui bijv. En dan weer die wachtweken...
    Marieke, jouw verhaal is wel erg vaag :( Ik hoop zo dat jullie in ieder geval helderheid vandaag in het zh krijgen over wat er nu aan de hand is!

Ik kon het niet laten en heb zelf vanmorgen voor de zekerheid nog eens getest: positief! :)
    Ik ben er echt heel blij om, maar, en dit klinkt misschien ondankbaar, ik voel me vooral nerveus en onzeker. De bloedingen zijn sinds dinsdag gestopt, maar ik blijf naar de wc gaan om te broekloeren ;) zeg maar. Ik slaap slecht en ben dus ook erg vermoeid. Ik voel krampjes, maar meer aan de rechterkant. En dan vraag ik me af of dat wel klopt, zou het geen bbz zijn?
    Ik vind het gewoon doodeng, maar we hebben ook niet zo'n leuke ervaring gehad (na ca. 1,5 jaar zelf proberen en al bezig waren in het zh, raakte ik spontaan zw. net vóór de behandelingen. We hebben nog een echo gezien met een hartje, daarna ging het mis. Een MA.)

Ik ben dus nog lang niet zeker en zie het stapje voor stapje. Volgende week eerst maar eens naar het zh, dan weer wachten op een echo voor hartactiviteit, dan weer wachten of het goed gaat.

Voor iedereen veel succes!

Hope

3. cilianne

cilianne Actief lid

Mar 20, 2008
    243
    0
    0
    Hope, ik begrijp je heel goed meid. En vooral na je ervaring met MA.
    Het is te begrijpen dat je nu nog niet uit je dak kunt gaan. Maar je zal wel een opgelucht gevoel hebben, toch? Een positieve test is gewoon positief!

En gelukkig hoef je na een MA niet perse nog een MA te hebben. Het heeft toch denk ik met de kwaliteit van de embryo te maken. Het is altijd anders denk ik.

Terwijl ik tot op heden niets heb meegemaakt als MA of MK, voel ik me precies zoals jij je voelt. Ik wacht ook op de hartactiviteit en ik denk daarna totdat de 12 weken voorbij zijn enz enz enz..

Maar goed, ik denk dat we gewoon positief moeten blijven en vooral dankbaar en dat het daarna toch alleen maar afwachten is.

Makkelijker gezegd dan gedaan, maar goed :)

Ik wens je nog heel veel succes en wil je toch feliciteren. Ik heb er eerlijk gezegd een goed gevoel over bij jou omdat je ook gestopt bent met bloeden.

Groetjes,

4. cilianne

cilianne Actief lid

Mar 20, 2008
    243
    0
    0
    Ik zou me helemaal geen zorgen om die krampjes maken. Het is denk ik alleen maar positief dat je die hebt. Waarom zou het bbz moeten zijn?
    Het is eerder dat je bm uitzet toch?

Heb ik ook een tijdje gehad in het begin. daarna wordt het wat minder.

Blijf positief Hope!

Groetjes,

5. Hope28

Hope28 Actief lid

Mar 24, 2007
    190
    0
    0
    Dank je wel Cilianne voor je hart onder de riem. Lief! :D
    Heb ik nu ergens gelezen dat maandag voor jou dé spannende dag is? Je zult toch wel voor voldoende afleiding moeten zorgen dit weekend of niet? ;)
    Hope

6. cilianne

cilianne Actief lid

Mar 20, 2008
    243
    0
    0
    :oops:

Ja, maandag om 13:20 uur onze eerste echo... zo spannend.

Ik heb 'gelukkig' wel genoeg afleiding.. Ik moet zondagavond de laatste hoofdstuk, Discussie, van mijn scriptie inleveren. Ben dus hard bezig en zo gaat de tijd zo snel voorbij..

Heb dus helemaal geen tijd om er aan te denken gelukkig. Want het is zo'n dubbel gevoel. Aan de ene kant kijk ik er naar uit, maar aan de andere kant houdt iets me tegen om me er op te verheugen en wil ik niet gaan.

Maar goed, we zien het allemaal maandag wil.

Ik laat het jullie in ieder geval wel weten maandagavond.

Blijf je duimen?

Groetjes,

7. Hope28

Hope28 Actief lid

Mar 24, 2007
    190
    0
    0
    Heel veel succes met je scriptie. Waar schrijf je over?

En uiteraard wordt geduimd! :thumup: :) :thumup:

8. cilianne

cilianne Actief lid

Mar 20, 2008
    243
    0
    0
    Dankjewel!

Over inductief redeneren bij jonge kinderen. Heel interessant, maar wil wel snel klaar zijn nu. Ben al een jaar bezig.

Opleiding Psychologie trouwens. Nog een weekje en kan ik afstuderen..

Ik kijk er naar uit!

Groetjes,

9. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

Oct 11, 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Ff tussendoor, hoewel het mijn pauzemaand is en ik er echt ff niet mee bezig probeer te zijn....

Hope, ik wens heel hard met je mee dat alles goed is, maar dit kan bijna niet anders, toch?
    Komt goed.... ;) :)
    Lijkt me zó gaaf om een keer een positieve test te hebben! :D

Voor iedereen succes en sterkte met alles!

10. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi dames,

Ik meld me nog een keer, heb een tijdje terug met jullie meegeschreven maar aangezien ikniet zeker wist of het IUI of IVFI/CSI zou worden heb ik me er niet mee bezig gehouden.

Wij gaan ook voor onze eerste IUI, vind het allemaal spannend omdat ik niet weet wat me te wachten staat. Ik heb dinsdag cd 10 een echo (ik slik namelijk clomid 150mg) en wat erna komt is voor mij een vraag. Zijn er ook meiden die clomid slikken en IUI doen/gedaan hebben?

Dames ik wens jullie allemaal veel suc6!
    Diegen op de wachtbankje, ik duim voor jullie.

Liefs Roosje...

11. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

Sep 1, 2006
    959
    0
    0
    Hoi allen,

@ Hope: Gefeliciteerd meid! Ik hoop voor je dat alles goed zal blijven gaan :)

@ Roosje: ik heb ook 3 keer Clomid geslikt (100) en IUI gehad, maar 3 keer negatief. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat voor jou ook zo is!

@ Allen: Gister moest ik deze IUI poging afbreken ivm een cyste op mijn eierstok en een rommeltje in mijn baarmoeder, baarmoederslijmvlies is meer een pluisje dan dat het een vliesje is. Ik heb Primolut meegekregen voor 10 dagen, die moet ik nu gaan slikken en dan wachten op mijn menstuatie. *zucht*
    Op dag 2 of 3 weer terug voor een uitgangsecho. Ik baal hier flink van, heb ik voor niets 7 dagen geprikt...

12. Neentje

Neentje Niet meer actief

Marieke, dank je voor je reactie. Ben jij ook overgestapt op spuiten? Moet je die 6x IUI af hebben alvorens je mag overstappen op IVF/ICSI of hoeft dat niet perse?

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    hoi meiden,

Vanavond moet ik alweer voor de 5e keer gonal-f spuiten niet normaal hoe snel de tijd gaat. Ik ben er nu ook wel een beetje aan gewend geraakt, maar vind het nog steeds geen pretje om te doen. Maandagochtend fm ben benieuwd ik voel het al wel onder in mijn buik. Echt van dat eigroei pijn had ik met clomid ook wel een beetje maar wat later in de cyclus.

Hope: Fijn dat de test weer positief was. Gaat vast en zeker goed komen. Ik kan me voorstellen dat je even wilt afwachten tot de echo is geweest. Ik duim voor jullie.

Marieke: echt een teleurstelling zeg dat je deze ronde moet stoppen. Dikke knuffel voor jou

Cilianne: suc6 maandag met de echo. Echt leuk joh!

Roosje: Succes met de IUI. Volgens mij zijn er wel uitzonderingen dat mensen van IUI overgaan op IVF/ICSI als het zaad bijvoorbeeld te slecht is voor IUI. Duim dat dat voor jullie niet het geval is natuurlijk.

Fijn weekend allemaal.

gr vruchtje

14. Neentje

Neentje Niet meer actief

Vruchtje, dank je voor je reactie. Hoop voor jou dat de eerste IUI meteen raak is! En natuurlijk voor alle andere meiden, ik vind het spannend allemaal en wenste dat ik al in de wachtweken zat uitkijkend naar de testdag.

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Het duurt soms allemaal te lang he? Het liefst heb je dat een cyclus een week duurt ipv een maand :) maar helaas ons geduld wordt op de proef gesteld.

gr vruchtje

16. Neentje

Neentje Niet meer actief

Geduld loont en is een schone zaak!

17. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

Sep 1, 2006
    959
    0
    0
    Ja, ik ben idd na 3 keer Cloid overgestapt op spuiten.
    Volgens mij hoef je niet persé 6 keer IUI hebben voor je over gaat naar IVF, dat is heel erg afhankelijk van de situatie van elk paar.

18. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    hè balen marieke, da's een flinke teleurstelling. ga je nog wel zelf klussen?

ik heb net nieuws gehad dat ik dinsdag al de iui heb, op dag 11! lekker vroeg hè. dus mijn nod verplaatst naar 4 juni.

19. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

Sep 1, 2006
    959
    0
    0
    haha Wies, wat dacht jij dan ;)
    Maar het heeft denk ik niet zo'n nut, want ik slik nu pilletjes om mijn menstruatie op te wekken...

20. draakje81

draakje81 Lid

Oct 1, 2007
    47
    0
    0
    Eindhoven
    quote="pat"IUI MEIDEN

10uss;4e IUI, clomid, pregnyl, NOD 10 Mei
    Izzie; 2e IUI in eigen cyclus, NOD 12 mei
    Marieke21;5e IUI Puregon & Lucrin, NOD 4 juni
    Pat;een maandje pauze, NOD 4 juni
    Babyangel;5e IUI clomid, pregnyl, NOD 5 juni
    wies31;4e IUI, 100mg clomid & pregnyl, NOD 6 juni
    vruchtje;1e IUI met gonal-f en pregnyl, NOD ?
    Nijntje1979;1e IUI, puregon en pregnyl, NOD ?
    Paint; 1e IUI met pregnyl, NOD ?
    Nellas;6e IUI Fostimon en Pregnyl, NOD ?
    Roosje83;1e IUI, Clomid 150mg en Pregnyl, NOD ?
    Angela;2e IUI, decapeptyl, gonalf 75, pregnyl, progestan, NOD ?
    Martje83;5e IUI, menopur en pregnyl spuiten NOD ?
    Koosje;2e IUI Gonal-F/Pregnyl NOD ?
    Jinky; Even een pauze, NOD ?
    SRB;Even rust na 3 mislukte iui's - in mei weer verder
    Skyizthelimit;3e IUI Menopur/Pregnyl rond 1 juni - nu verplichte pauze maand
    Renate;0075e iui NOD???
    Draakje811e IUI met 100 mg Clomid en Pregnyl, 30 mei NOD

ZWANGER DOOR IUI!!

Aurelie: zwanger na 2de IUI, bevallen op 12 februari van een jongetje; Sam
    Natasja: zwanger na 4e IUI, bevallen op 14 maart van een jongetje; Dean Oliver
    Hippel: zwanger na 6e IUI, bevallen op 21 april van een jongetje; Ruben
    Draaimolen: zwanger na 1e IUI, uitgerekend op 14 mei
    Zonneschijn: zwanger na 2e IUI, uitgerekend 8 juni
    mandy80: zwanger na 10e IUI, uitgerekend 2 juli
    Jalena: zwanger na 3e IUI, uitgerekend 3 juli
    Otter 68: zwanger na 5e IUI, uitgerekend 13 juli
    Pooltje: zwanger na 1e IUI, uitgerekend 29 juli
    Mariel77: zwanger na 5e IUI met Menopur, Pregnyl en Progestan, uitgerekend 11 augustus
    Jannes zwanger na 2e IUI, Puregon en Pregnyl, uitgerekend 5 september
    Jale zwanger in rustronde!, uitgerekend .. september
    Nic79 zwanger na 2e IUI, TWEELING uitgerekend 25 September
    Jea: zwanger na 1e IUI met Menopur en Pregnyl, uitgerekend ... oktober
    Marisha: zwanger na 4e IUI met Clomid, Pregnyl en Utrogestan, uitgerekend 5 november
    Waarom zwanger na 2e IUI met 100mg clomid en pregnyl, uitgerekend 9 november
    Bengel zwanger na 1e IUI na 35 dagen puregon spuiten. uitgerekend 5 december ;)
    Cilianne zwanger na 6e IUI met Fostimon en Pregnyl (1ste x iui met hormonen) uitgerekend 27 december.
    Nataly: zwanger na 4e IUI met Clomid 100 en pregnyl, uitgerekend 4 januari 2009.

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.

De lijst staat op volgorde van nod / uitgerekende datum.

Heb het genoteerd wies mocht het nog anders worden, veranderen we het zo weer opnieuw![/quote]

Share This Page