iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Nog even een vraagje. Is het goed te doen om pregnyl klaar te maken en spuiten als je niet thuis bent? Ik ga namelijk a.s. vrijdag naar concert en wie weet moet ik die avond wel pregnyl spuiten. Hoe doen jullie dat?

gr vruchtje

2. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Dankjewel vruchtje! Succes heb ik zeker nodig! Morgen om 13.20 u.....

3. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    Hallo meiden,

Mag ik met jullie meekletsen? Als het allemaal goed gaat lopen staat voor deze maand onze eerste IUI gepland...

Tot een maand geleden wist ik niet beter dan dat ik het zgn. POF-syndroom had, oftewel een vervroegde overgang. We hebben zelfs al een eicel-donor gevonden maar volgens onze gyn heeft er zich de laatste maand een klein wondertje voltrokken! Ik bleek een onverwacht ei te hebben want met pregnyl tot springen is gebracht. Helaas is daar geen zwangerschap uit voort gekomen.

Sinds afgelopen vrijdag (cd 3) ben ik begonnen met Clomid 50. Het is voor mij tijdens het gesprek met de gyn allemaal heel snel gegaan. Omdat ik volgende week vrijdag naar Berlijn vertrek (zonder mijn vriendje, slechte timing weer) moet ik terugkomen op 28 mei, meteen als ik terugkom uit Berlijn. Er zal dan worden gekeken hoe het ervoor staat. En wat ik niet helemaal begreep is dat ze direct pregnyl zouden spuiten en een IUI wilden doen... (Als het er allemaal goed uitzag natuurlijk). Ik had eerst de pregnyl verwacht en een paar dagen later pas IUI... Kan dat zo tegelijk eigenlijk?

Enfin, ik vind het allemaal mega-spannend. Er bestaat dus nog steeds een kansje op een kindje van ons samen! :) Ik ben onze donor intens dankbaar maar een kindje van ons allebei is natuurlijk wel de ultieme wens. Ik was een beetje ontmoedigd doordat IUI niet zo'n enorme kans op zwangerschap geeft, maar als ik het lijstje zwangeren hier zie dan geeft het toch wel weer moed, gelukkig!

Krijgen jullie ook zo'n hoofdpijn van de Clomid trouwens? En weet iemand of ik paracetamol mag slikken tijdens de Clomid? Ik heb het maar niet gedaan...

Liefs, Benthe ;)

4. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Hoi Benthe, natuurlijk mag je hier meekletsen!
    Succes met de komende IUI's en ik hoop dat je snel zwanger zult zijn en de donor niet nodig zal zijn.

Ik heb gisteren duidelijk mijn eisprong gevoeld, een vreselijke scherpe pijn rechts onderin mijn buik en hij hield echt een paar uurtjes aan...toevallig zaterdag avond geklust en gisteravond toch nog maar eventjes weer....nu is het weer afwachten. :rolleyes: al moet ik zeggen dat ik door de negatieve samenlevingstest niet echt veel hoop heb dat het zomaar gebeurd. :(

5. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    draakje bedankt voor het veranderen,maar het mag weer veranderd worden, voor de laatste keer hoor, heb morgen mijn iui. mijn nod is 4 juni, en i.p.v. clomid heb ik nu menopur75 gebruikt, de pregnyl heb ik ook gehad. sorry voor het ongemak elke keer. :rolleyes:

6. babyangel29

27 apr 2008
    53
    0
    0
    hoi meiden,

benthe en vruchtje veel succes bij jullie 1e iui!en wies ook morgen veel succes bij je 4 iui

ik heb vrijdag 1e fm gehad en erwas helemaal geen eitje te zien :confused: .vandaag moest ik terugkomen en ik had 1 eitje van 17,5 mm.dus ik heb woensdag mijn 5 iui,alleen is er een minpuntje.een eileider is bij mij verstopt en laat mijn eitje nou weer aan de verkeerde kant zitten :( .dus ik weet bijna 100% dat het deze maand weer niet gaat lukken.
    groetjes

7. babyangel29

27 apr 2008
    53
    0
    0
    IUI MEIDEN

10uss;4e IUI, clomid, pregnyl, NOD 10 Mei
    Izzie; 2e IUI in eigen cyclus, NOD 12 mei
    Marieke21;5e IUI Puregon & Lucrin, NOD 4 juni
    Pat;een maandje pauze, NOD 4 juni
    Babyangel;5e IUI clomid 100 mg, pregnyl, NOD 4 juni
    wies31;4e IUI, 100mg clomid & pregnyl, NOD 6 juni
    vruchtje;1e IUI met gonal-f en pregnyl, NOD ?
    Nijntje1979;1e IUI, puregon en pregnyl, NOD ?
    Paint; 1e IUI met pregnyl, NOD ?
    Nellas;6e IUI Fostimon en Pregnyl, NOD ?
    Roosje83;1e IUI, Clomid 150mg en Pregnyl, NOD ?
    Angela;2e IUI, decapeptyl, gonalf 75, pregnyl, progestan, NOD ?
    Martje83;5e IUI, menopur en pregnyl spuiten NOD ?
    Koosje;2e IUI Gonal-F/Pregnyl NOD ?
    Jinky; Even een pauze, NOD ?
    SRB;Even rust na 3 mislukte iui's - in mei weer verder
    Skyizthelimit;3e IUI Menopur/Pregnyl rond 1 juni - nu verplichte pauze maand
    Renate;0075e iui NOD???
    Draakje811e IUI met 100 mg Clomid en Pregnyl, 30 mei NOD

ZWANGER DOOR IUI!!

Aurelie: zwanger na 2de IUI, bevallen op 12 februari van een jongetje; Sam
    Natasja: zwanger na 4e IUI, bevallen op 14 maart van een jongetje; Dean Oliver
    Hippel: zwanger na 6e IUI, bevallen op 21 april van een jongetje; Ruben
    Draaimolen: zwanger na 1e IUI, uitgerekend op 14 mei
    Zonneschijn: zwanger na 2e IUI, uitgerekend 8 juni
    mandy80: zwanger na 10e IUI, uitgerekend 2 juli
    Jalena: zwanger na 3e IUI, uitgerekend 3 juli
    Otter 68: zwanger na 5e IUI, uitgerekend 13 juli
    Pooltje: zwanger na 1e IUI, uitgerekend 29 juli
    Mariel77: zwanger na 5e IUI met Menopur, Pregnyl en Progestan, uitgerekend 11 augustus
    Jannes zwanger na 2e IUI, Puregon en Pregnyl, uitgerekend 5 september
    Jale zwanger in rustronde!, uitgerekend .. september
    Nic79 zwanger na 2e IUI, TWEELING uitgerekend 25 September
    Jea: zwanger na 1e IUI met Menopur en Pregnyl, uitgerekend ... oktober
    Marisha: zwanger na 4e IUI met Clomid, Pregnyl en Utrogestan, uitgerekend 5 november
    Waarom zwanger na 2e IUI met 100mg clomid en pregnyl, uitgerekend 9 november
    Bengel zwanger na 1e IUI na 35 dagen puregon spuiten. uitgerekend 5 december ;)
    Cilianne zwanger na 6e IUI met Fostimon en Pregnyl (1ste x iui met hormonen) uitgerekend 27 december.
    Nataly: zwanger na 4e IUI met Clomid 100 en pregnyl, uitgerekend 4 januari 2009.

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.

De lijst staat op volgorde van nod / uitgerekende datum.

Heb het genoteerd wies mocht het nog anders worden, veranderen we het zo weer opnieuw![/quote][/quote]

8. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    IUI MEIDEN

10uss;4e IUI, clomid, pregnyl, NOD 10 Mei
    Izzie; 2e IUI in eigen cyclus, NOD 12 mei
    Pat;een maandje pauze, NOD 2 juni
    Marieke21;5e IUI Puregon & Lucrin, NOD 4 juni
    Babyangel;5e IUI clomid 100 mg, pregnyl, NOD 4 juni
    wies31;4e IUI, menopur75 & pregnyl, NOD juni
    vruchtje;1e IUI met gonal-f en pregnyl, NOD ?
    Nijntje1979;1e IUI, puregon en pregnyl, NOD ?
    Paint; 1e IUI met pregnyl, NOD ?
    Nellas;6e IUI Fostimon en Pregnyl, NOD ?
    Roosje83;1e IUI, Clomid 150mg en Pregnyl, NOD ?
    Angela;2e IUI, decapeptyl, gonalf 75, pregnyl, progestan, NOD ?
    Martje83;5e IUI, menopur en pregnyl spuiten NOD ?
    Koosje;2e IUI Gonal-F/Pregnyl NOD ?
    Jinky; Even een pauze, NOD ?
    SRB;Even rust na 3 mislukte iui's - in mei weer verder
    Skyizthelimit;3e IUI Menopur/Pregnyl rond 1 juni - nu verplichte pauze maand
    Renate;0075e iui NOD???
    Draakje811e IUI met 100 mg Clomid en Pregnyl, 30 mei NOD

ZWANGER DOOR IUI!!

Aurelie: zwanger na 2de IUI, bevallen op 12 februari van een jongetje; Sam
    Natasja: zwanger na 4e IUI, bevallen op 14 maart van een jongetje; Dean Oliver
    Hippel: zwanger na 6e IUI, bevallen op 21 april van een jongetje; Ruben
    Draaimolen: zwanger na 1e IUI, uitgerekend op 14 mei
    Zonneschijn: zwanger na 2e IUI, uitgerekend 8 juni
    mandy80: zwanger na 10e IUI, uitgerekend 2 juli
    Jalena: zwanger na 3e IUI, uitgerekend 3 juli
    Otter 68: zwanger na 5e IUI, uitgerekend 13 juli
    Pooltje: zwanger na 1e IUI, uitgerekend 29 juli
    Mariel77: zwanger na 5e IUI met Menopur, Pregnyl en Progestan, uitgerekend 11 augustus
    Jannes zwanger na 2e IUI, Puregon en Pregnyl, uitgerekend 5 september
    Jale zwanger in rustronde!, uitgerekend .. september
    Nic79 zwanger na 2e IUI, TWEELING uitgerekend 25 September
    Jea: zwanger na 1e IUI met Menopur en Pregnyl, uitgerekend ... oktober
    Marisha: zwanger na 4e IUI met Clomid, Pregnyl en Utrogestan, uitgerekend 5 november
    Waarom zwanger na 2e IUI met 100mg clomid en pregnyl, uitgerekend 9 november
    Bengel zwanger na 1e IUI na 35 dagen puregon spuiten. uitgerekend 5 december ;)
    Cilianne zwanger na 6e IUI met Fostimon en Pregnyl (1ste x iui met hormonen) uitgerekend 27 december.
    Nataly: zwanger na 4e IUI met Clomid 100 en pregnyl, uitgerekend 4 januari 2009.

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.

De lijst staat op volgorde van nod / uitgerekende datum.

9. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    hey meiden, hebben jullie ervaring of wel eens gehoord van juniperus sabina D4? ofwel Zevenboom? het is een homeopatisch middel om de innesteling te bevorderen. het probleem is dat ze het niet hebben/kennen bij de Tuinen en bij onze apotheek ook niet. Mss dat jullie het kennen.

10. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    Joehoe! :) Cilianne, waar zit je? Goed nieuws?
    Hope

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    all: vandaag 1e fm gehad. Op dit moment zit er een eitje van 12 mm en een eitje van 13 mm allebei in rechtereierstok. A.s. woensdag moet ik weer terug komen voor nieuwe fm. Ben benieuwd hoe het allemaal verder gaat en wanneer we inseminatie zullen hebben....spannend hoor.

angelbaby: op zich wel grappig om te zien dan je in een weekend tijd van niets naar een eitje gaat van 17 mm. Jammer dat het eitje precies aan de kant van de verstopte eileider zit, maar ga duimen voor wonder.

Cilianne: hoe was je echo meid?

Wies: geen ervaring mee zelfs nog nooit van gehoord.

Pat: jij zit dus in de wachtweken. Ga duimen voor je!

benthe: leuk dat je hier ook komt kletsen (natuurlijk wel jammer dat het nodig is)

gr vruchtje

12. babyangel29

27 apr 2008
    53
    0
    0
    hoi vruchtje,
    ja de gyne zei ook zoo die is snel gegroeid zeg!
    veel succes morgen bij je fm
    de rest van de dames ook veel succes

13. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    mooi vruchtje, 2 eitjes die ongeveer gelijk op gaan, dat moet goed komen!
    ik heb net de 4e iui achter de rug, had 14,5 miljoen zaadjes, dus da's goed genoeg. het ging allemaal heel vlotjes en er is helemaal niks uitgelopen, de andere keren altijd wel een beetje. het ging ook heel makkelijk, het was allemaal open. nu weer wachten,pppff

14. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi lieve meiden,

Ik wens jullie allemaal veel suc6, en een gelaagde IUI toe. Vandaag voor mijn 1st fm geweest, een eitje was 10mm en de andere was 11.5mm (waar de gyn trouwens heel erg blij mee was). Ik moet vrijdag terug gaan voor een 2de fm, en dan maar hopen dat die van 11.5mm inmiddels al 18mm is om IUI te kunnen doen en uiteraard maar hopen dat de zaad er goed genoeg voor is. Ze zei ook mocht de zaad bewerkt zijn en het alsnog niet goed is dan wordt het meteen ICSI waar ik niet op sta te wachten.

Meiden ik duim voor jullie allen.

Liefs Roosje...

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    wies: mooie score 14.5 mljn zaadjes :) ik ga duimen dat de 4e iui geslaagd gaat worden.

Roosje: ik ga duimen dat het zaad gewoon goed genoeg is voor iui. Ik kan me goed voorstellen dat je niet zitten te wachten op icsi, dat is toch weer een hele grote stap verder.

all: morgen 2e fm ik ben benieuwd. Ik zou het wel geweldig vinden als ik morgenavond pregnyl mag spuiten zou kunnen toch?

Misschien een stomme vraag maar sporten jullie ook gewoon die dag van de inseminatie en de dagen daarna?

fijne avond allemaal

liefs vruchtje

16. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    weet iemand hier iets van cilianne? ben zo benieuwd.

17. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    Vroeg ik me ook al af, Wies! Had ook al eens in jouw topic gespiekt, omdat ik had gezien dat ze ook daar meeschreef. Hoop dat ze aant vieren zijn :D
    Hope

18. EvaZ

EvaZ Actief lid

21 mrt 2008
    386
    0
    0
    Kwam ook hier even spieken of Cilianne had geschreven. Hopelijk morgen een goed bericht.

19. Neentje

Neentje Niet meer actief

Vruchtje, dank je meid. Op zich schelen we niet zo veel, slik jij clomid of spuit je?

Dames, waarom moet bij IUI het eitje een bepaalde grootte hebben (tegen mij zei ze 18mm) voordat ze insimineren?

20. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Hey Eva! Spannend zeg, je mag testen vandaag! Doe je het ook? Of wacht je nog ff?

Deel Deze Pagina