Hai, Ben ook heel benieuwd hoe het Cillianne is? Cillianne waar ben je en hoe was je echo? Ik ben net terug van een lang weekend Rome. Het was echt geweldig maar wel heel erg vermoeiend zo als je net zwanger bent. Gisteren heb ik mijn eerste echo gehad en alles was goed. We hebben een mooi snel kloppend hartje gezien. Vond het heel spannend, kon er niet van slapen maar alles is gelukkig goed. Het frummeltje is nu 1 cm. Heb een echo foto meegekregen. Mijn volgende echo is woensdag 11 juni en dan moet ik beslissen of ik een nekplooimeting wil laten doen ivm met mijn leeftijd. Ik weet het niet zo goed, wat zouden jullie doen? Hopelijk zullen er snel veel zwangeren volgens en sta ik niet meer onder aan de lijst. Veel liefs nataly
Zo....ben net gisteren ongi geworden dus zou graag zo nu en dan weer een beetje meepraten. We gaan morgen voor de uitgangsecho voor hopenlijk de tweede IUI...ik hoop zo dat de cystes van afgelopen cyclus weg zijn en dat we weer door kunnen [-o< Heb nog wel een beetje meegelzen afgelopen weken en ben blij dat het goed gaat met Nataly en Hope, ik hoop dat Hope ook snel een kloppend hartje te zien krijgt...Nataly: gefeliciteerd! Was ook onbder de indruk van de hoeveelheid zaadjes bij Katje en Wies...chapeau voor die zwemmertjes! Nu maar met z'n allen massaal op weg naar het ei! Tot snel, Koosje
Meiden, Als jullie de Cilianne zoeken die op het forum heeft meegeschreven: "De eerste IUI" pagina 8 ongeveer...zij is zwanger!
Hier is wel heel veel geschreven zeg! Ook weer wat nieuwe 'gezichten'. Kan onmogelijk op iedereen reageren Vruchtje: hoe was je meting? Deze week nog iui? EvaZ: je bent 1 dag overtijd en schreef over bruinverlies. Nog niet wanhopen hoor! Dit had ik ook en het was wel raak! Nataly: welkom terug! Fijn dat het zo goed gaat Koosje: ook voor jou welkom terug! Fijn om ook weer wat leeftijdsgenoten te ontdekken Benthe: je vroeg naar pregnyl en meteen iui. Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Er zit meestal 36-40 uur tussen pregnyl en iui. Hebben ze dat niet misschien ook bedoeld? Ik ga het nu wel een beetje vreemd vinden waar Cilianne blijft ... Hier gaat het goed. Ik heb een echo gehad en dit heeft de test bevestigd: het is raak! Het is allemaal heel pril en ik heb helaas een minder goede ervaring achter de rug (ma), dus ik wil nog niet op de lijst en neem ook nog geen banner. Ik blijf nu onder strikte controle in het zh. We hebben dus nog heeel veel stappen te gaan, maar de eerste is natuurlijk wel al gezet Voor iedereen die het nodig heeft: succes! Hope
Hope super dat je toch de bevestiging hebt!! Gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat je nog een beetje voorzichtig bent maar vooralsnog ziet het er goed uit Ik ga hard voor je duimen dat het goed blijft gaan.
@Hope Ook van mij..........GEFELICITEERD!!! {|= \/ Ik zou zeggen: tijd voor een voorzichtig klein feestje! Jammer dat je nu geen roseetje mag drinken Koosje
@Hope28: Dat van die Pregnyl en IUI had ik ook altijd anders begrepen... Ook vriendje heeft het zo gehoord dat we de Pregnyl en IUI op 1 dag zouden krijgen... Mischien heeft ze het gewoon niet duidelijk gezegd, het is voor ons ook nog allemaal heel nieuw... Ze moet het voor ons nog allemaal duidelijk uitleggen... Inmiddels heb ik mijn Clomid-kuurtje erop zitten. In tegenstelling tot de Pregnyl kan ik hier geen bijwerkingen bespeuren. Op één dingetje na, waarvan ik eigenlijk niet weet of het te maken heeft met de Clomid of toch iets anders is. Ik heb een korte maar heftige NOD achter de rug. Korter dan normaal bij mij, in ieder geval. Dinsdagavond begonnen en donderdagavond was het ook weer over. Maar nu heb ik al een paar dagen een soort bruinig, slijmerige afscheiding (sorry voor de details), het lijkt oud bloed. Kent iemand dit als bijwerking? Het wordt namelijk nu niet echt minder... Zou ik de kliniek moeten bellen of is het niks...? Haha, duidelijk op zoek naar geruststelling dus! Dat begrijpen jullie vast wel... Gr. Benthe
Hallo lieve mensen! Ik vind het echt heel lief dat jullie aan me denken. Ook ik heb aan jullie gedacht de laatste dagen, maar was een beetje 'ziekjes' hoogstwaarschijnlijk door de zenuwen van de laatste dagen. Ik zal alles even in het kort proberen samen te vatten. Maandag hadden we dus om 13.20 uur de echo. 13.15 uur belde ik het ziekenhuis op om door te geven dat ik 5 minuutjes later zou zijn ivm de drukte. Moest namelijk mijn man van zijn werk halen en het was erg druk op de weg (midden in het centrum). Dus kwamen we ietsje te laat, maar had dat dus al doorgegeven. Maar we kwamen ipv 5 min 10 min te laat en ik moest 5 minuten bij de balie wachten. Ik werd gewoon niet geholpen. Ze zat zogenaamd wat anders te doen. Keek mij ook niet aan. Toen dacht ze, ok, de 5 minuten zijn om, ik ga haar helpen. Ik zei dus dat ik had gebeld en dat ik te laat was enz. Ja, de dokter had gezegd dat ik een nieuwe afspraak moest maken, zei ze. Want ik zou 5 minuten later komen en niet 10 minuten en volgens haar was het nu al 20 minuten verder (was 15 min, maar goed). Ik zei dat ik daar nu onnodig 5 min aan het wachten was en dat zij zat te niksen. En of ze het toch even aan de arts kon vragen of ik toch kon enz. Ze was heel chagrijnig en ik ook natuurlijk. Vooral van de zenuwen. Nee, het kon niet. Ze heeft ongeveer 5 min met de arts staan praten en ja, zo gaan die 20 minuten van mijn echo-afspraak wel voorbij natuurlijk. Kon dus niet. Ik kon morgen terugkomen. Ik hield het niet meer. Ik sliep al dagen slecht, was helemaal bekaf en zenuwachtig. Dus zei ik boos dat ik 5 weken op deze dag heb gewacht en dat ik ze erg gevoelloos vond enz. Ze waren muisstil. Maar goed, ook mijn schuld natuurlijk, maar ik ben daar tot nu toe nooooooit op tijd geholpen.Een keertje zelfs 45 minuten gewacht. Zo strikt zijn zij ook niet. Dat heb ik ook geroepen. Weer muisstil. Ik herkende mezelf niet meer. Mijn man ook niet. Die zei constant dat ik me niet druk moest maken en dat we gewoon morgen terugkwamen en dat het leuk moest blijven, maar ik moest gewoon huilen. De hele reis naar huis, thuis nog.. De hele avond hoofdpijn gehad, slaperig. Ik voelde me gewoon heeel slecht. Kon dus ook niet online komen... Natuurlijk ook nog tig telefoontjes met : '' en, en, en..." Nee was niet leuk. (ga zo verder)
o ja, ik riep nog, dat ik morgen wel precies om half 12 geholpen moest worden.. . was zo boos. Waarschijnlijk heeft dat wel geholpen, want ik mocht 5 voor half 12 al naar binnen. Gelukkig een andere arts, later kwam die van gisteren ook meekijken maar zei niets over de vorige dag. ik ook niet. Maar het leuke nieuws: HET HARTJE KLOPTE! We waren zo blij. We zagen het ook kloppen, zo'n mooi moment.. De assistente was nog erg onervaren en kon mijn vragen niet beantwoorden. Ik zag een rondje, een soort blaasje aan de achterkant van de baby vastgeplakt. Ik vroeg wat dat was, en ze zei dat ze dat niet wist! Dat zien jullie wel wanneer ik het in mijn album heb geplaatst. Ik schrok daar van. Toen riep ze de arts erbij en ik vroeg het toen aan haar en zij zei dat dat het dooierzakje was. Het schijnt zo te zijn dat de baby daar voedsel uit haalt totdat de placenta aangemaakt is. Dom dat je dat als arts niet weet toch? Weer de zenuwen! Maar mijn berekening klopt op 1 dag na. Ik ben vandaag volgens haar berekening 9 weken zwanger. Mooi, scheelt 1 dag. Hopefully en Pat, bedankt voor jullie PB. En Wies, Eva, SRb, Marisha, Hope,Nataly,Roosje, Vruchtje, Kuipersl en de rest, ook heel erg bedankt dat jullie aan me hebben gedacht. Gisteren kwam ik ook niet online omdat ik doodmoe was. Alle zenuwen die me slecht lieten slapen, ik kon mijn hoofd niet overeind houden. Maar heb 's nacht zo lekker geslapen, dat ik me nu zo goed voel! Ik moest nu een verloskundigepraktijk vinden die mij verder zal helpen. Hoef dus niet meer terug naar het ziekenhuis. Vind ik wel fijn. Heel de familie weer ingelicht. Trotse oma's en opa's en tantes.. Heel leuk. Ik hoop dat jullie mij snel zullen volgen. Nu jullie het ook goed vinden ( ik hoop allemaal), blijf ik hier totdat jullie ook zwanger zijn en we onze eigen topic kunnen openen. Voel me hier gewoon goed. Ik ga nu even jullie berichtjes lezen. Dikke kus,
En inderdaad is mij ook gevraagd of ik de Duo-test wilde laten doen. Dat is bloedonderzoek en nekplooimeting voor het syndroom van Down. Ik weet niet of ik het wil.. Tips? Ik vind het eng. Stel dat het positief is, ik zou het nooit willen laten weghalen.. dus waarom zou ik het laten doen, denk ik, maar aan de andere kant wil ik het uitsluiten voor mijn gevoel... dubbel..
Hope: Fijn meid dat het nieuws van de zwangerschaptest is bevestigd, daar doen we het allemaal voor. Ik snap dat je nog voorzichtig bent met van alles maar wel ontzettend GEFELICITEERD. Roosje: ik slikte altijd 50 mg clomid. Nu gestart met IUI en nu spuit ik gonal-f. Cilianne: wat een verhaal! Maar het belangrijkste is dat de echo goed was. Geniet er maar lekker van. benthe: geen ervaring mee bij twijfel gewoon even de poli bellen. koosje: zie dat jullie 2e ronde IUI weer van start is. Onwijs veel succes. all: vandaag weer fm een ei van 14 mm en ei van 15 mm allebei rechts. Vrijdag terug komen. Dan misschien s'avonds pregnyl of zaterdag. Inseminatie dus waarschijnlijk zondag of maandag. Wel kl*te want ga vrijdagavond naar concert en zaterdagavond vrijgezellenfeest zit ik toch te hanessen met die pregnyl, mag dat trouwens paar uur uit de koelkast? gr vruchtje
Blij om te horen dat alles goed met je is Cillianne, we maakten ons al wel een beetje zorgen. Wat een verhaal zeg! Mooi is dat om het hartje te zien kloppen, dat hadden wij ook. Geniet er maar van en mogen velen van jullie ons snel volgen hoop ik met heel mijn hart. Veel liefs Nataly
Nataly > Meis ik heb wel gewoon een nekplooimeting laten doen, maar dit ook omdat het er bij mij 2 zijn en ik zag het toch echt niet zitten als het straks twee kindjes met down zouden zijn heel egoistisch sorry! Er zijn ook geen risico's gebonden aan het onderzoek, dus vandaar dat wij het ook gewoon gedaan hebben. Zorgt toch voor een soort van zekerheid en opluchting vond ik. cilianne Tjee meis wat een verhaal, maar gelukkig heb je een mooi hartje gezien Super meid!! Zoals ik hierboven al zei. Wij hebben gewoon een nekplooimeting laten doen er zitten toch geen risico's aan Hope Gefeliciteerd!! Koosje Welkom terug, hoop dat je het zwanger worden afgelopen maand een beetje hebt kunnen laten rusten SUCCES WEER!! Alle andere meiden ik hoop dat jullie allemaal heeeeeeeel snel zwanger mogen zijn!
Lees jouw bericht en lees heeel duidelijk je onzekerheid....zou ik ook hebben...gebeurt ook zo veel he? Bruinige afscheiding na hormoonstimulatie heb ik nog niet gehoord maar elk lichaam reageert natuurlijk anders. Ik zou mij er zelf niet echt erg druk om maken, zeker zo'n eerste keer schijnt het dat een lichaam best aan die middelen moet wennen...als je merkt dat je er teveel mee bezig bent zou ik echt gewoon de kliniek bellen en in een belafspraak de arts dit even vragen, heb je recht op en vinden ze niet erg. Dat van die Pregnyl en IUI op 1 dag zou ik dan ook meteen even vragen Succes! Koosje
@Cilianne Wat super dat het hartje klopte...jullie gaan gewoon papa en mama worden {|= ....geniet ze! @Nic Heb het zwanger worden de afgelopen maand eigenlijk heel goed kunnen loslaten...daarvoor zijn die cystes wel goed: schopt de boel in de war en ik wist dus echt niet waar ik in mijn cyclus zat...steken konden ineens va alles betekenen en dat geeft rust! We hebben lekker wijntjes gedronken en paar ciggies gerookt ...en dat mocht gewoon van mijzelf! Nu gaan we er weer voor maar nog steeds wel relaxed Jullie krijgen in elk geval een jongen..en een verrassing? Lag ze/hij er niet goed voor en nu dus al een eigenwijsje ? Wat leuk toch nog een beetje een verrassing! Goede nieuws is: vanochtend uitgangsecho gehad: CYSTES ZIJN WEG! ik was best beetje zenuwachtig want voor hetzelfde geld zijn ze niet weg en moet ik een maandje aan de pil of zo (dan gaan ze namelijk zeker weg).... Maar gelukkig: niets van dit alles...we gaan gewoon onze Max maken deze maand! Vanavond start prikken en volgende week follikelmeting. Koosje
Hoi dames, ik had een vraagje misschien dat iemand me een antwoord kan geven hierop. Tot hoe lang kunnen zaadcellen gespaard worden om een goede kwaliteit te krijgen voor een spermatest? Ik bedoel bederven ze al men bijna een week geen gemeenschap heeft gehad? Het zit namelijk zo, toen mijn man hoorde dat zodra het eitje groot genoeg is ik dan moet spuiten en hij vervolgens zijn zaad weer in moet leveren, nu wil hij dat de geleverde zaad goed genoeg zal zijn voor de IUI zodoende dat hij nu denkt dat geen gemeenschap hebben tot die tijd voor een goede kwaliteit zorgt maar bij mij klinkt het onlogisch, heeft hij gelijk?
Volgens mij is het het beste als een man eens in de twee a 3 dagen een zaadlozing heeft, maar mijn mannetje heeft ook wel eens eenw eek geen zaadlozing en dat levert niet slechter zaad op dan anders. Maar regelmatig zaad verversen wordt over het algemeen wel aangeraden...lekker doorklussen of op andere manier zaadlozen dus Overigens wordt ook wel aangeraden om na de IUI nog gemeenschap te hebben, IUI is meestal 's-ochtends en moet mijn ventje in het ziekenhuis (wij wonen te ver van het ziekenhuis om t thuis te doen) 's-ochtends vroeg al zaad deponeren, wordt daar altijd erg sloom en moe van en moet dan nog diezelfde avond na het werk en de spanning toch ook rondom IUI nog eens vrijen? Dat lukt ons niet...maar ik geloof dat als het zaad gewoon regelmatig wordt ververst en het is het moment dat het wel goed moet komen. Succes Roosje! Koosje
Dank je Koosje voor je reactie. Dus voor alle duidelijkheid, ik heb morgen 2de fm dan gaan ze kijken hoe groot het eitje is. Mocht het 18mm zijn dan moet ik Pregnyl spuiten toch en 36 uur later de IUI? Dus het kan al met al nog dagen duuren voordat ik geinsimineerd word, mag ik dan vandaag gemeenschap hebben of is de kans dat ik zaterdag al geinsimineerd kan worden zo ja dan zou ik vandaag geen gemeenschap moeten hebben (aagzien het dan 2 dagen ervoor is)? Kun je me nog volgen?
Lieve Roosje, Ik zou gewoon lekker seksen als ik jou was! Van al die positieve energie wordt je baarmoeder ook blij en het zaad ververst zich echt prima in 2 dagen! Het gaat er vooral om dat jullie lekker in jullie vel zitten en daar helpt fijne seks toch bij? Veel klusplezier! Koosje PS In mijn folder over IUI vanuit het ziekenhuis stond ook dat in tegenstelling tot veel andere procedures het juist bij IUI wel wordt aangeraden regelmatig seks te hebben rondom de IUI zelf!