iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Neentje

Neentje Niet meer actief

Dank je schat, idd er gaat niks boven een fijne seks :)
    Ik weet voldoende, dank je voor de moeite/uitleg.

2. Nataly

Nataly Actief lid

Jul 4, 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Ben vanmorgen naar de huisarts geweest omdat ik al een paar dagen een hele zere keel heb. Ik heb dus een virale infectie van de keel, oftewel makkelijk gezegd een keelontsteking. Wat kunnen die huisartsen toch moeilijke woorden gebruiken :D :D .

Hij wilde mij geen antibiotica geven omdat ik nog maar kort zwanger ben en juist nu alles wordt gevormd in mijn baarmoeder. Ik mag wel paracetamol en moet veel drinken. Als het over een week niet over is dan moet ik terug komen. Balen want ik slaap hier zo slecht van en kan niet goed eten en drinken omdat je bijna niet kan slikken.

Veel liefs
    Nataly

3. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Hallo meiden,

Ik wil graag reageren op de vraag over de nekplooimeting. Daarbij wil ik eerst zeggen, dat ik ieders mening respecteer.
    Wij hebben bewust niet gekozen voor de nekplooimeting en wisten altijd al dat we dat niet deden.
    Op de eerste plaats hebben we heel veel moeite moeten doen voor dit kindje. Zou het een verhoogde kans (want je weet het nooit zeker) op Down Syndroom hebben, dan is het even welkom! Ik zou om die reden nooit mijn kindje weg kunnen laten halen.
    Daarbij werk ik met mensen met een verstandelijke beperking. En ik zie wat voor gelukkig leven mensen met een Down Syndroom hebben.
    Ik vind het een ander verhaal wanneer een kind echt zwaar gehandicapt is. De 20 weken screeningsecho hebben we wel laten doen. Soms zien ze dan dingen waarbij het kindje meteen na de bevalling medische hulp nodig heeft, of echt een zwaar gehandicapt kindje. Kijk, dan praat je wel ergens anders over.
    Maar nogmaals, ik respecteer ieders eigen mening, maar ik ben hier gewoon heel stellig in. Je mag heel blij zijn en van geluk spreken als je zo'n wondertje in je buik hebt. Dat weten wij dames allemaal wel helemaal! Toch?
    Heel veel succes met het maken van de keuze!

En iedereen heel veel succes met de IUI's en in de wachtweken.

Groetjes Marielle

4. nijntje1979

nijntje1979 Actief lid

Nov 28, 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Hope, gefeliciteerd!

Fijn dat je echo goed was, Cilianne!

Wat betreft een nekplooimeting: Ik denk dat je moet doen wat je gevoel je ingeeft. Ik persoonlijk zou het niet willen weten.
    Ook tijdens een bevalling kan van alles misgaan. Iedereen wenst natuurlijk een gezond kindje, maar die zekerheid zul je nooit hebben, niet tijdens zwangerschap, niet tijdens geboorte. Er is geen zekerheid, er zijn geen garanties.

Verder wil ik even een opmerking maken bij jouw opmerking, Mariel:"En ik zie wat voor gelukkig leven mensen met een Down Syndroom hebben." Zo stellig zou ik dit toch niet willen zeggen. Ik denk dat dit erg persoonsafhankelijk is.

5. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Ik sluit me aan bij Marielle. Wij hebben ook geen nekplooimeting gedaan. Het is maar een kansberekening. En dan heb je een kans van 1 op 250... wat doe je dan? Nog enge onderzoeken...
    Nee wij hebben het laten afhangen van 20 weken echo. Die vonden we heel belangrijk, rest niet. Kindje is gewoon gewenst.

Onze gyn raadde nekplooimeting trouwens ook beetje af (ook al mag hij dat niet zeggen). Hoe jonger je bent (ben net 30) hoe minder betrouwbaar hij blijkbaar is. En zei hij "zeg je A, dan zeg je ook B". Oftewel bij een twijfel uitslag ga je toch naar de volgende stap en die is, zei hij, zeer stressvol, niet ongevaarlijk, veel wachttijd en kans is groot dat je dan hoort 'het is toch niets' Al die stress voor niks.

6. draaimolen

draaimolen Actief lid

Apr 22, 2007
    479
    0
    0
    IUI MEIDEN

10uss;4e IUI, clomid, pregnyl, NOD 10 Mei
    Izzie; 2e IUI in eigen cyclus, NOD 12 mei
    Pat;een maandje pauze, NOD 2 juni
    Marieke21;5e IUI Puregon & Lucrin, NOD 4 juni
    Babyangel;5e IUI clomid 100 mg, pregnyl, NOD 4 juni
    wies31;4e IUI, menopur75 & pregnyl, NOD juni
    vruchtje;1e IUI met gonal-f en pregnyl, NOD ?
    Nijntje1979;1e IUI, puregon en pregnyl, NOD ?
    Paint; 1e IUI met pregnyl, NOD ?
    Nellas;6e IUI Fostimon en Pregnyl, NOD ?
    Roosje83;1e IUI, Clomid 150mg en Pregnyl, NOD ?
    Angela;2e IUI, decapeptyl, gonalf 75, pregnyl, progestan, NOD ?
    Martje83;5e IUI, menopur en pregnyl spuiten NOD ?
    Koosje;2e IUI Gonal-F/Pregnyl NOD ?
    Jinky; Even een pauze, NOD ?
    SRB;Even rust na 3 mislukte iui's - in mei weer verder
    Skyizthelimit;3e IUI Menopur/Pregnyl rond 1 juni - nu verplichte pauze maand
    Renate;0075e iui NOD???
    Draakje811e IUI met 100 mg Clomid en Pregnyl, 30 mei NOD

ZWANGER DOOR IUI!!

Aurelie: zwanger na 2de IUI, bevallen op 12 februari van een jongetje; Sam
    Natasja: zwanger na 4e IUI, bevallen op 14 maart van een jongetje; Dean Oliver
    Hippel: zwanger na 6e IUI, bevallen op 21 april van een jongetje; Ruben
    Draaimolen: zwanger na 1e IUI, bevallen op 18 mei van een jongetje
    Zonneschijn: zwanger na 2e IUI, uitgerekend 8 juni
    mandy80: zwanger na 10e IUI, uitgerekend 2 juli
    Jalena: zwanger na 3e IUI, uitgerekend 3 juli
    Otter 68: zwanger na 5e IUI, uitgerekend 13 juli
    Pooltje: zwanger na 1e IUI, uitgerekend 29 juli
    Mariel77: zwanger na 5e IUI met Menopur, Pregnyl en Progestan, uitgerekend 11 augustus
    Jannes zwanger na 2e IUI, Puregon en Pregnyl, uitgerekend 5 september
    Jale zwanger in rustronde!, uitgerekend .. september
    Nic79 zwanger na 2e IUI, TWEELING uitgerekend 25 September
    Jea: zwanger na 1e IUI met Menopur en Pregnyl, uitgerekend ... oktober
    Marisha: zwanger na 4e IUI met Clomid, Pregnyl en Utrogestan, uitgerekend 5 november
    Waarom zwanger na 2e IUI met 100mg clomid en pregnyl, uitgerekend 9 november
    Bengel zwanger na 1e IUI na 35 dagen puregon spuiten. uitgerekend 5 december ;)
    Cilianne zwanger na 6e IUI met Fostimon en Pregnyl (1ste x iui met hormonen) uitgerekend 27 december.
    Nataly: zwanger na 4e IUI met Clomid 100 en pregnyl, uitgerekend 4 januari 2009.

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.

De lijst staat op volgorde van nod / uitgerekende datum.

Hoi meiden, de meesten van jullie kennen me niet, want schrijf al een hele tijd niet meer mee op dit topic. Wilde alleen even laten weten dat wij afgelopen week de ouders zijn geworden van een prachtige, gezonde zoon!

7. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

Sep 1, 2006
    959
    0
    0
    @ Draaimolen: Van harte gefeliciteerd! Geniet lekker van jullie zoon!

8. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Draaimolen, ook hier nog eens gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje :D

9. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    gefeliciteerd draaimolen! leuk dat je iets liet weten hier!

10. Renate007

Renate007 Actief lid

Mar 17, 2007
    490
    0
    0
    Hoi Allemaal,

even een update van mijn kant. Heb gister weer een fm gehad. Ik heb 3 grote follikels en 1 iets kleinere.
    Ze wilde eerst gaan overleggen om de iui wel door te laten gaan, omdat er zoveel zitten.
    Er zit er namelijk 1 van 18, 1 van 17 en 1 van 16,5 en 1 van 14.

Ik moest er zelf ook goed over nadenken wat ik wilde. Was dit keer alleen gegaan, zal je altijd zien. Gelukkig hoefde ik niet gelijk antwoord te geven. Maar in m`n hoofd had ik al de beslissing genomen of ik het wilde doen of niet.

We hebben besloten om gewoon de iui te doen, nu heb ik morgen om 11.30 een inseminatie.
    Zou het zonde vinden om het niet door te laten, hoe groot is de kans nou dat het gelijk een drieling zou worden, al m`n vorige iui`s zijn mislukt, nu maar hopen op een grotere kans met meer follikels.

O ja, gefeliciteerd voor alle zwangere dames onder ons! :D
    Succes voor alle andere dames!

X Renate

11. Nic79

Nic79 Bekend lid

Oct 11, 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Nou Renate dat ziet er goed uit! Succes meid!

Draaimolen> Gefeliciteerd met jullie Zoon!

Ik zie dat er alleen nog maar jongens IUI babytjes geboren zijn :D

Mariel/ Jannes Ik vind dat inderdaad ook dat het ieder voor zich is. En dat je inderdaad gewoon samen met je partner moet besluiten wat je wilt :)
    Wij hebben er bewust wel voor gekozen.

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Renate: heel veel succes met de inseminatie morgen. En inderdaad toch wat meer kans met meer follikels :) ik duim voor je.

draaimolen: gefeliciteerd met jullie zoon!

nic79: mooi buikje ;)

all: vandaag weer fm gehad zat eitje van 18 mm en eitje van 16 mm. Morgen weer fm waarschijnlijk zaterdagavond pregnyl en maandag onze 1ste IUI spannend hoor.

liefs vruchtje

13. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Draaimolen, ik ken je nog wel. Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! :) Geweldig!

14. Nic79

Nic79 Bekend lid

Oct 11, 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Vruchtje dank je wel! buikje ;) Zeg maar gerust Buik :confused: :D

15. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

Oct 11, 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Gefeliciteerd aan alle dames die zwanger en bevallen zijn die ik nog niet gefeliciteerd heb! :D Geweldig hoor en ik ben superjaloers!

Ik ben weer ongesteld geworden na mijn pauzemaand en de 3e IUI-ronde gaat weer beginnen.
    Ik ben gisteren rond 6 á 7 uur 's avonds ongesteld geworden en dan geldt vandaag dus als de 1e dag, toch? Weet dat nooit helemaal zeker...

Rond 2 juni zal de 3e inseminatie zijn.
    Ben alleen niet zo hoopvol meer en dat is geen leuke gewaarwording. Ik wil zo graag van deze toestanden af zijn. Het is echt een heel gedoe allemaal en het vergt zoveel energie geestelijk.
    In deze pauzemaand dus geprobeerd om op de natuurlijke manier zwanger te raken maar mislukt dus...
    En 2 IUI's ook niet geholpen...
    Bah, ik wou dat ik weer ergens echte hoop en positiviteit vandaan kon halen.

En afgelopen week is mijn schoonzus bevallen (keizerssnee) van een heerlijke zoon. Fijn voor haar (ook al is zij helemaal niet zo enthousiast en zeurt alleen maar over haar buik en dat ze moe is... :rolleyes: ) en ik voel me weer :( .....

Nouja, succes en sterkte aan iedereen in ieder geval!

16. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    vruchtje, mooi zeg, 2 eitjes! en zaterdag pregnyl, dat is toch gelijk met je vrijgezellenfeest hè. even tussen de bedrijven door spuiten, gaat helemaal goed komen. veel plezier! (en ook bij de toppers)

17. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi dames,

Hoe gaat het met jullie?

Ik ben vanochtend met manlief naar de ziekenhuis gegaan voor de 2fm, ze zag een mooie eitje van 17.6mm waar ze heel blij mee was. Na de echo moest ik nog een LH test doen om te kunnen bepalen wanneer de IUI plaats kon vinden, dus zo gezegd zo gedaan. De test was negatief, heb net mijn Pregnyl spuit er in zitten en zondagochtend word ik geinsimineerd als de zaad goed is. Spannend allemaal zeg, voordat ik pregnyl spoot had ik wel last van mijn eileiders hoort dat erbij?

Ik dacht dat het spuiten een pijn zou doen maar nee het viel reuze mee en zou het zo weer doen haha. Ow ja en we moesten vandaag voor de zekerheid van de gyn gemeenschap hebben, want voor een zaad met slechte/verminderde kwaliteit was het beter als er vaker een zaadlozing was dus weer zo gezegd zo gedaan en vanmiddag de kans gegrepen en straks weer *uhum*. Ik hoop echt dat deze IUI lukt want zie tegen ICSI op wat onze volgende stap zou zijn als IUI niet lukt.

Maar goed we blijven positief.

18. nijntje1979

nijntje1979 Actief lid

Nov 28, 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Gefeliciteerd, draaimolen. Veel geluk met elkaar!

19. pat

pat Fanatiek lid

Jul 26, 2006
    1,908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Even snel een berichtje van mij tussendoor; Draaimolen gefeliciteerd met je zoon!!

De rest veel succes met de komende IUI's en de meiden in de ww ik duim natuurlijk voor jullie!

x pat

20. Renate007

Renate007 Actief lid

Mar 17, 2007
    490
    0
    0
    Hoi hoi,

Voor mij zijn de wachtweken weer begonnen. Ik vandaag weer een iui gehad.
    Nu had ik later een klein beetje bloedverlies, herkent iemand dit, ik heb dit namelijk nog nooit gehad.

Share This Page