Morgenvroeg moet ik gaan voor bloedafname om te zien of ik al dan niet zwanger ben. Maar ik weet zo al dat het niets is, want ik voel gewoon dat ik niet zwanger ben, en heb vandaag ook een test gedaan met Matcare die negatief was. Morgen zal het wel bevestigd worden dat het negatief is, ik voel me dus eigenlijk behoorlijk down. Ik zit er veel te veel mee bezig en volgens mij is dat toch ook een reden dat het niet lukt, maar hoe kan ik er minder mee bezig zijn? Als je IUI doet moet je om de haverklap naar t ziekenhuis voor echo's en bloedafname. Sommigen mensen zeggen dan ook van: je mag er zo veel niet mee bezig zijn, maar dat zijn wel degenen die direkt zwanger werden. Ik weet het effe allemaal niet meer...
Renate, niet drukken maken om dat bloedverlies hoor! Van mijn 6 iui's heb ik er 6 met bloedverlies gehad. Ik had er meestal zelfs een dag of 2-3 last van. Kan inderdaad dat ze iets raken en mij werd verteld dat het ook soms wat meer gevoelig kan zijn. Met zo'n lading eitjes móet er toch minstens 1 raak zijn niet? Spannend hoor! Katje, altijd teleurstellend als het niet raak zou zijn, maar nog even hoop houden hoor! Ze zeggen altijd 'geen bloed geeft moed' en sommige vrouwen testen laat positief. Dat 'er niet mee bezig zijn' klinkt ideaal, maar is volgens mij geen realiteit hoor. Hoe kun je er nu niet mee bezig zijn als je iedere keer naar het zh moet, hormonen moet spuiten, geïnsemineerd wordt, etc. Zo'n uitspraak komt inderdaad vaak van mensen die, gelukkg voor hen, niet in de mmm hoeven. Ik heb op een gegeven moment gewoon van mezelf geaccepteerd dat ermee bezig zijn helaas niet uitgeschakeld kon worden ipv mezelf te dwingen 'er niet mee bezig te zijn'. Voor mij werkte dit beter, laat anderen maar praten En als het je toch lukt om er even niet mee bezig zijn, is dit alleen maar mooi meegenomen! Benthe, hoe zat het het nu met die pregnyl en iui meteen na elkaar? Kan me toch echt niet voorstellen dat dat het geval was? Ben wel wat nieuwsgierig hoe dat dan kan. De pregnyl heeft dan toch helemaal nog niet z'n werk kunnen doen? Sky, ik weet hoe moedeloos je er soms van kunt worden, hang in there! Voor alle andere wachtenden (of op de iui of op de wachtbank): veel succes! Hope
ps. katje, ik zie nu pas je banner: als deze klopt heb je 5 dagen voor je nod al getest? Dat is wel erg vroeg! Een negatieve test zou dan ook echt nog niet zo veel zeggen, hoor. Hope
Roosje: Hoe is je IUI gegaan vanochtend? Renate: succes op het wachtbankje meid. Die 2 weken afwachten vind ik het ergste van alles. Katje: hoop dat je toch nog goed nieuws mag krijgen. All: gisterochtend weer echo gehad ei van 19 mm en van 17 mm. Gisteravond 21.00 pregnyl gezet. Ik was zo zenuwachtig voor dat prikken dat ik niet eens echt pijn ervan had. Nu morgen om 12.00 uur de inseminatie ben benieuwd. Vrijgezellenfeestje was inderdaad helemaal top gisteren. We hebben erotisch gedineerd alle meiden die ik vergeten ben succes! gr vruchtje
Hope28, die banner klopt niet volledig hoor, ik weet niet wanneer mijn NOD exact is. En nee, heb geen goed nieuws gekregen, t is negatief, man heb ik al wat afgebleit, amai, gelijk een klein kind, mijn man uiteindelijk zeg omdat hij me zag wenen, t was hier een schoon zicht. We gaan dus naar de 3de ronde IUI. De meesten doen 6x IUI, kan je ook meer doen, wij zijn er nog niet uit of we IVF zouden doen, we zouden mss meer dan 6x IUI willen doen, het moet uiteindelijk toch wel ene keer lukken denk ik dan? Voelen jullie je ook zo ellendig als het weer eens niet raak is? Hier kunnen komen meepraten lucht wel een beetje op vind ik.
He Katje, Wat vevelend nieuws voor je zeg. Ik ken het helemaal hoor dat je zo verdrietig bent als het weer niet gelukt is. Ik wil je alle sterkte toewensen de komende tijd en hopen dat de volgende IUI wel aanslaat! Ik heb wel gehoord dat er ziekenhuizen zijn die meer dan 6 IUI doen, misschien bij jou ook wel, maar of je verzekering dat dan ook vergoed..? Daar moet je dan nog even achteraan. Liefs, Marieke
hoi meiden, katje wat jammer dat het weer niet is gelukt.ik begrijp je gevoel hoor ik heb dat ook.en ik moet in totaal 6 iui's doen.ik weet niet of ik er meer zou mogen doen.ik denk het eigenlijk wel,maar dat ligt ook aan hoe je zorgverzekering het vergoed. ik zit inmiddels weer in de wachtweken. ik ga vrijdag lekker een weekje naar turkije en mocht de iui weer niet gelukt zijn dan neem ik ff een maandje pauze,voordat ik aan de laatste iui begin.ik zal dan in juli met de 6 iui gaan beginnen. groetjes en veel succes iedereen die in de ww zit en iedereen die ongi is geworden en dikke knuf en voor de gene die zwanger zijn proficiat!
Hoi meiden, Vandaag onze 1ste IUI gehad. We hadden 9.1 miljoen zaadjes hopelijk is dat genoeg . De inseminatie zelf voelde ik niet zoveel van nu alleen wat krampen in mijn buik. De wachtweken vind ik nog het ergst , maar ja dat is helaas niet anders. Katje: Jammer dat het deze ronde niet gelukt is. Ik kan me voorstellen dat je liever wat meer IUI's doet dan gelijk IVF, als dat mogelijk zou zijn zouden wij daar ook voor kiezen. Ik ga duimen voor jullie voor de volgend ronde. babyangel: lekker dat jullie naar Turkije gaan. Hoop voor jullie ook dat het snel raak zal zijn. liefs vruchtje
Katje, ik zie dat je een Belgje bent en omdat de regeling in BE toch net iets anders is dan in NL wil ik even reageren. Het is zo dat het qua verzekering helemaal niet uitmaakt omdat je IUI's nu eenmaal in BE (nog) niet worden vergoed! Ik denk dat indien je aangeeft dat jullie niet klaar zijn voor IVF er wel een mogelijkheid zou bestaan dat jullie nog enkele extra pogingen kan krijgen maar langs de andere kant weet ik dat het ziekenhuis liever na 6 pogingen overschakelt op IVF omdat ze dan toch wel het gevoel hebben dat er meer mis is en ze de kansen helemaal willen optimaliseren! Verder wou ik je gewoon zeggen dat je nog niet moet panikeren... heel veel meiden doen er meer dan 2 pogingen over voor ze resultaat hebben! Het kan dus echt nog wel volgende ronde raak zijn (al weet ik uit ervaring dat je na twee pogingen de moed wel een beetje begint te verliezen)! Wil je (en alle andere meiden hier ook natuurlijk) heel veel succes wensen met de volgende poging... positief blijven hoor!
De zaadlozing wilde maar niet lukken ivm druk/stress waardoor we ook te laat met het inleveren van zijn kwakkie en dus eerste poging voor onze ogen voorbij hebben zien gaan Ik ga een pauze inlassen, alhoewel mijn man daar fel op tegen is en zegt dat we het de volgende ronde gewoon weer moeten proberen. Maar ik voel me zo futloos/moe/leeg, dat ik gewoon niet meer kan tegen al hetgeen eromheem. Ik ben sinds gisteren alleen maar aan het huilen, waardoor mijn man zich schuldig voelt aangezien het balletje bij hem bleef en hij die niet verder kon rollen. Ik had gisteren heel wat krampen/buikpijn, waar het door komt weet ikniet. Ik denk van Pregnyl die geen reactie ondervond ofzo?
@Roosje Klote voor je/jullie! Onder druk moeten vrijen end at dat dan niet lukt ken ik heel erg....en dan ook nog de tijdsdruk vanwege op tijd in het zieknhuis komen....weet je, de gyn kan zoveel zeggen, dat het echt beter zou zijn als er rondom IUI een paar keer wordt geklust maar belangrijkste is volgens mij dat je relaxed bent...ik geloof daarbij echt in een soort voorbestemming 'het komt precies op tijd' zeg maar. Ik vind het wel erg verdrietig voor je, kan mij heel goed voorstellen dat je zooooo teleurgesteld bent ...paar dagen uithuilen meis...en dan weer jullie beebje in het zicht nemen, het beebje dat er voor jullie aan komt! Heel veel succes! @Katje Heb je zoveel goede zaadjes en dan lukt het niet...zou ik ook heel teleurgesteld zijn! Kop op, we blijven ervoor gaan! @Vruchtje Wat fijn dat het goed ging de IUI, en dan nog zo lekker veel goede zwemmertjes! Dat belooft wat! @Renate Dat kleine beetje bloed had ik ook bij de eerste IUI, komt door het iets raken van de baarmoedermond die heel goed doorbloed is zei mijn gyn. Succes! Wij zijn in de tweede IUI op de 5e dag spuiten beland, voelt goed weer in de race te zijn. We zijn wel zoals we ons hadden voorgenomen relaxter bezig met het he;le gedoe...ik moet mijzelf wel op het loslaten-spoor houden, geen gestress over wijntjes van mijn mannetje (en angst dat zijn zaad (nog) slechter wordt) of zoals in het weekend twee dagen roken door hem....we moeten ook nog leven! Niet dat er geen leuk leven is zonder roseetjes en zo nu en dan een sigaretje voor hem....maar toch, wel lekker! Ben benieuwd hoe de eitjes zijn donderdag en wanneer we kunnen insemineren. Heb er een goed gevoel over deze maand! En als niet dan kunnen we in september, dan dus na 4 IUI's, over op IVF omdat ik dan al 39 ben! We zien wel! Koosje
Koosje, bedankt meid voor je lieve woorden. Ik ga het zekers rustig aan doen en ik geloof ook in een voortbestemming, en denk ook dat het nog niet is voortbestemd voor ons. Ik heb toch nog een paar weken de tijd om bij te komen en te bedenken of ik er voor de volgende ronde ervoor wil/kan gaan. Spannend voor jullie, hoop dat deze IUI voor jullie de laatste is.
Zag je berichtje te laat... @Sky Ja, klote/fuck/schijt etcetcetc (zij nog heeeeel veel mooie te bendenken zoals mijn mannetje en ik altijd doen na zo'n teleurstelling als WEEER een kindje geboren bij een bekende of WEER BLOED)....dat je weer ongi bent geworden...maar zoals je zelf zo heel mooi een maand geleden zei: uithuilen, even tijd nemen en dan weer ogen gericht op hoop! Onze tijd komt echt! Succes meid 8-[ Koosje
@Roosje: wat rot voor je! Maar ik kan me wel in de reactie van je man vinden. Nu voel je je futloos en moe, maar volgende ronde wil je er vast weer voor gaan. Ik was op IUI dag ziek en wilde ook niet gaan. Voelde me zo rot. Mijn vriend zei ook "kom op, anders weer een ronde voorbij". Gelukkig ben ik gegaan, want ik was die ronde zwanger. Dus laat het even bezinken en besluit rond je NOD even wat je wilt. @Katje: Jammer dat het niet gelukt is! @Vruchtje: succes in de wachtweken. @Renate: beetje bloed maakt niet uit hoor. Ze gaat met een slangetje in je baarmoedermond, dus dan kan wat bloed geven als het wat gevoelig is. @Koosje: groot gelijk dat je het leuke leven ook accepteert. Als je vriend niet rookt of drinkt, heeft nou toch geen zin meer. Zaad is 3 maanden geleden al aangemaakt. Dit weekend weer gezien op TV. Dus niet roken of drinken heeft nu geen invloed meer op de kwaliteit. Heeft pas invloed op kwaliteit van over een paar maanden. Mijn vriend slikte medicatie om zaad te verbeteren en daar stond ook duidelijk op dat het pas na 3 maanden resultaat zou leveren. Succes allemaal. Julllie dag komt ook echt!
Yep! Maarre....hoe weet je nou waar je in die 3 maanden zit? Misschien was dit weekend wel net de week waarin het zaad voor de komende 3 maanden werd aangemaakt ....maar ach, stress is nog veel slechter en mijn mannetje slikt ook Vit C, Foliumzuur en Zink voor zijn zaadkwaliteit, mag ie er ook best wel wat naast doen. Ik focus mij op het geluk dat we toch moeten hebben en ja weer die voorbestemming Koosje
Dank jullie wel voor de fijne woorden. Katje2: wat jammer.... sterkte.... Roosje83: dat gestress ook allemaal... bah....heel veel sterkte Iedereen weer veel sterkte, succes en geduld met de wachtweken. Dat de tijd maar lekker snel mag gaan voor ons allemaal! Oh en Koosje, is foliumzuur voor mannen ook goed? Dat wist ik niet. Het zaadaantal van mijn man is ok maar mag iets beter qua beweging. En ook ik ben minder krampachtig bezig met gezond zijn. Ik rook dan wel niet (meer) maar ik heb sinds 2,5 jaar de fagelopen paar weken weer eens enkele wijntjes gedronken. En ik neem gewoon een Ibuprofen als ik koppijn heb etc. dat deed ik al die tijd niet en het heeft ook niet geholpen en anderen doen maar en daar vliegt het zeg maar in. Het scheelt op dat gebied weer wat gedoe. Vrijdag heb ik mijn echo en ben heel benieuwd hoe de eitjes zich ontwikkelen na deze pauzemaand. Ik hoop dat ik eens een keer 2 lekker grote eitjes heb ipv 1. Das weer meer kans, toch? En dan waarschijnlijk maandag of misschien dinsdag de inseminatie. Pfffff.....men zei van te voren dat het zwaar kon worden.. Nou, dat klopt ook. Voor je lol doe je dit allemaal niet zeg. Veel te veel verdrietige momenten allemaal...
Nou het is zo. Zaad wat vandaag wordt aangemaakt, komt pas over 3 maanden bij een zaadlozing vrij. Dus je kan niet nu in de week zitten waar zaad voor komende 3 maanden aangemaakt wordt. Zo werkt het niet. Dus nu is voor over 3 maanden. En dan positief denken: dat zaad van over 3 maanden heb je niet meer nodig, want dan ben je al zwanger Mijn vriend heeft zijn medicatie paar maanden gebruikt en ik raakte in 4e maand gebruik zwanger en aantallen en kwaliteit waren aanzienlijk omhoog, dus wie weet had het daar mee te maken. @Skyisthelimit: groot gelijk. Ik heb in de anderhalf jaar dat ik zwanger wilde worden gewoon gedronken, ook na eisprong/IUI en ook medicatie gebruikt als ik hoofdpijn had. Toen ik zwanger bleek te zijn, had ik ook nog gewoon vanalles gedronken. Kon volgens gyn echt geen kwaad. Je leven gaat ook gewoon door. Wijntje minder zorgt er echt niet voor dat je zwanger raakt.
Jannes, bedankt voor je moedigende woorden. Ik neem nu de rust die ik nodig heb, en zal idd over een paar weekjes beslissen wat ik wil. Gelukkig ben je gegaan, nu kun je volop genieten van je zwangerschap. Skyizthelimit, thnx meid.
@Roosje: nu stort je wereldje in omdat er nu weer een maand voorbij gaat zonder wat te doen, maar over een weekje sta je vast weer open voor de volgende ronde. Anders is er weer een maand voorbij... en wie weet is dat nou net jouw maand!