iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EvaZ

EvaZ Actief lid

21 mrt 2008
    386
    0
    0
    Joyce, fijn dat je even laten weten over de spoelingen, ik lees er haast nooit over op forums. We hebben het gisteren geprobeerd, met zo'n handig sproeiertje was het makkelijk, en ook een beetje grappig...
    Koosje, wij hebben ontdekt dat 5 dagen onthouding veel meer zaadjes opleverde, met 1,5 dag zaten we op maar 1 miljoen. Maar het zal ook aan andere dingen kunnen liggen inderdaad, en uberhaupt is het lastig timen hoor als je daar ook nog allemaal rekening mee moet houden. Je hebt vast alsnog goede kans, zeker met 3 eitjes!
    Julita, wat verdrietig dat je een mk hebt gehad, fijn dat je weer moed hebt om te beginnen! Succes he.
    Robina, ik testte een keer vals positief 10dg na pregnyl, de volgende dag was hij negatief, wilde gewoon weten hoelang pregnyl in mijn lijf bleef. Ik geef je dus goede hoop, wij mogen 16dg na IUI testen, dus ik zou als ik jou was gewoon nogmaals testen, hopelijk wordt het streepje duidelijker! Spannend!

2. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    @Robina
    Ik denk dat je zwanger bent, dit kan mi niet meer door de Pregnyl komen...dus voorzichtig: :D :D :D GEFELICITEERD! :D :D
    De eerste keer raak! Wil oooook!

@Hope
    Super dat je een kloppend hartje hebt gezien en dan wat misselijk...dat kan niet meer stuk, ben je mooi onder IVF uitgekomen! Ik blijf voor je duimen!
    Ja, volgende keer gaan we niet meer vlak van tevoren nog kostbare zaadjes verspillen...baal dat we het hebbe gedaan....maar goed, nu niets meer aan te doen...dan maar de hoop op de 3 eitjes of anders een volgende ronde met sterk zaad en goede eitjes! :D
    Ik zou het wel super vinden als we toch nu met deze hoeveelheid zwemmertjes onverhoopt zwanger blijken te zijn ;)

@Nikkie
    Mijn gyn zei dat als een cyste blijft zitten, dus niet uit zihzelf na 1 of 2 maandenw eg gaat, het dan noodzakelijk is om een maandje aan de pil te gaan...dan gaat ie weg. Ik mocht trouwens niet doorspuiten met een cyste, die zou dan juist groter kunnen worden...maar ik had ze ook aan beide kanten en moest dus stoppen. Maar die gyns weten echt wel wat ze doen ;)

Fijn weekend allemaal!

Koosje

3. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

24 aug 2007
    421
    0
    16
    @Robina: afwachten meid! De kans is er. Zeker. Maar iedereen reageert anders op de pregnyl, dus je kan pas met zekerheid zeggen hoe en wat als je netjes de 16 dagen aanhoudt... wat duurt dat lang, he!

Ik dacht zelf na mij eerste IUI ongesteld te zijn geworden. Nu ben ik 'raar' ongesteld. Ik verlies nu voor de 3e dag een heel klein beetje bloed, bijna niets. Ik zou de hele dag met 1 maandverbandje kunnen doen, en dan zou ik 's avonds nog niet schrikken...
    Dus ik heb vrijdag een zwangerschapstest gedaan. Die is positief. Volgens de gyneacoloog kan het een innesteling zijn, maar is zou het ook nog het begin van een normale menstruatie kunnen zijn. Ik denk dat we gewoon lekker samen moeten wachten? Ik heb maandag een bloedtest en ik hoor dan 's middags gelijk de uitslag.

Spannend!

4. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Hey Nikkie,

Ik moest acuut stoppen met spuiten (Lucrin en Puregon) en aan de Primolut gaan om mijn menstruatie op te wekken.
    Deze cyste heeft er een maandje gezeten, niet een hele lange tij ddus, nu is hij weg gelukkig :)

Voor jou ook succes om dat ding weg te jagen.

5. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Wat lief van je, ik heb eigenlijk nog nooit iets gehoord van die spoelingen...ik ben wel erg benieuwd hoe je uitslag dan zal zijn maandag, laat je het even weten? En wanneer gebruik je die spoelingen eigenlijk, elke maand wanneer je dan zelf :c: ?
    Ik weet dat ik met ivf meer kans heb maar vind het wel eng omdat je zo vaak hoort dat het word afgebroken door bv overstimulatie e.o. en dan zijn 3 kansen zo weinig.
    Ik zit wel iets beter in mijn vel nu en kijk langzaam uit naar donderdag en ben benieuwd wat de uikomst van het gesprek zal zijn.

Julita Fijn dat je je weer ietsje beter voelt, en positief uitkijkt naar de iui! Ik ga hard voor je duimen dat je snel weer zwanger bent.

Marieke wat een opluchting zeg dat de cyste verdwenen is. succes met spuiten!

Robina welkom en ik hoop dat we je direct op het zwangeren lijstje kunnen zetten. Maar als je 13 dagen na iui positief test kan het volgens mij niet missen :)

Hope fijn dat je je eindelijk zwanger voelt :pale:

sky succes met de iui maandag.

x

6. Robina2

Robina2 Lid

30 mei 2008
    99
    0
    0
    @kimmy:
    spannend hoor, we moeten inderdaad samen wachten. Om solidair te zijn zal ik ook maandag nog een keer testen. ;) Twee dagen later moet dan het streepje toch wel duidelijker zijn, ook al is het nog niet dag 16. Intussen voel ik wel van alles in mijn buik, alsof de ongesteldheid er wel aankomt, maar dan minder erg dan anders, maar dat duurt al drie dagen.. Erg he, dat wachten, kan nergens anders aan denken.
    Fijn dat jij meteen morgen ook de uitslag krijgt van de bloedtest!
    Veel sterkte en hou me op de hoogte, ik zal morgen ook even laten weten hoe het mij is vergaan...

7. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw

Ik lees het nu pas,

SUPER GEFELICITEERD! en ook al een kloppend hartje gezien :D
    Het komt echt wel goed meid.

Groetjes Jinky

8. Katje2

Katje2 Actief lid

20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    Dag meisjes,

Ik begin opnieuw met een ronde voor IUI, gisteren bloed laten nemen op CD3 en nu woensdag CD7 al een inwendige echo en ook bloedafname. Het is vrij vroeg in de cyclus omdat ik vorige keer op CD7 al een follikel had van 14 à 15 mm, dus willen ze er nu ook op tijd bij zijn natuurlijk.

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hope: super joh dat je een goede echo hebt gezien met kloppend hartje :). Probeer maar lekker van het zwanger zijn te genieten.

Katje2: Succes met deze ronde IUI hopelijk wordt 3 keer scheepsrecht voor jullie.

Koosje: hoop dat het bij jullie ook goed gaat komen met 3 mooie eitjes. Tenslotte heb je maar 1 zaadje nodig :)

Julita: Goed dat het weer iets beter gaat met je. Succes met de volgende IUI poging.

all: hier gaat alles zijn gangetje. Ik zit alweer bijna op de helft van de wachtweken. Nog even geduld...........maar ga nergens van uit.

gr vruchtje

10. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    @koosje, met 3 eitjes gaat je kans natuurlijk wel omhoog!

11. Robina2

Robina2 Lid

30 mei 2008
    99
    0
    0
    Nou lieve dames hier,
    ik weet nog steeds weinig. Had zaterdag getest (13e dag na iui) en een heel dun streepje. Vanmorgen weer, weer heel dun streepje. Had nu op een dikke(re) streep gehoopt...
    Maar nu moet ik wel zeggen dat ik er vannacht vier keer uit moest om te plassen, dus mijn ochtendurine zal niet zo geconcentreerd zijn... Aargh. nog maar weer wachten dus. Woensdag ga ik weer testen (dat is dag 16, dan moet die hcg van de pregnyl er toch echt wel uit zijn!) Tenzij ik al wreed ben teruggefloten door een menstruatie...

12. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    robina, dat klinkt wel goed, een streepje is een streep toch?
    Bij mij was ie vanmorgen hartstikke negatief, ook 13dpo, dus helaas, laat de ongi maar snel komen, zucht.

13. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    @Katje
    Goed dat je weer in de race bent! Hoop dat je deze ronde weer net zo'n mooie zaadjesuitslag hebt als afgelopen ronde al zegt dat dus ook niet alles :( ...maar wel hoopgevend voor mij deze ronde ;)
    Heel veel succes!

@Robina
    Ik ga ook voor 'een streepje is een streepje'...volgens mij kan dat geen Pregnyl-HCG-streepje meer zijn hoor! Hou ons op de hoogte! We zetten je graag bij ons lijstje zwangeren...hoe meer., hoe hoopgevender!

@Wies
    Shit dat je negatief testte....maar met chocola, roseetje en jank-filmpje op de bank dan! Succes!

Hier nu op dag 4 na ei...voel niet iets bijzonders, beetje gevoeliger borsten, maar dat heb ik wel vaker vanaf mijn ei...maar is ook nog veeeeel te vroeg natuurlijk. Nog 10 dagen wachten...ben er redelijk relaxed onder.

Koosje

14. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    IUI MEIDEN

10uss;4e IUI, clomid, pregnyl, NOD 10 Mei
    Izzie; 2e IUI in eigen cyclus, NOD 12 mei
    Pat;een maandje pauze, NOD 2 juni
    Marieke21;5e IUI Puregon & Lucrin, NOD 4 juni
    Babyangel;5e IUI clomid 100 mg, pregnyl, NOD 4 juni
    wies31;4e IUI, menopur75 & pregnyl, NOD juni
    vruchtje;1e IUI met gonal-f en pregnyl, NOD ?
    Nijntje1979;1e IUI, puregon en pregnyl, NOD ?
    Paint; 1e IUI met pregnyl, NOD ?
    Nellas;6e IUI Fostimon en Pregnyl, NOD ?
    Roosje83;1e IUI, Clomid 150mg en Pregnyl, NOD ?
    Angela;2e IUI, decapeptyl, gonalf 75, pregnyl, progestan, NOD ?
    Martje83;5e IUI, menopur en pregnyl spuiten NOD ?
    Koosje;2e IUI Gonal-F/Pregnyl NOD 13-06
    Jinky; Even een pauze, NOD ?
    SRB;Even rust na 3 mislukte iui's - in mei weer verder
    Skyizthelimit;3e IUI Menopur/Pregnyl rond 1 juni - nu verplichte pauze maand
    Renate;0075e iui NOD???
    Draakje811e IUI met 100 mg Clomid en Pregnyl, 30 mei NOD

ZWANGER DOOR IUI!!

Aurelie: zwanger na 2de IUI, bevallen op 12 februari van een jongetje; Sam
    Natasja: zwanger na 4e IUI, bevallen op 14 maart van een jongetje; Dean Oliver
    Hippel: zwanger na 6e IUI, bevallen op 21 april van een jongetje; Ruben
    Draaimolen: zwanger na 1e IUI, bevallen op 18 mei van een jongetje
    Zonneschijn: zwanger na 2e IUI, uitgerekend 8 juni
    mandy80: zwanger na 10e IUI, uitgerekend 2 juli
    Jalena: zwanger na 3e IUI, uitgerekend 3 juli
    Otter 68: zwanger na 5e IUI, uitgerekend 13 juli
    Pooltje: zwanger na 1e IUI, uitgerekend 29 juli
    Mariel77: zwanger na 5e IUI met Menopur, Pregnyl en Progestan, uitgerekend 11 augustus
    Jannes zwanger na 2e IUI, Puregon en Pregnyl, uitgerekend 5 september
    Jale zwanger in rustronde!, uitgerekend .. september
    Nic79 zwanger na 2e IUI, TWEELING uitgerekend 25 September
    Jea: zwanger na 1e IUI met Menopur en Pregnyl, uitgerekend ... oktober
    Marisha: zwanger na 4e IUI met Clomid, Pregnyl en Utrogestan, uitgerekend 5 november
    Waarom zwanger na 2e IUI met 100mg clomid en pregnyl, uitgerekend 9 november
    Bengel zwanger na 1e IUI na 35 dagen puregon spuiten. uitgerekend 5 december ;)
    Cilianne zwanger na 6e IUI met Fostimon en Pregnyl (1ste x iui met hormonen) uitgerekend 27 december.
    Nataly: zwanger na 4e IUI met Clomid 100 en pregnyl, uitgerekend 4 januari 2009.

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.

De lijst staat op volgorde van nod / uitgerekende datum.

Hoi meiden, de meesten van jullie kennen me niet, want schrijf al een hele tijd niet meer mee op dit topic. Wilde alleen even laten weten dat wij afgelopen week de ouders zijn geworden van een prachtige, gezonde zoon!

15. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Jezus, schrik me wild! Koosje, onder je laatste bericht met de lijst staat dat je bevallen bent van een zoon! :confused: :)
    Meegekopieerd van een andere bericht neem ik aan?
    Anders zijn jullie wel héél snel! :p

Wij hebben net onze 3e IUI gehad. En het was weer flink gehannes met die heel diepliggende baarmoeder van mij. Heb mijn vent zijn hand flink geknepen om de pijn op te vangen. :)
    Vanmorgen voelde ik het eitje springen (denk ik dan) en de gyn vertelde dat zodra de zaadcelletjes ingespoten zijn het maar een minuut of 10 duurt voor ze het eitje tegenkomen! Dat is wel heel vlot!
    Dus zit heel de tijd tegen ze te praten...Tja je moet wat toch? :)

Idereen veel succes, sterkte en geduld in de wachtweken. Die beginnen nu voor mij ook.
    Zal even het lijstje en m'n sig weer aanpassen.

En de zwangeren; geniet er maar heerlijk van! Jullie zijn bofkonten die het meer dan genoeg verdienen! :D

16. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Oja, ik was vrijdag in het ziekenhuis voor de fm-echo en zag dat ze een zomerstop hebben in het ziekenhuis... Wat mij dus nooit verteld is...
    Wij hebben net een verplichte pauzemaand achter de rug in mei omdat de afdeling op het lab 2 weken met vakantie ging. Nu dus in de zomermaanden weer (maar dan de fertiliteitsafdeling) waardoor wij 2 keer een IUI gaan missen... :rolleyes: :x :(
    Ik werd ontzettend pissig en emotioneel en ga daar dus niet mee akkoord.
    Ik heb die tijd niet om telkens maanden over te slaan (na de zomer wordt ik alweer 38) en emotioneel kan ik dat ook helemaal niet behappen. Ik vind het namelijk behoorlijk zwaar allemaal en ben er liever mee klaar dan dat ik er mee door ga. Soms zelfs dat ik denk, laat maar..... :rolleyes:

Dus zijn wij van plan om naar een ander ziekenhuis te gaan. Die geen zomerstop heeft en ook in de weekenden inseminaties en echos doen.
    We denken nu aan Tilburg omdat dat voor ons het meest dichtbij is en daar hebben ze een vrij groot moeder/kindcentrum, wat ik heb gehoord dan.
    Ik ga nu even op de site kijken daar en bellen.
    We laten dan de boel overzetten en ik hoop dan ook dat ze daar niet aan één of andere stop doen!

Wat zijn jullie ervaringen met dit soort dingen en hoe zit dat bij de ziekenhuizen waar jullie komen?
    Heeft iemand ervaring met een ziekenhuis in Tilburg? Ik weet nog niet welke het is, er zijn er daar meer natuurlijk...

Ik hoor graag van jullie.

17. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    IUI MEIDEN

10uss;4e IUI, clomid, pregnyl, NOD 10 Mei
    Izzie; 2e IUI in eigen cyclus, NOD 12 mei
    Draakje811e IUI met 100 mg Clomid en Pregnyl, 30 mei NOD
    Pat;een maandje pauze, NOD 2 juni
    Marieke21;5e IUI Puregon & Lucrin, NOD 4 juni
    Babyangel;5e IUI clomid 100 mg, pregnyl, NOD 4 juni
    Koosje;2e IUI Gonal-F/Pregnyl NOD 13-06
    Skyizthelimit;3e IUI Menopur/Pregnyl 2 juni - NOD 16 juni
    wies31;4e IUI, menopur75 & pregnyl, NOD juni
    vruchtje;1e IUI met gonal-f en pregnyl, NOD ?
    Nijntje1979;1e IUI, puregon en pregnyl, NOD ?
    Paint; 1e IUI met pregnyl, NOD ?
    Nellas;6e IUI Fostimon en Pregnyl, NOD ?
    Roosje83;1e IUI, Clomid 150mg en Pregnyl, NOD ?
    Angela;2e IUI, decapeptyl, gonalf 75, pregnyl, progestan, NOD ?
    Martje83;5e IUI, menopur en pregnyl spuiten NOD ?
    Jinky; Even een pauze, NOD ?
    SRB;Even rust na 3 mislukte iui's - in mei weer verder
    Renate;0075e iui NOD???

ZWANGER DOOR IUI!!

Aurelie: zwanger na 2de IUI, bevallen op 12 februari van een jongetje; Sam
    Natasja: zwanger na 4e IUI, bevallen op 14 maart van een jongetje; Dean Oliver
    Hippel: zwanger na 6e IUI, bevallen op 21 april van een jongetje; Ruben
    Draaimolen: zwanger na 1e IUI, bevallen op 18 mei van een jongetje
    Zonneschijn: zwanger na 2e IUI, uitgerekend 8 juni
    mandy80: zwanger na 10e IUI, uitgerekend 2 juli
    Jalena: zwanger na 3e IUI, uitgerekend 3 juli
    Otter 68: zwanger na 5e IUI, uitgerekend 13 juli
    Pooltje: zwanger na 1e IUI, uitgerekend 29 juli
    Mariel77: zwanger na 5e IUI met Menopur, Pregnyl en Progestan, uitgerekend 11 augustus
    Jannes zwanger na 2e IUI, Puregon en Pregnyl, uitgerekend 5 september
    Jale zwanger in rustronde!, uitgerekend .. september
    Nic79 zwanger na 2e IUI, TWEELING uitgerekend 25 September
    Jea: zwanger na 1e IUI met Menopur en Pregnyl, uitgerekend ... oktober
    Marisha: zwanger na 4e IUI met Clomid, Pregnyl en Utrogestan, uitgerekend 5 november
    Waarom zwanger na 2e IUI met 100mg clomid en pregnyl, uitgerekend 9 november
    Bengel zwanger na 1e IUI na 35 dagen puregon spuiten. uitgerekend 5 december ;)
    Cilianne zwanger na 6e IUI met Fostimon en Pregnyl (1ste x iui met hormonen) uitgerekend 27 december.
    Nataly: zwanger na 4e IUI met Clomid 100 en pregnyl, uitgerekend 4 januari 2009.

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.

De lijst staat op volgorde van nod / uitgerekende datum.[/quote]

18. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    @Sky
    O ja....was vergeten te vertellen dat ik ben bevallen van een zoon :D :D :D :D ;) ...leuk om dat ieg eens te typen :( :D ...helaas meegecopieerd van draaimolen..

Ja...vind dat ook echt niet kunnen zo'n zomerstop! Ik weet dat ze bij ons (Bronovo ziekenhuis in Den Haag) wel een zomerstop hebben voor IVF, voor IUI heb ik daar niets van gehoord....mag toch hopen van niet! Zal er eens naar vragen...zou voor mij ook absoluut een reden zijn over te stappen naar een ander ziekenhuis...zeker in onze leeftijd.
    Ik weet dat een vriend van mij als gynaecoloog in opleiding heeft gewerkt in het Twee Stedenziekenhuis in Tilburg en dat hij dat een fijn ziekenhuis vond, zal ik eens aan hem vragen welk ziekenhuis hij nu zou aanbevelen in die regio? Hij is nu fertiliteitsarts namelijk dus moet dat wel weten.
    Wind je niet al teveel op, da's ook weer niet goed....jouw tijd komt wel! 'pak' je ze gewoon terug door zwanger te worden van een tweeling!

Sterkte en veel liefs,
    Koosje

19. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Check het inderdaad maar wel even...het was voor mij ook een zeer onaangename "verrassing"...

Ik heb het Twee Stedenziekenhuis gebeld (heeft zelfs prijzen gewonnen en staat in de lijst van beste ziekenhuizen!) en ook daar hebben ze een zomerstop :( , alleen zou ik daardoor maar 1 keer mislopen en niet 2 keer zoals in Breda waar ik nu zit.
    Dat scheelt toch weer wat.

Ik moet even overleggen met mijn man en dan gaan we verder kijken of we een afspraak gaan maken. Oja, de afspraak kon ook pas op 4 juli weer. :rolleyes: Ik hoop dat ik dan wel de week ervoor nog in Breda terecht kan voor een IUI (want dan is het weer tijd!) en niet dat ze dan zeggen dat dat ook niet meer kan omdat ik overstap... :(

Natuurlijk hoop ik dat het allemaal niet nodig is.... ;)
    en die tweeling lijkt me best leuk! :D
    Maar dat gaat deze keer niet lukken want er was maar 1 ei... :rolleyes:

Maar Koosje, als je dat zou willen vragen...heel graag! :D

20. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Skyisthelimit, ik ben ook in Tilburg behandeld, in het St. Elisabeth Ziekenhuis (EZ). Deze staat heel erg goed aangeschreven qua vruchtbaarheidsbehandelingen. Nu doen zij wel alleen IUI in een hormoongestimuleerde cyclus. Ik had het geluk dat het gelijk de 1e keer raak was. Ze hebben wel een zomerstop in juli omdat het lab dan dicht is. Ik was vorig jaar nl. in juni al klaar met alle onderzoeken, maar kon in augustus pas de 1e IUI doen i.v.m. de vakantie. Baalde ik toen ook heel erg van. Ik wens je iig heel erg veel succes!

Deel Deze Pagina