iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi dami

fijn dat het allemaal mee viel....................

Dat van het hoogtepunt is me nog nooit verteld, maar zal het in gedachte houden, hihi........

Wij gaan morgen weer voor fm, misschien volgende maandag inseminatie dan, komt beetje overeen met de andere pogingen.

Las dat bang was leeg te lopen.......... maar lieverd, ze brengen het voorbij je baarmoedermond in dus het kan er echt niet uit hoor! En dat bloedverlies komt doordat ze door die baarmoedermond/hals heen duwen.....

Heel veel succes met wachten.....
    Twinny

2. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Had je al een pb-tje gestuurd Damie, maar zie dat er meer mensen niet is verteld van dat hoogtepunt....hihi, maar kan nooit kwaad, zoals ik al zei......probeer meestal na de inseminatie ook nog eens 'zelf'....net dat beetje extra, je weet maar nooit ;) .
    Ben hier vandaag naar gyn geweest voor nieuwe uitgangsecho; alles zag er rustig uit en vanavond alweer 1e Menopur gespoten. Op voor de volgende ronde!

3. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi aldonzo

Las net dat jij ook menopur spuit! Ik ook, maar dat schijnt in NL niet zo gebruikelijk te zijn....

Welke sterkte gebruik jij en heb jij bijwerkingen?

grtjs
    Twinny

4. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Twinny ik gebruik nu 1 ampul per dag (75EH). Ik heb deze afgelopen ronde voor het eerst gebruikt; gebruikte hiervoor Clomid 100 mg. Heb niet veel andere klachten dan bij Clomid. Mis gelukkig wel de opvliegers die ik bij Clomid wel had. En had nog ergens last van waar ik nu bij de Menopur geen last van heb, maar weet niet meer wat ....OJa, verder is mijn geheugen nog steeds hetzelfde... :confused: gatenkaas...
    Heb bij Menopur wel meer last van moodswings.
    Mag ik vragen waarom jij met Menopur gestart bent? Heb je ook eerst Clomid gebruikt? Ik weet niet of het minder vaak voorkomt dat Menopur wordt voorgeschreven. Ik zou eigenlijk met Puregon gaan starten (=soortgelijk iets), maar omdat ik eerst begreep dat de meds niet vergoedt zouden worden door verzekering heb ik voor Menopur gekozen, dit is ietsje goedkoper.
    Uiteindelijk blijkt het nu toch wel vergoed te worden (wazige verzekering), maar hou ik het wel bij de Menopur.

5. Damie

Damie Bekend lid

Jun 14, 2006
    724
    0
    0
    Goedemorgen dames,
    Vandaag dag 2 na de eisprong... het duurt me te lang! Maar dat kennen jullie vastwel.

Aldonza ik wil je heel veel succes wensen voor de komende ronde!

Twinny, volgende week maandag heb ik 1 wachtweek erop zitten als jij dan je iui hebben kunnen we mijn laaste en jouw eerste wachtweek samen uitzitten. DUIM DUIM DUIM.

6. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Ik ben in Belgie in behandeling en daar is het normaal om na 2 rondes clomid over te stappen op Menopur. Ik heb ook 1 ampul. De moodswings zijn inderdaad meer aanwezig bij dit hormoon, hihi.......... merk ook dat ik na het spuiten misselijk ben en brandend maagzuur gevoel heb boven in mijn keel. Ben ook beetje bij gekomen, maar voor de rest vind ik het wel meevallen........

Was vandaag voor fm , maar na 5 dagen spuiten was er nog niet veel activiteit. Ben gewoon beetje langzame kip! Vorige keer iui op dag 13, zit nu op dag 8. Zaterdag gaan we weer voor fm.....

En dan mogen we inderdaad samen een weekje uitzitten, Dami

Twinny

7. Damie

Damie Bekend lid

Jun 14, 2006
    724
    0
    0
    Jeeh, de IUI op dag 13 al...dat was vlot zeg! Hopen dat het dit keer niet te lang zal duren en dat er zaterdag iets moois aan het groeien is.

8. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Twinny hoop ook voor je dat zaterdag eitje(s) goed doorgroei(t/en)! Dat is alweer een aantal daagjes verder dus kan weer hoop gebeuren. Gemiddeld zit ik op dag 13-16 wat betreft IUI...gewoon toch per keer kijken en hopen, toch?
    Damie dankje. En ja.....je moet echt nog even geduld hebben hoor. Ik weet, is makkelijker gezegd dan gedaan, maar anders wordt het helemaal moeilijk om vol te houden en maak je jezelf alleen maar gek. Probeer leuke dingen af te spreken en te gaan doen om de tijd te doden.

9. minou

minou Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,490
    0
    0
    Hoi,

Even een vraagje.
    Hoelang moet je wachten met testen.
    Morgen is het 2 weken geleden dat ik de IUI heb gehad.Dat was voor mij dag 16.
    Normaal had ik een cyclus van 28 tot 32 dagen.

Groetjes Minou

10. Damie

Damie Bekend lid

Jun 14, 2006
    724
    0
    0
    Minou, als je geduld heb en voor zekerheid wilt gaan dan kan je het beste testen na je langste cyclus.

Succes meid en we hopen op HEEL goednieuws!

11. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi

ik heb steeds dag 17 gepakt!

succes
    Twinny

12. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hou het kort want zit hier met mega koppijn en misselijk...bah bah....al zoveelste dag....fijn spul die Menopur, lijk er nu meer last van te hebben dan vorige keer...en zit pas op dag 4 van spuiten....
    Maar wil je morgen veel succes wensen Twinny hopelijk is er nu al meer groei te zien....knap dat je het telkens op dag 17 voor mekaar krijgt!

13. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Hoi aldonza

Hoop dat je hoofdpijn beetje gaat zakken. Ik zit nu op dag 8 van de spuiten en heb gelukkig, behalve wat misselijkheid en zuurbranden nog geen koppijn gekregen. Tis en blijft rotzooi natuurlijk!

Vanmorgen fm gehad. Er waren nu wel al groeiactiviteiten te zien, maar ze waren nog te klein voor duidelijkheid over inseminatie. Nu moet ik 2 dagen 1 1/2 ampul spuiten en maandag terug komen voor fm. Denk zelf dat inseminatie dan woensdag op zijn laatst plaats gaat vinden! Wordt wel spannend nu weer.
    Zag zelf geloof ik 2 eitjes op de echo, maar heb er de ballen verstand van. We hebben afgesproken dat we bij 3 eitjes die kunnen springen niet willen insemineren, hebben jullie ook zo afspraak onderling? Of ben ik dan te kieskeurig? WIl heel graag een beeb, maar geen 4, hihi......

Succes en sterkte met de bijwerkingen

Twinny

14. minou

minou Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,490
    0
    0
    Hai,

Wij gaan door naar de 2e ronde IUI.
    Vandaag ongi geworden....balen.
    Was ook wel heel bijzonder geweest als het de eerste keer gelukt was.
    Groetjes Minou

15. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Twinny woensdag dus misschien al de inseminatie. Maandag weet je meer. En ...ja is een goede, eigenlijk hebben we het er nog niet over gehad als er 3 door zouden groeien. Bij 4 wordt sowieso niet geinsemineerd en krijgen we vrijverbod (of met condoom).
    Minou....ik zag je banner al bij een oud berichtje en zag dat het niet goed was. Balen meis! Lekker jezelf (laten) verwennen en op naar de 2e poging!

16. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Hey meiden,

Mag ik hier ook meeschrijven? Aldonza ken ik al een beetje van bij de Clomidbabes maar gezien het nu ook mijn tweede IUI is, hoor ik hier ook wel thuis...

Ga me ff voorstellen, ben Kirby, 23j, uit Roeselare, België. Wij zitten nu in de zevende ronde, vijfde ronde Clomid en Pregnyl, tweede IUI. De eerste IUI lukte, maar het is jammergenoeg misgelopen aan een goeie 5 weken.

Minou, balen dat je ongesteld bent geworden! Hopelijk volgende ronde meer geluk!

Twinny, bij ons is er nog met geen woord gerept over Menopur en zit nu al in de vijfde ronde Clomid, nu voor het eerst 100mg. Dus ik denk eigenlijk dat het afhangt van gyn tot gyn. Ben wel blij dat ik niet aan de Menopur ben want 'k heb vernomen dat het nu wel heel duur wordt... vooral bij onbegrepen onvruchtbaarheid. Veel succes bij de fm maandag!

Aldonza, ik hoop dat je hoofdpijn ondertussen al verdwenen is!

Damie, jij zit dus in de vervelende wachtweken hé? Duim voor je hoor!

Heb vrijdag m'n laatste Clomidjes genomen en moet nu ff afwachten tot dinsdag voor fm als alles goed is dan donderdag inseminatie...

Liefs

Kirby

17. trolljenta

trolljenta Actief lid

Sep 3, 2006
    185
    0
    0
    Hey minou...
    Ik ook, gisteren ongi geworden :(
    Nou ja, we hebben nog 5 pogingen meid, gewoon doorgaan :)

18. minou

minou Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,490
    0
    0
    Kirby,kom er gezellig bij.
    Succes volgende week met de FM.

Troljenta,ook balen man.
    Ik begin morgen weer met de Clomid.
    Nieuwe ronde ,nieuwe kansen.

xxx

19. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Twinny,

Ik kan me voorstellen dat je samen zo'n afspraak maakt. Bij ons in het zkh is het zo, dat als er meer dan 3 eitjes rijpen, de inseminatie niet doorgaat.

In de 2e ronde had ik 2 eitjes die aan het rijpen waren. Ze zijn allebei gesprongen, maar helaas is daar geen zwangerschap uit voort gekomen.

Ik persoonlijk zou met 3 eitjes geen problemen hebben, omdat de kans dat ze alledrie bevrucht gaan worden erg klein is.

Deze ronde heb ik weer 2 eitjes. Ik vind dat fijn, want dan heb ik gewoon 2x zoveel kans op een zwangerschap van een eenling. Mochten ze allebei bevrucht raken, dan ben ik meteen klaar (wij hebben al een zoon, drie is genoeg).

Maar het is goed dat jullie samen zo'n beslissing nemen. Dan weten jullie waar je aan toe bent. Ik wens jullie heel veel succes.

Groetjes, Jaycey

20. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heey Kirby welkom hier hoor. Enne....niet verder vertellen, maar ik hoor eigenlijk ook niet bij de clomidbabes thuis...want dit is nu al 2e ronde zonder clomid 8) . Oja, de hoofdpijn is gelukkig nu weer over...maar..knock on wood.....ff afkloppen hoor. Hoop dat er dinsdag al een mooie groei te zien is.
    Jaycey ik denk dat je wel gelijk hebt...de kans dat die 3 allemaal bevrucht zouden worden is natuurlijk minimaal, dus denk dat wij dan ook wel doorgaan (al zegt mijn vriendin de hele tijd dat ze denkt dat we een drieling krijgen :confused: , nou dan zijn wij ook wel klaar). Maar ik ben al heel blij als er 2 goed doorgroeien, net wat je zegt...dat geeft je het gevoel dat het je kans vergroot. Wanneer krijg jij de IUI waarschijnlijk dan? Want als ik naar je banner kijk moet je nog 8 dagen tot eisprong, maar ik weet dat die banner er vaak naast zit, helemaal als je met behandelingen bezig bent.

Share This Page