Dit is een link met een filmpje over het gebruik van de gonal-f pen,misschien heb je er iets aan. (tis wel in het engels) http://www.fertilitylifelines.com/serono/products/gonalf/pen/instructions.jsp
Iedere dag vanaf de derde dag meestal tot aan de pregnyl spuit....en dat naaldje van gonal f is zo klein...je voelt er helemaal niets van. Het idee van jezelf prikken is enger dan dat er ook maar iets te voelen is . Als ik mocht kiezen tss Clomid of gonal had ik veeeeel eerder voor de gonal moeten kiezen (achteraf makkelijk praten)
jullie zijn snel zeg ik heb ook gelezen dat door clomid je zuurtegraad van je cervixslijm zuurder kan worden terwijl je dat met gonal niet hebt.
Clomid heeft op zich wat meer bijwerkingen Maar er zijn ook genoeg meiden die het niet hebben. Veel verzekringen vergoeden gonalf ook niet en je zuurtegraad geen last van denk dat door hormonen sowieso je lichaam heel erg kan veranderen
talula uitleg zat zo te zien ik ben bang voor naalden en zo heb het filmpje bekenen, maar hij bleef op de helft hangen, zo nog eens proberen dan.
Hoi Talulah, je hebt al veel antwoorden gehad. Maar ik waag me er ook nog maar aan: - Wie gebruikt er Gonal-f? Wat zijn de bijwerkingen? Ik gebruik Gonal-F, eerst was het 75, nu zit ik op 112,5. Ik merk er vooral van dat ik een stuk slomer en vermoeider ben. De eerste 2 weken was ik regelmatig wat misselijk. Gevoelige borsten. Voor de rest geen stemmingswisselingen. Sterker nog, sinds ik eindelijk mocht beginnen met de behandelingen ben ik een stuk opgewekter (hoop dat dat nog een poosje zo blijft...) - Is het slagingspercentage van een IUI met hormoonstimulatie hoger? Mij is inderdaad ook verteld dat het iets hoger ligt, doordat je lichaam er nog meer klaar voor is. - Hoe reageert jullie lichaam op al die hormonen? Ben namelijk bang dat ik er gewoon agressief van ga worden Zou het voor mij vriend niet echt leuk vinden als ik onmogelijk word om mee samen te leven. Per persoon verschillend, maar valt bij mij echt mee, mijn vriend zegt dat hij er niets van merkt - Hoe vaak moeten jullie voor de eisprong naar het ziekenhuis om te checken of het follikel al groot genoeg is? Eerste keer 3x, nu 2x. - Is dit meestal 's ochtends? Bij mij telkens wel.- mogen de mannen hun potje thuis vullen of in het ziekenhuis Ja 'lekker' thuis, en dan binnen een uur naar het ziekenhuis - Is dit nog geheim te houden voor familie, vrienden, etc.? Het is wat jezelf wil, maar ik heb al een paar keer sporten moeten cancellen en soms moet je 's avonds tijdens een feestje lang naar de wc (Gonal spuiten) en denken ze dat je buikloop hebt, haha Trouwens laat het ook maar lekker een beetje op je af komen. Dat klinkt simpeler dan het is hoor, dat weet ik. Ze leggen je echt veel uit in het ziekenhuis. Het beste is als je vriend een keer meegaat en het rechtstreeks hoort. Als hij dat wil tenminste. Het is ook zijn leven natuurlijk waar behoorlijke inbreuk op gepleegd wordt. Maar goed dat is een baby straks ook, dus kan je niet vroeg genoeg mee beginnen. Kijk ik ben toch de afgelopen 5 dagen 6x in het ziekenhuis geweest. Daar ontkom je niet aan. Over het spuiten zou ik me niet te veel zorgen maken. Het is echt een minispuitje. En het is meer het idee, het doet amper pijn. Echt waar!
@visje83: Het is nu wachten op mijn menstruatie. En daarna mogen we nog 3 keer IUI proberen. Gevoelsmatig ben ik nog niet aan IVF toe, maar wie weet zeg ik dat in febr. al niet meer...
Hallo, Ik gebruik CLOMID 100 mg weinig bijwerkingen. De spuit stelt inderdaad ook nie veel voor, dus succes Chantal
@marieke21 worden die nog wel vergoed dan door de verzekering? want ik zit nu bij de 5e iui. dus eigenlijk nog maar 1 tegaan..
@ Visje83, Ik heb Unive het hoogste pakket Zij vergoeden twee jaar behandeling met IUI ongeacht hoeveel IUI je dan hebt gedaan. En een max. aan medicijnen, ik geloof 3000 euro ofzo. In febr. zitten we op de twee jaar, dus met een beetje mazzel redden we nog net 3 (mocht het nodig zijn). Maar dan moet mijn menstruatie nu wel doorzetten...
IUI MEIDEN WickedWitchy;5de iui - 28 September , menopur + pregnyl, NOD 11 Oktober Denise27; 1e iui 15 oktober, NOD 29 Oktober Nellas;6e IUI Fostimon en Pregnyl, NOD ? Nickiee 8e iui puregon (50) en pregnyl, NOD 26 september Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF? Elisa: 1e IUI mislukt, 2e IUI mk, wachten op 3e IUI Marieke21; 7e IUI, lucrin&puregon&pregnyl, NOD 4 december Sens: 4e IUI gonal/pregnyl NOD 6 december (sinterklaaskadootje? ) LadyZorra: 16 oktober begonnen met puregon (75) 24 oktober 1e IUI behandeling (pregnyl en acupunctuur) Naatje30: 13 oktober begonnen met gonal f (37,5) voor 1e IUI met pregnyl 24 oktober gonal f ophogen (75) NOD 17 november en 19 november pas testen ivm extra pregnyl (verjaardagskadootje?) Davalee: 2e iui, nod: 3 november Sooner:1e iui niet gelukt - 10 oktober, Gonal (75) + pregnyl, 2e iui nov, Gonal ophogen (112,5) + pregnyl meisje0123: 2e iui met clomid en pregnyl ZWANGER DOOR IUI!! Aurelie: zwanger na 2de IUI, bevallen op 12 februari van een jongetje Sam Natasja: zwanger na 4e IUI, bevallen op 14 maart van een jongetje Dean Oliver Hippel: zwanger na 6e IUI, bevallen op 21 april van een jongetje Ruben Draaimolen: zwanger na 1e IUI, bevallen op 18 mei van een jongen Zonneschijn: zwanger na 2e IUI, bevallen op ? juni van een meisje; Senna mandy80: zwanger na 10e IUI, bevallen op 4 juli van een jongen Danaé Patrick Jalena: zwanger na 3e IUI, bevallen op 3 juli van een jongen Otter 68: zwanger na 5e IUI, uitgerekend 13 julionbekend Mariel77: zwanger na 5e IUI, bevallen op 29 juli van een jongen Lenn Jannes zwanger na 2e IUI, Puregon en Pregnyl, bevallen op 25 augustus 2008 van een dochter Sara Jale zwanger in rustronde!, uitgerekend .. september Nic79 zwanger na 2e IUI, TWEELING uitgerekend 25 September, 29 augustus bevallen van jongen Jaylen Joshua en een meisje Ylana Yasmin Jea: zwanger na 1e IUI met Menopur en Pregnyl, uitgerekend ... oktober Marisha: zwanger na 4e IUI met Clomid, Pregnyl en Utrogestan, uitgerekend 5 november Waarom zwanger na 2e IUI met 100mg clomid en pregnyl, uitgerekend 9 november Bengel zwanger na 1e IUI na 35 dagen puregon spuiten. uitgerekend 5 december Cilianne zwanger na 6e IUI met Fostimon en Pregnyl (1ste x iui met hormonen) uitgerekend 27 december. Nataly: zwanger na 4e IUI met Clomid 100 en pregnyl, uitgerekend 4 januari 2009. 10uss;zwanger na 4e IUI met Clomid en Pregnyl, uitgerekend 16 Maart 2009 Stef78; zwanger na 2e IUI Clomid/Pregnyl - uitgerkend ca. 20 maart 2009 Vruchtje24: zwanger na 2e IUI Gonal-f en Pregnyl - uitgerekend 7 april 2009 Marooz; zwanger na 2e IUI Puregon e pregnyl- uitgerekend 01 mei 2009 Jinky: zwanger na 4e IUI in eigen cyclus en pregnyl uitgerekend rond 26 mei 2009 Roosje83: zwanger na 2de IUI, Clomid 150mg en Pregnyl en zelf geklust (geen inseminatie gehad). Uitgerekend 06 Juni 2009 Juudje1975 : Zwanger na de 1e iui, 1x pregnyl - Uitgerekend rond 4 juli Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen. NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren. De lijst staat op volgorde van nod / uitgerekende datum. Morgen kan ik weer starten met prikken!
Hoi dames! Vanochtend weer de eerste fm gehad deze cyclus. Er zaten 2 follikels, beide ongeveer 10 mm groot. De echoscopiste denkt dat de IUI ongeveer midden volgende week plaats zal gaan vinden, a.s. maandag heb ik dus mijn 2e fm! Spannend! X