iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Vanochtend weer Fm gehad.
    Er zat nog maar 1 follikel ( :( ) dus geen dubbele kansen deze ronde.
    De follikel was nu 12 x 18 mm (dus 15 mm gemiddeld), morgen heb ik om 14.15 uur weer een FM, om te kijken hoe snel 'ie doorgroeit. Ik hoop een beetje rap, want ik heb donderdag de hele dag cursus in Rosmalen, die ik dan voor de helft zou moeten annuleren. Erg ongemakkelijk dus.
    Nu maar hopen dat het morgen goed genoeg is om woensdag te insemineren!

2. Niet meer actief

Meisje, 1 follikel is toch een heel mooi resultaat, je hebt er maar 1 nodig ;) Ik hop voor je dat hij snel doorgroeid zodat je woensdag de inseminatie zal krijgen....ik duim voor je!

3. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Thanx Naatje!
    Ach ja, 1 is genoeg natuurlijk.
    Maar bij de laatste echo zaten er 2 die misschien allebei door zouden groeien, dus was een beetje een tegenvaller.
    Maar goed, er hoeft er maar 1 te zijn he!
    X

4. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Als het is zoals bij mij, dan is het zo gepiept. 's ochtends breng je de zwemmers, die worden dan in het laboratorium voorbereidt. Ca. twee uur later ben jij aan de beurt. Je neemt plaats in de stoel, eerst de eendebek en er wordt langzaam een soort rietje ingebracht. Dat is alles. In principe kun je 2 minuten later weer buiten staan. Ik heb het vorige week nog even heel duidelijk gevraagd; Moet ik nu ook rusten? Maar het blijkt dat ze alle onderzoeken hebben gedaan; vrouwen die gaan slapen, die gaan werken, die gaan sporten, die gaan fietsen etc etc. En er is geen verschil. Intensief sporten zou ik zeker niet doen, maar werken kan dus gewoon.
    Ik heb trouwens de eerste keer me ziek gemeld en ben de hele dag gaan slapen. Dat vond ik toen ook vooral lekker omdat ik heel emo was. De tweede keer ben ik gewoon teruggegaan naar mijn werk.

Die buikpijn van de pregnyl heb ik ook, gaat bij mij pas na een dag of vier weg. Ik voel ook steken bij mijn eierstokken. Schijnt er allemaal bij te horen.
    Heel veel suc6 morgen!

5. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    @sietske, sorry ik heb er echt geen verstand van. Misschien even googlen?

@Zora, welkom terug en hopenlijk ben je weer snel weg! Ik duim voor je!

@meisje, het is precies wat naatje zegt; 1 is genoeg. Misschien is het wel een superei !

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    @ Meisje: Ik duim ook hard voor je mee hoor. Zou inderdaad vervelend zijn als je je halve cursus moet annuleren. En inderdaad ik ben het met Naatje eens, liever twee, maar er is er maar een voor nodig.

@ Sooner: Bij sommige hoor je ook dat ze na de inseminatie nog een 15 minuutjes moeten blijven liggen. Is dat bij jullie niet zo? Ben benieuwd hoe het bij ons gaat, ik weet natuurlijk ook nog niet hoe en wat.

7. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Nee, raar genoeg moest/kon ik gelijk opstaan en stond ik echt 5 minuten later op de gang. Ik was toen helemaal een beetje in de war en durfde amper te lopen. Stom he?
    Toen ben ik op een slakkengang naar beneden gegaan naar het restaurant en heb daar een half uur gezeten. Toen durfde ik pas verder te lopen.
    Maar mijn gyna zegt dat het echt niet uitmaakt.
    Tuurlijk denkt het duiveltje in mij ook wel af en toe, 'of komt dat doordat de wachtkamer uitpuilt en dat we geen tijd hebben om te blijven zitten?' Maar ja zij hebben er toch ook baat bij, dat we zo snel mogelijk nooit meer hoeven te komen? Lijkt me...

8. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ja dat lijkt mij ook. Ach en het is nooit bewezen wanneer je meer kansen hebt denk ik dan. Als het zaadje sterk genoeg is zwemt ie toch wel door. ;)

9. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Bij ons in het ziekenhuis is overigens wel een onderzoek gedaan.
    Daaruit bleek dat 'bedrust' (ik meen dat ze het zo noemen) wel degelijk iets toevoegt aan je kansen.
    Maar ze nemen het bij ons ook niet zo nauw; ik mag ook max. 5 minuutjes blijven liggen, en moet daarna ook opstaan.
    (hihi, en daar baal ik dan ook van!)

10. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Precies. En weet je, de meeste vrouwen merken pas na een week of 6 dat ze zwanger zijn. En hebben dan soms gedronken, gerookt, gesport op alle tijden, gesexed, gevlogen, rauwe kaas gegeten en ga zo maar door.
    Nou zijn wij natuurlijk anders dan hen, helaas. Voor ons is dat allemaal wel belangrijk.
    Maar toch, dan zal rustig lopen en rustig gaan werken ook wel o.k. zijn.

11. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    oh echt waar, getver. Ik ga even googlen.

12. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    oh haha, mijn reacties staan op de verkeerde volgorde. Maar jullie snappen de volgorde denk ik wel

13. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    hahahha ik heb een uur niet durven plassen, maar het maakt dus echt niet uit, ze spuiten het zo hoog dat er zelfs bijna niks terugloopt al ga je springen!

En 1 eitje is genoeg! Als het een hele mooie is die goed zn werk doet!
    Kijk naar mij 3 eitjes en mislukt, dus meis ik ga voor je duimen!

Ik heb zo 1e fm meting weer....
    Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

14. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Heb het even gegoogeld:

(sorry, lang verhaal maar vooral de laatste 2 alinea's zijn nuttig!)

A multicenter randomised controlled trial assessing the effectiveness of immobilisation versus immediate mobilisation after intra-uterine insemination (ISRCTN53294431).

IM Custersa, P Fliermanb, P Maasg , T Coxc, HJHM Van Desseld, MH Gerardsf, MH Mochtara, CAH Janssene, F van der Veena, BWJ Mola

aCentre for Reproductive Medicine, Academic Medical Centre, Amsterdam, The Netherlands

bOnze Lieve Vrouwe Gasthuis, Amsterdam, The Netherlands, c Antonius Ziekenhuis, Nieuwegein, The Netherlands, d TweeSteden Ziekenhuis, Tilburg, The Netherlands, e Groene Hart Ziekenhuis, Gouda, The Netherlands, fMartini Ziekenhuis, Groningen, The Netherlands and gMáxima Medical Centre, Veldhoven, The Netherlands

Introduction Intra uterine insemination (IUI) is a commonly used treatment for couples with male, cervical and unexplained subfertility. One of the unresolved issues in the use of IUI is, whether the patient can be mobilized immediately after IUI, or that she should stay in supine position for a short period of time. Studies on sperm migration and survival in the female genital tract suggest that sperm migration to the site of fertilization is independent of the position of the woman directly after IUI. However one small randomised clinical trial on the subject indicated benefit of immobilisation. We therefore evaluated the effectiveness of 15 minutes of immobilisation versus immediate mobilization after IUI.

Methods We studied couples with unexplained, cervical factor or male subfertility with an indication for IUI. The women were randomly assigned to immediate mobilization or 15 minutes of immobilization following insemination. The study had a parallel design for three consecutive treatment cycles within a time-horizon of 4 months. The primary endpoint was ongoing pregnancy. Analysis was done by intention to treat. Anticipating a difference of 4% per cycle to be relevant (12% per couple after 3 three cycles), we needed 185 couples per arm (one-sided test, alpha-error of 0.05, beta-error of 0.20).

Results Of the couples enrolled in the study, 191 were assigned to “mobilization” and 198 were assigned to “immobilization”. At present we have completed 92% of the follow-up. The baseline characteristics of the two groups were comparable. The number of ongoing pregnancies in the “mobilization” group was 23 (12% per couple), versus 42 (21% per couple) in the “immobilization” group (RR 1.8, CI 1.1 to 2.8, p 0.02). The clinical and ongoing pregnancy rates per cycle were 5.0% and 8.2% for the “mobilization” group, and 9.2% and 11.6% per cycle in the “immobilization” group.

Conclusion In the treatment with IUI, 15 minutes of immobilisation following insemination is an effective modification of the treatment. Immobilization for 15 minutes should be applied to all women treated with IUI.

15. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Maar ja, om nou met dat onderzoek naar je behandelend arts te gaan...

En het stomme is: ik loop dus in het Maxima Medisch Centrum.
    Zij hebben zélf meegedaan aan dit onderzoek, waaruit dus blijkt dat 15 minuten blijven liggen echt wel iets toevoegt (het is geen wondermiddel, maar verdubbelt de kansen toch bijna!).
    Maar ik mag dus maar maximaal 5 minuten blijven liggen.
    Toch raar inderdaad.
    Misschien dat toch die volle wachtkamer meespeelt?! :(

16. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Bed Rest study

The first results of the Bed Rest study showed that pregnancy rates after 4 cycles IUI increased from 12% to21% when patients were immobilised for 15 minutes after theinsemination. Read the abstract that has been submitted for the ESHRE meeting.

AMC/UVA onderzoeken (dus A'dam)

mmm, ik weet een leuk onderwerp voor mijn gyna de volgende keer...

17. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    JAAAA we gaan de oorlog aan met de 'zich niet aan bedrust houdende gyn'! Vrouwen, sta op voor uw rechten (ohnee, blijf liggen voor uw rechten!) :)

18. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    @meisje, nou echt wel dat ik met dat onderzoek naar het ziekenhuis ga.
    Als ik jou was, zou ik het ook wel weten. Desnoods ga ik op 5 stoelen in de wachtkamer liggen. Haha, zie je het al voor je.
    Maar ik vind het toch wel iets om te bespreken.
    Omdat we maar 15% kans hebben, voeg ik graag een paar procenten toe daaraan.
    Ik zie het bij ons nog niet gebeuren, hoor, want bij ons in het ziekenhuis, zit de behandelkamer weggestopt in de bezemkast. Er is niet eens ruimte om nog even te liggen. Maar dat zou wel een belachelijk argument zijn.
    ik kan hier best pissig om worden trouwens.

19. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja, stom he!
    Krijg je echt het gevoel dat ze je niet serieus nemen.
    Ik kan me toch niet voorstellen dat ze in ziekenhuizen die uitslagen niet gecommuniceerd krijgen vanuit een branche-organisatie of zoiets?
    :( :confused: :( :confused: :(

20. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Op de barricades! Als we het nou allemaal doen de volgende keer, dan wordt er misschien wel wat wakker geschud...

Deel Deze Pagina