Hé Roca, Tot nog toe geen gek genoeg. Gisteren had ik kramp en bruinverlies, vandaag ook nog 'n beetje en nog altijd hoge temp. Voordat ik met IUI begon had ik vaak de laatste 3/4 dagen voor mn wat bruinverlies, dus ik ga er maar vanuit dat 't nu ook weer betekent dat ik morgen of overmorgen echt ongesteld ga worden. Maar - zoals ik hier las - geen bloed geeft moed, toch? Wat een nachtwerk moet je er weer voor over hebben... om 0.30 uur naar het ziekenhuis, 't is wat! Ik zet de Pregnyl altijd zelf onderhuids in mijn buik, dat is veel praktischer. Kun jij of je hub niet leren hoe je 't zelf moet doen, véél handiger? In ieder geval sterkte dit weekend, meid. Maak je niet te druk - heeft toch geen zin - en de Pregnyl valt best mee. Zeker als je 'm in 't zkh krijgt, zullen ze zorgen dat je er zo min mogelijk last van krijgt. Wel spannend allemaal, ik kan 't me goed voorstellen; ik klink of ik al jaren IUI doe, terwijl 't ook pas mn 2e ronde was.... @ Muisje: lullig van je ziekenfonds dat ze niet vergoeden! Sterkte ermee en ik hoop dat jullie toch een of andere oplossing vinden om de hormonen gefinancierd te krijgen! By the way: ben het helemaal eens met de stelling dat er nu maar ns iemand van 't IUIforum zwanger moet worden! Laten we maar flink met zijn allen, toch? Liefs
Spannend Roca, op goed geluk Martina, ik hoop nog steeds voor je dat je menstruatie niet doorzet. Blijf hoop houden Het wordt namelijk inderdaad tijd dat er iemand zwanger is. Het liefst wij allemaal, we verdienen het allemaal! Dinsdag hebben mijn vriend en ik een intake gesprek in 'ons'nieuwe ziekenhuis. Ik hoop dat we volgende maand gewoon door kunnen gaan met de IUI. Ik heb nu al 15 verschillende gyneacologen gehad, die mij allemaal bloo t hebben gezien hahaha.Laatst zag ik er één in de stad lopen, moest ik wel om lachen. Fijn weekend meiden en een knuffel voor iedereen.
Geen bloed geeft heel zeker moed ! En ook een hoge temperatuur is goed. Ben heel benieuwd! Ik hoop het voor je, ik zal flink voor je [-o< [-o< [-o< Ik kon kiezen om 22.30 of 00:30 pregnyl. Ik vier zondag mijn verjaardag, dus om 22.30 heb ik het huis nog vol bezoek. Om 24.00 hoop ik het huis leeg te hebben, haha. Dus daarom kwam 00:30 me beter uit. Zelf spuiten is inderdaad een stuk makkelijker, maar ja, de eerste keer mag voor mijn wel in het ziekenhuis. Het is maar 1x per cyclus, dus dat valt wel mee. Hopelijk heb ik er geen last van. Weet iemand trouwens na hoeveel dagen je kunt testen? Ik heb een cyclus van 26 dagen en krijg pregnyl op dag 10 en iui op dag 12. Moah, lijkt me inderdaad wel apart om een gyneacoloog tegen te komen in de stad. Ach ja, het zijn ook maar gewone mensen he Vandaag een rare dag. Kreeg vandaag dus te horen dat dinsdag 1e IUI was. Toen ik buiten kwam liepen de tranen over mijn gezicht. Ben normaal niet zo emotioneel, maar opeens waren de tranen er. Zal de spanning wel wezen. Spanning voor het onbekende en die enorme onzekerheid hoelang het nog gaat duren allemaal. En dat terwijl het verlangen naar een kleintje zo enorm groot is. Maar ik denk dat jullie dit gevoel allemaal wel herkennen. Ben blij dit even van me afgeschreven te hebben. Truste en fijn weekend allemaal Liefs Roca
Goedemorgen Roca, tuurlijk mag je dat vragen.Maar of ik antwoord geef......Nee hoor flauw. Hij had vijf miljoen zwemmers, allebei de keren. Zo herkenbaar je emotionele bui. Ineens kan je dan intens verdrietig zijn en ook een beetje bang. Je wilt zo graag ook een kindje en dat neemt een hoop onzekerheid met zich mee. En dan ineens ben ik weer helemaal positief en weet ik zeker dat het een keer gaat lukken. Ik denk dat dit heel normaal is gezien de omstandigheden. Het gaat ons allemaal ook gewoon een keer lukken Ik zal aan je denken dinsdag en laten we hopen dat de eerste keer meteen raak is. [-o< Veel liefs
Hoi meiden, Martina, ik hoop dat de niet doorzetten? Ik duim voor je meid ! Roca alvast een hele fijne verjaardag morgen en succes met de eerste IUI. Moah ook jij succes van de week in het nieuwe ZH. Muisje mag ik (voorzichtig) vragen waarom jullie de hormonen niet vergoed krijgen van de verzekering ? Heeft dit te maken met alle posi.testen van het ZH? Ben wat nieuwsgierig. Ik hoop dat iedereen een fijn weekende heeft, vooral naar al die grijze dagen. Enne..ik ben het eens met jullie hoor het wordt hoog tijd voor wat positief nieuws hier !
Voor jou ook weer spannend Lisette. waar doe jij de IVF? Werd jij snel uitgenodigd voor eerste gesprek.En moest je ook alle onderzoeken weer opnieuw? Liefs Minou
Nou jongens, stop maar met duimen - voorlopig tenminste - want ze zijn er weer... ! Inmiddels alweer de 2e dag, dus op naar de 3e ronde. Alles verder goed met iedereen? Ben benieuwd! Liefs
he balen martina hier alles goed, zit nu op dag 3 van de hormonen. vrijdag de eerste echo. liefs Natas
Hoi minou, Ons ziekenhuis is een transportziekenhuis, dus onze terugplaatsing is straks in Zwolle. Isala klinieken locatie Sophia. Wij hadden in februari al een afspraak staan met de gyn. en tijdens de IUI's werd al duidelijk dat we door moesten naar de IVF. Heb toen al een boekje gekregen over IVF. Tussen het boekje en de afspraak hebben we zaad ingeleverd voor een opwerktest zodat er duidelijkheid was of het IVF of ICSI moest worden. De dag van de afspraak bleek dat ook de 5e IUI niet gelukt was, en die dag was ook de laatste dag om ongi te zijn als je start met deze ronde IVF. Dus het was wel een beetje een jantje huilt, jantje lacht dag. Zodoende konden wij afgelopen maandag al beginnen met het schema voor IVF. De 3e dag van de ongesteldheid moest ik bloed prikken, maar dat was afgelopen zondag dus dit werd de maandag. Dit wordt dan getest op HIV en hepatitus B en C en de hoeveelheid hormonen in het bloed.(3 buisjes) Die uitslag krijgen we tijdens onze eerste echo. Verder hebben we geen andere onderzoeken gehad. Gisteren kreeg ik het schema opgestuurd met de post en nu moet ik dus eerst de machtiging bij de verzekering indienen. En een afspraak maken om alle medicijnen op te halen in het ziekenhuis. Heb de groentela alvast uitgeruimd. Want deze schijn je daarmee goed te kunnen vullen. Groetjes Lisette.
Ook goed om te vermelden is dat er in ons ziekenhuis hier in overrijssel geen wachttijden zijn voor IVF. Minou, hebben ze bij jou ongeveer aangegeven wanneer je iets kan verwachten of heb je binnnenkort nog een afspraak staan met de gyn?
Hallo allemaal, Wij gaan deze ronde van IUI nummer 4 maar voor het eerst met hormonen, kan iemand me vertellen hoe dat precies werkt, zijn dat pilletjes, of spuiten of ? bedankt allemaal liefs debje
Hé Debje, Ik spuit alleen - vanaf de 2e of 3e dag iedere avond een spuit Gonal-F en 36-40 uur vóór de inseminatie een spuit Pregnyl.
Hey meiden! Ik ben de teleurstelling inmiddels weer te boven,wat een tegenvaller was het de laatste keer!Ik was er haast van overtuigd dat het raak was! Maar goed,vrijdag hebben we een evaluatiegesprek gehad en er is besloten om op deze manier door te gaan- ik ga wel getimed worden dmv echos ipv lh-testen- omdat er lichamelijk geen afwijkingen zijn bij mij.De arts vindt het dan onnodig om het risico te lopen op meerlingen door het gebruik van hormonen.Hij gaat ervan uit dat onze positieve zwangerschapstest ook wel komt,je hebt alleen niet in de hand wannéér dat is. As. vrijdag moet ik voor een echo,en dan na het weekend weer voor onze 5e IUI. Pregnyl is ook alweer in huis dus we zijn er weer klaar voor
Hé Patries, Ik kan me je verhaal goed voorstellen, hoor! Hoe lang zijn jullie nu bezig...? 't Is lastig hè: enerzijds horen dat de arts er wel vertrouwen in heeft dat je een keer zwanger zult worden, maar anderzijds niet weten wanneer (wist je 't maar, dan was 't allemaal een stuk makkelijker te verdragen, toch?). In ieder geval fijn dat je je weer kunt opladen voor de volgende ronde. We gaan weer gezellig samen op dit keer! Je loopt maar n paar daagjes voor op me! Suc6!
Patricia, fijn voor je dat je weer opgeladen bent voor de volgende ronde!Het is ook niet wat allemaal. Het is af en toe frusterend he als er geen duidelijke oorzaak is in deze situatie. Daarom ga ik er ook gewoon van uit dat we allemaal een keer zwnager raken. We mogen echt de moed niet verliezen
Hoi, ben ik weer Lang geleden eigenlijk, gewoon geen zin in, effetjes Vorige dinsdag IUI #5 gehad, dus zit op het beroemde bankje weer, maar geen hoop om heel eerlijk te zijn, vind ik ook beter om te denken, want dan kan het alleen maar goed nieuws zijn als ik het verkeerd had hehe We zijn ook naar Nijmegen geweest vorige maandag, voor dat IVF informatieavond, en heb wel een hoop geleerd, maar ik werd ook een beetje bang van hoor Iemand anders die aanwezig was? Verder gaat het wel goed, ben te lui om 20 pagina's terug te lezen, sorry daarvoor, maar is het bij iemand nog goed nieuws???
Welkom terug Trolljenta Blijf hoop houden he! Ik herken je reactie overigens wel: oh, het zal toch wel weer niet raak zijn.Het is toch een soort van zelfbescherming. Maar goed, het zal een keer werken Lijkt me ook wel heftig zo'n informatie avond, er komt dan zoveel op je af! Aan de andere kant denk ik dat het dan alleen maar mee kan vallen. En trouwens wie weet komt er wel helemaal geen IVF en volstaat de IUI. Ik heb deze maand geen inseminatie omdat we overstappen naar een ander ziekenhuis. Dinsdag gesprek en dan hopelijk snel weer beginnen. Ik denk dat ik net mijn eisprong heb gehad, we hebben ook (expres) niet met ovulatietesten gewerkt. Gewoon eens een keer niets! Dus afwachten maar weer Slaap lekker allemaal