Chantal en Franka: Spannend! Weekendje weg klinkt ook goed. Het moet deze ronde gewoon gaan gebeuren met jullie. En niet te vroeg testen! Het is moeilijk, maar dit kan alleen maar teleurstellingen in de hand werken. 1 omdat het te vroeg is en 2 het kan dan nog steeds fout gaan en hoe langer je wacht des te groter is de kans dat je blijvend positief test. Een vriendin testte positied 2 dagen voor NOD en werd 5 dagen later toch ongesteld. Bespaar jullie zelf deze ellende! Meisje: zie reactie hierboven Zora: pregnyl spuit zorgt ervoor dat het eitje binnen zoveel uur springt (ben effe kwijt binnen hoeveel uur) en dit is cruciaal voor de timing van de inseminatie. Ik had de inseminatie tijdens het springen! Mijn 1ste iui was dus supergoed getimed. Marientje28: succes in het zk en hopelijk mag je snel beginnen aan de IUI. Je mag soms ook in je cyclus starten zonder clomid. Het hangt er vanaf of je van jezelf een goede eisprong hebt. Ik heb deze iui zonder clomid gedaan, omdat ik ook heel graag de iui in deze cyclus wilde. En zie het resultaat aan mijn banner! 5 december heb ik mijn eerste echo! Vind het weer super spannend. En wanneer dit goed is, zal ik jullie verlaten en zal ik toch over moeten gaan naar het topic van ik ben zwanger. Ik moet wel zeggen dat ik me hier altijd erg thuis en welkom voel, maar ik kan jullie natuurlijk niet blijven "lastig vallen"met mijn zwangerschap. Daar is dit topic niet voor. Maar tot die tijd bliijf ik nog even gezellig bij jullie plakken. (als het mag natuurlijk!) groetjes, Aurelie
Arelie, dank je voor je uitleg en natuurlijk is het gezellig als je hier nog even meekletst, maar ik vraag me af of je altijd een pregnyl spuit krijgt bij IUI of niet? Ik doe IUI icm Clomid en krijg je dan Pregnyl spuit of kan het ook zonder?
Zora denk wel dat je bij iedere iui een spuitr pregnyl krijgt. Zo kunnen ze je een eisprong toch stimuleren. Ik heb geen hormonen gehad maar alleen een pregnyl spuit. Ze vertelde toen als het zo niet lukte zou ik hormonen krijgen maar weer met pregnylspuit. Aurelie nog gefeliciteerd met je zwangerschap jou verhaal geeft andere mensen toch hoop. Meisje0123 je moet je echt proberen te bedwingen om een test te doen. Ik heb toen ook drie keer voor niks getest gewoon omdat ik mijn eigen niet kom bedwingen en dat is drie keer een domper geweest.twee dagen na mijn nod heb ik bloed laten prikken en bleek het wel raak te zijn . Dus alle tranen van te voren voor niks. Weet dat het spannend is.
Bedankt voor jullie reactie! Tja, normaal test ik dus ook nooit voor mijn NOD. Maar ik had er zo'n goed gevoel over, was vanochtend vroeg wakker en kon me gewoon NIET bedwingen. Nu weet ik weer waarom ik altijd wacht; ik weet nu eigenlijk nog niks en mijn positiviteit is wel behoorlijk geslonken... Dus... maar weer even wachten! X
Heel goed gezegd meisje, zo voelt het inderdaad. ik duim nog even door hier hoor! Noetje bedankt voor je antwoord. Ben benieuwd of ik m krijg, er is niets over gezegd, anders vraag ik het vrijdag ook nog wel even bij de eerste FM.
Hoi daar ben ik weer. De fertiliteitsarts was tevreden, mijn cyclus is korter geworden dus we zijn er klaar voor....nouja, niet helemaal dan (wat had ik dan verwacht?). Ze wil graag eerst zien of mijn eierstokken nu wel goed in beeld te brengen zijn (was vorige keer niet gelukt, mogelijk ivm overgewicht) en een HSG doen om zeker te weten dat mijn eitjes de baarmoeder ook kunnen bereiken. Conclusie: aanstaande donderdag HSG (heerlijk, zo'n ziekenhuis zonder wachtlijsten), en dan over twee weken echo en weer naar de fertiliteitsarts. Als de echo en HSG goede uitslagen geven, starten we vanaf de volgende cyclus met IUI icm hormoonstimulatie (Clomid + Pregnyl). Mijn volgende menstruatie verwacht ik op 23-12 dus het zit er echt aan te komen nu! Ik hou jullie op de hoogte en kom af en toe eens spieken hier. Liefs Marientje
hey meiden wat een geklets weer chantal en franka succes in de wacht weken (chantal volgens mij ken ik je ook via een hyves site) zora ik krijge helemaal geen spuiten geen clomid en geen pregnyl dus elke iui is toch anders meisje hoop dat je over een paar daagjes wel goed nieuws hebt. marientje wens je alvast succes en hoop dat ej snel echt kunt starten. hier een hele lichte posi ovutest dus het zit er aan te komen denk donderdag/ vrijdag of misschien zaterdag.
Hoi allemaal, wat een gezelligheid hier. Ik kan niet eens bijhouden wie nou ook alweer wat zegt, haha. Naatje en Zora bedankt voor jullie goede wens. Vanochtend FM, en dat was schrikken, want er zaten zoveel follikels, we konden ze niet eens echt tellen. Er waren er wel 6 grote, waarvan de grootste 16 mm en alles daarna 12 mm en nog iets kleiner. Ik kreeg gelijk al te horen dat de kans dat het doorging heel klein was, maar ik moest nog even bloed prikken om te kijken of er een kans was dat de LH piek al zo dichtbij zat dat het misschien toch kon. Nou dat was wel even huilen hoor. Ja stom he, maar ik dacht gelijk, oh al die prikken in mijn buik helemaal voor niets. Vanmiddag werd ik gebeld dat ze het toch gaan gokken. De gok wordt dat die van 16 mm dan net goed is, en dat de rest nog te klein is. Dus donderdag ben ik weer aan de beurt, vanavond pregnyl prikken. De assistente vroeg me zo laat mogelijk te prikken omdat de iui donderdagmiddag rond 15.00 uur is. Weet iemand wat dan het beste tijdstip ongeveer is? 03.00 uur vannacht? Aurelie, blijf gerust nog even hangen. Gezelllig hoor. Meisje, je was gewoon te vroeg denk ik, ik duim Zora, spannend he! Gaat het eindelijk gebeuren Iedereen (marientje) die net gestart is; succes! En natuurlijk de wachters; Heel veel wind waai ik naar jullie zodat de rode duivels wegwaaien
Hoi, 2dagen geleden kwam ik me aanmelden Bijn wanhopig...was al een jaartje bezig vr een beebje! @scooner je zei :welkom en hopelijk ben je snel weerweg... eergisteren had ik een negatieve test(snik,snik) de volgende dag (gisteren)kon ik me weer niet inhouden en deed opnieuw een testje...POSITIEF jeetje ik was en ben dolgelukkig maar ook suuuuper bang dat het weer fout zou gaan. @meisje zo zie je maar de ene dag kan je neg.testen,de volgende dag positief @Aurelie PROFICIAT met je zwangerschap ook ik zal op mijn kousevoetjes verdwijnen als ik weet dat ik echt echt zwanger ben. @aan iedereen die op het wachtbankje zit wens ik veel ROZE @aan allen die in de klus zitten...veel plezier @voor degene waar de duivels aangekomen zijn..hou moed..eens blijven ze weg grtjs
Miss layla, kan me niet voorstellen, wat voor hyvessite? Ollebolleke, geweldig nieuws, hier dromen we toch allemaal van. Geniet er van Chantal
Ollebolleke: gefeliciteerd met dit supernieuws! Probeer er maar lekker van te genieten (ook al is het even een onzekere tijd) Groetjes Franka
Super Ollebolleke! Ik hoopte het ook al voor je Nu hoop ik het ook voor mezelf. Morgen is een spannende dag voo rmij, dan is het 11 dagen na IUI en dan word ik steeds ongesteld... Hoop nu van niet!
Ollebolleke: Gefeliciteerd! Heerlijk wanneer dingen zo snel gaan! En over die onzekerheid kan ik meepraten hoor. Ik ben net iets verder dan jij en ik heb 5 december mijn eerste echo. En dat vind ik spannend! Komt ook omdat de vorige keer nav van de eerste echo mij voorspeld werd dat ik een miskraam zou krijgen. Gelukkig is dat niet gebeurd en ben ik dit jaar bevallen van een heerlijk gezond kereltje. Maar de schrik zit er nog in! Marieke21: Duimen draaien volop! Het is je echt super gegund! Franka en Chantal: zitten jullie nog stevig op het bankje? Niet eraf vallen hoor! groetjes, Aurelie
Ollebolleke, van harte meid! Marieke, ik duim voor je hoor! Sooner, fijn dat het toch nog door gaat meis, is zo'n domper anders. Succes alvast voor morgen! Zal aan je denken.
Nou, hier weer even een update! Ik kwam gisteren thuis, en toen heb ik nog even gekeken naar de test van gisterochtend. En ik wéét dat ik daar niet op mag kijken na zo'n lange tijd, maar heb dat dus toch gedaan . Er was nu wél duidelijk een héle lichte (brede) streep te zien. Dus, vanochtend maar nog een keer getest, dit keer met de kruidvat test. Hier kwam na 10 minuten wel iets wazigs op, maar voor mijn idee ook wel negatief. Toen bedacht ik (hehe) dat ik tóch ook nog maar een CB zou doen (immers, misschien was die nu wél wat positiever na die test van gisteren). Dat heb ik dus ook nog gedaan (maar helaas niet met de echte ochtendurine, maar een uurtje later). Daar verscheen METEEN een streepje, maar dat is wel heel dun. Het lijkt een beetje uit te lopen in een breder streepje, maar ik kan niet echt zeggen of het nu een indrooglijntje of een positieve test is. Ik heb de testen (zowel de kruidvat als de CB) in mijn album gezet, dan kunnen jullie mee oordelen. Ik heb wat extra contrast aan de foto toegevoegd zodat het extra duidelijk is! Wat denken jullie (het zou dus in theorie 2 dagen voor NOD zijn)?
meisje wat een onzekerheid. Ja wat zal ik er van zeggen. Ik denk dat je deze 2 dagen nog maar eens rustig moet proberen te blijven en dan vrijdag/zaterdag nog eens testen. Zo maak je jezelf alleen maar onzeker lijkt mij. Hoop van harte dat het een echt duidelijk lijntje wordt, het is je gegund! Chantal
sooner, fijn dat je door kan...succes voor morgen! Marieke, spannend...ik duim voor je! meisje, ik zie op beide testen een vaag lijntje...spannend! Ik duim voor je!
Meisje, ik zie ook wel een vaag lijntje. Probeer het anders morgenochtend nog even met ochtendurine. Duim voor je hier!
Meisje123: "geduld is een schone zaak" Iedereen zit weer anders in elkaar, maar ik snap niet zo goed waarom jezelf helemaal gek maakt door te vroeg te testen. Twee dagen zijn echt zo voorbij. Ga lekker winkelen, bij vriendinnen langs, etc maar zorg voor wat afleiding. En het ziet er gewoon goed uit, maar die bevestiging die jij graag wil, wat natuurlijk heel begrijpelijk is, krijg je volgens mij toch het beste wanneer je nog even wacht. Het is moeilijk, maar toch succes met het afwachten! groetjes, Aurelie