iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roca81

roca81 Bekend lid

Oct 26, 2006
    851
    0
    0
    Hallo allemaal,

Vannacht om 0.30 uur zijn we de pregnylspuit gaan halen in het ziekenhuis. Gelukkig viel het 100% mee, ik voelde er helemaal niets van.
    Morgen om 12.30 krijg ik mijn eerste IUI.
    Ik hoop gewoon dat er goede zaadje in het potje zitten morgenvroeg. Ik hoop dat er toch een Pieter v/d Hogenband tussen zwemt! Ik merk dat mijn vriend het nu toch ook spannend gaat vinden.

@martina, de :evil: toch doorgebroken? Helaas. Je had het toch verwacht, maar stiekem hoop je op iets anders. Dus weer met goede moed naar ronde 3.

@Natasja, eindelijk kun jij ook deze maand beginnen he. Je gebruikt hormonen, voel je hier iets van of heb je bepaalde bijwerkingen? Weet je al wanneer de IUI ongeveer is, of moet je vrijdag de echo afwachten?

@Debje, IUI ronde 4. Ik gebruik zelf geen hormonen, krijg pregnyl. Dus ik zou je niets kunnen vertellen over hormonen etc.

@Lisette, Fijn dat jullie zo snel al kunnen beginnen met IVF en zeker ook ideaal dat er geen wachtlijsten hiervoor zijn. Als ik het goed begrijp hebben jullie 5 IUI's gehad? Wanneer is besloten om te stoppen met IUI en door te gaan met IVF?

@Moah, Aan de ene kant jammer dat jullie deze maands geen IUI kunnen doen. Een maandje zonder hormonen, echo's en ovulatietesten, even alles lekker laten rusten, is ook misschien wel eens fijn. Ik neem aan dat jullie wel geklust hebben, dus .... wie weet, hihi!

@Trolljente, welkom terug. Hopelijk zit je voor de laatste keer op het beroemde wachtbankje. Ik hoop voor je dat IVF niet nodig blijkt te zijn.
    Aan de andere kant begrijp ik ook heel goed dat je ervan uit gaat dat deze IUI toch niet gelukt is. Zelfbescherming is heel herkenbaar.

@Patricia, Succes met je 5e IUI. Hopelijk duurt het niet meer lang eer je een positieve test in je handen hebt!

Liefs Roca

2. geduld

geduld Bekend lid

Jan 22, 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Ah trolljenta je zit dus ook nog op de bank. Rustig afwachten meid.

Begrijp dat IVF je een beetje bang maakt. Maar wie weet is het niet nodig.

Sterkte!

Groetjes

Geduld (OOK NOG STEEDS OP DE BANK!)

3. Luisa

Luisa Actief lid

Nov 20, 2006
    289
    0
    0
    Den Haag
    Hallo girls,

bijna een weekje niet hier geweest.....
    Ten eerste ik wil veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel successsssssssssssssssss wensen aan de meiden op het wachtbankje! En super veel success ook aan de meiden die bijna op het bankje zitten of die bijna met IVF beginnen (Lisette en Moah :thumup:).

Deze maand moet ik helaas 'vakantie' nemen van dit alles: ik ben afgelopen vrijdag (CD10) voor de follikelmeting gegaan en wat zagen we: 1 super-mega ei van 18mm! Humm? Dus de IUI had vaandag (CD13!) moeten gebeuren en niet op woensdag (dat hadden wij bedacht). Wat is het probleem? Zoals jullie al weten ik doe IUI met een bekende donor die in Londen woont. Zijn zaad is een paar maanden bij en spermabank 'freezed', maar die kunnen we niet gebruiken omdat het moet gedurende 6 maanden in quarantenen blijven. Om geen tijd te verliezen doen we dus nu IUI met 'verse zaad'. Dat betekent een hoop geregel iedere maand. Nu kan hij niet hier komen vaandag, dus geen IUI voor mij. Mijn ei is klaar maar geen zwemmer in the surroundings, het is toch raar in het leven eh?

Ik baalde vrijdag zo intens dat ik denk dat mijn eisprong daar ter plekke kwaam! Grrr. Nu het gaat veel beter. Ik moet het nemen zoals het is.
    By the way: het is lente!
    liefs
    Luisa

4. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Meisje toch! Heel veel SUC6 met alles! Gaat deze maand dus een kans aan je voorbij? Balen!
    Maar we blijven duimen!

Liefs Marjo

5. martina

martina Actief lid

Jan 7, 2007
    104
    0
    0
    omgeving utrecht
    He Luisa,
    Balen zeg, ik kan me goed voorstellen dat jouw situatie het er niet makkelijker op maakt. Effe andere vraag (kennelijk ben ik niet helemaal bij): vorige week schreef je over man en kids die op pad waren terwijl jij thuis je haar aan t verven was? Hoe zit dat dan? Slecht zaad?
    Anyway: heel veel sterkte en succes
    Liefs

6. Luisa

Luisa Actief lid

Nov 20, 2006
    289
    0
    0
    Den Haag
    Ha Martina,
    nee my dear, het is geen 'man met kinderen' maar vrouw met kinderen. Ja ik ben verliefd op de allermooiste vrouw van de wereld! En we wonen sinds 2 jaar samen met haar kids ( 2 lieve jongens van 5 en 8 die inmiddels zijn ook mijn kids geworden). Door deze prachtige liefde en de ervaring met de jongens is mijn hart open gegaan voor een nieuwe leven. Maar voor dat hebben we wat hulp nodig....en veel geluk! Maar dat hebben we allemaal nodig hier eh?

liefs
    Luisa

7. martina

martina Actief lid

Jan 7, 2007
    104
    0
    0
    omgeving utrecht
    Okay! Nu begrijp ik 't! Heerlijk dat je 't zo fijn hebt met je vrouw!
    Hoop voor jullie allebei dat jullie wens mag uitkomen!

8. Lisette

Lisette Niet meer actief

Moah,
    Tijdens de uitgangsecho begon de gyn. er zelf over dat de kwaliteit van het zaad wel erg matig was. Ik had toen net de :evil: van de 4e IUI.

9. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    He trolljenta weer terug! leuk, ik duim voor je!

@roca, yep hormonen doen hun werk, kan met tijd en weilen het verschrikkelijk warm hebben, maar niet vervelend ofzo. verder een kort lontje denk ik hihihi vrijdag weet ik pas wanneer de IUI plaatsvind. ik hoop maandag daarop! hihihi stuiterstuiter! vind het zoooo spannend!
    Jij heeeel veel succes he morgen! duimduimduim!

@luisa, he balen zeg ineens allemaal zo snel! getsie..zonde van de ronde!

10. minou

minou Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,490
    0
    0
    @Luisa ..balen meid..Hopelijk kan hij volgende maand wel komen....

11. geduld

geduld Bekend lid

Jan 22, 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Hoi Natasja

Hahaha kort lontje is herkenbaar en warmte aanvallen. Pfffff Had het trouwens alleen de eerste ronde clomid. Moet je straks pregnyl spuiten?

12. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    yep na de echo zal ik wel horen wanneer die erin moet.
    ik laat het denk ik gewoon in het ziekenhuis doen, woon er zo dichtbij.

13. geduld

geduld Bekend lid

Jan 22, 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Spannend!

Mijn pregnyl staat nog ongebruikt in de koelkast. Hahaha nog steeds naast de champagne!

Ga voor je duimen dat er snel een ei komt. Vooruitlopend op de pasen!

14. roca81

roca81 Bekend lid

Oct 26, 2006
    851
    0
    0
    Vanmiddag mijn eerste IUI. Mijn vriend heeft net z'n potje in het ziekenhuis ingeleverd. Hij had er een goed gevoel over, was volgens hem meer dan de vorige 2x dat hij zaad heeft ingeleverd voor het zaadonderzoek. Dus, dat is wel fijn. Hopelijk klopt zijn gevoel.

Groetjes Roca

15. roca81

roca81 Bekend lid

Oct 26, 2006
    851
    0
    0
    Ik heb de pregnyl ook in het ziekenhuis laten doen. Viel echt 100% mee, ik voelde er niets van. Het enige nadeel was het tijdstip, 00:30 uur, maar dat heb ik er graag voor over.

16. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Roca81: SUC6 vandaag meid! Duim voor je!

Liefs Marjo

17. Len

Len Lid

Dec 24, 2005
    55
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Hallo allemaal! Ik ben ook weer een paar dagen niet online geweest, dus moest ook veel lezen nog.

Ik wens natuurlijk iedereen weer heel veel succes de komende tijd.

Zelf moet ik morgenvroeg naar het ziekenhuis voor de FM en dan krijgen we te horen of ik vrijdag voor de 2de IUI kan. Hoop echt dat het eitje of eitjes groot genoeg is/zijn, anders valt de eisprong in het weekend en dan gaat deze maand aan onze neus voorbij. Alhoewel, dan gaan we het natuurlijk gewoon zelf weer proberen.

Ik ga ervan uit dat het vrijdag gewoon gaat gebeuren.

Mensen op het wachtbankje: ik blijf duimen, trouwens ook voor de anderen die weer voor een poging gaan.

Liefs Len

18. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    :idea: Doen ze bij jou ook IUI met 0,4 mln goede zwemmers?

Wens je heel veel suc6!

Liefs Marjo

19. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Roca ik duim voor je! laat me weten hoe het was!

@len, rot he? ik zit precies met die zondag of maandag.. niet leuk! ik hoop voor je dat je vrijdag nog IUI kan krijgen!

20. roca81

roca81 Bekend lid

Oct 26, 2006
    851
    0
    0
    hooooi,

Vanmiddag mijn eerste IUI gehad. Tja... hoe was het? Eigenlijk stelt het niet zoveel voor. We zijn eerst bij het lab het buisje met zaad op gaan halen. Daarna werd het zaad in een stuitje gedaan om vervolgens bij mij ingespoten te worden. De arts zei: "en nu flink gaan zwemmen" toen ze het zaad naar binnen ging spuiten, haha.

Het geen idee qua hoeveelheid van het sperma. Hier krijg ik vrijdag een telefoontje over.
    Ik vond wel dat er weinig zaad in het reageerbuisje zat. Maar dit schijnt normaal te zijn. Is dit herkenbaar?

Verder zit ik nu dus ook op het wachtbankje. Over twee weken kan ik testen. Maar omdat ik een cyclus van 26 dagen heb, weet ik waarschijnlijk al iets eerder of het gelukt is of niet.

Al is dat kans dat het nu niet lukt een heel stuk groter dan dat het nu wel lukt. Maar er hoeft er maar één goede bij mijn eitje aan te komen he.
    We hebben er in ieder geval alle vertrouwen in en we zijn blij dat we nu echt zijn begonnen.

Liefs Roca

Share This Page