iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

23 apr 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    WOUW @cjpt JE BENT ZWANGER!PROFICIAT!
    nog meer ROZE?welkom

2. Marientje28

Marientje28 Actief lid

30 jun 2008
    220
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    Sooner, Naatje,

Ergens ben ik wel trots op mezelf dat ik al zoveel ben afgevallen. Aan de andere kant, als het nauwelijks moeite heeft gekost, mag je dan wel trots zijn?
    Het afvallen kost echt nauwelijks moeite, ik doe gewoon 'normaal'. Iedereen weet echt wel wat een gezond eet- en leefpatroon is, daar heb ik me aan gehouden. Het een en ander in m'n eetpatroon aangepast, wat extra beweging en toen ging het vanzelf. Maar ik heb dan wel een heeeel mooi doel om na te streven, dan komt de motivatie vanzelf. En als het goed gaat, zolang je iedere week resultaat ziet op de weegschaal, blijf je gemotiveerd.

Miss Layla, bij mij zijn m'n eierstokken nog in het geheel niet zichbaar geweest, afgelopen echo was dus voor het eerst dat er een eierstok zichtbaar was. Ben dus bang dat het geen eenmalig verstoppertje spelen was. De echoscopiste zei wel dat er meer vrouwen zijn bij wie de eierstokken niet of moeilijk zichtbaar zijn, ook bij vrouwen zonder overgewicht. Ik hoop dus maar dat ze in die situaties nog allerlei andere trucjes en manieren hebben om toch een vruchtbaarheidsbehandeling uit te kunnen voeren.

Fijn weekend verder allemaal en enorm gefeliciteerd aan alle nieuwe zwangeren. Ik kan me voorstellen dat een zwangerschap na de mmm verre van zorgeloos zal zijn maar probeer toch vooral te genieten!

Liefs Marientje

3. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hey Meiden,

Een paar dagen weg geweest ivm Sinterklaas, maar ik ben er weer. En ik heb het mooiste Sinterklaaskado gekregen wat ik maar kon krijgen: Een echo met een kloppend hartje! :) :)
    Ben helemaal in de wolken. Ik loop iets achter op schema, maar dat wist ik al van de vorige zwangerschap ivm late eisprong, dus voor het einde van het jaar mag ik nog een keer om dan definitief te bepalen wat de uitgerekende datum wordt. De vorige keer heeft Siebe na 2 weken een groeispurt gemaakt en toen werd ie toch nog een februari baby ipv van een maartbaby. Ik vermoed daarom zelf dat deze uk geen augustusbabietje wordt maar een julikindje.

Ollebolleke: mooi gedicht en fijn dat er iets te zien was op de echo, nu op naar de echo met het kloppende hartje!

Cjpt: gefeliciteerd!

Marientje: vind het toch knap 15 kg afvallen, ook al is het zonder moeite. Het is mij niet gelukt! Dus dat wordt extra hard werken na zwangerschap 2.

Ik hoop dat iedereen een leuke Sinterklaas heeft gehad en ik hoop dat ik hier nog even mag blijven hangen tot mijn volgende echo. Daarna moet ik toch maar de overstap maken. Ik ga jullie nu al missen!

groetjes, Aurelie

4. Meis1984

Meis1984 Actief lid

1 dec 2007
    123
    0
    16
    IUI MEIDEN

WickedWitchy;5de iui - 28 September , menopur + pregnyl, NOD 11 Oktober
    Denise27; 1e iui 15 oktober mislukt, wachten op 2e iui poging
    Nellas;6e IUI Fostimon en Pregnyl, NOD ?
    Nickiee 8e iui puregon (50) en pregnyl, NOD 26 september
    Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF?
    Elisa: 1e IUI mislukt, 2e IUI mk, wachten op 3e IUI
    Marieke21; 7e IUI, lucrin&puregon&pregnyl, NOD 4 december
    LadyZorra:24 okt 1e IUI behandeling (puregon (75), pregnyl en acupunctuur)3 follikels, 217 mljn zwemmers>mislukt, 17 nov 2e IUI (puregon (50) en Pregnyl) 2 follikels
    Naatje30: 2e IUI icm met Gonal-f en pregnyl 21/11 start gonal 75IE 8/12 3e fm
    Davalee: 2e iui, nod: 3 november
    meisje0123: 3e iui met clomid en pregnyl
    chantal76: 1e IUI met clomid en pregnyl
    hanneke75: 3e poging IUI met pregnyl
    Zora : Wachten op ongi en dan 1e IUI icm Clomid
    Enise: 2e IUI met Gonal-f en Pregnyl
    Sooner: 3e iui gestart met Gonal-F (112,5) en pregnyl
    Marientje Wachten op ongi (NOD 24-12) en dan 1e IUI icm Clomid en Pregnyl
    Meis1984: 1e IUI mislukt, 8-12 2e en tevens laatste IUI

ZWANGER DOOR IUI!!

Aurelie:
    zwanger na 2de IUI, bevallen op 12 februari van een jongetje Siebe
    Natasja: zwanger na 4e IUI, bevallen op 14 maart van een jongetje Dean Oliver
    Hippel: zwanger na 6e IUI, bevallen op 21 april van een jongetje Ruben
    Draaimolen: zwanger na 1e IUI, bevallen op 18 mei van een jongen
    Zonneschijn: zwanger na 2e IUI, bevallen op ? juni van een meisje; Senna
    mandy80: zwanger na 10e IUI, bevallen op 4 juli van een jongen Danaé Patrick
    Jalena: zwanger na 3e IUI, bevallen op 3 juli van een jongen
    Otter 68: zwanger na 5e IUI, uitgerekend 13 julionbekend
    Mariel77: zwanger na 5e IUI, bevallen op 29 juli van een jongen Lenn
    Jannes zwanger na 2e IUI, Puregon en Pregnyl, bevallen op 25 augustus 2008 van een dochter Sara
    Jale zwanger in rustronde!, uitgerekend .. september
    Nic79 zwanger na 2e IUI, TWEELING uitgerekend 25 September, 29 augustus bevallen van jongen Jaylen Joshua en een meisje Ylana Yasmin
    Jea: zwanger na 1e IUI met Menopur en Pregnyl, uitgerekend ... oktober
    Marisha: zwanger na 4e IUI met Clomid, Pregnyl en Utrogestan, bevallen op 13 november van een jongen Noa
    Waarom zwanger na 2e IUI met 100mg clomid en pregnyl, uitgerekend 9 november
    Bengel zwanger na 1e IUI na 35 dagen puregon spuiten. uitgerekend 5 december ;)
    Cilianne zwanger na 6e IUI met Fostimon en Pregnyl (1ste x iui met hormonen) uitgerekend 27 december.
    Nataly: zwanger na 4e IUI met Clomid 100 en pregnyl, uitgerekend 4 januari 2009.
    10uss;zwanger na 4e IUI met Clomid en Pregnyl, uitgerekend 16 Maart 2009
    Vruchtje24: zwanger na 2e IUI Gonal-f en Pregnyl - uitgerekend 7 april 2009
    Marooz; zwanger na 2e IUI Puregon e pregnyl- uitgerekend 01 mei 2009
    Jinky: zwanger na 4e IUI in eigen cyclus en pregnyl uitgerekend rond 26 mei 2009
    Roosje83: zwanger na 2de IUI, Clomid 150mg en Pregnyl en zelf geklust (geen inseminatie gehad). Uitgerekend 06 Juni 2009
    Juudje1975 : zwanger na de 1e iui, 1x pregnyl - Uitgerekend rond 4 juli
    Aurelie: zwanger na 1ste IUI, uitgerekend rond 25 juli
    LongingToBe zwanger na 1ste IUI, uitgerekend 14 augustus 2009

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.

De lijst staat op volgorde van nod / uitgerekende datum.

5. Meis1984

Meis1984 Actief lid

1 dec 2007
    123
    0
    16
    @alle zwangeren: gefeliciteerd! Hopelijk kunnen jullie er lekker van gaan genieten.

Ik heb mezelf veranderd in de lijst. Morgen zal de 2e en tevens laatste IUI plaatsvinden. Hebben deze week gehoord dat het aantal goede zaadcellen bij de 1e poging maar 500.000 waren, dus niet voldoende voor IUI. Na deze poging (die waarsch ook zal mislukken) moeten we dus over op IVF :(.

Liefs Meis1984

6. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    IUI MEIDEN

Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF?
    Marieke21; 8e IUI, lucrin&puregon&pregnyl, NOD 26 december
    LadyZorra:24 okt 1e IUI behandeling (puregon (75), pregnyl en acupunctuur)3 follikels, 217 mljn zwemmers>mislukt, 17 nov 2e IUI (puregon (50) en Pregnyl) 2 follikels

ZWANGER DOOR IUI!!

Aurelie:
    Jannes zwanger na 2e IUI, Puregon en Pregnyl, bevallen op 25 augustus 2008 van een dochter Sara
    Nic79 zwanger na 2e IUI, TWEELING uitgerekend 25 September, 29 augustus bevallen van jongen Jaylen Joshua en een meisje Ylana Yasmin
    Marisha: zwanger na 4e IUI met Clomid, Pregnyl en Utrogestan, bevallen op 13 november van een jongen Noa
    Cilianne zwanger na 6e IUI met Fostimon en Pregnyl (1ste x iui met hormonen) uitgerekend 27 december.
    Nataly: zwanger na 4e IUI met Clomid 100 en pregnyl, uitgerekend 4 januari 2009.
    Jinky: zwanger na 4e IUI in eigen cyclus en pregnyl uitgerekend rond 26 mei 2009
    Roosje83: zwanger na 2de IUI, Clomid 150mg en Pregnyl en zelf geklust (geen inseminatie gehad). Uitgerekend 06 Juni 2009

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.

7. Niet meer actief

Meis, ik hoop dat deze laatste IUI jullie toch geluk zal brengen en dat IFV niet nodig zal zijn!

Aurelie, wat mooi dat jullie een kloppend hartje hebben gezien!

cjpt, GEFELICITEERD met jullie zwangerschap!

8. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Gefeliciteerd aan de meiden die zwanger zijn! :)

Ik ga proberen mezelf aan het lijstje van IUI-dames toe te voegen. Hopelijk lukt het.

9. Vlinderkind

IUI MEIDEN

Marieke21; 8e IUI, lucrin&puregon&pregnyl, NOD 26 december
    Anouk: 3e IUI met Puregon (66 e.h.) en Ovitrelle. Lichte overstimulatie waardoor punctie en uiteindelijk IUI met 3 eitjes.

ZWANGER DOOR IUI!!

Aurelie:

10. Niet meer actief

Anouk, welkom!
    Ik zie dat je een punctie hebt gehad om een aantal follikels weg te halen, fijn dat dit kon en dat de IUi alsnog door kon gaan! Succes!

11. Vlinderkind

Dank je wel :). Ben ik ook superblij om! Jij ook veel succes deze maand.
    Liefs!

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Morgen meiden!

Meisje; jeetje, dat is ook rotnieuws. Hoop voor je dat het deze IUI gewoon raak is.

Aurelie: Fijn dat de echo goed was.

Marientje: Knap hoor dat je zoveel bent afgevallen.

CJPT: GEFELICITEERD! Geniet ervan.

Anouk: Welkom!

Voor de meiden op het wachtbankje: Ik duim hier heel hard voor jullie.

Zo wij hebben de Sinterklaasfeesten weer achter de rug en ik ben flink verwend.

Alleen mijn liefste wens is niet in vervulling gegaan: een beebje. Maar de wonderen zijn de wereld niet uit, er is hier op het vruchtbaarheidsbehandelingenforum echt een babyboom aan de gang, er zijn er zoeel zwanger deze maand. Daar moeten wij haast wel bij gaan horen meiden.

13. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    hoi hoi,

Ik meld me ook weer even. Vandaag FM gehad, eiblaasje van 11 mm groot, woensdag weer kijken en dan hopelijk vrijdag IUI.

Welkom Anouk, hoop voor je dat je snel weer weg bent :)

14. hey meiden

marientje hoop dat ze inderdaad daar een oplossing voor hebben dan.

hier mezelf gek aan het maken, weet dat ik het niet moet doen, maar toch!

hoop ook dat er nog veel meer roze bij komt en dat ik daar zelf ook bij hoor.

15. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Helaas is de eerste IUI niet gelukt.
    Ik had natuurlijk stiekem toch wel hoge verwachtingen.
    Morgen bellen om de tweede IUI poging in te gaan.
    Voor alle wachtenden: veel succes.
    Alle zwangeren: gefeliciteerd.

16. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    ARGHH :x jammer Franka, had zo gehoopt dat het ons beide mee zou zitten.

Ik ben nog niet ongesteld.
    Vanochtend getest, tegen beter weten in, is nog wel erg vroeg en was negatief.

Ik voel me vandaag vreselijk, droevig/moe. Weet niet wat ik heb, is eigenlijk niets voor mij.

Wacht nog maar even rustig af.

Groeten Chantal

17. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

23 apr 2008
    549
    0
    0
    Belgie

18. Niet meer actief

Marieke, ik hoop dat je follikeltje mooi zal doorgroeien!

Chantal, meid ik hoop dat je gewoon te vroeg bent geweest met testen...ik duim nog ff door!

franka, balen he...dikke knuf!

all, Ik heb gistermiddag mijn 3e fm gehad en ik heb nu ineens links 2 follikels van gemiddeld 14mm en rechts 5 kleintjes die tegen de 10mm aanzitten. Dus we hopen dat de 2 linker door gaan groeien en mijn baarmoederslijmvlies moet ook nog een wat dikker worden, dit is van 7,2 naar 7,6 gegaan.
    Even een heel goed gesprek gehad met de gyn en eigenlijk is zijn advies om de volgende poging weer een IVF te doen. Omdat ik PCO is het heel moeilijk om te stimuleren voor 1 of 2 follikels, daarbij komt de wisselende zaadkwaliteit van hubbie, al met al zal dit waarschijnlijk onze laatste IUI zijn als hij doorgaat.
    Ik moet dit nieuws nog ff tot me door laten dringen, eigenlijk wilden we hierna nog max. 1 IUI gaan doen, maar nu zal dat weer een IVF moeten gaan worden...als we voor de 4e IVF gaan moeten we het financiele plaatje ook rond krijgen, we kunnen ook (heel) snel overstappen naar Unive. Bij Unive vergoeden ze een 4e poging...maar eigenlijk ben ik heel erg tevreden over mijn huidige verzekering, afgezien dan van het feit dat ze in het hoogste pakket geen 4e poging vergoeden We zijn nu even alles op een rijtje aan het zetten, fanancieel maar zeker ook emotioneel. Ik baal er zo van dat ik de keuze voor IVF en evt overstappen van verzekering nu hals over kop moet maken. 1 jan 2009 komt er al aan en voor die datum weet ik waarschijnlijk niet als deze IUI doorgaat of we eindelijk een keer geluk hebben...Zo dubbel allemaal!

19. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Chantal ik duim nog even door meid.

Franka, dikke knuffel!

20. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Franka: Balen en een dikke knuffel!

Naatje: allemaal zo dubbel, ik snap het. Wel is een slagingskans bij een IVF groter dan met een IUI. Laat je niet gek maken en sterkte met het maken van alle keuzes.

Ollebolleke: ik zie dat jij een augustusbaby zal krijgen. Bij gaat het er er nog om hangen, omdat ik eigenlijk 25 juli uitgerekend ben, maar op de echo liep ik wat achter. Dus misschien kunnen we dan samen de overstap maken naar de augustus mama's . Dan ken ik daar ten minste eentje!

Deel Deze Pagina