iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ben jij zwanger van die laatste poging IUI Miss Layla? Want dat is wel heel goed nieuws :D

Vind het ook raar hoor dat je ook nog eens per ziekenhuis én per arts andere verhalen kunt horen...

Heb nu trouwens een branderig gevoel in de eierstok waar het grootste ei zat... nu 1 dag na IUI... ik fanataseer dat de samensmelting dit veroorzaakt hahaha of word ik gek?

2. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Wil 1 van jullie mij even op de bevallingslijst toepassen. Ik ben Nataly en ik ben 26 december 2008 bevallen van een gezonde zoon Luca. Hij is 50 cm lang en weegt 3325 gram.

Ik hoop dat het voor jullie ook snel raak zal zijn want ik weet hoe het is omdat ik dus met de 43 IUI zwanger ben geraakt.

Veel liefs
    Nataly

3. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Foutje, moet zijn 4e IUI, 43 is een beetje veel of niet, hihihihi!

4. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Hoi meiden,

Ten eerste natuurlijk een heel veel geluk voor 2009!
    dat onze droom maar snel mag uitkomen.

Ik heb 27dec een iui gehad. Gisteren had ik bij het afvegen heel vaag rood/rose op mijn papiertje.
    Kan er tijdens de iui een wondje ontstaan die dit veroorzaakt heeft?

Liefs ilona.

5. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Yep, heb ik ook gehad, ik maakte me er ook zorgen over maar er schijnen meer mensen last van te hebben. Als het maar niet meer gaat worden.

Iedereen een wonderlijk 2009 gewenst!

6. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Ik heb ook wat bloedverlies gehad, gisteren en vandaag (dinsdag IUI gehad), met wat slijm. Maar volgens mij is het niet erg, heb even op Google gezocht op bloedverlies na IUI.

Misschien is het bij jou wel een innestelingsbloeding? Zou volgens mij best kunnen. :eek:

7. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Zou ook kunnen, ik hoop het voor je!

8. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Stiekem ga ik daar nu wel op hopen.
    maar is dat niet te vroeg? Als ik de dag van IUI meetel kom op dag 5 waarop ik het voor het eerst zag.
    Tot nu toe zag ik nog steeds verkleuring(bruin met wel 1rood sliertje,haha.)
    Verder heb ik sinds vandaag een drukkend gevoel met tussendoor krampen links, recht en dan weer in het midden.
    Het voelt anders dan de bij mij bekende menstruatie-krampjes.

Hoe is het nu met jullie?

9. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Volgens mij kan na 5 dagen wel, hoor! Ik hoop het voor je. Er is ook al een topic over: http://www.zwangerschapspagina.nl/about ... highlight=
    Zeker als je normaal geen tussentijds bloedverlies hebt gehad en het echt pas 5 dagen na de IUI is, dan geeft dat toch hoop!

Maar ik zou er toch nog maar niet al te veel aandacht aan proberen te schenken als ik jou was. Anders is het zo'n teleurstelling als je toch ongesteld wordt. En een lichaam is zoiets complex, de bloeding kan ook andere oorzaken hebben.

Ik doe ook erg mijn best om er niet te veel aan te denken. Ik voel nu al een beetje buikpijn, maar denk dat dat is omdat mijn gedachten er toch steeds weer heen gaan!
    Volgens mij kan ik ook echt helemaal niks voelen in dit stadium. Voel 'm in elk geval nog niet trappelen! ;)

10. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    Hoi Dames, ook ik ben in afwachting na mijn 2e IUI. De voorteken zijn wat mij betreft goed, maar wat zegt het allemaal. Ik heb regelmatig steken in de buik en opgeblazen gevoel.

De geest is soms zo sterk dat je van alles voelt, zelfs als het er niet is volgens mij.
    Ik wacht maar gewoon af tot volgende week, hoe moeilijk het soms ook is.

Groeten Chantal

11. Marientje28

Marientje28 Actief lid

30 jun 2008
    220
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    Hoi Dames

Ik wens jullie allereerst alle goeds en heel veel vruchtbaarheid voor 2009! Dat jullie, en mijn, wensen maar uit mogen komen!

Bij mij lijkt het erop dat die kans steeds reëler wordt. Deze cyclus zijn we bezig met folikelmetingen, eigenlijk vooral om te zien of beide eierstokken zichtbaar zijn, worden en blijven. Tot nu toe was alleen mijn rechtereierstok zichtbaar maar vandaag op CD 12 was mijn rechtereierstok ook zichtbaar! De fertiliteitsarts deed de echo zelf en maakte er ook flink werk van. Ze heeft uitgebreid rondgepoerd van binnen en flink op m'n buik geduwd maar met resultaat! Ik ben zo blij, dit betekent dat alle voorwaarden voor een behandeling nu aanwezig zijn.
    Ik begin nu pas te beseffen wat het is om in de MMM te zitten, de afgelopen dagen waren zo spannend omdat op CD 10 er nog helemaal niks te zien was (geen eierstokken gevonden dus) dus ik begon me echt zorgen te maken over eventuele vervolgstappen. Vraag me af hoe ik met de spanning van de behandelingen om ga straks, ben van mezelf niet zo'n druktemaker maar dit doet toch meer met me dan ik verwacht had.
    Mijn baarmoederslijmvlies was 6 mm (volgens de arts normaal op deze dag) en er zat rechts een folikel van 11,5 mm. Iets kleiner dan normaal maar mijn laatste cyclus duurde 30 dagen dus dan is het logisch dat de folikels ook iets achterlopen.
    Zondag mogen we weer terugkomen voor een echo.
    Het is niet de bedoeling dat er deze cyclus ook behandeld wordt, het is alleen maar een rondje proefdraaien om te zien of er voldoende zichtbaar is. Toch willen we zondag vragen of we de eicel in dat ene folikel niet toch alle kansen moeten geven om bevrucht te worden door in de eigen cyclus te insemineren. Wij weten dat het uitblijven van spontane zwangerschap bij mijn partner ligt vanwege heel slecht zaad (1,7 miljoen na opwerken).

Chantal, Ilona en Botervliegje: Wat een spannende tijd voor jullie. Ik hoop dat jullie binnen twee weken heeeeeel gelukkig zullen zijn!

Liefs Marientje

12. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Marientje; waarom zou de gyn deze kans niet willen benutten? Ik zou het zondag zeker vragen!
    Fijn dat je andere nu ook gevonden is. Hopelijk gaat het nu heel snel voor jullie.

Chantal; je hebt helemaal gelijk! Ik voel nu ook vanalles, maar gelukkig nog steeds geen ongi! Sterkte met wachten.

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Marientje ik zou ook gewoon vragen of je niet gewoon deze cyclus al kan beginnen. Bij ons hebben ze ook niet proef gedraaid. Bij mij is het trouwens ook enorm zoeken naar mijn eierstokken, maar als ik help door op mijn buik te drukken dan lukt het wel.

Vandaag heb ik enorm pijn in mijn buik en onderrug gehad. Nu is het weer even weg dus weet niet precies wat ik ervan moet denken. Ik zit nu op dag 5 incl. IUI dag. Wat is dat wachten toch vreselijk..

14. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    @ Marientje: het proefdraaien begrijp ik ook niet zo goed, eigenlijk. Bij mij is in alle tijd MMM nog nooit mijn rechter eierstok gevonden, toch hebben wij net voor kerst onze eerste IUI gehad...

@ Chantal: hoe herkenbaar! Ik probeer mijn geest in bedwang te houden maar dat valt niet mee hoor! :D

Ondertussen is hier alles rustig! Geen zere (.)(.) geen buikpijn, niet misselijk, helemaal nada-noppes! Ik hoop wel dat deze nacht niet slapeloos voorbij gaat, want daar wordt een mens toch wel bek-af van!

Van het weekend gaan we lekker een weekendje naar Amsterdam in een luxe en naar ik hoop, heel romantisch hotel. Mijn lief is zondag jarig en ik heb er zo'n zin in! Lekker cultureel doen, lekker eten... Mocht iemand van jullie nog een leuk vegetarisch restaurant weten in de buurt van de Stadhouderskade hou ik me aanbevolen!

En als we zondag terugkomen zijn er weer twee daagjes om en duurt het nog maar 5 dagen voor ik mag testen! :) Hoezo ongeduldig?!?!

Gr. Benthe

15. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Veel plezier Benthe!

Ik heb pijn in mijn onderrug, waarschijnlijk de eerste tekenen van een ongi :(

16. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Meiden,

volgens mij gaat het niet goed hier.
    Ik ben gister bloed verloren en nu net weer.
    Daarnet had het meer "stolsels" ,maar ik heb helemaal geen krampen o.i.d
    Heeft misschien nog iemand dit meegemaakt zo'n een week na IUI?

liefs

17. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Ilonaa; als je het niet vertrouwd zou ik maandag gewoon even bellen met het ziekenhuis.

18. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Ik heb getest maar hij was negatief :(

19. Marientje28

Marientje28 Actief lid

30 jun 2008
    220
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    Ilonaa, wat spannend! Een ongi lijkt het me nog te vroeg voor, weet je hoe lang jouw LF normaal gesproken duurt? Als ik je bericht zo lees, lijkt het ook niet op een ongi, misschien toch verlies van wat ouder bloed nu er in je onderbuik vanalles gaande is? Ik had na de HSG ook een paar dagen bloedverlies met stolsels terwijl mijn ongi al lang voorbij was, gewoon door het gerommel daar beneden. Als je het niet vertrouwd gewoon even bellen, is er in jouw kliniek geen IVF-medewerker die dienst heeft? In ons ziekenhuis is er altijd iemand beschikbaar van de fertiliteitsafdeling voor dit soort vragen.

Wij zijn zelf net weer geweest voor een echo.
    Baarmoederslijmvlies was van 6mm gegroeid naar 7,9 mm. Dat was goed volgens de arts. Het folikel was gegroeid naar 11,6 mm, dat was twee dagen geleden 10,5 mm (ik schreef hier 11,5 mm maar dat had ik dus verkeerd onthouden..). De linkereierstok was opnieuw slecht zichtbaar, maar in ieder geval was er geen activiteit in die eierstok. Vandaag was CD 14. Dinsdag nieuwe echo.
    Ik had ook gevraagd of het zinvol is om komende week als het folikel groot genoeg is te insemineren. Dat was volgens onze arts niet zo. De kans is dan wel groter dan wanneer we gewoon gemeenschap hebben, maar met maar 1 folikel is het zonde van de poging. Je bent er dan wel al meteen 1 kwijt, terwijl de kans van slagen toch al heel klein was.
    Wel zei ze dat we uiteraard 'huiswerk' mee krijgen wanneer het folikel op springen staat.
    Ik ben zo blij dat ik nu eindelijk de bevestiging heb dat mijn lijf gewoon werkt, zij het wat trager dan zou moeten. Ben daardoor vergeten te vragen of we de volgende cyclus nu écht gaan starten. Kan mezelf wel voor m'n kop slaan als ik weer ergens zomaar vanuit ga terwijl ik dat niet nagevraagd heb. Ach, dinsdag nog een kans!

Fijne zondag allemaal!

Liefs Marientje

20. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Hoi meiden,

Vanmorgen ben ik weer bloed verloren en weer was het meer als voorgaande dagen. Het druppelde flink na in de wc.
    Het was vanmorgen ook echt dieprood(zonder rommel)
    En nu verlies ik weer niets meer. Het is ook alleen als ik geplast heb.
    Zo gaat het de hele tijd... het gebeurd met tussenposes.

@marientje,
    Ik heb de laatste 3 cyclussen een lf van 16 dagen.
    Oud bloed lijkt mij het niet te zijn, zeker niet nu het meer en diep rood is.
    Ik denk dat het game-over is.

Waarom vinden ze het zonde om te proberen?
    Ik had ook 1 follikel en dat willen ze toch eigenlijk het liefst?
    Dus jij draait nu een soort proefronde?
    Veel succes dinsdag.

liefs

Deel Deze Pagina