Chantal; fijn dat je je beter voelt. Die wondjes bleven bij mij ook wel even irriteren. Lekker losse broek aan en nog rustig aan doen. Hanneke; waarom krijg je pas na je 6e IUI een kijkoperatie? Ik heb die namelijk eerste gehad. Toen nog een paar wachtmaanden en daarna zijn we gestart met IUI. Ieder ziekenhuis doet het zo anders, of misschien is er bij jou wel een logische reden, ik was gewoon nieuwsgierig.
Ik gebruik maar 25 mg clomid. Als ik geen clomid gebruik heb ik te lange en onvoorspelbare cyclussen (zie onderschrift) maar de laatste tijd werden ze korter. Ik beb toen toch begonnen met 50 mg clomid maar toen had ik 4 follikels, dus ging mijn IUI niet door. Nu dus 25 mg en had ik de laatste keer 1 follikel. Jij gebruikt flink wat meer he? 150 mg. Erg last van opvliegers? Dat heb ik met deze lage dosis nl. al.
Valt gelukkig erg mee. Ik merk wel dat ik wat vlakker wordt. Ben normaal eenerge spring in het veld en enthousiast. Met hormonen is dat duidelijk minder. Mensen om mij heen merken het niet eens zozeer, maar ikzelf wel. Wel lijkt het of ik steeds vergeetachtiger wordt, of dat door de hormonen komt of gewoon doordat je veel aan je hoofd heb weet ik niet. Groeten Chantal
Joh dat jullie zoveel bijwerkingen van de Clomid hebben. Ik slik 50mg en merk echt helemaal niks. Slikken jullie het ook maar 5 dagen per cyclus?
Hi Nuage, Ik heb er 5 maanden met Clomid 50 mg opzitten. De bijwerkingen vielen voor mijn gevoel wel mee, maar terugkijkend waren ze er toch echt wel. - Haaruitval - Vergeetachtigheid - Eenmalige opvlieger - Onvoorspelbaar humeur Gr. Benthe
Ja 5 dgn, nu 150 mg. Naast wat ik al noemde heb ik geen bijwerkingen. Valt op zich mee toch? Met de 50 en 100 mg had ik eigenlijk ook geen last, nu laatste 2 cyclussen met 100 en 150 mg dus wel wat, maar voor het goede doel.... Groeten Chantal
Ik slik het ook mar 5 dagen. Ik had de vorige keer 3 dagen erg last van opvliegers en dan vooral s nachts en s ochtends, sliep heel onrustig. Zelfs mannetje werd er gek van. Die keer daarvoor slikte ik 50 mg en had ik er niet heel veel last van. Hier valt het trouwens ook op dat ik vergeetachtig ben. Ik dacht dat dat gewoon door de stress kwam.
Ik ben ook vergeetachtig maar dat ben ik al sinds we in de MMM zitten. Ik wijt dat idd ook aan de stress.
Ook ik doe mee aan de vergeetachtigheid, maar ik gebruik geen clomid, dus daar kan het niet aan liggen.
Maandag had ik een fm voor onze eerste iui. De follikel was 15 mm, en de dame die de echo uitvoerde vertelde dat we zaterdag konden komen voor de behandeling en donderdagavond moet ik pregnyl prikken. Nu vond ik het toch best een ruime schatting, had ook verwacht en meegekregen dat ik meerdere fm moest krijgen om te bepalen wanneer hij groot genoeg is. Dus vandaag gebeld en ik kan morgen weer langskomen, want ik heb de hele dag al steekjes rechts. Wat zal ik balen als ik mijn eisprong al gehad heb, of zou dat wel vergezocht zijn? Zou het ook wel zonde vinden om pregnyl te spuiten voor niks dus ben erg blij dat ik morgen meer weet. En hopen dat ik gewoon stijf sta van de zenuwen, me zorgen maak om niks en zaterdag de iui gewoon doorgaat.
Sietske heel slim van je hoor bij ons krijg je als ie 15mm is sowieso nog een echo 2 dagen later beetje vreemd dat ze je zo wil laten lopen het zou wel uitkomen op zaterdag maar dan nog Meiden allemaal suc6
Danjo, dat was ook een beetje mijn idee. Vond er toch wel veel dagen tussen zitten. Gelukkig bleek dat ie nu 22 mm is, en deze dame zei ook meteen zaterdag inseminatie en vanavond pregnyl. Ze was wel wat kattig toen ik zei dat die afspraak al stond, wat ik nu dan kwam doen? Ehm nou misschien gewoon zeker willen weten waar ik aan toe ben? Ga nu lekker will and grace op dvd kijken, proberen wat te ontspannen want ik ben stiknerveus .
Hey meiden, @ LizaM, tja....weet ik zelf eigenlijk ook niet. En ik moet inderdaad zeggen dat dit voor mij ook niet logisch is hoor! Mij lijkt het dat je eerst al het lichamelijke gaat uitsluiten en dan pas met behandelingen beginnen! Nu heb ik dalijk 6x iui gehad, en komen ze er misschien wel achter dat ik verklevingen heb ofzo.... Ik vind het ook vreemd! Maar ik denk dat het komt omdat ik dec.07 zwanger ben geraakt (spontaan), dus hierdoor gaan ze er vanuit dat ik zelf zwanger kan worden en dus concluderen zij dat er dus niks is met mijn eileiders e.d. Maar goed.... zelf met iui wil het toch niet lukken.? Volgende week woensdag heb ik weer de 1e FM en dan zal ik dit ook vragen.... maar volgens mij heb ik het allemaal al eens gevraagd, maar ik ben toch altijd wat zenuwachtig en verdrietig en sla dus maar de helft aan info op! Tegenwoordig gaat vriend lief mee met de FM. Zodat hij mij 's avonds nog eens rustig kan vertellen wat ze nu precies zei en bedoelde.... Nou... succes allemaal! Groetjes Hanneke
Hanneke; ik weet wel dat het een HSG niet zo snel doen als iemand al eens spontaan zwanger geworden is. Maar 6 IUI later vind ik persoonlijk ook wel wat aan de late kant.
Hoi LizaM, Hmmmmm..... ja, is ook aan de late kant. Maar volgens mij heeft elk ziekenhuis een ander protocol. Ach ja..... "ons" ziekenhuis heeft een hoger slagingspercentage dan het landelijke gemiddelde..... dus ik hou hoop! Het enige waar ik me ook nog wel zorgen over maak, dat is dat mijn FSH te hoog is. Daar hebben ze nu bij mij ook weer op gecontroleerd. Ben benieuwd, dit hoor ik woensdag wel! Hoe'st met jou? Groetjes Hanneke
Ieder ziekenhuis doet het idd weer anders. Hopelijk behoor jij heel snel bij het 'slagingspercentage'. Vandaag een beetje een mindere dag. Ben in een rothum en mijn vriend heeft het dus telkens verkeerd gedaan. Vanavond ook nog eten bij vrienden maar ik kruip liever in bed met de deken over me heen. Komt wel weer goed.
Ieder ziekenhuis doet het inderdaad op zijn eigen manier. Ik heb een samenlevingstest, Hsg, bloedonderzoek etc gehad voordat we met de IUI gingen beginnen. Ook wij zijn 1 keer al snel in verwachting geraakt (in cyclus 4) en wachten nu al twee jaar. Belachelijk, dat een gyn zo reageert ('wat kom je nu doen') Voor hen is het allemaal vanzelfsprekend, maar voor ons NIET! Zo, dat is eruit. Morgen heb ik weer mijn eerste fm, maar verwacht er eigenlijk niets van. De vorige keren, kwam mijn eitje ook pas laat op gang (ondanks de Clomid) volgende maand Puregon spuiten waarschijnlijk. Oh, ik heb nog wel twee bijwerkingen van de Clomid ontdekt. Ik heb in die 5 dagen, dat ik het moet slikken, echt hoofdpijn en veel slijmverlies. Ik heb ook veel slijmverlies rond de innesteling. Morgen eens vragen wat dat te betekenen heeft (sorry voor de details ) Fijne zondag nog. Groetjes Franka
Hoi, Tja....dat soort dagen ken ik maar al te goed, helaas! Het is ook allemaal niet eerlijk! Kop op! En geniet van je etentje! Heb ik het nou goed, dat jij dus 17 januari je 2e iui hebt gehad? Dus dan zit je nu in die shit-periode van wachten, hopen en nog meer hopen en wachten! Dat zijn altijd de hoopvolste weken bij mij en dan ben ik dus helemaal hyper! Wanneer kun en mag je testen? Succes! Groetjes Hanneke