Zaterdag heb ik de inseminatie gehad, nu dus wachten... Sorry voor het gore detail, maar een uur of drie later had ik een flinke klodder iets in mijn onderbroek met wat bloed (meneer de gyn was wel erg enthousiast ) erin. Kan dat het sperma zijn? En is het er dan wel lang genoeg in gebleven?
Ik heb geen idee Sietske, maar ik denk niet dat je je zorgen moet maken, er zijn wel meer meiden die na de IUI wat slijm of bloed verliezen. Die zwemmers zijn al lang op weg dan. Ik heb voor we starten met IUI al de HSG en de laparoscopie gehad. Normaal doen ze de laparscopie pas na IUI nr. 3 maar omdat bij mij de HSG twijfelachtig was kreeg ik voor de zekerheid toch laparoscopie voor we mochten beginnen. Hier woensdag weer voor de 1e FM, toch weer spannend.
Bedankt Zora! Jij begint dus aan je 2e iui? Spannend, heel erg veel succes gewenst. Ben zo vreselijk nerveus, het voelt weer alsof ik net de pil heb weggegooid. Ik mag 7 februari testen en wat lijkt dat dan nog ver weg, terwijl de tijd vliegt.
Sietske omdat je erg vruchtbaar bent kan dat ook vruchtbaarslijm zijn en door de iui kan er een ader zijn gesprongen Niks om je zorgen om te maken iig
Ja, ik begin aan 2e IUI, ik heb woensdag de 1e FM weer. Spannend! ja, erg he, die wachtweken, echt zenuwslopend. Heel veel sterkte nog tot 7 februri. Duim voor je dat de tijd omvliegt en voor een positief resultaat natuurlijk.
Bedankt voor de geruststelling Danjo, ik mocht een kwartier blijven liggen na de iui dus ze hebben de tijd gehad om nu raak te zwemmen . En jij ook weer bedankt zora, heel apart die wachtweken. Zit pas aan het begin maar ben best positief terwijl ik aan de andere kant me voorbereid op een teleurstelling. Bij de proefopwerking had mijn man maar 800.000 goede zwemmers maar nu zag ik op het papiertje 14 miljoen staan waarvan de helft goed volgens de gyn.! Erg veel vond ik dus ben benieuwd.
nette uitslag hoor als de eerste x 800.000 was Dat blijven liggen is nu standaard protocol. Nu afwachten helaas is dat vaak het ergste van alles
Sietske; ik heb idd de 17de mijn tweede IUI gehad en zit nu in die verschrikkelijke weken. Vandaar is mijn hum ook erg wisselend. Blijven jullie allemaal een kwartier liggen na de inseminatie? Ik sta eigenlijk meteen weer op, op dat moment denk ik er niet eens aan om te blijven liggen. De gyn begint er ook nooit over.
O, jij ook veel succes gewenst met wachten en ik hoop voor jou op een hele positieve test! Blijkbaar is het in het ziekenhuis waar ik ben nieuw beleid dat de dames na de iui een kwartier mogen blijven liggen. De dienstdoende gyn van zaterdag was het er blijkbaar niet helemaal mee eens want het kwam er nogal sarcastisch uit . Of het helpt weet ik niet maar ach, zwaartekracht en zo .
Laatst hadden we het daar ook over in dit topic, over blijven liggen. Bij ons in het ziekenhuis zijn ze er dit jaar mee begonnen. Ik had 3 januari mijn eerste IUI dus ik mocht 15 min. blijven liggen. Bij ons in het ziekenhuis hebben ze het ingevoerd omdat er een studie is die bewijst dat het slagingspercentage hoger is, dus het heeft wel degelijk nut.
Ik heb zoiets van baat het niet dan schaadt het niet. (raar spreekwoord eigenlijk, drugs bijvoorbeeld baat niet maar schaadt wel ) Ik had vandaag een aantal uur steken rechtsonder, wat is dat nou weer? Innestelling zou het niet kunnen zijn, heb zaterdag pas de iui gehad.
Tip van mijn gyn was om gedurende de dag ergens seks met een hoogtepunt te hebben. Dan trekt de baarmoeder samen en brengt dat de ingebrachte zaadjes weer extra in beweging. Wij hebben het gedaan de ronde dat het raak was. Niet dat het daardoor raak was hoor, maar wie weet....
hmmm als er een studie is dat aangeeft dat het meer kans van slagen geeft dan wil ik het ook wel eens gaan proberen. Dus komende keer maar eens over beginnen. En dat wat betreft een hoogtepunt de dag van de IUI kan ik wel begrijpen. Ook eens kijken of dat wil werken. Alle tips zijn welkom. Sietske; als je het zo bekijkt is het idd wel een raar spreekwoord. Haha nooit zo bekeken.
mmmmmmhh, kan ik me inderdaad iets bij voorstellen. De avond na de IUI dan toch nog maar een keer kuffelen de volgende x! Liza, wordt nu spannend voor jou of niet? Chantal
Chantal; ach valt mee voor mij. Mijn NOD is op 5 feb. maar heb nog steeds het gevoel dat het deze keer niet zo mag zijn. Misschien wel zelfbescherming. Ik weet het niet. We zullen zien. Als ik vroeg ongi ga worden hebben een verplichte rustmaand, manneke gaat skieen.
Lizam ik weet niet beter dat het in alle zh een protocol is van 10 min blijven liggen. idd baad het niet schaad het niet Over dat hoogtepunt met iui word het zaad al verder gebracht dan normaal dus snap die niet zo goed. een hoogtepunt me zou je an vlak erna moeten hebben als je het 2 uur later doet is het zaad al gearriveerd. anders heb je ook geen iui rondom je eisprong maar wat eerder als het zaad langer nodig heeft.
LizaM, waarschijnlijk zelfbeschering meid, het kan nog alle kanten op, ik duim voor je. Ik heb vanochtend de eerste FM gehad. 1 mooie follikel van 17 mm. Meteen bloedgeprikt, vanmiddag bellen ze of ik morgen nog een keer moet prikken. Aan de hand daarvan heb ik vrijdag of zaterdag weer de IUI.
Het zaad wordt in de baarmoeder aangebacht. Niet alles gaat direct de eileiders in en je eisprong is zeker 12 uur rijp. Dus een hoogtepunt brengt gewoon de overige zaadjes extra in beweging met de kans dat het het eitje bereikt. Zo legde mijn gyn het uit.
Zo denk ik er ook over! Zora; misschien het je het al meerdere keren geschreven maar waarom moet je bloedprikken?