iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minou, Sep 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Ja kwaad kan het nooit he :D

2. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Ze houden met bloedonderzoek goed in de gaten of mijn ei vrijdag of zaterdag gaat springen. :D

3. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    IUI MEIDEN

Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF?
    Elisa: 1e IUI mislukt, 2e IUI mk, wachten op 3e IUI
    Marieke21; Besloten om de behandelingen te stoppen
    LadyZorra: IUI 1,2,3 mislukt. Nu IUI 4, NOD 20 januari 2009
    LizaM: 1e IUI mislukt, 2e IUI...NOD op 5 feb.
    Davalee: 2e iui, nod: 3 november
    chantal76: rustronde na Laparoscopie
    hanneke75: 6e poging IUI met pregnyl, NOD 19 januari
    Zora : 2e IUI icm Clomid en pregnyl
    Enise: maand rust dan voor 3e IUI
    Sooner: 4e iui gestart met Gonal-F (112,5) en pregnyl
    Marientje Wachten op NOD (25-1) en dan 1e IUI icm Clomid en Pregnyl
    Anouk: 1e, 2e en 3e IUI vmk, nu 1 maand rust, schildklier overhoop
    Nuage: 2e IUI
    Ilonaa: 1ste IUI mislukt ,op naar de volgende!
    Lola2: 1e IUI 100mg Clomid
    Benthe: 2e IUI met Golnal-F (75) en pregny

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI:
    Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Juudje1975
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz
    3e IUI: Jalena
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky
    5e IUI: Otter68 & Mariel77
    6e IUI: Hippel & Cilianne
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen)

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiƫren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.

4. ilonaa

ilonaa Bekend lid

Jul 9, 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    IUI MEIDEN

Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF?
    Nuage: 2e IUI
    Ilonaa: 1ste IUI mislukt ,Nog geen 2de IUI. Wachten op NOD(blijk ineens een eisprong te hebben gehad)

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI:
    Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Juudje1975
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.

Mijn gevoel was goed. De bloeding 1 week na IUI was toch een menstruatie. De gyn geloofde het niet en vond het een apart verhaal als het wel zo zou zijn.
    Na wat aandringen kreeg ik vandaag een bloedonderzoek en daar kwam uit dat ik een eisprong heb gehad. Helaas komen we daar wat laat achter, maar wie weet hebben we onverwachts goed getimed.
    Zo zit ik ineens in de wachtweken.
    Kwaad op het ziekenhuis, maar blij dat mijn lichaam mij toch juiste info heeft gegeven.
    Ik weet dus niet wanneer mijn NOD is. Gooi het gewoon op over 14 dagen vanaf nu.

5. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Ilonaa; ondanks dat het niet helemaal het nieuws was waar je op zat te wachten toch fijn dat er nu duidelijkheid is. Zo zie je maar weer dat doktoren wat vaker naar de patient moeten luisteren, die kennen vaak hun lichaam wel na zo'n lange tijd.

6. ilonaa

ilonaa Bekend lid

Jul 9, 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    En ik voelde me zo'n zeurderige muts, die despred overkwam.
    Jammer dat de gyn niet zelf even belde(wat eigenlijk wel de bedoeling was), had namelijk haar graag zelf even gesproken.
    Maar ik ben idd allang blij dat ik nu niet meer in onzekerheid zit.
    We kunnen nu weer lekker verder. Het is ook wel goed zo.
    Hoop wel dat ze hier een les uittrekken en misschien na de volgende IUI een extra controlle kunnen doen of het eitje daadwerkelijk is gesprongen.
    Het blijft natuurlijk wel vreemd dat ik met een week "ongesteld" werd ondanks de pregnyl.

7. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Tis inderdaad vreemd Ilonaa, en rot dat je al die tijd voor niets zat te wachten en in onzekerheid zat. Hopelijk heb he deze ronde gewoon goed getimed en heb je geen IUI meer nodig.

8. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    IUI MEIDEN

Nuage: 2e IUI, 12-2 NOD
    Ilonaa: 1ste IUI mislukt ,Nog geen 2de IUI. Wachten op NOD(blijk ineens een eisprong te hebben gehad)

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI: Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Juudje1975

Vandaag de 2e IUI achter de rug met deze keer 27,9 miljoen zaadjes! Wow, vorige keer waren het er net iets meer dan 4 miljoen dus dit is een enorm verschil! Ik had 2 follikels, dus we hebben een goede kans hoop ik.
    Heb vandaag enorm branderige tepels. Dat is een nieuw symptoom dus ben benieuwd...

En ik lees dus dat ik vandaag nog een hoogtepunt moet hebben eigenlijk :D Ventje is op zijn werk dus ik kijk wel even hahahahaha

9. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Zora; ik wist niet dat ze in het bloed kunnen zien wanneer je ei gaat springen! Is die bij jou wel eens 'anders gesprongen' dan de bedoeling was? Misschien een stomme vraag hoor.

10. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Wist ik trouwens ook niet LizaM, ben ook wel benieuwd!

11. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Gelukkig ik voelde me al aardig blond met al die vragen ;)

12. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Stomme vragen bestaan niet! ;)

Nee, nooit anders gesprngen dan de bedoeling was. Ze doen dat bij ons in het ziekenhuis gewoon standaard. Als je ei al groot is bij de FM gaan ze een of meerdere keren bloedprikken en dan kijken wanneer je de IUI hebt.

Ik heb m trouwens vanmiddag om 15.00 uur. Heb gister nog op stel en sprong de pregnyl moeten zetten. Heb dit keer zelf geprikt, dus wel trots op mezelf. Pregnyl is wel iets te lat, maar ja anders zouden we mijn ei missen dus op hoop van zegen maar.....

13. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Knap hoor dat de pregnyl gelukt is. Hopelijk ben je nu mooi op tijd! Wat raar dat als ze het met bloedprikken zo precies kunnen zeggen dat niet meer ziekenhuizen het zo doen.

14. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Ha meiden,

Ik breek weer even in met een Pregnyl vraagje. Is het met grote zekerheid te zeggen dat als je dus die Pregnyl zet dat dan ongeveer 36 uur later je follikel springt?
    Ik heb woensdag de IUI gehad. Die maandagavond daarvoor de Pregnyl gezet. Toen ze woensdag nog even keken zaten de follikels er nog.
    Ik vraag me nu dus af, of die follikels dan ergens in de middag/avond gesprongen zijn door het zetten van de Pregnyl?

Groetjes, van een weer onzekere Lola2

15. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Ik dacht dat ze dat overal deden, ga het toch eens vragen de volgende keer hoe ze dat dan kunnen zien.

16. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Heb nog even gezocht op google en ik heb het al gevonden. Ze kunnen in je bloed zien wanneer je LH piek is en vlak daarna heb je je eisprong.

17. Benthe

Benthe Actief lid

Jan 19, 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    @ Lola2: volgens mij is die 36 uur een indicatie. Bij mijn IUI van 19.01 zat ik enorm op hete kolen omdat er 40 uur tussen de pregnyl en de IUI zat. De gyn heeft een echo gemaakt en de eicel was toen nog niet gesprongen. Ging volgens hem wel elk moment gebeuren, zeg maar...

Mijn IUI bleek dus op tijd... Gelukkig maar, want ik moet er niet aan denken dat we te laat zouden zijn geweest. Dan was het spuiten redelijk zinloos geweest, boven hadden we 2 dagen onthouding toegepast, dat wordt immers aangeraden als je een potje moet inleveren. ;)

Gr. Benthe

18. franka

franka Bekend lid

Nov 12, 2006
    751
    0
    0
    In het ziekenhuis hier maken ze niet eens een echo om te kijken of de pregnyl zijn werk heeft gedaan. Ook geen bloedtesten, alleen fm om te kijken wanneer de eisprong zal plaatsvinden.

Zou het dan verstandig zijn om na de inseminatie een dag ertussen te laten en voor de zekerheid nog een keer te klussen? Ik voel sinds de pregnyl heel duidelijk dat het eitje onderweg of gesprongen is, maar 100% zeker weet ik het niet. Vandaag de inseminatie gehad, wat zouden jullie doen?

Succes allemaal.
    Groetjes Franka

19. LizaM

LizaM Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,264
    0
    0
    Meid nooit geschoten altijd mis zeg ik altijd maar. Dus als je je er goed bij voelt moet je nog klussen, maar zit je er niet op te wachten dan moet je het niet doen. Zaad overleeft best lang in de baarmoeder.

20. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Hey Franka, we lopen gelijk, ik heb vanmiddag ook de IUI gehad.

Mannetje en ik klussen voor de zekerheid ook nog even een dag na de IUI, je weet maar nooit.

Share This Page