iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minou, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    IUI MEIDEN

Nijntje 1979: 3 mislukte IUI pogingen. Wachten op (2e) laparoscopie waarin cystes verwijderd gaan worden. Dan verder met IUI, of toch IVF?
    Elisa: 1e IUI mislukt, 2e IUI mk, wachten op 3e IUI
    Marieke21; Besloten om de behandelingen te stoppen
    LadyZorra: IUI 1,2,3,4 mislukt. IUI 5 uitgesteld, eitjes zijn al te groot, dus zelf klussen
    LizaM: 1e IUI mislukt, 2e IUI...NOD op 5 feb.
    Davalee: 2e iui, nod: 3 november
    chantal76: rustronde na Laparoscopie
    hanneke75: 6e poging IUI met pregnyl, NOD 19 januari
    Zora : 2e IUI icm Clomid en pregnyl
    Enise: maand rust dan voor 3e IUI
    Sooner: 4e iui gestart met Gonal-F (112,5) en pregnyl
    Marientje Wachten op NOD (25-1) en dan 1e IUI icm Clomid en Pregnyl
    Anouk: 1e, 2e en 3e IUI vmk, nu 1 maand rust, schildklier overhoop
    Nuage: 2e IUI, 12-2 NOD
    Ilonaa: 1ste IUI mislukt ,Nog geen 2de IUI. Wachten op NOD(blijk ineens een eisprong te hebben gehad)
    Lola2: 1e IUI 100mg Clomid
    Benthe: 2e IUI met Golnal-F (75) en pregny

ZWANGER DOOR IUI!!

1e IUI:
    Draaimolen & Misslayla & Jea & Bengel & Aurelie & LongingtoBe & Juudje1975
    2e IUI: Aurelie & Zonneschijn & Jannes & Nic79 & Waarom & Ollebolleke & Vruchtje24 & Marooz
    3e IUI: Jalena
    4e IUI: Natasja & Marisha & Nataly & 10uss & Jinky
    5e IUI: Otter68 & Mariel77
    6e IUI: Hippel & Cilianne
    10e IUI: Mandy80
    Zwanger in Rustronde: Jale & Meisje0123 & Roosje83 (wel medicijnen)

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.

2. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    LadyZorra; balen dat het niet door kan gaan. Tot hoe groot mogen je eitjes eigenlijk zijn? Hopen dus op een spontaan wondertje

3. sietske84

sietske84 Lid

17 aug 2007
    53
    0
    0
    Kan iemand mij misschien vertellen hoe lang je bijwerkingen van de pregnyl kunt hebben?
    Mijn borsten doen behoorlijk zeer en ik ben een groot gedeelte van mijn spreekwoordelijke lontje kwijt waardoor ik vreselijk kattig ben.

Verder veel moeten plassen en sinds dinsdag zo over de dag verspreid krampjes in mijn onderbuik.

Ik ga er maar van uit dat dat de pregnyl is ik moet namelijk nog precies een week wachten tot ik kan testen.

Op het moment voel ik me niet lekker maar wat wil je als half Nederland griepig is :D .

4. Hanneke75

Hanneke75 Lid

29 sep 2008
    98
    1
    0
    Hey Sietske,

Ik heb soms wel eens last van hele zere borsten... dat is een bijwerking van de pregnyl, maar ik heb het ook weleens een maandje minder pijnlijk gehad. Voor de rest ben ik ook wel eens kattig en zeurderig... maar dat kan natuurlijk ook weer van de stress en spanningen komen.....
    Hoevaak heb je al een iui gehad, of was dit je 1e keer? Nou, hopelijk voor jou is het meteen raak!
    Heb je nooit krampjes voor dat je ongesteld moet worden? Dat begint bij mij ook ongeveer 5 dgn daarvoor... Nou meid, succes!

Groetjes Hanneke

5. sietske84

sietske84 Lid

17 aug 2007
    53
    0
    0
    Hoi Hanneke,

Dit is de eerste iui voor mij, dus alles is nieuw haha.
    Krampjes voor mijn ongesteldheid heb ik niet, mag blij zijn als ik een uurtje van te voren wat voel aankomen.
    Meestal is het van "flats" en ik ben ongesteld.

En spanning is er zeker dus dat snibbige kan heel goed daarvan komen.

Bedankt voor je antwoord, jij ook veel sterkte gewenst.

6. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Even een vraagje; bij ons zijn dus alle standaard onderzoeken uitgevoerd (ipv HSG alleen een kijkoperatie) meer dan dat ik een achterovergekantelde T-vorm baarmoeder heb is er niet uitgekomen. Ik maak goed eitjes aan, het zaad is goed enz. enz. Maar het wil toch maar niet lukken. We zijn nu bijna 2,5 jaar bezig en ik ben nog nooit zwanger geweest. Wat zouden ze nog meer kunnen onderzoeken? Ik vraag me twee dingen af, kan het goed innestelen (ondanks een mooi bedje iedere maand) en kunnen mijn eitje en zijn zaadje wel versmelten. Dat laatste kunnen ze volgens mij alleen bij een IVF poging zien, maar dat eerste, kunnen ze dat nog onderzoeken?

7. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Ha Liza,

Vreselijk frustrerend he? Wat dat innestelen betreft heb ik begrepen dat ze sommigen vrouwen van de (medicijn/hormoon?) bolletjes geven die ze vaginaal moeten inbrengen. Volgens mij om een goede innesteling te bevorderen. Maar zeker weten doe ik dat niet....maar er zullen vast dames zijn die daar meer over kunnen vertellen.

Hebben ze bij jullie afgesproken hoeveel IUI pogingen jullie gaan krijgen?
    Ik kan zo voorstellen dat je na 6x IVF kan doen? (ik hoop dat je dat niet nodig hebt maar binnenkort zwanger mag raken middels IUI)

Succes meid!

Groetjes, Lola2

8. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Dit zou je eens met je behandelend arts moeten overleggen ik heb idd ook wel eens over die bolletjes gehord maar goed dan moeten ze het natuurlijk wel zeker weten.

Hier is standaard 4x iui en daarna over op ifv
    Ik had bij mn 2e iui en mk en nu kunnen we weer gewoon 4x iui doen

9. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Hoi Lola,

Die blolletjes ken ik niet, hopelijk kent iemand dat wel en reageert even. Ben wel benieuwd wat dat precies is.
    In het ziekenhuis waar we eerst waren hadden we afgesproken eerst 3x IUI in eigen cyclus te doen, en daarna nog 6x met hormonen. Maar omdat we het erg lang vonden duren voordat we mochten starten en goede verhalen hoorde over een andere gyn zijn we overgestapt en konden we meteen starten. Ben zo blij dat we overgestapt zijn. We hebben daar eigenlijk geen echte afspraken meer gemaakt over hoe vaak IUI. Maar ik begon het mezelf ook al af te vragen. Dus volgende keer eens naar vragen. Ik ben wel bij de acupunctuur, maar ook dat heeft tot nu toe niet geholpen. Ik weet het eigenlijk niet meer.

10. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Dat ga ik zeker vragen aan de gyn, ben wel benieuwd hoe ze dat dan zeker weten. 4x IUI is minder dan ik normaal hoor. Ergens heb ik gelezen dat je de meeste kans op een zwangerschap hebt bij 6x IUI. Op IVF zit ik natuurlijk niet echt te wachten. Wat ik hierzo lees is het behoorlijk pijnijk en intensief traject.

11. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    4x is hier wel normaal als alles eigenlijk perfect is en zelf sta ik daar ook 100% achter.
    Ja en IFV is zwaar maar goed elke maand weer oppakken en naar het zh gaan ook.
    als je al lang in de mmm zit en miskramen etc heb gehad dan ga je er toch naar mijn idee heel anders tegenaan kijken.

12. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Ik kan me voorstellen dat je grenzen steeds verder gaat verleggen naar mate de mmm langer gaat duren. Wie weet hoe ik er over een half jaar over denk. Ik zie zelf gewoon erg op tegen IVF. Hopelijk hebben we het beide niet nodig!
    Hoe zit het eigenlijk met jou chromosomen onderzoek, hoe lang duurt dat nog voordat je de uitslag krijgt?

13. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Volgens mij rond de 17 mm, maar ik had ook nog de pech dat er een weekend tussen zat. Had er 1 van 17 en 1 van 20 mm. Dus ze konden het niet meer redden tot maandagmorgen. Meting was vrijdag.
    's middags (vrijdag) toch wel een pregnyl gehaald en het weekend geklust.
    Woensdag 2e pregnyl voor innesteling.
    Ben benieuwd, ik zou op valentijnsdag mogen testen en ben dan op mn verjaardag uitgerekend!

14. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    ik heb dr 4 mnd op moeten wachten maar is allemaal goed

15. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Fijn dat alles goed is Danjo!

16. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ** Inbraak**

Danjo hoe gaat het met je ?

** Uitbraak**

17. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Bij ons doen ze ook standaard 6 x IUI, en daarna over op IVF. Ik hoop natuurlijk dat het lukt met IUI, maar zo niet dan gaan we denk ik wel verder met IVF.

18. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Een eitje springt tussen de 22-24mm. Maar laatste dag groeit eitje het snelst. Dus daarom geven ze tussen de 18-20 pregnyl.
    Jammer dat jouw ziekenhuis geen IUI op zaterdag doet!

19. sietske84

sietske84 Lid

17 aug 2007
    53
    0
    0
    Wat een bewondering heb ik voor de dames die al een hele tijd in de mm lopen zeg.
    Heb pas mijn eerste iui achter de rug, 7 feb testen, en zit nu al te bibberen van de zenuwen.

Voel vanalles maar weet niet wat de pregnyl veroorzaakt en hoe lang het duurt voor dat uit mijn lichaam is.

Dus nog geen enkele zekerheid maar gewoon wachten...
    Ben blij dat ik nog geen testjes in huis heb anders was ik nu hysterisch aan het testen geslagen.

En ik ben zo'n pretje voor mijn man momenteel :( .
    De stakker probeert niet te enthousiast te zijn over mijn pijnlijke borsten, enorme winderigheid, tsunamies aan slijm en krampjes in mijn buik en als dank snauw ik hem af.
    Terwijl ik weet dat ik me niet alleen op een zwangerschap in moet stellen maar ook op een teleurstelling.

Bah ik ben vreselijk aan het zeuren maar we verdienen toch minimaal olympisch goud met z'n allen hier voor het wachten.

20. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Dat verdienen we zeker Sietske!
    De symptomen die je omschrijft had ik de vorige keer ook en nu ook weer. Helaas vorige keer toch niet gelukt, dus hou rekening dat het idd ook een teleurstelling kan worden. Bij mij kwam het heeeel hard aan.
    En zeuren mag hier hoor!

Deel Deze Pagina